Zobacz temat - [R820] Jakie sprzęgło?? Jakie uszczelniacze??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Jakie sprzęgło?? Jakie uszczelniacze??

paff - Pon Sty 04, 2010 10:24
Temat postu: [R820] Jakie sprzęgło?? Jakie uszczelniacze??
Witam

Najprawdopodobniej staje przed koniecznoscia wymiany sprzegła. I teraz pojawia sie pytanie. Czy w moim Roverku sprzegło jest 215mm czy 228mm?

Data produkcji jest '95, SN to 216102

Na stronie producenta zamiennikow National napisane jest ze sprzegło 228mm obowiazuje od SN 152420, natomiast wczesniej bylo 215mm

szperajac po katalogu fota.pl dowiedzialem sie natomiast ze wg firmy LUK wieksze sprzegla sa po numerze SN 230967 a przed tym byly mniejsze

jakie ja mam w koncu sprzeglo, wolalbym sie tego dowiedziec przed zamowieniem i wizyta w warsztacie :-)

pozdrawiam

Marrkus - Pon Sty 04, 2010 21:02

Z moich informacji wynika że mniejsze tarcze szły do silników bez turbo a większe do silników turbo oraz diesli (prawdopodobnie tylko do tych mocniejszych bo do słabszych też szła mniejsza tarcza)

Jak kupisz kompletne sprzęgło to co najwyżej koło zamachowe nie będzie pasowało

Co do sprzęgła National będzie ok szkoda przepłacać za Valeo a jakościowo równie dobre (jeśli nie lepsze)

paff - Wto Sty 05, 2010 08:26

no wlasnie po malym sledztwie w EPC i na stronie rimmerbros.co.uk wyszlo mi ze 228mm bedzie dobre...

wiec za tym kolejne pytanie: zakładajac ze wypada wymienic uszczelniacz tylny wału i uszczelniacz wałka skrzyni, to w jakich zamiennikach jest to dostępne i gdzie w Polsce?

uszczelniacz wału widziałem w ofercie angielskiej firmy FAI, uszczelniacz wałka skrzyni wydaje mi sie ze powinien byc dostępny jako ze skrzynia PG1 nie jest taka egzotyka :-)

ktokolwiek widział? ktokolwiek wie?

Konix - Wto Sty 05, 2010 16:29

W silnikach 180KM były sprzęgła 215, w 200KM były 228mm. Z uszczelniaczamiw UK nie byłlo najmniejszego problemu, więc napewno gdzieś znajdziesz. Żeby zmienić uszczelniacz w skrzyni trzeba całą skrzynię rozebrać, więc jeśli nie cieknie raczej nie ma sensu wymieniać.
paff - Sro Sty 06, 2010 10:56

czyli nie warto go kupowac bo jak cieknie to i tak sie wyremontuje skrzynie skoro trzeba ją rozebrać
AndrewS - Pią Sty 08, 2010 00:50

Konix napisał/a:
Żeby zmienić uszczelniacz w skrzyni trzeba całą skrzynię rozebrać,


tez slyszalem o tym, nadal jestem mocno zszokowany takim rozwiazaniem :shock:

kwiatekt11 - Pią Sty 08, 2010 19:56

AndrewS napisał/a:
Konix napisał/a:
Żeby zmienić uszczelniacz w skrzyni trzeba całą skrzynię rozebrać,


tez slyszalem o tym, nadal jestem mocno zszokowany takim rozwiazaniem :shock:
a mi sie wydaje(dawno skrzynie rozbierałem i nie pamiętam), że jednak jest normalnie simering założony od zewnątrz i da sie go wymienić
Konix - Pią Sty 08, 2010 21:31

Nie da się, chciałem zmienić przy okazji wymiany sprzęgła, ale jest założony od środka skrzyni. Z zewnątrz otwór ma średnicę wałka i się nie da.