Zobacz temat - [R400 SDI 98 r.] świece żarowe - problem?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 SDI 98 r.] świece żarowe - problem?

JeRRy3D - Czw Gru 17, 2009 08:36
Temat postu: [R400 SDI 98 r.] świece żarowe - problem?
Witam,

Ostatnio miałem problem z zapaleniem pudła (nie zapalił :) .
Bez kombinacji kupiłem nowy aku (centre futura, więc ma kopa).
Dziś przy -7 'C znów ledwie zapalił :(

Pewnie więc świece żarowe. :(
Pytanie:

Czy wymiana tych świec to jakiś wyczyn, roboty na dzień i trzeba wymontować pół motoru, czy mała robótka?
Ile robocizna?
Ile takie świece?

pozdrawiam

szoso - Czw Gru 17, 2009 08:44

ile masz świec 3 czy 4?
ja niedawno zmieniałem na Beru czyli takie jak w oryginale po 39zł/sztuka

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 08:44 ]
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#419038

JeRRy3D - Czw Gru 17, 2009 08:45

Szczerze?
Nie wiem.
Nie mam przed sobą knigi (choć to nie rzutuje 3 czy 4 - żadna różnica).

A coś więcej?
Skomplikowana to robota?
Długo trwa?
Robocizna?

szoso - Czw Gru 17, 2009 08:52

JeRRy3D napisał/a:
(choć to nie rzutuje 3 czy 4 - żadna różnica).

różnica jest taka że 4 świeca siedzi za pompą wtryskową i żeby ją wykręcić trzeba wyjąć pompę i dlatego 4 świecy koledzy nie wykręcają tylko zostawiają ją w spokoju
ja mam 3 świece
jeśli masz odpowiednie narzędzia to wymienisz sam, zobacz w link który dałem wyżej
JeRRy3D napisał/a:
Nie mam przed sobą knigi

a do czego ci ona? otwierasz maskę i widzisz ile jest świec

JeRRy3D - Czw Gru 17, 2009 09:14

szoso420 napisał/a:

różnica jest taka że 4 świeca siedzi za pompą wtryskową i żeby ją wykręcić trzeba wyjąć pompę i dlatego 4 świecy koledzy nie wykręcają tylko zostawiają ją w spokoju


To pewnie i ja tak zrobię bez względu na wszystko.
Ale ile ich jest - nie wiem - siedzę przed monitorem :)

Może ktoś wie ile jest ich w 2litrowym dieslu?

[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 09:14 ]
No i zasadnicze pytanie.
Czego szukać - jakich dokładnie świec (nie mam o tym pojęcia) do mojego rovcia?
Skoro wymiana to nie dramat (zakładając, że wymiana 3 - gdy są nawet 4 załatwia wszystko).

szoso - Czw Gru 17, 2009 09:18

Cytat:
W turbodieslach serii L można spotkać 3 lub 4 świece żarowe.
Pomimo wielu prób nie udało nam się ustalić granicznej daty wprowadzenia tej zmiany. Bardzo możliwe, że w danym miesiącu/roku pojawiały się modele z 3 lub 4 świecami.
W praktyce wystarczy wymienić tylko 3 świece, zwłaszcza że wymiana czwartej wiąże się z konieczności demontażu pompy wtryskowej.
Na 3 nowych świecach auto będzie paliło jak złoto. :)

Cytat:
W turbodieslach serii L montowanych w ROVERkach (niezależnie od rocznika) fabrycznie instalowano świece BERU o oznaczeniu 0 100 226 184.
Inne opcje to:
- BOSCH 250 202 025 45-51
- BORG BRG 5020025 30
- NGK DP17 (Y- 730U) 32-38

JeRRy3D - Czw Gru 17, 2009 10:35

A jeszcze jedno pytanie.

Jak powinien palić diesel w temp. -8'C ?
Od ręki czy jednak troszkę pokręcić muszę?
Jak to jest u Was?

Pytam, bo myślałem, że jak wsadzę nówkę baterię, to będzie na pyk.
Kumpel jednak mówi, że kombinuję i że diesel zawsze musi pokręcić trochę zanim "spręży rozrusznikiem" pierwszą porcję zimnego paliwa przepychając się przez skurczony cylinder i gęstą oliwę. "Sprawdź świece - nie zaszkodzi - ale nie kombinuj."
:)

Brt - Czw Gru 17, 2009 10:37

no kilka obrotów zazwyczaj musi zrobić :ok:
morthy1 - Czw Gru 17, 2009 14:13

Miałem tamtej zimy podobny przypadek ale winny był przekaźnik nie świece a roboty przy sprawdzeniu przekaźnika jest mniej :)
Ornatus - Czw Gru 17, 2009 14:22

morthy1 napisał/a:
Miałem tamtej zimy podobny przypadek ale winny był przekaźnik nie świece a roboty przy sprawdzeniu przekaźnika jest mniej :)


Dokładnie - sprawdź przekaźnik. Ja też rok temu rozładowałem przez to baterię. Można spróbować go oczyścić papierkiem ściernym i podgiąć blaszkę. Chyba że uzwojenie jest przepalone - to wtedy nowy za kilka zł.

szoso - Czw Gru 17, 2009 14:34

Ornatus napisał/a:
to wtedy nowy za kilka zł.

dokładnie to za 10zł :wink: