Zobacz temat - SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 16:10
Temat postu: SOLVED [R400] podłączenie elektryczne lusterek od 45
Witam,
mamy problem z podłączeniem lusterek od R45.
We wtyczce na drzwiach jest 5 przewodów, tak samo jak we wtyczce od lusterka.

Na dwóch przewodach na drzwiach pojawia się napięcie po właczeniu zapłonu - to będą przewody do podgrzewania lusterek. Przewody te dalej podłączyłem do dwóch czarnych przewodów od lusterka - był na największy opór - zapewne od grzałki.

Pozostałe 3 przewody muszą być do sterowania silniczkami. Podłączałem je na wszystkie możliwe sposoby (6 sposobów) i doszedłem do wniosku, że nie da się tego podłączyć poprawnie :)

Udało mi się podłączyć tak, że silniczki działają zupełnie odwrotnie. Czyli wciskamy w lewo, lusterko skręca w prawo...wciskamy do dóry, lusterko jedzie w dół itd.

Czy wiecie jak to podłączyć, aby było poprawnie?

Aha, dodam, że opis w RAVE się kompletnie nie sprawdza. Napisali że odrzewanie jest na czarno-żółtym i niebiesko-czerwonym...naprawde napięcie pojawią się na czarnym i żółtym.

mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 16:22

leszek95b napisał/a:
Na dwóch przewodach na drzwiach pojawia się napięcie po właczeniu zapłonu - to będą przewody do podgrzewania lusterek.

Żeby grzałka grzała w lusterku nie trzeba napięcia w dwóch przewodach.
1- zasilanie
2 -masa
wiec drugi z napięciem nie jest zapewne od grzałki.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 16:25

pojawia się napięcie pomiędzy tymi przewodami, jeden z nich musi być masą.
mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 16:31

Aha.
tak mi przyszło do głowy jeszcze ze; byc może lusterka, bądz sam włącznik sterowania jest z anglika. i sterowanie we włączniku jest zamienione stronami. Ale to by sie sie zgadzało lewa prawa, a góra dól to chyba juz nie.
Nie wiem czy dobrze myśle ale może spróbuj podłączyc bez montowania lusterka; lewe jako prawe bądz na odwrót i będzie wszystko jasne.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 16:42

No ale przecież lusterka z anglika nie są do góry nogami przykręcone w europejskim aucie.

Wygląda na to, że trzebaby zamienić wszystkie + na - i wszytkie - na + w podłączeniu takiego lusterka.

greg-si - Nie Gru 13, 2009 16:46

leszek95b, da się to zrobić :)
jest to bardzo ciekawe i nie pamiętam dokładnie jak to zrobić ale nakreślę to co pamiętam
pomijam kwestię podgrzewania bo to już zrobiłeś
to czy lusterka z anglika nie ma nic do rzeczy. Moje są z anglika i jest wszystko ok.

Przechodząc do meritum. Są trzy kable. Jeden z nich jest do silniczka od poziomu i pionu a dwa pozostałe są już oddzielne.
Pamiętam że miałem taką sytuację jak Ty. Wtedy wystarczyło zamienić ten który idzie do obu silniczków z jakimś innym kablem(coś mi tutaj się przypomina że masa ale pewien nie jestem) i było już wszystko ok.
W każdym razie próbuj. U mnie chodzi wszystko tak jak powinno.
Co do RAVE. Wszystko jest ok. Ja nie miałem kompletnie instalacji od lusterek i sam ją robiłem. Rave pomógł mi bardzo mocno. Problem jest taki że instalacja w R45 ma już inne przewody i jak się przekonałeś wtyczkę od lusterek :)

sknerko - Nie Gru 13, 2009 16:48

tak jest prawidłowo, mam założone w 220 lustra z 25 i mam tak samo że w drugą stronę kręcą i nic na to nie poradzisz przegmerałem oba schematy w rave i tak ma być. swoją drogą nie jestem pewien czy w 25/45 tak nie jest fabrycznie.
mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 16:51

greg-si napisał/a:
Moje są z anglika i jest wszystko ok.

