Zobacz temat - [R75] Niski pedał sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Niski pedał sprzęgła

xytras - Czw Gru 17, 2009 12:38
Temat postu: [R75] Niski pedał sprzęgła
witam znajomy kupił rovera z niemiec -uszkodzonego - jednak oprócz uszkodzeń doszła jeszcze usterka niskiego pedału sprzęgła - czyli właściwie brak sprzęgła, próbowałem poszukać tutaj na forum ale chyba nie za dobrze mi szło....

jak zdiagnozować co może być przyczyną - sprzęgło, pompa czy wsyprzęglik ??

pomocy

szoso - Czw Gru 17, 2009 12:43

może tu znajdziesz odpowiedź
http://forum.roverki.eu/v...ie+sprz%EAg%B3o
http://forum.roverki.eu/v...ie+sprz%EAg%B3o

apples - Czw Gru 17, 2009 17:43

Raczej tarcza ciągnie na nitach. Tak było u mnie. Wysprzęglik sprawdzisz czy cieknie wkładając rękę pod skrzynię na łączeniu z silnikiem. Są tam dwa otwory. Jak padł wysprzęglik to będzie tam mokro.
andrzej360 - Sob Gru 19, 2009 14:49

Skoro sprzęgło i R75 to mam pytanie.

Sprawa wygląda tak:

1. sprzęgło działa nieźle, tzn. można pojechać na 'półsprzęgle', nie ma problemu z wjechaniem na krewężnik albo jakiś podjazd bez rozpędu.

2. czasem, gdy sprzęgło jest 'zimne' czyli po postoju (chociaż nie tylko), przy zasprzęglaniu słychać wysokie buczenie - charakterystyczne dla tarcia

3. na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.

4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.

Co to maoże być?

apples - Sob Gru 19, 2009 16:46

Ślizga się jak depniesz mocniej? Tzn 5 bieg obroty poniżej 2000rpm.
andrzej360 - Sob Gru 19, 2009 19:18

Nie ślizga się...
apples - Sob Gru 19, 2009 21:19

Spróbuj najpierw wymienić płyn w układzie. Polecam Dot4 Shella.
Co do buczenia może być słychać wysprzęglik, a dokładnie jego łożysko.

andrzej360 - Sob Gru 19, 2009 21:30

To jest dość ciekawe, bo sprzęgło jest 'wysokie' nawet bardzo... a jednocześnie odnoszę wrażenie, że się niewysprzęgla do końca :???:
apples - Sob Gru 19, 2009 21:43

Czyli musi się ślizgać. Może to też złudzenie. Jak mi padało to brało już 2cm od góry. Po 2cm było już wysprzęglenie.
Rowan - Nie Gru 20, 2009 11:11

apples, chyba jednak nie. andrzej360, nie chcę być złym prorokiem, ale to może być dwumas.
apples - Nie Gru 20, 2009 15:56

Rowan dwumasa nie ma nic wspólnego z tym że mu nie wysprzęgla. Wymień płyn i odpowietrz. Koszt 18zł. i 15 min roboty. Rozebranie sprzęgła min. 300zł. Więc, chyba warto. :wink:
Rowan - Nie Gru 20, 2009 17:53

andrzej360 napisał/a:
na jedynce i dwójce: trochę się rozpędzę i puszczę całkiem gaz słychać łoskot (bez względu na to czy wcisnę /wtedy mniej/ sprzęgło czy nie /wtedy bardziej/) - podkreślam tylko na '1' i '2', na wyższych biegach cacy.

4. sprawa dość nowa - jadę w korku na jedynce, ujechałem kilka metrów i trzeba się zatrzymać, dojeżdżam na jedynce i na sprzęgle i w momencie gdy auto ma się już zatrzymać do zera czuje małe szarpnięcie.

Wziąłem to pod uwagę :wink:

apples - Nie Gru 20, 2009 18:06

Rowan miałem podobnie przed wymianą. Zwłaszcza słychać było przy częstym ruszaniu w korku. U mnie po rozebraniu sprzęgła twierdzę że to była luźna tarcza na nitach i delikatnie szumiące łożysko.
Z tym małym szarpnięciem to tak jest w dieslu. Nie przydusisz go jak benzyny. Jak za późno wciśniesz sprzęgło przy dojeżdżaniu z hamulcem to tak będzie. Duży moment obrotowy. Więc to raczej nie sprzęgło,a technika jazdy R75.

andrzej360 - Wto Gru 22, 2009 21:48

apples napisał/a:
Więc to raczej nie sprzęgło,a technika jazdy R75.


