Zobacz temat - [R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?

djboo - Wto Gru 22, 2009 21:35
Temat postu: [R25 1.4 16v 00] Uciekajacy Płyn Chlopniczy - Wpływ Mrozu ?
Witam mialem robiona uszczelke pod glowica jakies 2 miesiace temu, co tydzien gdzies sprawdzalem stan oleju i wody... Wszystko jest ok ale wczoraj ubylo mi okolo 1cm plynu :) I teraz moje pytanie czy moze to byc wplyw tych mrozow ? Podkreslam ze mam kilku-miesieczna gwarancje na uszczelke jak by sie cos dzialo... Bede obserwowal poziom plynu - dzis bylo tak jak wczoraj... Nie widze jakis tam wyciekow - musze dokladnie jeszcze to sprawdzic ale co o tym myslicie, czy mroz ma jakies znaczenie ?
blazi - Wto Gru 22, 2009 22:15

1cm różnicy w zbiorniku podczas wahań temperatury o 20 stopni to nie powód do zmartwień. wszystko jest ok.
des - Wto Gru 22, 2009 22:52

Też miałem się o to pytać ale skoro to normalne to kamień z serca.
Lewis - Sro Gru 23, 2009 00:13

heh ja tez sie juz bałem ,ze cos jest nie tak :D [you]
djboo - Sro Gru 23, 2009 18:33

Mam nadzieje ze bedzie ok :cool: Ale jak ten płyn wyparował ?
Kacper1983 - Wto Gru 29, 2009 20:02

witam ja rowniez zauwazylem ubytek plynu chlodzacego jak do tej pory wszystko bylo ok co tydzien sprawdzalem poziom bo autko mam dopiero od konca sierpnia wiec jestem ostrozny i wyczulony na wszelkie obiawy HGF. po tych mrozach ubylo troche plynu trafilem na ten wątek i sie troche uspokoilem ze to normalne w tych warunkach pogodowych.... ale chyba znow troche ubylo :/ mam niby max wczesniej bylo troche powyzej polowy zbiornika czyli jakies 4 tys km temu raczej nie mozliwe zebym za duzo nalal i dopiero teraz wyrzucil nadmiar. Od momemtu zakupu bardzo dbam o autko przez 10 -15 min jazdy krece go tylko do 3 tys obrotow. w zbiorniczku nie ma "majonezu' ani dwoch poziomow na bagnecie. bede obserwowal co sie bedzie dzialo ... pozdrawiam
izeK - Wto Gru 29, 2009 20:05

heh, ja dzisiaj też sprawdzałem poziom wody... i faktycznie... mam równo z minimum a było dokładnie jakiś 1cm więcej... ale czasem dobrze wieczorem poczytać lekturę ;)
drlubicz - Wto Gru 29, 2009 21:31

sam mróz nie ma tu znaczenia , jak będziesz w lecie używał dmuchawy cały czas na ciepłym powietrzu też będziesz miał ubytki ;)
blazi - Sro Gru 30, 2009 16:34

No właśnie mróz (wahania temperatury) mają tu znaczenie. Ciecz jak się ochładza albo rozgrzewa to zmienia objętość.

polecam lekturę :) http://www.sciaga.pl/teks...tego_zjawiska_w

Lechos - Sro Gru 30, 2009 18:42

Szczerze watpie aby przy roznicy temperatur np. od -15 do +15 mozna bylo zobaczyc jakakolwiek zmiane w poziomie plynu chlodniczego.
blazi - Sro Gru 30, 2009 19:25

Lechos napisał/a:
Szczerze watpie aby przy roznicy temperatur np. od -15 do +15 mozna bylo zobaczyc jakakolwiek zmiane w poziomie plynu chlodniczego.



Wg moich obliczeń biorąc pod uwagę współczynnik rozszerzalności objętościowej cieczy na bazie glikolu etylowego wynika iż przy zmianie temp o 30 stopni celsjusza, przy ilości ok 6-7 L płynu w układzie może go przybyć lub ubyć o ok. 150-200ml. Wszystko zależy jeszcze od składu chemicznego płynu.

cortex - Sro Gru 30, 2009 21:49

he ja ostatnio tez zauwazylem ze troszke ubylo to dolałem do max. ciekawe jak sie ociepli czy nie bedzie ponad poziom :mrgreen:
pawel4580 - Pon Lut 22, 2010 16:04

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam

Zlotowa - Pon Lut 22, 2010 18:17

Nie no stary,ja rozumiem,że jestes zadowolony,bo znalazłeś usterke.Ale w każdym temacie widze Twój post o korku :P Gdybym ja miał tak codziennie pisać o naprawionych usterkach toby forum zabrakło :)