No wychodzi na to, że jednak nie ok. Bo trzeba było zmieniac coś w sterowaniu jednak. Wiec jest róznica w 'europejskich' i angielskich, jakby nie było róznicy to podłaczasz i dziala jak trzeba.
A przerobic jak najbardziej sie da.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 17:00

greg-si napisał/a:
Przechodząc do meritum. Są trzy kable. Jeden z nich jest do silniczka od poziomu i pionu a dwa pozostałe są już oddzielne.
Pamiętam że miałem taką sytuację jak Ty. Wtedy wystarczyło zamienić ten który idzie do obu silniczków z jakimś innym kablem(coś mi tutaj się przypomina że masa ale pewien nie jestem) i było już wszystko ok.
W każdym razie próbuj. U mnie chodzi wszystko tak jak powinno.
Co do RAVE. Wszystko jest ok. Ja nie miałem kompletnie instalacji od lusterek i sam ją robiłem. Rave pomógł mi bardzo mocno. Problem jest taki że instalacja w R45 ma już inne przewody i jak się przekonałeś wtyczkę od lusterek


jeśli sam robiłeś instalację to masz po swojemu i pewnie poprawnie :) najgorzej to wpasować się w to, bo angole wymyślili. z tego co piszesz, musiałbym podłączyć któryś z przewodów od silniczków do masy - co wtedy z kablem od masy od podgrzewania?


sknerko napisał/a:
swoją drogą nie jestem pewien czy w 25/45 tak nie jest fabrycznie.


napewno tak nie jest fabrycznie - potwierdzone u właściciela 45 :)


Czy nie jest sensowne poprostu przełożenie kabli przy silniczkach w lusterku? Sporo roboty ale byłoby napewno ok.

greg-si - Nie Gru 13, 2009 17:09

mi_sza1, szczerze wątpię żeby istniały takie różnice pomiędzy UE a GB
wiem że trzeba nad tym troszkę posiedzieć i się powkórzać

mam kartkę z notatkami jak to robiłem i po pomiarach tak to u mnie wyglądało:
Joy od sterowania lusterek
Piny:
1-steruje lewym i prawym lusterkiem góra/lewo
4-prawe dół/lewo
5-prawe dół/prawo
6-lewe dół/prawo
7-lewe dół/lewo

Za skręcanie lusterka odpowiadają 3 kable A,B,C
Prawo podłączony A+ i B-
Lewo podłączony A- i B+
Góra podłączony A+ i C-
Dół podłączony A- i C+

Niestety resztę musicie sobie rozszyfrować bo nie pamiętam jak to było.
Jednak wnioskuję z tego co widzę teraz że kabel A idzie do pinu 1, pin 4 i 7 połączone oraz 5 i 6 połączone.

mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 17:13

A da sie odwrócić przełącznik z jojstickiem od sterowania o 180 stopni???
I czy wtedy dziala wszystko jak nalezy? Zgaduje tylko bo mam manualne u siebie.

greg-si - Nie Gru 13, 2009 17:16

leszek95b, jak masz wszystko rozgrzebane przy lusterkach to wystarczy że będziesz zmieniał kable ze sobą aż w końcu trafisz na ten dobry sposób podłączenia

Ps. Ja siedziałem nad tym (samym podłączeniem) 3 wieczory nie wspominając o kilku godzinach przed kompem wpatrując się w Rave.
Myślę że to rozszyfrujesz.

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 17:16 ]
mi_sza1, da się obrócić ale wtedy masz lewe jako prawe i odwrotnie. Do tego literki do góry nogami na przełączniku :)
Jakby co to służę pomocą w montaż lusterek bo u siebie dołożyłem już lusterka, halogeny i podgrzewane siedzenia :)

mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 17:38

greg-si napisał/a:
mi_sza1, da się obrócić ale wtedy masz lewe jako prawe i odwrotnie. Do tego literki do góry nogami na przełączniku

Hmm. Wiec na chłopski rozum, zeby zadzialo poprawnie zamieniamy w dzojstiku przewody idace do lewego( te trzy sterujące) lusterka z tymi do prawego i powinno dzialać.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 19:20

mi_sza1 napisał/a:
Hmm. Wiec na chłopski rozum, zeby zadzialo poprawnie zamieniamy w dzojstiku przewody idace do lewego( te trzy sterujące) lusterka z tymi do prawego i powinno dzialać.


po co modyfikować kostkę przy joysticku jak mamy źle podłączone luterka?

najgorsze w tym wszystkim jest to, że RAVE kłamie i powołuje się na kolory przewodów inne, niż są w rzeczywistości.

jutro będę dalej walczył z tymi lusterkami i jak już dojdę do ładu co gdzie powinno być podłączone, to zrobię tabelkę i opisze na forum - ułatwi to robotę kolejnym osobom.

mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 19:53

leszek95b napisał/a:
jutro będę dalej walczył z tymi lusterkami i jak już dojdę do ładu co gdzie powinno być podłączone, to zrobię tabelkę i opisze na forum - ułatwi to robotę kolejnym osobom.

To ja poczekam na gotowca.
Może jeszcze taka informacj sie przyda, ze jezeli są 3 przewody do sterowania a dwa silniczki (pion i poziom) to sterowanie odbywa sie poprzez zmiane polaryzacji( zmienia sie + i -, jeden przewód raz ma napięcie a raz jest masa).
A np. siedząc w wersji EU i majac np. przełącznik ustawiony na luterko pasażera i przyciskajac dzojstic no np w prawo lusterko odchyla sie na zewnątrz, a w GB lusterko pasażera dzojstic w prawo a lusterko skreca do szyby.
O i cała róznica moim zdaniem w tym własnie właczniku, ale skoro GREG-SI przerobił przy lusterkach wiec sposoby sa conajmniej dwa.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 19:59

Chyba nie masz racji, bo włącznik jest taki sam w angliku, jest poprostu po drugiej stronie.
Czytałem na angielskich forach i oni mają też problemy z lusterkami od 45 w 400 ... i jeden i drugi anglik.
Znalazłem w Haynesie do Rovera 200 schemat podłączenia lusterka. Oczywiście masz rację z tą polaryzacją, inaczej być nie może :)
Ma ktoś może Haynesa od Rovera 400 i 45? Przydałoby się to samo ale do odpowiedniego modelu.

greg-si - Nie Gru 13, 2009 20:42

mi_sza1, w tym co napisałem jasno jest że zmiana polaryzacji wpływa na ich kręcenie
leszek95b, w Rave jest wszystko ok tylko że tam nie ma opisu instalacji z R45!

już wiem :)
poprzedni post jest raczej zły bo sprzeczny z tym co teraz mam przed oczami i:
Piny we włączniku
1-kabelek niebiesko/biały do lewego lusterka
2-niebiesko/czarny do lewego lusterka
3-żółto/czarny do prawego lusterka
4-żółto/czerwony do prawego lusterka
5-czarny masa
6-czarno/żółty plus do samochodu

7-żółto/biały plus do obu lusterek

Zamiana 5 i 6 wpływa na biegunowość tzn. na to czy lusterka chodzą odwrotnie czy dobrze. Mam tak zapisane na kartce. leszek95b, jestem przekonany że jak zamienisz ze sobą te dwa kabelki wszystko będzie lux.
Ale to musisz zmienić we wtyczce a nie przy lusterku. Jednak z tego co pamiętam to nie ma problemów ze zmianą pinów w kostce bo wszystkie są opisane i dobrze kolorowe kabelki.
Żeby też była jasność to tak to jest w R400 97r już po lifcie.

Od siebie dodam jeszcze że kabelki są w innym kolorze za kostką przy lusterkach. W lusterkach są kabelki:
Czarny i niebieski odpowiadające za podgrzewanie. Jak się ich nie podłączy i tak będzie grzało.
Biały odpowiada żółto/białemu
Czerwony odpowiada żółto/czerwonemu dla lusterka pasażera i niebiesko/białemu przy lusterku kierowcy
Żółty odpowiada żółto/czarnemu dla lusterka pasażera i niebiesko/czarnemu przy lusterku kierowcy.

