Zobacz temat - [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku

STARYKURA - Pią Gru 25, 2009 23:38
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
Jestem NOWY i proszę o wyrozumiałość. Kupiłem ROVER-ka 400 z niemiec po wymianie silnika w polsce (chyba ?). Spodobał mi się gdyż był w bdb stanie. Jednak teraz (kilka dni po zarejestrowaniu) okazuje się że leci z niego olej jak z kaczej d.........py. Mechanik który wymieniał mi rozrząd olej itd powiedział że z pod głowicy :( ale sie nie podjął naprawy (rover-badziewie). Poszukałem w necie i już w ogóle się załamałem. Dodam że samochód zapala , pracuje ok, ale ma maź w zbiorniczku wyr. (podobno po wymianie silnika układ zabrudzony), i wycieki oleju w okolicach 2 "lewych"cylindrów. Olej spływa na kolektory wydechowe i czuć go w kabinie. Na dodatek , po numerach silnika 14K4FP82 nie mogę stwierdzić co to za motor ,a dziś zauważyłem że nie ma na nim napisu ROVER . Całe święta tłumaczę żonie że prezent kapie i nie może jeździć :) .W załączniku zamieszczam zdjęcie podobnego silnika. Proszę o porady - Darek
Artu - Sob Gru 26, 2009 00:39

Na zdjęciu jest silnik Rovera z założoną nieoryginalną osłoną na świece - właśnie na niej znajduje się napis Rover. Co do cieknięcia oleju - jeżeli cały silnik byłby szczelny olej prawdopodobnie znalazłby się w układzie chłodzenia a nie wyciekał na zewnątrz. Możesz mieć pęknięty blok silnika, głowicę, głowica może być źle splanowana, śruby do przykręcenia głowicy mogą być nieprzydatne, ew jakiś partacz wymieniał silnik. Jedno jest pewne - naprawa na pewno nie będzie tania.
Lechos - Sob Gru 26, 2009 10:07

Masz silniczek 1.4 nowszy, montowli je do 25/45. Dekiel na swiece jak najbardziej orginalny. Najlepiej strzel fotke tych swoich przeciekow.
STARYKURA - Sob Gru 26, 2009 11:01
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
Witam. Jestem w szoku że tak szybko dostałem odpowiedzi. DZIĘKUJĘ. Oto mój motorek "live".
polofix - Sob Gru 26, 2009 11:06

nie chce ci nic doradzac,ani do niczego namawiac.musisz zlokalizowac gdzie ten olej leci.i czy uklad zabrudza sie od tego silnika czy byl taki od poprzedniego.moja hipoteza jest taka. stary silnik zabrudzil uklad.wmontowali nowy,a olej cieknie spod pokrywy dolnej walkow rozrzadu.poniewaz jest to silnik od nowszego rovera[bez kopulki]to ktos mu zmienial walek rozrzadu na wersje z palcem.czyli rozkrecal napewno i moze skrecil bez uzycia zadnego uszczczelnienia.nie mowie ze tak moze byc,bo moze byc tak jak pisal poprzednik.jesli tak by bylo to wejdz na allegro i kup silnik od poloneza i w jeden dzien zrobi ci ktos przekladke.silniki te kosztuja w granicach 500zl
edytuje- skoro leci na kol.wydechowyto napewno nie z glowicy!!!! laczenie glowicy z blokiem jest ponizej! ani napewno nie z tulei! tuleje sa jeszcze nizej

STARYKURA - Sob Gru 26, 2009 11:56
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
Cześć. Piszę odnośnie waszych porad .Właśnie -mój motor ma palec i kopułkę ,a wydaje mi się że kredą było napisane na nim kiedyś rover 2004 r. Daliście mi dużo do myślenia- chyba macie rację, gdyż w bagażniku (po kupnie) była głowica i kolektor dolotowy. Pojechałem po mazde 323 i chyba ten kolo nie był przygotowany na sprzedaż tego rovera. Powiedzcie mi ,czy rozbierając to wszystko nie trzeba zmienić uszczelki pod głowicą ? bo mój mechanik boi się tych tulei jak ognia :) .
polofix - Sob Gru 26, 2009 12:01
Temat postu: Re: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
nie potrzeba.jesli umie wymieniac rozrzady i ma narzedzia to napewno mu sie uda.liczy sie starannosc w tym przypadku.
STARYKURA - Sob Gru 26, 2009 12:30
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
A czy taki silnik złożony z trzech będzie jeździł ? - Bo wydaje mi się że brakuje mu mocy. Nie mam porównania ,ale wolno się wkręca na obroty i wolno też z nich schodzi -dla żony starczy ale ja lubie jak wsio chodzi . Komputer chyba też został od starego motora .
polofix - Sob Gru 26, 2009 12:58
Temat postu: Re: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
zmierz mu przyspieszenie od 0-100 i bedziesz wiedzial.tylko tyle ze te silniki lubia obroty powyzej 4 lub nawet 5tys obr. jesli jezdziles innym samochodem to bedziesz musial sie przyzwyczaic do innej charakterystkyki mocy.
Lechos - Sob Gru 26, 2009 13:36

STARYKURA napisał/a:
Komputer chyba też został od starego motora .
i kolektor ssacy rowniez.
sTERYD - Sob Gru 26, 2009 13:45

a odkręć ten dekiel na świece, i sprawdź, jak jest zaślepiony otwór na czujnik położenia wałka rozrządu...? (o ile w ogóle jest)
powinni Ci przełożyc starą pokrywę wałków,

może też być nieszczelność w rozpołowieniu głowicy, ale raczej cieknie gdzieś z góry...

