Zobacz temat - [R75] Brak ropy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak ropy

volverin - Sob Sty 02, 2010 12:10
Temat postu: [R75] Brak ropy
witam
zalalem swego roverka na full dodalem troszke "protectora"(pomaga przy odpalaniu podczas niskich temperatur) po przejechaniu moze 30-40km wskaznik spadl na 1/4 baku a przeciez powinenem przejecha okolo 300km bo tj jest okolo 15L miedzyczasie dolalem 5L ze swgo baniaczka zapasowego
Co się dzieje??
pod autem nie ma zadnych plam!!
jesli ucieka to podczas jazdy, ale ktorędy??

staf - Sob Sty 02, 2010 12:12

volverin, U mnie uciekało paliwo filtrem paliwa. Wymieniłem i spokój :smile:
witgut - Sob Sty 02, 2010 12:43

Dolej ponownie do pełna, i będziesz wiedział czy to paliwo ucieka, czy wskaźnik oszukuje.
apples - Sob Sty 02, 2010 13:22

Sprawdź dobrze opaski na przewodach paliwowych, a zwłaszcza opaski przy zaworze pompy paliwa. Tam najczęściej puszcza. Szukaj zaworu ze zdjęcia pod obudową akumulatora.
volverin - Sob Sty 02, 2010 16:37

wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało
staf - Sob Sty 02, 2010 16:50

volverin napisał/a:
wyciagnalem filtr paliwa od spodu byl poluzowany (korek) czy jak go nazwac. Myslicie ze tedy mogło uciekac paliwo?? mocno dokreciłem i teraz nie widac aby cos sciekało

Ten korek słuzy do usuwania syfu. U mnie było identyko. Tylko że ja od razu wsadziłem nówke filtr i od tamtej pory nie mam juz żadnych ubytków paliwa :grin:

apples - Sob Sty 02, 2010 17:49

i wody z filtra. Jak był luźny to przez niego sporo może uciec.
krawcu183 - Wto Sty 05, 2010 10:39

Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.

Wnioskuję to po tym że już kilka razy miałem tak że jechałem gdzieś i komputer pokazywał że paliwa starczy na 100km a wskaźnik był troszkę nad kropką (rezerwą). Po czym zostawiałem samochód na dwie czy trzy godzinki i jak znowu wsiadłem to paliła się rezerwa, wskazówka nawet nie drgnęła a komp pokazywał że paliwa starczy na 0km a ja ciągle mogłem jechać i jak jechałem to ilość kilometrów na które paliwa starczy wzrastała...

SeniorA - Wto Sty 05, 2010 11:46

krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
zachowanie wskaźnika wynika z budowy zbiornika paliwa , który jak gdyby jest dwukomorowy i w każdej jego części jest pływakowy czujnik ilości paliwa. Przy niskim poziomie paliwa, pompa wyrównuje poziomy w komorach i jak czujniki dadzą jednakowy sygnał, wtedy wskaźnik pokazuje właściwy poziom ( chyba , że jest uszkodzona pompa albo jeden z czujników ). Sygnały z czujników są przetwarzane przez mikroprocesor na wskazania analogowe wskaźnika.
witgut - Wto Sty 05, 2010 14:34

Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania. W momencie ruszania- zimny silnik- spalanie jest duże- np. 15l/100km- wyliczony zasięg 70km. Silnik się rozgrzewa, spalanie spada do 6l/100km, a zasięg rośnie do 120km- rezerwa gaśnie. ( liczby nie wynikają z obliczeń- podane dla zobrazowania zasady)
krawcu183 - Wto Sty 05, 2010 14:47

witgut napisał/a:
Dodatkowo komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania.


No z tym to nie mogę się zgodzić!

Komputer oblicza zasięg na podstawie średniego spalania od czasu ostatniego kasowania tego parametru. Jak sobie jadę i obserwuję wskazania spalania, zasięgu i przebiegu (na TV od nawigacji) to przebieg liczy normalnie, zasięg się zwiększa przy spokojnej jeździe i spalanie spada na początku szybciej a później wolniej w trakcie jak robię kolejne kilometry od ostatniego kasowania średniego spalania.

Albo jeszcze inaczej. Po każdym tankowaniu kasuje 3 parametry (przebieg, śr. spalanie, śr. prędkość). Przez pierwsze powiedzmy 100km wartość śr. spalania bardzo szybko się zmienia, jednak jak już mam przejechane na zborniku 400-600 km to trzeba jechać bardzo długo ze stałą ekonomiczną prędkością żeby spalanie spadło lub ostro trzeba cisnąć samochód żeby podskoczyło.

witgut - Wto Sty 05, 2010 14:56

A ja będę upierał się przy swoim :razz: :
witgut napisał/a:
komputer określa zasięg samochodu na podstawie chwilowego spalania
. Kontrolka rezerwy zapala się gdy zasięg jest poniżej 100, a gaśnie gdy powyżej 100km. Dlatego kontrolka potrafi zapalić się rano przy ruszaniu, a zgasnąć jak auto jest rozgrzane.
Jednocześnie zgodzę się że na wyświetlaczu wyświetla się średnie spalanie i zasięg do momentu ostatniego skasowania. :mrgreen:

SeniorA - Wto Sty 05, 2010 16:19

krawcu183 napisał/a:
Może się mylę ale wydaje mi się że ten wskaźnik paliwa pokazuje ilość paliwa na podstawie tego ile komputer wyliczył że jeszcze można przejechać.
To mikroprocesor wskaźnika przetwarza sygnał napięciowy szeregowo połączonych czujników w zbiorniku na wartość cyfrową. Poziom paliwa można sprawdzić na postoju na wyłączonym zapłonie naciskając przycisk reset.
kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 17:14

apples napisał/a:
opaski przy zaworze pompy paliwa
mi się w tym miejscu dosyć wyraźnie poci, co radzicie z tym począć? docisnąć czy wymienić?
apples - Wto Sty 05, 2010 17:35

Nie dociśniesz. Wymień opaski na nowe i najlepiej z wężykami.
kris-tofer - Wto Sty 05, 2010 17:42

Dzięki, tak zrobię.