Tak ja mam to wszystko pospinane i działa jak malina.
Ps. Nie sądziłem że moje notatki się do czegoś przydadzą :D
Pozdrawiam :)

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 20:50

greg-si napisał/a:
Zamiana 5 i 6 wpływa na biegunowość tzn. na to czy lusterka chodzą odwrotnie czy dobrze. Mam tak zapisane na kartce. leszek95b, jestem przekonany że jak zamienisz ze sobą te dwa kabelki wszystko będzie lux.
Ale to musisz zmienić we wtyczce a nie przy lusterku. Jednak z tego co pamiętam to nie ma problemów ze zmianą pinów w kostce bo wszystkie są opisane i dobrze kolorowe kabelki.


czyli przy lusterku mam teraz wszystko dobrze?
ciężko mi się przekonać, że zmieniono polaryzację tych silniczków w lusterkach ze zmianą modelu 400 na 45.

greg-si - Nie Gru 13, 2009 21:02

leszek95b, na to wygląda że tak
mi się wydaje że to zależnie od modelu tzn. inaczej jednak było w angliku czyli mi_sza1, miał racje.
Dlaczego tak twierdzę? Otóż wystarczy spojrzeć w rave->diagram elektryczny i dla 1997.5 LHD i RHD zakładka lusterka
Tam jest ładnie wszystko opisane. Wtyczka jest inna bo kable niebieskie zawsze idą do kierowcy a żółte do pasażera. Jest to lustrzane odbicie z tego co widzę.
Przepnij 5 i 6 jak nie będzie hulało to znaczy że coś gdzieś źle odczytałem z moich mazgrołów.

leszek95b - Nie Gru 13, 2009 21:40

no właśnie przestudiowałem schematy 400 i 45 RHD i LHD i widać wyrażnie, że lusterka są identyczne w każdej z tych wersji.
dodatkowo widać, że w wersji export zgadzają się kolory na całej długości aż do lusterka, a w angielskiej są przejściówki na kolory europejskie.

a tymi angolami...jakby nie mogli poprostu użyć tych samych kolorów w każdej z wersji i by było po problemie :)

no ale tak to bynajmniej serwisy mogą coś zarobić ;)

TomC - Nie Gru 13, 2009 22:45

mi_sza1 napisał/a:
A np. siedząc w wersji EU i majac np. przełącznik ustawiony na luterko pasażera i przyciskajac dzojstic no np w prawo lusterko odchyla sie na zewnątrz, a w GB lusterko pasażera dzojstic w prawo a lusterko skreca do szyby.
O i cała róznica moim zdaniem w tym własnie właczniku, ale skoro GREG-SI przerobił przy lusterkach wiec sposoby sa conajmniej dwa.

Chyba masz kłopoty ze zrozumieniem faktu że czy anglik czy EU lusterko lewe jest lusterkiem lewym. Jeżeli angol reguluje lewe lusterko i na joyu daje w prawo to lusterko leci w prawo. Nie inaczej jest z eu. Joy w prawo i lewe lusterko leci w prawo. Jaśniej chyba się nie da tego wyjaśnić więc przełącznik nie ma nic do rzeczy...

mi_sza1 - Nie Gru 13, 2009 23:31

TomC napisał/a:
Chyba masz kłopoty ze zrozumieniem faktu że czy anglik czy EU lusterko lewe jest lusterkiem lewym. Jeżeli angol reguluje lewe lusterko i na joyu daje w prawo to lusterko leci w prawo. Nie inaczej jest z eu. Joy w prawo i lewe lusterko leci w prawo. Jaśniej chyba się nie da tego wyjaśnić więc przełącznik nie ma nic do rzeczy...

Nie twierdze ze jestem nieomylny , ani , że mam racje bo nie o to chodzi. Chciałem po prostu pomóc. I nawet nie wiemy czy leszek95b ma lusterka od anglika.
I jak najbardziej w lewo to w lewo skręca lusterko, różni sie strona do wewnątrz i na zewnątrz wykręcania lusterka. Bo powtórze jeszcze raz ze siedząc za kierownicą po naszej EU stronie i angielskiej stronie i sterując np. lusterkiem pasażera w prawo, w pierwszym przypadku lustrko wykreca sie na zewnatrz a w drugim do wewnątrz.
Sam przełącznik sterowania lusterkami jest taki sam w angliku i EU ale to akurat w ROVER bo np. w FORD już nie.