STARYKURA - Sob Gru 26, 2009 14:40
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
CHŁOPAKI - WIELKIE DZIĘKI !! !.W bagażniku miałem szpilki kolektor i głowice -ale wałki były poodkręcane i kółka rozrządu oddzielnie . Muszę zaczekać do poniedziałku , aby sprawdzić to wszystko. W firmie mam narzędzia i zobaczę. Dodaliście mi otuchy - Jeszcze raz wielkie dzięki.

[ Dodano: Sob Gru 26, 2009 14:40 ]
WARTO MIEĆ TAKIE AUTO !! ! ZE WZGLĘDU NA WAS

hvil - Sob Gru 26, 2009 14:54

dzieki naszym autom jestesmy my:-D ona zrzeszaja ludzi:-D jakby co jednak wiecyj bylo pisz sie pomoze:-)
STARYKURA - Sob Gru 26, 2009 15:01

hvil[/b[b]hvil, skąd masz taki silnik w profilu ?
sTERYD - Sob Gru 26, 2009 17:55

z Rovera 75 ;)
hvil - Nie Gru 27, 2009 00:31

1.8 Turba:-D 2003 roczek:-) moje malenstwo jezdzi nie psuje sie (odpukac), zadbana niunia, tylko pali duzo:-(
STARYKURA - Pon Gru 28, 2009 18:44
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
Witam. No więc poświeciłem tu i tam i stwierdziłem że olej zap...dala między obudową rozrządu a górą silnika. Zdjąłem kółko rozrządu (to bliżej chłodnicy) i wymieniłem zimering. Niestety nic to nie dało :( .Po szczegółowych oględzinach postanowiłem zdjąć pokrywę wałków i chyba tu jest problem, po prawej stronie przy pasku rozrządu był jakiś pyper (kawałek jakiejś uszczelki) który zrobił nawet zrobił odcisk w pokrywie wałków. Myślę że tędy kapało. Pytanie jest takie " nie mam tam żadnego uszczelnienia,nic, metal na metal.Nie wierzę że tam nic nie powinno być !. Pomożecie ?
sTERYD - Pon Gru 28, 2009 21:21

powinna tam być tylko uszczelka w płynie... poszukaj uszczelniaczy do połączeń kołnierzowych typu Loctite 510, 518, 542, itp. Nie są strasznie drogie, a na prawdę warto :cool:
STARYKURA - Sro Gru 30, 2009 20:34
Temat postu: [ROVER 400]Brak napisu ROVER na silniku
Witam . Chyba zamkniemy temat ,gdyż dzięki Waszej pomocy uporałem się z problemem (sam !). Kupiłem po długim poszukiwaniu loctite 542 (510 nie znalazłem na miejscu - a zależało mi na czasie). Wyczyściłem wszystko jak zegarmistrz i złożyłem na 542 z uwzględnieniem połączeń w gniazdach świec zapłonowych, gdyż tam też "pociło się" .Do uszczelnienia pokrywy górnej oprócz uszczelki dałem troszkę silikonu bo była odciśnięta. Rozrząd se poznaczyłem cały markerem i nic nie ruszałem (musiałem poluzować pasa).W przyszłości czeka mnie wymiana siemeringa na wałku bo się lekko poci - ale to pikuś jest.I jeszcze jedno - uważajcie przy myciu silnika aby nie nalać wody w otwory na świece, sam tak zrobiłem jak myłem go z oliwy i silnik oszalał póki nie wyschło (nerwówka była straszna zanim zdjąłem pokrywę i zobaczyłem o co idzie), NIE MYJCIE ZRESZTĄ JAK NIE TRZA !! !.Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam cały "PELETON" ;) === STARYKURA
sTERYD - Sro Gru 30, 2009 20:41

STARYKURA napisał/a:
uważajcie przy myciu silnika aby nie nalać wody w otwory na świece, sam tak zrobiłem jak myłem go z oliwy i silnik oszalał póki nie wyschło

najprostszy sposób na to, to wykręcić świece i dać silnikowi wszystko ładnie wydmuchać ;)

niech Ci się dobrze prowadzi :cool:

NEOSSS - Sob Sty 02, 2010 15:04

Zdejmujac pokrywe walkow nalezaloby sie zdjac walki i rozebrac szklaneczki usuwajac z nich stary olej, nastepnie oczyscic miejsca styku i nalozyc Loctite 510 zwracajac uwage na kanaliki olejowe. Zmienic uszczelniacze na walkach i zastosowac nowa uszczelke pokrywy...
Po takimi zabiegu zapomnimy o wyciekach i stukaniu szklaneczek :)
Dodatkowo przy rozbieraniu rozrzadu mozna zerknac na dolny uszczelniacz i wyeliminowac luz pod dolnym kolem rozrzadu :P