Zobacz temat - [R200 1,4 16v 98r] Lżejsze koło zamachowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200 1,4 16v 98r] Lżejsze koło zamachowe

bula21 - Nie Gru 27, 2009 15:03
Temat postu: [R200 1,4 16v 98r] Lżejsze koło zamachowe
Jak w temacie o ile odchudzić koło zamachowe i czy w ogóle warto
dudus87 - Nie Gru 27, 2009 17:01

warto, nie wiem ile mam odchudzone, ale w porównaniu z serią jest niebo do ziemi
bula21 - Nie Gru 27, 2009 22:27

ktos sie jeszcze wypowie :) :? ?
rodi_ - Pon Gru 28, 2009 01:06

Oryginalne kolo wazy okolo 7,5kg , a kolo odelzone od PTP wazy okolo 5kg. Ja mysle ze warto, i napewno jesli bede tylko wyciagal skrzynie to zmienie na lekkie.
A masz jakis zaklad ktory Ci to pozniej wywazy dynamicznie do 7000obr/min? Ja jak bede zmienial to na nowe, staczac nie bede.

bula21 - Pon Gru 28, 2009 14:50

mam ale troche sie boje bo wiem czym to grozi... ale jak to jest naprwde z tym monentem obrotowym ? jest mniejszy ? jak jest z jałowym biegem ? chodzi rowno silnik ? musze zmienic cos w kompie ?
rodi_ - Pon Gru 28, 2009 15:00

To wszystko zalezy od Ciebie, jaki masz styl jazdy i wogule. Jesli np. do wyprzedzania redukujesz biegi i dajesz w gaz to nie poczujesz utraty momentu. Jesli zas lubisz jezdzic se na V biegu i jakos tam przyspieszac, to mozesz juz lekko poczuc.
Ponoc po zmianie kola spadnie Ci Vmax, ale szczerze to ile razy jechales okolo 200km/h?

Silnik lepiej sie bedzie wkrecal, wiec prawdopodobnie lepiej bedzie przyspieszal (tylko jesli uzywasz gornych obr. bo od 2tys to on napewno sie wyrywac nie bedzie).
Ja glownie jezdze po miescie, wiec mi zalezy na tym zeby byl zrywny z II i III biegu.

Kompa nic nie musisz ruszac, to nie ma z nim nic wspolnego, jesli kolo bedzie dobrze wywazone to obr jalowe tez beda takie same i bedzie rowno chodzil.

dobryziom - Pon Gru 28, 2009 19:01

lżejsze koło daje duże efekty przy zmianie wałków, ruszanie samego jak się nie znasz może wiele popsuć...