TomC - Pon Gru 14, 2009 00:25

mi_sza1 napisał/a:
Bo powtórze jeszcze raz ze siedząc za kierownicą po naszej EU stronie i angielskiej stronie i sterując np. lusterkiem pasażera w prawo, w pierwszym przypadku lustrko wykreca sie na zewnatrz a w drugim do wewnątrz.

Pomyśl raz jeszcze co napisałeś bo cały czas dziwne rzeczy piszesz....
Nie widzisz błędu??
Cały czas piszesz o stronie pasażera. Wiadomym jest że w EU i angliku pasażer siedzi w innym miejscu. :roll: I tu robisz błąd. Bo sterownik z lusterek nie wie czy sterujesz stroną pasażera czy kierowcy!!! On wie że sterujesz stroną lewą lub prawą. Opiszę jeszcze jaśniej:
1. anglik. Siedzisz po prawej stronie. Regulujesz lewe lusterko (pasażera) w prawo. Lusterko przesuwa się w kierunku DO samochodu. Jest ok.
2. EU. Siedzisz po lewej stronie. Regulujesz też lewe lusterko (kierowcy) w prawo. Lusterko przesuwa się gdzie?? W kierunku DO samochodu!!
Jak widzisz więc to jakie lusterko regulujesz ustawiasz sobie przesuwakiem nad joyem.
Czy anglik czy EU jeżeli dasz lewe lusterko to lewe lusterko będziesz regulował w kierunku jaki wybierzesz joyem. Nie może być inaczej!

sknerko - Pon Gru 14, 2009 11:29

leszek95b, zamieścił schemat z rovera 200 gdzie macie zwarte dwa silniczki w lusterku niech mi kurna ktoś w takim razie narysuje gdzie mam odwrócić polaryzację bez rozbierania i przeróbki lusterka. To jest nie możliwe i tyle. W 400 może jest inaczej i sie da ale w 200 nie i koniec
greg-si - Pon Gru 14, 2009 18:14

sknerko, wszystko się da
Widzę w Rave że układ jest nieco inny w R200.
Ja bym kombinował z zamianą pinów w joy`u.

mi_sza1 - Pon Gru 14, 2009 21:11

TomC napisał/a:
Czy anglik czy EU jeżeli dasz lewe lusterko to lewe lusterko będziesz regulował w kierunku jaki wybierzesz joyem. Nie może być inaczej!

Rozumiemm doskonle tylko nie bierzesz pod uwage, że lusterko pasażera w EU sterujesz dzojstickiem za pomocą dłuższej wiązki idącej przez całą scianę grodziową do drzwi pasażera. I te lusterko pasażera masz np. do wymiany, kupujesz angielskie (które??? prawe tak jak w UE z tym ze w angliku jest ono lusterkiem kierowcy i powinno byc sterowane za pomocą krótkiej wiązki), i dlatego działa odwrotnie. podłączając je w wersji EU do krótkiej wiązki kierowcy, ale na krótko z powodu niemożności zamontowania go w dzwiach bedzie działać prawidłowo.
TomC napisał/a:
sterownik z lusterek nie wie czy sterujesz stroną pasażera czy kierowcy!!!

Wie którą stroną, dłuższa wiązka jest zawsze od lusterka pasażera i a krótsza od kierowcy.
Nie widzę nic w tym błędnego ani dziwnego.
"Wtyczka jest inna bo kable niebieskie zawsze idą do kierowcy a żółte do pasażera. Jest to lustrzane odbicie z tego co widzę." do pomocy pozwoliłem sobie przytoczyc cytat greg-si

Robert_ - Pon Gru 14, 2009 21:24

To ja mam trochę inne pytanie.
Patrząc na schematy w Rave i to co piszecie, to ogrzewanie lusterek jest wpięte w kostke od sterowania, czy tak?
Przewody L i P od ogrzewania lusterek łączą się, czy wchodzą w kostkę oddzielnie?
Chciałem przepiąć to ogrzewanie na oddzielny przełącznik bo szkoda mi nowych mat w lusterkach :roll:

greg-si - Pon Gru 14, 2009 22:18

Robert_, nic nie idzie po joy`u
wszystko idzie po przekaźniku a do 97 dodatkowo po włączniku

Robert_ - Pon Gru 14, 2009 22:32

greg-si napisał/a:
Robert_, nic nie idzie po joy`u
wszystko idzie po przekaźniku a do 97 dodatkowo po włączniku


Jak to?Po jakim włączniku?Masz na myśli przekręcenie kluczyka?
Z tego co wyczytałem to lusterka właśnie grzeją bezpośrednio po przekręceniu kluczyka(nawet bez odpalania auta-przynajmniej u mnie).
Precyzyjnie rzecz ujmując to gdzie znajde kable co by je wyrwać :twisted: i przylepić im osobny włącznik?

greg-si - Pon Gru 14, 2009 22:49

Robert_, w pierwszych modelach były włączniki od podgrzewania lusterek. Tak też było w Hondzie. Później wpadli na taki pomysł by grzało cały czas po przekręceniu kluczyka na II.
Gdzie znajdują się kable to nie wiem dokładnie. Na pewno idą do skrzynki z bezpiecznikami. Tam należy szukać. Ewentualnie jak tam nie znajdziesz to dostać się do wiązki która wychodzi z drzwi i dalej śledzić kabelki.

sknerko - Pon Gru 14, 2009 23:04

greg-si napisał/a:
sknerko, wszystko się da
Widzę w Rave że układ jest nieco inny w R200.
Ja bym kombinował z zamianą pinów w joy`u.

zrozum jeżeli układ jest 3 przewodowy i na wspólny przewód do obu silniczków masz plus ze sterownika to jak chcesz zmusić ten sterownik żeby dawał minus no nie da się i tyle. na joyu możesz zamienić dokładnie to samo co na kostce lusterka ja z resztą mam zamiast kostki tylko piny powpinane bo nie miałem kostek żeby załozyć na wiązkę lusterka (w aucie mam kostkę orginalną tylko lusterko jest bez kostki)
Jestem elektronikiem i wiem co zacz przekładałem te kable na wszystkie strony i nie poszło stąd moje pytanie jak to zmusić do współpracy bo mi sie pomysły skończyły

greg-si - Pon Gru 14, 2009 23:28

sknerko, ja Ci nic nie ujmuję możesz być elektrykiem elektronikiem albo i budowlańcem. Mi to rybka :)
Ja Ci tylko napisałem co bym zrobił. Bo na chłopski rozum to wiadomo że zmiana biegunowości wpłynie na to w którą stronę kręci silniczek i do tego nie trzeba kończyć żadnej szkoły.
Sama zmiana na lusterkach w przypadku R200 jest bardziej skomplikowana niż w R400 (4 kable do 2 silniczków) które dalej się łączą i joy steruje nimi po przez 3 kable.
Kolejna rzecz to to że w R200 7 kabelków z joy`(a tak jak w R400) idzie do lusterek z czego jeden jest od ogrzewania (w R400 jest inaczej)
Nie rozwiążę za nikogo problemu na odległość. Każdy ma głowę na karku i powinien kombinować po swojemu. Oby dobrze.
Ps. sknerko, możesz mnie słuchać lub nie, wierzyć lub nie. Doszedłem już do tego momentu co Ty zmieniłem polaryzację na joy`u i wszystko zaczęło funkcjonować jak trzeba. Tak samo bym zrobił jakbym był elektrykiem i ktoś by mi postawił samochód z takimi anomaliami.

sknerko - Pon Gru 14, 2009 23:49

greg-si napisał/a:
Tak samo bym zrobił jakbym był elektrykiem i ktoś by mi postawił samochód z takimi anomaliami.

Zrozum na trzech przewodach nie ma szans co innego na czterech lub dwóch.
bo jak zmienię na wspólnym to na tamtych dostane taką sama polaryzację i przestanie działać.

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 23:49 ]
greg-si napisał/a:
z czego jeden jest od ogrzewania

od podgrzewania we wszystkich modelach są dwa przewody sprawdzałem w rave

mi_sza1 - Wto Gru 15, 2009 11:49

sknerko napisał/a:
Zrozum na trzech przewodach nie ma szans co innego na czterech lub dwóch.
bo jak zmienię na wspólnym to na tamtych dostane taką sama polaryzację i przestanie działać.