Technika mi się nie pogorszyła, może być taka jak wcześniej a wcześniej nie było problemów. Na odpowietrzenie i uzupełnienie płynu już się umówiłem. Boją się jednak, że to koło dwumasowe - szczególnie ze względu na efekty na '1' i '2'. Rozpędzam się trochę i puszczam gaz (bez sprzęgła oczywiście) a tutaj rzęzi spod podłogi jak na oddziale gruźliczym.

Diesel czy nie diesel jak wciskam pedał sprzęgła do podłogi to ma się wysprzęglić i nie szarpać... :cry:

xytras - Sro Gru 23, 2009 08:27

witam - chciałem poinformować iż problem został rozwiązany - wymieniony oring - ale teraz nie wiem czy na pompce czy na wysprzegliku - gosc mówił ze na wysprzegliku ale jak czytam forum to slysze ze aby sie do niego dobrac trzeba skrzynie rozlozyc ?? ? no ale coz sprzeglo smiga i narazie jest ok - dzieki za pomoc

no i z okazji korzystajac zycze wszystkim pogodnych i zdrowych Świąt

apples - Sro Gru 23, 2009 17:25

Żeby dobrać się do wysprzęglik trzeba odpiąć skrzynię.
junior_uk - Czw Gru 24, 2009 01:29

xytras, Witam kolege mi jak sie zaczol robic niski pedal to oznaczalo powolny koniec pompy sprzegla ktora jest przy pedale i wymiana plynu byla skuteczna ale tylko na nie dlugi czas. Tak ze proponowal bym Ci powoli przymiezac do nowego sprzegla bo cie kiedys R75 zaskoczy na swiatlach jak zacznie ci powoli ruszac na wysprzeglonym biegu.Chociaz zyczy ci aby ten zabieg wytrzymal jak najdluzej. A jak bedziesz to robil to nie baw sie w oryginalna pompe tylko przero z BMW. Pozdrawiam WESOLYCH SWIAT :mrgreen:
gumus12 - Wto Sty 11, 2011 17:33
Temat postu: pompka sprzegła
Witam. MAm probelm ze sprzeglem bierze od samego dołu . uzupelnilem plyn odpowietrzylem nadal do samo ... bardzo lekkie do polowy i pozniej topornie do samej ziemi ... wydaje mi sie ze to wina pompki bo wysprzeglik juz wymieniany... i teraz moje pytanie czy bylby ktos w stanie pomoc mi wymienic pompke na ta z BMW bo u mnie troche ciezko z narzedziami i umiejetnosciami :) najlepiej by bylo w opolskim badz dolnoslaskim... potrzebuje pilnie bo auto musi jezdzic a boje sie juz nim gdziekolwiek ruszac.
Baju - Sob Sty 15, 2011 16:03

Witam,

mam problem ze sprzęgłem,dwa tygodnie temu pedał brał mi tak nisko że nie dało się włączyć biegu,zajechałem do mechanika diagnoza cieknie pompka,uszczelnił pompkę,pojeździłem 2 tyg. i znowu to samo:(,pojechałem do niego z reklamacją powiedział że niemożliwe że znowu pompka,sprawdził i okazało się że pompka sucha, padła kolejna diagnoza mianowicie wysprzęglik cieknie ale on tego mi nie zrobi bo za dużo grzebania:(,dlatego mam prośbę o pomoc,przy wymianie wysprzęglika wymienić od razu sprzęgło?, dowiadywałem się w sklepie sprzęgło z LUK-a 600zł a wysprzęglik 850!!:(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe :shock: ...
Pozdrawiam.

apples - Sob Sty 15, 2011 17:45

Cytat:
przy wymianie wysprzęglika wymienić od razu sprzęgło?,
Myślę że tak. Tu masz jakie kupić aby nie przepłacać. http://forum.roverki.eu/v...p=414554#414554
Baju napisał/a:
(,znalazłem na allegro wysprzęglik za 350zł a AP tylko nie wiem dlaczego taki tani?? nie chce mi się wierzyć że w sklepie mają takie marże cenowe
Mają.
Wysprzęglik, pompka sprzęgła oraz tarcza z dociskiem w R75 montowane było oryginalnie firmy AP Driveline. Później wstawiali tarcze z dociskiem Valeo.

