|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si 97r ] Słabe ogrzewanie ?
extream - Czw Gru 17, 2009 09:14 Temat postu: [R214 Si 97r ] Słabe ogrzewanie ? Witam.
Czy to normalne w tych autach że tak słabo grzeją ? Czy tylko mój tak ma... Rover 25 dziadka już bardzo ładnie tyłek grzeje, nie wspominam o fiatach które mamy w domu, te to dopiero mają ogrzewanie... Czym to idzie ? Silnik ładnie się rozgrzewa całkiem szybko - po ok. 3 km jest już prawie w temperaturze pracy ( nie ciągnięty wyżej niż 3 tys. obrotów.) Proszę o pomoc bo przyszła zima, z nią mrozy a ja zmarzluch jestem i zimno
Brt - Czw Gru 17, 2009 09:55
w benzyniakach powinieneś mieć upał ... jak nie masz, to znaczy, że coś jest nieteges ... sprawdź zaworek nagrzewnicy na początek
extream - Czw Gru 17, 2009 10:00
No właśnie ... A napiszesz mi co gdzie i jak ? czy lepiej oddać do mechanika autko. Bo ja się nie znam. I dzięki za odpowiedź
Brt - Czw Gru 17, 2009 10:04
zaworek masz przy ścianie grodziowej .. na środku mniej więcej ... linka do niego dochodzi, i jak przekręcasz pokrętło ciepłe/zimne to powinna sie przy zaworku przesuwać
extream - Czw Gru 17, 2009 10:12
Dzięki wielkie Sprawdzę Dodam jeszcze tylko, że dmucha ciepłym powietrzem ale nie tak ciepłym jak w innych autach
Kot - Czw Gru 17, 2009 10:13
Ja bym tez sprawdzil czy nagrzewnica nie jest zapowietrzona... Jest tez opcja inna . W przypadku instalacji LPG moga wystepowac problemy, spotkalem sie z tym w fiacie punto, ale podejrzewam ze cos jest z nagrzewnica ...
borsi - Czw Gru 17, 2009 10:13
no tak Brt tylko u mnie jak przesuwam pokretło ta linka z tym nie caignie a mam i ciepłe i zimne powietrze
extream - Czw Gru 17, 2009 10:14
Nie mam LPG Tata ma we fiacie lpg a dmucha mu gorącym prawie od razu jak zapali ...
Brt - Czw Gru 17, 2009 11:00
bo oprócz tego zaworka jest jeszcze klapka ... ale zaworek ma się zamykać i otwierać ... jeśli tam jest wszystko ko, to moze po prostu trzeba nagrzewnicę wypłukać ...
pietro - Czw Gru 17, 2009 11:59
skąd Ci leci zimne powietrze?
jeśli tylko z nawiewów w desce to masz taki suwak pod pokrętłami od wentylacji. popróbuj czy przesuwanie jego coś zmienia?
jeśli na nogi i na szybę leci też zimne to sprawdź poziom płynu chłodniczego,
jeśli płyn był ostatnio wymieniany to może układ jest zapowietrzony.
memphisto - Czw Gru 17, 2009 15:09
pietro napisał/a: | jeśli na nogi i na szybę leci też zimne to sprawdź poziom płynu chłodniczego, |
mam 1cm powyzej minimum
pietro napisał/a: | jeśli płyn był ostatnio wymieniany to może układ jest zapowietrzony. |
Jak odpowietrzyć uklad?
Brt napisał/a: | jeśli tam jest wszystko ko, to moze po prostu trzeba nagrzewnicę wypłukać ... |
Jak się płucze nagrzewnice?
Brt - Czw Gru 17, 2009 15:17
memphisto napisał/a: | Jak odpowietrzyć uklad? |
poczytaj artykuły o układnie chłodzenia na stronie klubowej
memphisto napisał/a: | Jak się płucze nagrzewnice? |
spuścic płyn, odpiąc weże od nagrzewnicy, podłączyć węze od wody i pod małym (!) ciśnieniem wypłukać, później poskładać, zalać odpowietrzyć .... najlepiej udać sie do zakładu od chłodnic ... oni płuczą środkiem odkamieniającym w układnie zamkniętym, co daje lepsze efekty
szoso - Czw Gru 17, 2009 15:20
warto też wspomnieć że po płukaniu może puścić nagrzewnica a zwłaczcza po odkamieniaczach
memphisto - Czw Gru 17, 2009 15:25
brt mam rave ale za cholerę nie umiem po angielsku znaleźć info o wymianie nagrzewnicy.
możesz mi powiedzieć w jakich kategoriach tego szukać? Dzwoniłem po mechanikach i mówią, że trzeba zazwyczaj przednią deskę rozdzielczą ściągac i nie chcą się tego podjąć.