Wydaje mi sie, (tylko wydaje) że na dzojsticku mamy plus, i ten plus dzojstic podaje na odpowiedni przewód idący do lusterka. W zalezności w którą stronę przyciśniemy na przyłączonym przewodzie pojawia sie plus. Zmieniając przewódy wychodzące na
joj-u miejscami, zmienimy polaryzację na silniczku w lusterku.

greg-si - Wto Gru 15, 2009 15:39

sknerko napisał/a:
greg-si napisał/a:
z czego jeden jest od ogrzewania

od podgrzewania we wszystkich modelach są dwa przewody sprawdzałem w rave

czytaj ze zrozumieniem i całość nie tylko moje posty ale również rave. Wyrwałeś kawałek mojego zdania i piszesz nie wiadomo o czym.
Zobacz sobie że joy w R400 po 97 nie odpowiada za podgrzewanie. W R200 tak.

Cytat:
Zrozum na trzech przewodach nie ma szans co innego na czterech lub dwóch.

Nie zrozumiem na pewno takich głupot. To Ty nie możesz zrozumieć że ktoś może to ogarnąć.
I piszę to po raz ostatni. Zrobiłem u siebie i działa jak w fabryce więc Twoje założenie o niemożności zrobienia tego zostało obalone.
Poza tym wiesz jak wygląda joy w R400 w środku? Domyślam się że nie. Dlatego napiszę Ci tylko tyle że tam włącznik pracuje w 3 płaszczyznach. Są trzy a nie cztery blaszki sterujące w którą stronę chodzi silniczek. Są w obu górnych rogach i bodaj w lewym dolnym.
Jak jest w R200 nie wiem ale rozebrać joy to sekundy więc otwórz go i zobacz jak to tam w środku wygląda.

Ja elektrykę i elektronikę znam ze strony praktycznej a nie teoretycznej. To co chce zrobić dochodzę do tego sam czytając najważniejsze rzeczy do tego potrzebne.

Ps. W Rave R200 97 masz porównane na jednym obrazku LHD i RHD. Tam jest wyraźnie że piny 6 i 4 w kostce joy`a są zamienione ze sobą. Zresztą czytać schematów nie będę Cię uczył bo to masz w jednym palcu.

sknerko - Wto Gru 15, 2009 19:27

greg-si napisał/a:
Nie zrozumiem na pewno takich głupot. To Ty nie możesz zrozumieć że ktoś może to ogarnąć.

Sam piszesz głupoty bo nawet dobrze nie pamiętasz co za druciarstwo u siebie zrobiłes jak bym zakładał sobie od początku instalację to bym zrobił tak jak jest w 25 i by działało jak powinno, Ty zrobiłeś na wzór 45 i tez działa a jak masz oryginalną wiązkę do tego tą po 97 to moim zdaniem nie da sie zrobić chyba że czegoś nie dopatrzyłem dlatego pytam bo co dwie głowy to nie jedna.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 19:27 ]
greg-si napisał/a:
Jak jest w R200 nie wiem ale rozebrać joy to sekundy więc otwórz go i zobacz jak to tam w środku wygląda.
właśnie nie mam czasu siedzieć po ciemku na mrozie i tego rozbierać jak bym miał garaż i czas to bym nikomu dupy nie zawracał

greg-si napisał/a:
Ja elektrykę i elektronikę znam ze strony praktycznej a nie teoretycznej. To co chce zrobić dochodzę do tego sam czytając najważniejsze rzeczy do tego potrzebne.

