|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1.4 16v 99'] dławi się i szarpie c.d
duklos - Nie Gru 20, 2009 19:19 Temat postu: [R 200 1.4 16v 99'] dławi się i szarpie c.d Witam
Znowu pociągnę temat szarpania i duszenia na nie nagrzanym do maxa silniku.
Coś mnie tknęło i jeszcze raz zmierzyłem ładowanie ( poprzednio powierzyłem tą robotę rzekomo fachowcowi bo nie miałem miernika i powiedział, że jest OK ) i według mnie jest lipa, bo ładowanie jest na poziomie 14,8-15,8. czyli za duże.
Ale czy to może być powodem szarpania i dławienia -
leszek95b coś o tym wspominał, ale nie zastanawiałem się nad tym bo rzekomo miałem dobre ładowanie, a teraz mi to chodzi po głowie.
Jutro wymienię regulator napięcia, bo mam akurat ze starego alternatora który zalałem kiedyś wjeżdżają w kałużę. Mam tylko nadzieję, że jest Ok, chociaż to 50/50
darek_wp - Pon Gru 21, 2009 10:25
Jeżeli napięcie jest za wysokie - jak w Twoim przypadku, to może dochodzić do zawieszania się komputera i różnych innych dziwnych zachowań podzespołów elektroniki. Max to 14,5V i na takie napięcie obliczona jest instalacja.
damianmati - Pon Gru 21, 2009 18:27
raczej wątpie w to aby od ładowania szarpał. A Świece kable w jakim są stanie może to ich wina bardzo mocno szarpie?? A jak wygląda stan kopułki??
polofix - Pon Gru 21, 2009 20:30
pierwsa rzecza jaka bym podmienil[w miare mozliwosci technicznych],to czujnik polozenia walu.
duklos - Pon Gru 21, 2009 21:46
Ale szarpie tylko na zimny silniku, dopiero jak nagrzeje się dobrze jest wszystko OK. No i pali z pierwszego. wszystko ok poza spalaniem. Zalałem do pełna, zrobiłem 320km, a wskaźnik już zrównał się z dolną krechą ( nigdy nie przekroczył w zimie 10l)
adam8056 - Pon Gru 21, 2009 21:58
Mam podobny problem tez szarpie ipali ponad 12/100 mechanicy mowia ze to moze byc zepsuty czujnk temperatury plynu chlodzacego.
duklos - Pon Gru 21, 2009 22:04
Czujnik miałem już kiedyś walnięty, i wtedy nie mogłem go odpalić, bo nie załączało ssania.( komp odczytywał, że silnik jest ciepły)
Gdyby pokazywał, że samochód jest nienagrzany to cały czas chodziłby na ssaniu.
A mi pali z pierwszego kopa i obroty na poziomie 850 po nagrzaniu
polofix - Pon Gru 21, 2009 22:07
jezeli to tak to czujnik ten znajduje sie blisko kopulki,tzn pod.o ile sie dobrze pamietam oczywiscie.
adam8056 - Pon Gru 21, 2009 22:13
Moze byc to jeszcze sonda.
duklos - Pon Gru 21, 2009 22:13
Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest przy termostacie, a w zasadzie są tam dwa : jeden od wskaźnika i drugi od kompa i wentylatora.Chyba, że się mylę
adam8056 - Pon Gru 21, 2009 22:16
Wedlug mnie ten gorny jest od wskaznika.
polofix - Pon Gru 21, 2009 22:20
od wskaznika to jest na trojniku i jest bardziej na boku.dochodzi do niego jeden kabelek,a ten jest bardziej pod kopulka i ma wtyczke 2pinowa
karol4280 - Pon Gru 21, 2009 22:28
a może filtr paliwa już zapchany
adam8056 - Pią Gru 25, 2009 22:34
Posprawdzaj jeszcze czy nie masz popekanych przewoduw przez ktore idzie powietrze.wW moim Roverku tez tak bylo,mialem pekniety jakis przewod przez ktory idzie powietrze.Zalozylem nowy i samochod tez idzie jak nowy.Wczesniej palil mi 12-14/100km a teraz 6-7l benzyny.Mechanicy mowili,ze to sonda,albo czujnik temp.Okazalo sie,ze jest pekniety jakis przewod od powietrza.Silnik dostawal zla mieszanke.Koszt naprawy 0zl(w moim przypadku wystarczylo obciac peknieta koncowke prewodu).
izeK - Pią Gru 25, 2009 22:58
u mnie to samo było na nagrzanym silniku... powód : kable WN
Eciffo - Czw Sty 14, 2010 18:29
Może ktoś napisać ale tak na 100% który czujnik jest za co odpowiedzialny tzn czujnik temperatury bo jeden jest u góry a drugi jest poniżej. Bo ja już się pogubiłem
|
|