Zobacz temat - [R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS

Kasa313 - Wto Gru 15, 2009 11:08
Temat postu: [R45 2.0 iDT 00"] CHRUKOTA ABS
Witam.
W moim roverku na letnich oponach chciałem spróbować zachamować ostro na śniegu, mam 15" aluski i letnie opony, zamiast zahamować pedał zaczęło mi cofać i jakby tryby w abs tak chrukotały coś dźwięk jak czasm niechce wejść np. wsetczny? TO normalne czy po prostu wina zjebanego abs?>

szoso - Wto Gru 15, 2009 11:19

po prostu zadziałał ci abs i tyle :wink:
bociannielot - Wto Gru 15, 2009 11:56

No a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS? :wink: Prawda jest taka, że generalnie ABS wydłuża drogę hamowania, zapobiegając całkowitemu zablokowaniu kół, a tym samym ewentualnemu poślizgowi i braku kontroli nad jadącym w poślizgu autem (skręcając kołami które są zablokowne np na lodzie i tak auto nie zareaguje). Także ostrożnie z tym ostrym chamowaniem z ABS-em w trakcie zimy bo można skończyć na czyjejś :dupa: . Chociaż zima generalnie bez ABS też trzeba uważać :wink: . Poza tym biegiem po zimówki leć :razz:

Pozdrawiam

magneto - Wto Gru 15, 2009 14:48

Kasa313, tak to ma działać potwierdzam to co przedmówcy napisali
Legion1349 - Wto Gru 15, 2009 15:44

dokładnie, ja początkowo też byłem zdziwiony dziwnym dźwiękiem i biciem po pedale hamulca ale się okazało że tak ma być :P
sobrus - Wto Gru 15, 2009 17:49

Cóż, wiadomości nie są zbyt dobre (aż nie chce myśleć co by było gdybyście kciuków nie trzymali!).
Niestety uszczelka była cała - prawdopodobnie pęknięta jest głowica. Operacja więc nieco się wydłuży.
W warsztacie powiedzieli ze niedawno mieli roverka z tym samym problemem.

W załącznikach edukacyjnie wnętrze mojego silnika :)

czapaja - Wto Gru 15, 2009 17:50

sobrus, eee czy to aby do t ego tematu?
sobrus - Wto Gru 15, 2009 17:52

hmm rzeczywiście ... całkiem nie :( gdzie ja mam oczy.
Zaraz coś zrobie z tym postem, jak sie nie uda to moderator sie przyda :)
A chrobotanie ABS to oczywiście norma ;)

edit:
nie moge go juz usunać, prosze o przeniesienie posta do tego tematu :oops:
http://forum.roverki.eu/v...=47028&start=20

filo - Wto Gru 15, 2009 18:19

sobrus, nie usuniesz bo pojawił się następny.
Jakby czapaja, usunął swój to może wtedy by się udało usunąć Twój ale najpierw spróbuj usunąć ten nad moim jak bym usunął swojego.
Takie moje podejrzenia...

Jak nie zatrybi to skopiuj swojego posta z tymi fotkami i wklej we właściwe miejsce...

Kasa313 - Sro Gru 16, 2009 18:01

Mam jeszcze jedno pytanie czy wy słyszycie to chrebotanie w kołach taki dzwiek jak wsteczny nie chce wejsc?
Czy tylko pedał?>

Kot - Sro Gru 16, 2009 18:05

bociannielot napisał/a:
o a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS? Prawda jest taka, że generalnie ABS wydłuża drogę hamowania, zapobiegając całkowitemu zablokowaniu kół, a tym samym ewentualnemu poślizgowi i braku kontroli nad jadącym w poślizgu autem (skręcając kołami które są zablokowne np na lodzie i tak auto nie zareaguje). Także ostrożnie z tym ostrym chamowaniem z ABS-em w trakcie zimy bo można skończyć na czyjejś . Chociaż zima generalnie bez ABS też trzeba uważać . Poza tym biegiem po zimówki leć

Pozdrawiam
tak ABS zwieksza droge hamowania na sliskiej nawierzchni. Nie zgodze sie jednak do konca gdyz na suchym badz tez morym asfalcie on jednak ta droge skraca ... chociaz w zimie tez sie przydaje, bo niektorzy i tak odruchowo kreca kierownica zeby ucicec przed przeszkoda :)
sobrus - Sro Gru 16, 2009 18:12

Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony. Może i paradoks, ale tak jest.
Powinien się właczac tylko w sytuacjach awaryjnego gwałtownego hamowania a nie z byle powodu, bo opona się ślizga.

magneto - Sro Gru 16, 2009 18:14

Kasa313 napisał/a:
czy wy słyszycie to chrebotanie w kołach

Ja słyszę

truten23 - Sro Gru 16, 2009 19:37

magneto napisał/a:
Ja słyszę
Dlatego słychać w kołach działanie ABSu, to tam właśnie on ma działać. Słychać wielokrotne zaciskanie się klocków na tarczy. Może być też słychać z pod maski wycie silniczka pompy ABSu ;)

Kot napisał/a:
tak ABS zwieksza droge hamowania na sliskiej nawierzchni. Nie zgodze sie jednak do konca gdyz na suchym badz tez morym asfalcie on jednak ta droge skraca ...

Dokładnie tak. Abs zwiększa też drogę hamowania na żwirze i sypkim piachu.
Ale za to auto daje się starować.
bociannielot napisał/a:
No a myślisz że dlaczego niektórzy odłączają ABS?

Dla mnie to skrajna głupota i debilizm... :sad:

filo - Sro Gru 16, 2009 20:06

sobrus napisał/a:
Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony. Może i paradoks, ale tak jest.


I amortyzatory też powinny być w dobrej formie...

Kot - Sro Gru 16, 2009 20:48

filo napisał/a:
I amortyzatory też powinny być w dobrej formie...

dokladnie bo kolo nie traci kontaktu z nawierzchnia i jak tylko kolo sie przyblokuje, czujnik nie wykryje ruchu i uruchomi ABS ...

bociannielot - Czw Gru 17, 2009 10:23

sobrus napisał/a:
Jak sie ma ABS to trzeba mieć dobre opony.


Cos w tym jest, na letnich prawie sie nie zalaczal(nowki opony), a na zimowkach (uzywane juz byly z autem, dwie tylko zmienilem, ale tez na uzywki - to na ten sezon tylko) i zalącza sie nawet wtedy gdy nie powinno byc problemu(jakiś znawca nie jestem, ale troche juz przejzdzilo sie zima :razz: :wink: .

truten23 - Czw Gru 17, 2009 11:00

bociannielot napisał/a:
zalącza sie nawet wtedy gdy nie powinno byc problemu

Na ślisko nie ma przeproś :wink:

Kot - Czw Gru 17, 2009 11:22

bociannielot, a sprawdzales czy zaden pierscien nie jest uszkodzony?? sprawdz i wtedy sie okaze ;)
bociannielot - Czw Gru 17, 2009 11:39

Nie sprawdzalem, teraz to musialbym na kanal gdzies wjechac... ehh ta zima :wink: