|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z nagrzaniem silnika
Mortal - Czw Gru 17, 2009 09:22 Temat postu: [R75] Problem z nagrzaniem silnika Witam
Dzisiaj na dworze zrobiło się troszkę zimniej (około -8) i wskaźnik temperatur nie chciał wejść wyżej niż 1/4 skali - przejechałem około 30km i pod koniec doszedł do 2/3 (cały czas miałem włączone ogrzewanie na 22°C). Wcześniej nie było tego problemu.
Zrobiłem mały test i na postoju temperatura sobie pomału rośnie, ale jak włączę ogrzewanie w aucie to dość szybko zaczyna spadać.
Webasto niestety zaniemogło ostatnio
Czy to będzie termostat
Pozdrawiam
Szymon
dukat11 - Czw Gru 17, 2009 09:51
Mortal napisał/a: | Czy to będzie termostat |
Niestety najprawdopodobniej tak
Mortal - Czw Gru 17, 2009 17:35
Zrobiłem testy z włączonym wyświetlaczem na odczycie temperatury ( funkcja 7.0) i temperatura dochodzi do 79°C / 80°C i tak się utrzymuje, nawet podczas jazdy. Kiedy włączę ogrzewanie to temperatura zaraz spada gwałtownie do około 70°C.
Sprawdzałem tez węże od wody i ten co dochodzi do chłodnicy (górny) jest ciepły, a wskazówka od temperatura wody ma dopiero 55°C - wiec pewnie termostat puszcza za wcześnie.
Pytanie odnośnie termostatu - czy można kupić sam wkład, czy tez trzeba razem z ta plastikowa obudowa. Na allegro znalazłem dwie aukcje:
http://www.allegro.pl/ite...der_diesel.html
http://www.allegro.pl/ite..._termostat.html
Ostatnia sprawa - bo widzę, ze drugiej aukcji można również kupić używany termostat za 80zł - tylko czy warto oszczędzać
Pozdrawiam
Szymon
apples - Czw Gru 17, 2009 17:38
Sam układ bez webasto niestety będzie tak pracować przy dużych mrozach. Nie koniecznie musi to być wina termostatu. Sprawdź jak napisałem w tym poście http://forum.roverki.eu/v...hlight=#430044. Widziałem gdzieś chyba sam wkład do termostatu. Spróbuj poszukać tutaj http://motohurt.info/skle...DAN&marka=ROVER
Mortal - Czw Gru 17, 2009 17:51
Czytałem ten post w nocy i sprawdzałem węże przy chłodnicy, ale górny zamiast dolnego - musze sprawdzić wieczorem ten dolny.
apples - Czw Gru 17, 2009 18:10
Trochę to potrwa, chyba że masz garaż.
Mortal - Czw Gru 17, 2009 18:13
apples napisał/a: | Trochę to potrwa, chyba że masz garaż. |
Do pracy muszę jechać - 30 km - wiec myślę, że po drodze jak sobie dwa przystanki zrobię na sprawdzenie temperatury tego węża to będę wiadomo co z termostatem.
apples - Czw Gru 17, 2009 18:55
Spokojnie
Mortal - Pią Gru 18, 2009 00:04
Do pracy dojechalem. Na dworze -12°C, drogi masakryczne i nie miałem czasu żeby pod maske zagląć.
Na szczescie Webasto odpaliło i ślicznie grzało. Po 10 minutach miałem wskazówke na połowie skali przy ogrzewaniu w środku na 22°C. Jak stanąłem na parkingu to nadal pracowało.
Zastanawiam się teraz, co z tym termostatem.. czy gdyby puszczał to by się autko tak nagrzało przez Webasto ?
Dziadek - Pią Gru 18, 2009 08:46
Piecyk daje 5 kilowatów,więc chyba nagrzeje nawet przy walniętym termostacie.Mróz mrozem,ale mój R zeszłej zimy(przy uszkodzonym piecyku)nagrzewał się bez problemów do prawidłowej temperatury już na kilku kilometrach.Na wszelki wypadek poczekaj na jakąś znośną pogodę i wtedy go przetestuj.
dukat11 - Pią Gru 18, 2009 17:10
Odłącz webasto i sprawdź wtedy. Piecyk faktycznie grzeje bardzo mocno.
apples - Pią Gru 18, 2009 17:51
Zostaw termostat na razie w spokoju, ciesz się ciepłem w aucie i tym że masz sprawne webasto. Kasę z termostatu przeznacz na prezenty
Jakby był walnięty temperatura by skakała (spadała by na chwilę ponizej połowy). Sprawdź może inaczej. Jak uruchomi się webasto to po 2 min dotknij dolnej rury. Jak robi się ciepła to termostat walnięty. Jak nie, to patrz wyżej
SeniorA - Pią Gru 18, 2009 18:36
Dziadek napisał/a: | Piecyk daje 5 kilowatów, | ale tylko w fazie rozgrzewania do temp. 65 st.C , później tylko 2.5 kW w zakresie temperatur 54-65 st. C.
Mortal - Pią Gru 18, 2009 19:18
Termostat jest raczej dobry - dolna rura przy chlodnicy zimna - letnia sie robi jak sie nagrzeje silnik.
Co do schodzenia temperatury to winna jest klima - a raczej automatyczne grzanie - włącza wentylator w środku na maksa i widocznie tyle ciepła jest odbierane z nagrzewnicy, że spada temperatura płynu. Jak zmniejszyłem obroty do 2 - 3 kresek to spokojnie się nagrzewa dość szybko.
apples - Pią Gru 18, 2009 23:07
Przestaw nawiew na sterowanie ręczne i będziesz miał po kłopocie.
Mortal - Sob Gru 19, 2009 10:39
Tak też zrobiłem i silnikowi cieplej
Dziękuje wszystkim za pomoc
|
|