Co nie znaczy że sie na tym znasz bo żeby sie na czymś znać a co za tym idzie komuś dobrze doradzić to nie wystarczy jeden raz coś zrobić tylko temat ogarniać(też wymurowałem dom ale nie twierdzę że się znam na tym i inni głupoty gadają)

leszek95b - Wto Gru 15, 2009 21:56

Widzę że mój temat wywołał kłótnię na forum...
Spokojnie Panowie, każdy mówi swoje i wyci ągamy konstruktywne wnioski, a nie się obrażamy i wyzywamy :)
Przejrzałem jeszcze raz na spokojnie schematy, poczytałem wasze posty, poczytałem w internecie na angielskim forum i moje wnioski są następujące:
- w RAVE są źle opisane kolory kabli wychodzących z lusterka,
- w RAVE są dobrze opisane kolory kabli w instalacji w aucie,
- same lusterka od anglika jak i od europejczyka są zupełnie identyczne od strony elektrycznej,
- po poprawnym (w kostkach na drzwiach) podłączeniu lusterek od 45 w 400 MUSZĄ działać odwrotnie :) ,
- po zmianie polaryzacji przewodów idących do lusterek działają poprawnie.

Zmianę polaryzacji TRZEBA zrobić przy kostce zamieniając miejscami ze sobą przewody na 5 i 6 pozycji, czyli czarny i czarno-żółty. Dokładnie tak jak pisał greg-si :ok:

Kolego greg-si grube dzięki za informację - kliknałem pomógł :ok:
Nie mogę zmienić na [SOLVED] - minęlo ileś tam godzin i już się nie da. Czy ktoś z modów może to zmienić?

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 21:56 ]
Aha, mam jeszcze pewien problem z ogrewaniem lusterek. Po włączeniu kluczyka na II pozycję pojawia się napięcie na tych dwóch stykach od maty grzewczej ale nie grzeje ani jedno lusterko ani drugie. Zanim zmienię matę chciałbym sprawdzić tą czy aby napewno jest walnięta.
Czy ktoś wie jaka jest rezystancja tych mat?

Brt - Wto Gru 15, 2009 22:22

leszek95b napisał/a:
Czy ktoś wie jaka jest rezystancja tych mat?


ok 12 omów ... pobór prądu w okolicy 1 ampera

greg-si - Wto Gru 15, 2009 22:24

sknerko, już kilka razy w tym temacie udowodniłeś jaki jest z Ciebie 'fachowiec'. Ja się za takiego nie uważam. Zrobiłem coś po trudach więc pomagam i jak widzę pomogłem. Więcej pisał nie będę z Tobą bo szkoda mojego czasu na osoby które za przeproszeniem gówno wiedzą i wyznają zasadę że jak mi się nie udało to tym bardziej komuś innemu się nie uda. (Do moderacji. Za swoje słowa ponoszę odpowiedzialność i jeśli uważacie że załamałem regulamin proszę o warna).

leszek95b, jutro spróbuję zmierzyć ile ma u mnie mata. Jedna u mnie też była przepalona i grzała ale bardzo słabo.

leszek95b - Wto Gru 15, 2009 22:31

z ciekawostek dodam, że problem z tymi lusterkami jest bardzo dziwny - spędza się wiele godzin na tym, żeby podłączyć odpowiednio 3 kable :)

niektórzy krócej robią HGF'a ;)

vide oprawca... :)

sknerko - Sro Gru 16, 2009 00:12

greg-si napisał/a:
sknerko, już kilka razy w tym temacie udowodniłeś jaki jest z Ciebie 'fachowiec'. Ja się za takiego nie uważam.

Napisałem gdzieś że uważam się za fachowca? nie. Poprosiłem o pomoc bo nie mam kiedy ani gdzie posiedzieć z przyrządem i posprawdzać gdzie jaki przewód się kończy.
Zrobiłeś w 400 ja mam 200 instalacja jest inna chociaż lustra te same w odpowiedzi pomogłeś mi tekstem poprzekładaj kabelki musi chodzić bo u mnie chodzi. Zastanów się może komuś kto ma kłopot z prądem każesz na chybił trafił poprzekładać kable w skrzynce bezpieczników. Sory ale jak widać na Rave opierać się nie mogę i czekałem na odpowiedź kogoś kto być może to zrobił a nie na wykłócanie się gdzie jakie kabelki przekładać.
Tyle w temacie nie chce już żadnych odpowiedzi dam sobie radę sam bo dziś tylko się na wkurzałem na głupie teksty kogoś kto elektryke zna bo pięć kabli przełożył.