Zobacz temat - [R75] Problem z nagrzaniem silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z nagrzaniem silnika

Mortal - Czw Gru 17, 2009 09:22
Temat postu: [R75] Problem z nagrzaniem silnika
Witam

Dzisiaj na dworze zrobiło się troszkę zimniej (około -8) i wskaźnik temperatur nie chciał wejść wyżej niż 1/4 skali - przejechałem około 30km i pod koniec doszedł do 2/3 (cały czas miałem włączone ogrzewanie na 22°C). Wcześniej nie było tego problemu.

Zrobiłem mały test i na postoju temperatura sobie pomału rośnie, ale jak włączę ogrzewanie w aucie to dość szybko zaczyna spadać.

Webasto niestety zaniemogło ostatnio :/

Czy to będzie termostat ??

Pozdrawiam

Szymon

dukat11 - Czw Gru 17, 2009 09:51

Mortal napisał/a:
Czy to będzie termostat


Niestety najprawdopodobniej tak

Mortal - Czw Gru 17, 2009 17:35

Zrobiłem testy z włączonym wyświetlaczem na odczycie temperatury ( funkcja 7.0) i temperatura dochodzi do 79°C / 80°C i tak się utrzymuje, nawet podczas jazdy. Kiedy włączę ogrzewanie to temperatura zaraz spada gwałtownie do około 70°C.

Sprawdzałem tez węże od wody i ten co dochodzi do chłodnicy (górny) jest ciepły, a wskazówka od temperatura wody ma dopiero 55°C - wiec pewnie termostat puszcza za wcześnie.

Pytanie odnośnie termostatu - czy można kupić sam wkład, czy tez trzeba razem z ta plastikowa obudowa. Na allegro znalazłem dwie aukcje:
http://www.allegro.pl/ite...der_diesel.html
http://www.allegro.pl/ite..._termostat.html

Ostatnia sprawa - bo widzę, ze drugiej aukcji można również kupić używany termostat za 80zł - tylko czy warto oszczędzać ??

Pozdrawiam

Szymon

apples - Czw Gru 17, 2009 17:38

Sam układ bez webasto niestety będzie tak pracować przy dużych mrozach. Nie koniecznie musi to być wina termostatu. Sprawdź jak napisałem w tym poście http://forum.roverki.eu/v...hlight=#430044. Widziałem gdzieś chyba sam wkład do termostatu. Spróbuj poszukać tutaj http://motohurt.info/skle...DAN&marka=ROVER
Mortal - Czw Gru 17, 2009 17:51

apples napisał/a:
Sprawdź jak napisałem w tym poście http://forum.roverki.eu/v...hlight=#430044.


Czytałem ten post w nocy i sprawdzałem węże przy chłodnicy, ale górny zamiast dolnego :> - musze sprawdzić wieczorem ten dolny.

apples - Czw Gru 17, 2009 18:10

Trochę to potrwa, chyba że masz garaż.
Mortal - Czw Gru 17, 2009 18:13

apples napisał/a:
Trochę to potrwa, chyba że masz garaż.


Do pracy muszę jechać - 30 km - wiec myślę, że po drodze jak sobie dwa przystanki zrobię na sprawdzenie temperatury tego węża to będę wiadomo co z termostatem.

apples - Czw Gru 17, 2009 18:55

Spokojnie :wink:
Mortal - Pią Gru 18, 2009 00:04

Do pracy dojechalem. Na dworze -12°C, drogi masakryczne i nie miałem czasu żeby pod maske zagląć.

Na szczescie Webasto odpaliło i ślicznie grzało. Po 10 minutach miałem wskazówke na połowie skali przy ogrzewaniu w środku na 22°C. Jak stanąłem na parkingu to nadal pracowało.

Zastanawiam się teraz, co z tym termostatem.. czy gdyby puszczał to by się autko tak nagrzało przez Webasto ?? ?

Dziadek - Pią Gru 18, 2009 08:46

Piecyk daje 5 kilowatów,więc chyba nagrzeje nawet przy walniętym termostacie.Mróz mrozem,ale mój R zeszłej zimy(przy uszkodzonym piecyku)nagrzewał się bez problemów do prawidłowej temperatury już na kilku kilometrach.Na wszelki wypadek poczekaj na jakąś znośną pogodę i wtedy go przetestuj.
dukat11 - Pią Gru 18, 2009 17:10

Odłącz webasto i sprawdź wtedy. Piecyk faktycznie grzeje bardzo mocno.
apples - Pią Gru 18, 2009 17:51

Zostaw termostat na razie w spokoju, ciesz się ciepłem w aucie i tym że masz sprawne webasto. Kasę z termostatu przeznacz na prezenty :grin:
Jakby był walnięty temperatura by skakała (spadała by na chwilę ponizej połowy). Sprawdź może inaczej. Jak uruchomi się webasto to po 2 min dotknij dolnej rury. Jak robi się ciepła to termostat walnięty. Jak nie, to patrz wyżej :wink:

SeniorA - Pią Gru 18, 2009 18:36

Dziadek napisał/a:
Piecyk daje 5 kilowatów,
ale tylko w fazie rozgrzewania do temp. 65 st.C , później tylko 2.5 kW w zakresie temperatur 54-65 st. C.
Mortal - Pią Gru 18, 2009 19:18

Termostat jest raczej dobry - dolna rura przy chlodnicy zimna - letnia sie robi jak sie nagrzeje silnik.

Co do schodzenia temperatury to winna jest klima - a raczej automatyczne grzanie - włącza wentylator w środku na maksa i widocznie tyle ciepła jest odbierane z nagrzewnicy, że spada temperatura płynu. Jak zmniejszyłem obroty do 2 - 3 kresek to spokojnie się nagrzewa dość szybko.

apples - Pią Gru 18, 2009 23:07

Przestaw nawiew na sterowanie ręczne i będziesz miał po kłopocie.
Mortal - Sob Gru 19, 2009 10:39

Tak też zrobiłem i silnikowi cieplej :lol:

Dziękuje wszystkim za pomoc