Płukanie nagrzewnicy może pomóc?
aaaa i w ciągu 60 dni 3x wlałem uszczelniacz - wczesniej grzało świetnie
także to co mówią o uszczelniaczach jest prawdą : ((
[ Dodano: Czw Gru 17, 2009 15:25 ]
Cytat: | Obyło sie u mnie bez wymiany nagrzewnicy, wlałem sody kaustycznej do nagrzewnicy i przepłukało ją....teraz normalnie nie idzie wytrzymac w samochodzie......... |
Jak takie coś zrobić ? tylko warsztaty chłodnicze mi zostają ?
Brt - Czw Gru 17, 2009 15:31
memphisto napisał/a: | Dzwoniłem po mechanikach i mówią, że trzeba zazwyczaj przednią deskę rozdzielczą ściągac i nie chcą się tego podjąć. |
na 99% w R200 też tak będzie
memphisto napisał/a: | mam rave ale za cholerę nie umiem po angielsku znaleźć info o wymianie nagrzewnicy.
możesz mi powiedzieć w jakich kategoriach tego szukać? |
niestety nie wiem ... musiałbym sam to przejrzeć ... najwcześniej wieczorem mogę
Kolega Oprawca polonezów wlewał chyba octu do układu chłodzenia i tak jeździł a później zlał, wypłukał cały układ i zalał płynem ... może i można ... nie mam doświadczeń z ukłądami chłodzenia ... w malcu chłodnicy brak a mój R to klekot i takich problemów nie miał jak narazie
szoso - Czw Gru 17, 2009 15:37
odpina się wężę od nagrzewnicy i wlewa się tam roztwór sody kaustycznej (bo ona jest w granulacie) i czekasz a później płuczesz wężem ogrodowym podłączając go do nagrzewnicy
Roj - Czw Gru 17, 2009 15:40
pietro napisał/a: | jeśli tylko z nawiewów w desce to masz taki suwak pod pokrętłami od wentylacji. popróbuj czy przesuwanie jego coś zmienia? |
ja tak miałem jak się zaczęły pierwsze chłodniejsze dni co prawda sam wpadłem po niedługim czasie ale do tej pory mi się chce śmiać z siebie
szoso - Czw Gru 17, 2009 15:49
wątpię by po zastosowaniu 3 razy uszczelniacza pomogła zabawa suwaczkami ale spróbować można
u mnie po 1 uszczelniaczu osłabło ogrzewanie a gdzie mowa o 3
oczywiście nie w Roverze
Raffaele - Pią Gru 18, 2009 09:09
U mnie również słabo ogrzewanie grzeje. Wprawdzie leci ciepłe powietrze po nie długim czasie od uruchomienia, ale nie jest wystarczająco ciepłe aby nagrzać wnętrze.
Płukałem układ chłodzenia wodą z ludwikiem po HGF, ale nie pomogło to ogrzewaniu.
Boję się zalewać układ wodą z octem, bo jeśli wyodrywają się jakieś śmieci z nagrzewnicy, mogą przyblokować któryś kanalik w nagrzewnicy lub chłodnicy i będą koszty - których mi nie potrzeba.
Miałem kilka samochodów, najlepsze ogrzewanie ma Xsara - sauna po kilku minutach. Po tym samym czasie w Roverze dalej jadę w czapce i rękawiczkach
Założe LPG to zacznie momentalnie lepiej grzać.
szoso - Pią Gru 18, 2009 09:14
Raffaele napisał/a: | Boję się zalewać układ wodą z octem |
mi w innych aucie chłodnica przez to puściła a cieplej nic się nie zrobiło po tym zabiegu i tylko w koszty się wpędziłem bo nowa chłodnica kosztowała kilka stów
Raffaele napisał/a: | w Roverze dalej jadę w czapce i rękawiczkach |
witaj w klubie
extream - Nie Gru 20, 2009 12:03
Sprawdziłem - przesuwa mi się tak jak trzeba...
memphisto - Nie Gru 27, 2009 13:56
kolego u mnie też kapa z tym ciepłem ale np teraz jak było +2-3 stopnie to mogłem zdjąć czapkę i rękawiczki a po 30 minutowej jeździe nawet było za ciepło oczywiście jak wskakuje minus 8 to rękawiczki i czapka.