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245 i http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811

Boncky - Sob Sty 15, 2011 17:49

ciekawe jak można uszczelnić pompkę :)

Po prostu zrozumcie że w tym aucie robi się komplet sprzęgła.
Tarcza
Docisk
Pompka

Dwumasa- do sprawdzenia.

Robiąc tylko jeden element nie zaoszczędzisz, bo masz auto używane. Sprzęgło w R 75 po prostu takie jest i wymienia się komplet a nie jeden element. Wymienisz jeden padnie drugi za 2 dni albo za 2 miesiące ale strzeli prędzej czy później. Elementy sprzęgła zużywają się proporcjonalnie... padło jedno to niebawem padnie drugie, szczególnie że układ ma zalewany nowy płyn...

R 75 tak ma, coś się psuje w sprzęgle, wymieniaj komplet bo będziesz pisał co tydzień że znowu coś nie tak.

apples - Sob Sty 15, 2011 18:07

Boncky napisał/a:
Po prostu zrozumcie że w tym aucie robi się komplet sprzęgła.
Tarcza
Docisk
Pompka
+ wysprzeglik :wink:
Boncky - Sob Sty 15, 2011 20:28

apples napisał/a:
Boncky napisał/a:
Po prostu zrozumcie że w tym aucie robi się komplet sprzęgła.
Tarcza
Docisk
Pompka
+ wysprzeglik :wink:



jak mogłem zapomnieć.... :roll: oczywiście !

tylko wymiana kompletu daje nam spokój na dłuższy czas...

Rowan - Sob Sty 15, 2011 22:58

Eeee tam :mrgreen: Jeśli chodzi o sprzęgło + wysprzęglik, to prawda, trzeba wymienić, ale pompy nie ma sensu niech chodzi do póki może, bo wymiana jej jest banalna w razie awarii.
Pieta - Sob Sty 15, 2011 23:03

Rowan napisał/a:
Eeee tam :mrgreen: Jeśli chodzi o sprzęgło + wysprzęglik, to prawda, trzeba wymienić, ale pompy nie ma sensu niech chodzi do póki może, bo wymiana jej jest banalna w razie awarii.


Rowan, Boncky pompki regeneruje to dodał do listy niezbędnych akcji. Taki kreatywny marketing :mrgreen:

Boncky - Nie Sty 16, 2011 09:06

Pieta napisał/a:
Rowan napisał/a:
Eeee tam :mrgreen: Jeśli chodzi o sprzęgło + wysprzęglik, to prawda, trzeba wymienić, ale pompy nie ma sensu niech chodzi do póki może, bo wymiana jej jest banalna w razie awarii.


Rowan, Boncky pompki regeneruje to dodał do listy niezbędnych akcji. Taki kreatywny marketing :mrgreen:


hahah nie zgadzam się, sam odradzam robienie dopóki objawy w 100% nie wskazują na pompkę:) dodatkowo każdemu polecam sprawdzić czy oby na pewno i daję instrukcję :) i zawsze polecam robić wszystko bo nie raz już zrobili pompkę a za miesiąc padł wysprzęglik ;]
ja nie żyd :P

Baju - Nie Sty 16, 2011 12:20

Witam,

dzięki za pomoc jutro zamawiam,sprzęgło,docisk,wysprzęglik,dwumasę sprawdzę czy ma luzy,narazie nie zamawiam,jeszcze do tego mi zaczął centralny szwankować :sad: ...zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy :/

Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 12:20 ]
Boncky mam pytanie do Ciebie bo też jestem ze Śląska...gdzie wymienić sprzęgło :?: ...masz jakiś namiar na uczciwego mechanika :?:


Pozdrawiam.

Boncky - Nie Sty 16, 2011 14:36

Baju napisał/a:
Witam,

dzięki za pomoc jutro zamawiam,sprzęgło,docisk,wysprzęglik,dwumasę sprawdzę czy ma luzy,narazie nie zamawiam,jeszcze do tego mi zaczął centralny szwankować :sad: ...zamyka wszystkie drzwi oprócz kierowcy :/

Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 12:20 ]
Boncky mam pytanie do Ciebie bo też jestem ze Śląska...gdzie wymienić sprzęgło :?: ...masz jakiś namiar na uczciwego mechanika :?:


Pozdrawiam.



jak coś podjedź do mnie zrobimy w moim zaprzyjaźnionym warsztacie gdzie spędzam wolne chwile na robieniu swojego R. Przeglądnie się przy okazji resztę, ceny dobre i masz robotę pewną. Jak coś prv.

