|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 420 SDI] - KRĘCI ALE NIE PALI... pomożecie... :> ?
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 01:16 Temat postu: [Rover 420 SDI] - KRĘCI ALE NIE PALI... pomożecie... :> ? Witam,
Problemik zaczął się od tego że samochód gasnął podczas jazdy, później nawet i na postoju... teraz wogóle mi nie odpala(rozrusznik kręci)... Brak zasilania na elektrozawór na pompie paliwa, nie świecą sie kontrolki check engine oraz kontrolka od świec... Wstrząsówka jest OK.
CO poradzicie ?
Jugol - Pią Sty 08, 2010 06:33
...skoro nie ma na nim napięcia- zacznij od sprawdzenia bezpieczników, czy gdzieś któraś kostka się nie poluzowała itp, itd.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:01
No właśnie są wszystkie OK. kostki sprawdzałem i też są ok.
Objawy są takie jakbym odłączył ECU... Brak zasilania ECU.
laskarm - Pią Sty 08, 2010 08:09
... może główny przekaźnik pod maską, pierwszy z prawej stojąc przed autem ... miałem kiedyś przypadek że rozrusznik kręcił, a nie odpalał, winny był właśnie on
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:15
Pierwszy od prawej(czerwony) jest sprawny. a dodatkowo wymieniłem na nowy.
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 08:29
sprawdz duży przekażnik za komputerem , taki byczek w czarnej obudowie na dwie duze kostki.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:41
Hmm wrócę z pracy to sprawdzę. Powiedzcie mi gdzie znajdują się przekaźniki zaznaczone na schemacie? punkt 10
szoso - Pią Sty 08, 2010 09:03
main relay to pozycja nr 8 na moim rysunku
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 09:25
OK Panowie, narazie dzięki, wrócę z pracy to będę sprawdzał po kolei i dam znać co i jak
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 10:00
TO NIE TEN przekażnik zespołowy znajduje się za kompem czarna duża pucha.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 10:27
Jest jeszcze na podszybiu puszka z bezpiecznikami(czarna, duża)i w niej są dwa przekaźniki... one od czego są ?
szoso - Pią Sty 08, 2010 10:31
PHJOWI napisał/a: | przekażnik zespołowy znajduje się za kompem czarna duża pucha |
czyli pozycja nr 6 na tym rysunku?
poprzedni rysunek był z silnikiem który ma Intercooler a ten co teraz dałem jest bez intercoolera i tu przekaźnik na grodzi jest tylko jeden
ciekawe dlaczego na rysunku z Intercoolerem nie uwzględniono pozycji nr 6 że za kompem jest jeszcze jakiś przekaźnik
nie wiem czy dobrze rozumiem ale ten przekaźnik za kompem o którym mówisz jest tylko w wersji bez Intercoolera?
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 11:02
Panowie to jest silnik SDI czyli wersja z Intercoolerem, to tak na marginesie
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 11:08
w tej i tej wersji występuje.
szoso - Pią Sty 08, 2010 11:26
PHJOWI napisał/a: | w tej i tej wersji występuje. |
to czemu u mnie nie ma a mam DI a to przecież to samo co SDI?
specjalnie chodziłem sprawdzić i za kompem dziura nic nie ma, pusto
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 11:28
a masz klimę ?
szoso - Pią Sty 08, 2010 11:28
PHJOWI napisał/a: | a masz klimę ? |
nie mam
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 15:44
to go nie masz
szoso - Pią Sty 08, 2010 15:51
PHJOWI napisał/a: | to go nie masz |
nie wiedziałem że klima ma tu kluczowe znaczenie jeśli chodzi o obecność tego przekaźnika za kompem
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 16:20
przekażników bo ich jest 6 sztuk
Hera_23 - Pon Sty 11, 2010 08:00
Panowie u mnie te przekaźniki są na ścianie grodziowej obok ecu przerobiłem cały schemat od "a do z"
(poprzedni schemat nie był do ECU firmy bosch nie doczytałem do końca).
Problemem był upalony kabel biegnący od skrzyni z bezpiecznikami(układ 5) do przekaźnika Main Relay(układ 45 na schemacie). dorobiłem nowy kabel i wszystko zaczęło elegancko działać Dzięki wielkie za pomoc
tronsek - Pon Sty 11, 2010 19:55
Hera_23 Kilkanaście minut temu dodałem nowy temat z problemem bardzo podobnym do Twojego. Proszę, jeżeli znajdziesz kilka minut to zapoznaj się z nim i daj mi znać, czy objawy miałeś takie same jak ja czy też może trochę zbliżone, bo sam juz nie wiem w czym szukać przyczyny
Z góry wielkie dzięki.
pawelku - Pon Sty 11, 2010 20:25
Hej koledzy jestem nowy na forum ale mam bardzo duży problem z moim roverkiem 400 sdi a mianowicie,już jesienią autko zaczęło ciężko palić gdy było zimne,więc zacząłem od wymiany wszystkich filtrów i świec żarowych .Jednak to nic nie pomogło.no to postanowiłem dać do kogoś mądrzejszego sprawdził więc mechanik ciśnienia na tłokach ustawienie zapłonu itp rzeczy w autku.Również pan mechanik stwierdził że cofa się paliwo z pompy wtryskowej i założył dodatkowy zawór zwrotny lecz i to też nic nie pomogło a teraz auto stoi od kiedy temperatura spadła po niżej zer pali tylko na zaciąg.Jeżeli możecie coś doradzić będę wdzięczny bo wygląda to na błahostkę a nie wiem co robić. ::
Brt - Pon Sty 11, 2010 20:28
wśród wymienionych rzeczy nie widzę sprawdzania przekaźnika świec żarowych ... a no i czy wiesz jak ten zapłon Ci ustawił tzn. ile stopni A czy jak zaparkujesz auto silnikiem w dół to też masz taki problem
damiansz - Czw Lut 04, 2010 23:59
Brt napisał/a: | A czy jak zaparkujesz auto silnikiem w dół to też masz taki problem |
tak z ciekawości - o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół?
szoso - Pią Lut 05, 2010 08:22
damiansz napisał/a: | o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół? |
jakbyś zaparkował na wzniesieniu przodem w dół
damiansz - Pią Lut 05, 2010 10:18
szoso420 napisał/a: | damiansz napisał/a: | o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół? |
jakbyś zaparkował na wzniesieniu przodem w dół |
poważnie? ja pierdziele wiedziałem że ktoś to w ten sposób zinterpretuje..
zadam pytanie inaczej - jakie to ma znaczenie dla odpalenia silnika? co fizycznie się dzieje?
szoso - Pią Lut 05, 2010 10:28
damiansz napisał/a: | zadam pytanie inaczej - jakie to ma znaczenie dla odpalenia silnika? co fizycznie się dzieje? |
paliwo się wtedy nie cofa
Chris83 - Pią Lut 05, 2010 10:29
Paliwo nie wróci do zbiornika tylko zostanie w przewodach.
|
|