Tez tak miałeś, że na te kilkudniowe plusy było cieplej?
extream - Pon Gru 28, 2009 09:20
Identycznie Przy takiej temp. dmucha ciepłem aż miło. Pewnie jak przychodzi mróz to zimno Roverkowi i ciepło dla siebie bierze menda
memphisto - Pon Gru 28, 2009 10:26
no.. ! ogólnie nim wlałem 3 uszczelniacze w 30 dni to miałem w zeszłym roku na -15 saune w aucie także kolego stawiam, że mamy nagrzewnice kaput.
[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 10:26 ]
a tego dziadostwa nikt nam nie wymieni bo trzeba cala konsole zdejmować środkową... zostaje nam znaleść zakład, który np czyści nagrzewnice choć za cholerę nie wiem gdzie szukać.. U mnie niedaleko jest 1 zakład co wymienia chłodnice i i płyny i sie pytałem ich co myslą na ten temat itp i niby odkamieniają a jak podjechałem, to mi szlauf z woda chcieli puścić także nie wiem kto to może zrobić porządnie
Brt - Pon Gru 28, 2009 10:37
Jakiś zakład od chłodnic powinien to robić ... kumplowi spuszczali płyn z układu, a później podpięli nagrzewnicę w obieg urządzenia z pompą i przez ok godzinę przepompowywali przez nagrzewnicę niezidentyfikowany płyn czyszczący ... później płukanie wodą, poskłądanie do kupy, zalanie układu i odpowietrzenie Poprawa działania ogrzewania była znaczna
sasza92 - Pon Gru 28, 2009 18:47
Witam kupilem roverka 25 streetwise 2003rok 2.0 TD i właśnie co jest z tym ogrzewaniem on daje ciepło ale nie az takie jakie powinno byc w dodatku czy u Was też na wskaźniku od temperatury ,wskazówka podnosi sie wiecej niż polowa ? Ostatnio mialem vectre B 2.0 DTI i po rozgrzaniu bylo jak w saunie a tu w roverku jest tak średnio. Czekam na odpowiedz ,z góry podziekowal i szerokości . Pozdrawiam
staf - Pon Gru 28, 2009 18:52
sasza92, Załóz nowy temat by nie robić śmietnika. Bo zrobi się bajzel.
scovi - Wto Gru 31, 2013 12:41
Witam, dla tych, którzy mają problem ze słabym ogrzewaniem - dzielę się swoim rozwiązaniem gdyż jest nieco inne niż te proponowane przez was.
1. Na początek proponuję sprawdzić czy klapka przy nagrzewnicy spełnia swoje zadanie. Oczywiście trzeba rozebrać schowek, potem metalowa ramkę, dmuchawę, kanał i już widać klapkę (nie trzeba do tego mechanika, trochę cierpliwości i "da rade")
2. Jak mamy widoczną klapkę sprawdzamy czy nie jest uszkodzona (dziurawa). Jak klapka jest ok idziemy dalej.
3. Problem w moim Roverku pojawił się w tym punkcie: teraz wsiadłem do autka i obracałem pokrętłem "ciepło/zimno" a mój koleżka z latarką obserwował klapkę. Okazało się, że klapka właściwie nie reaguje na ruchy pokrętłem zatem podaje zmieszane powietrze bez względu na ustawienie ciepło/zimno na panelu.
4. W takim wypadku konieczne było rozebranie panela sterowania ogrzewaniem (tych trzech pokręteł, z mocą dmuchawy, ciepło/zimno i nastawem na nogi szybę itp) Jest z tym trochę zabawy bo trzeba wyjąć radio, włączniki od świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby, rozkręcić trochę plastików..... ale wszystko "da rade"
5. Gdy panel sterowania ogrzewaniem miałem już "na wierzchu" znowu kręciłem gałką ciepło/zimno i okazało się, że linka która tym sterowała nie spełnia swej roli. Linka ta (jej pancerz) powinna być ponapinana na takich specjalnych uchwytach (np jak w zwykłym rowerze) i jeden z tych uchwytów u mnie był złamany a linka luźna zatem nie sterowała klapką.
6. Rozwiązanie? - Allegro, panel sterowania za niecałe 60zł. Zmontowanie; linki ponapinane. Wynik - przy regulacji ciepło/zimno na panelu, klapka obraca się w pełni a nie 1cm jak przed wymianą! Efekt - po przejechaniu ok 10km i przekręceniu pokrętła na maxymalne ciepło z kratek leci gorące powietrze, wręcz parzy
Jest trochę dłubania ale w jeden wieczór da rade to rozebrać, w drugi złożyć i cieszyć się jazdą bez czapki na głowie hehe.
Dodam do tego, że przed całą tą wymianą nie lałem żadnych uszczelniaczy, nie płukałem nagrzewnicy, nie odpowietrzałem układu ani nie miałem ubytku płynu chłodzącego.
|
|