u95 - Sro Sty 13, 2016 20:05

Przepraszam za odkop :oops:

Witajcie, dopadł nas znowu problem z sprzęgłem/wy przęglikiem/pompką, dokładnie nie wiem z czym, pedał większość ruchu jest lekki(nie czuć że sprzęgło idzie) dopiero przy końcu zaczyna iść trochę ciężej, ale biegi nie włażą-ale to wina uszkodzonej linki na pewno("mechanik" rozwalił cięgno, ale co z tym sprzęgłem bo przecież linka nie ma nic do sprzegła... płyn jest, wysprzęglik nie cieknie, sprzęgło i dwumas był wymieniany fakt faktem używka, ale w dobrym stanie podobno i to dosyć nie dawno, w co celować w takim razie? Może być że tłoczek w pompie puszcza i płyn wraca do zbiorniczka? czy bardziej docisk i tarcza?

wellman - Sro Sty 13, 2016 21:42

O co właściwie pytasz? Jeśli uszkodzone jest cięgno to nic dziwnego, że nie wchodzą biegi i od tego bym zaczął.

Natomiast wszelkie nieprawidłowości typu zbyt miękki/twardy pedał lub "zbyt późno łapie" to pompka lub wysprzęglik. Na początek sprawdź poziom płynu w zbiorniczku pompki i jeśli trzeba - dolej, a najlepiej - wymień. :-) Jeśli problem nie ustąpi lub szybko wróci to najlepiej byłoby wymienić pompkę na aluminiowy zamiennik TAZU i mieć z głowy wszelkie pompkowe kombinacje.

Gdyby natomiast i to nie pomogło to zostaje wysprzęglik, a tu już roboty więcej i sam raczej nie dasz rady.

u95 - Sro Sty 13, 2016 22:13

Najbardziej mi chodzi o sprzęgło teraz, bo co do biegów to wiem co trzeba, ale sprzęgło mi zaczęło ginąć, napisałem przecież że płyn jest, wysprzęglik nie cieknie, pompkę już mam tą TAZU ze dwa-trzy lata, przebieg spory bo jakieś 150tys. może więcej. Do tego jak odkręciłem zbiornik płynu na pompce to później pedał w ogóle wpadł w podłogę, jutro zaczniemy od płynu wymiana i odpowietrzenie, ale zawsze pierw spekulacje idą :P
sknerko - Czw Sty 14, 2016 11:05

wysprzęglik padł zapewne ja tak miałem że suchy był a nie działał
u95 - Czw Sty 14, 2016 14:38

Wymieniliśmy płyn-czarny brudny:
http://abload.de/img/dsc03632mbkhe.jpg
(nie to nie cola)
sprzęgło działa lepiej, jak długo zobaczymy, co do tego brudu leciały tam tak jakby skrawki gumy, pod palcem czuć że guma i się rozpadała, czy to może być z uszczelki pompki np? Do tego nie będę spamował w innym temacie co do linki biegów, która linka jest z większym tym osadzeniem, co się zakłada na wybierak?
http://abload.de/img/dsc03592knj5t.jpg
czerwona czy czarna?
a do tego czasami podczas jazdy pod kolumną kierownicy po prawej stronie jest jakiś sterownik albo coś z taką dźwigienką i ta dźwigienka trzeszczy czasem jak by się zawiesiła albo coś spadło(nie wiem co to jest)
http://abload.de/img/dsc03630eujrm.jpg
sory za jakość

sknerko - Czw Sty 14, 2016 14:43

u95 napisał/a:
czy to może być z uszczelki pompki np?
Nie, to jest wysprzęglik który kona w męczarniach. Radzę wymień go już bo będziesz zmieniał skrzynię. Przerobiłem to na aucie Kosaa jak jechał na jesienny zlot to biegi ciężko wchodziły i był po płukaniu z takiego osadu jak u Ciebie a po zlocie skrzynia się skończyła a z wysprzęglika szmaty zostały
u95 - Czw Sty 14, 2016 15:06

ehh to w takim razie nie wiem co to za część, jak ona przejechała ledwo rok może nie cały i kilometrażu też nie narobiła to britpartu więcej km zrobił, a brałem o ten ostatni
http://allegro.pl/rover-7...5066440736.html
ktoś poleci jaki teraz warto brać?

sknerko - Czw Sty 14, 2016 16:00

A pompę też masz Tazu? bo jak nie to pompa a raczej jej korpus
wellman - Czw Sty 14, 2016 17:14

u95, wysprzęglik TAZU metalowy polecam. :-) Mam u siebie od kilku m-cy i na razie zero problemów. :-)

Natomiast ten "sterownik", o którym wspominasz i masz na zdjęciu to nic innego jak silniczek klapki nawiewu, on się może "zawiesić". Najlepiej wykręcić, rozebrać, wszelkie styki oczyścić jakimś kontaktem a mechanizm nasmarować towotem. U mnie po takim zabiegu przestało "strzelać" klapkami. :-)

u95 - Czw Sty 14, 2016 17:59

sknerko, tak pompkę mam Tazu(sprzęgła oczywiście :P ) wellman, dzięki ;) i dzięki także wszystkim kto mi pomógł i się udzielił.
sknerko - Czw Sty 14, 2016 20:05

Cytat:
sknerko, tak pompkę mam Tazu(sprzęgła oczywiście ) wellman, dzięki i dzięki także wszystkim kto mi pomógł i się udzielił.
jak jesteś pewny że masz zestaw tazu to zapewne zagotował ci sie płyn sprzęgła i pewnie jakieś uszczelki rozpuścił, a zagotować sie mógł bo gdzieś, z jakiegos powodu, sprzęgło ci sie ślizgało i paliło.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2016 20:05 ]
u95 napisał/a:
sprzęgło i dwumas był wymieniany fakt faktem używka,
rozumiem że używka dwumas a tarcza sprzęgła nowa. Jak wsadziłeś używana tarczę to sobie sam strzeliłeś w kolano. Tego i hamulców sie w używce nie zakłada
u95 - Nie Sty 24, 2016 19:45

Tak dwumas używka, docisk i tarcza też, całość z jednego silnika było wyjęte :/ podobno "prawie" nowe było ale wiadomo jak to bywa, do tego hajsu na nówkę nie ma a samochód potrzebny, nie wiem w tej chwili odpowietrzyliśmy układ i na razie działa bez problemów.
szymon75 - Sob Sty 30, 2016 21:42
Temat postu: Twardy pedał sprzęgła
Witam.
Koledzy potrzebuję Waszej pomocy. Przeglądając forum napotykałem tylko na problem z wpadającym padałem. Ja niestety w odróżnieniu od tego, mojego pedału nie mogę wcisnąć - jest twardy jak kamień. Żeby nie siedzieć bezczynnie, dzisiaj zabrałem się za wstępną diagnozę. Zdemontowałem pompkę sprzęgła (jest sprawna), uzupełniłem płyn(zbiorniczek był całkowicie pusty) i zacząłem pompować padałem. Po kilku razach jak pedał wpadł ponownie się usztywnił. Skontrolowałem szybkozłącze oraz połączenie skrzyni z silnikiem i wszystko jest słuche. Co może być przyczyną - wysprzęglik?

MaReK - Sob Sty 30, 2016 22:04

Jak zbiorniczek był pusty, to gdzie się podziała jego zawartość ;) ?
Miałem tak kiedyś, że przewód (przy końcówce) ten od pompki był zapchany syfem. Niestety nie mogłem tego udrożnić i musiałem wymienić przewód. Efekt był podobny. Pedał nie dał się nacisnąć.

radek23 - Pon Lut 01, 2016 13:45

należy pierw uzupelnic poziom olynu, mozliwe ze jest gdzies niewielki nprzeciek jak u mnie ;)
szymon75 - Pon Lut 01, 2016 20:13

Dzięki Wam za podpowiedzi. Już rozgryzłem ten orzech. Powód okazał się bardzo błachy :oops: Podczas wciskania sprzęgła rozłączało się szybkozłącze i stawiało opór. Na szczęście ominie mnie ból głowy związany z wymianą wysprzęglika. :lol: Nowe szybkozłącze zamówione i mogę spać spokojnie.
cin1391 - Wto Lut 02, 2016 10:22

Panowie,
ostatnio zauważyłem, że mam coraz niżej pedał sprzęgła. Tzn nie tyle coraz niżej, co po prostu tak jakby zwiększył się skok jałowy pedału.

Jak duży taki jałowy skok pedału macie u siebie? U mnie będzie na oko około 4cm zanim czuć opór.

MokraWoda - Wto Lut 02, 2016 10:29

U mnie jest to zależne ile mam płynu w zbiorniczku :p im więcej tym ten skok jałowy mniejszy. Ale 4 cm to mam jak już jest z pół zbiorniczka na oko tak.