Zobacz temat - [Rover 420 SDI] - KRĘCI ALE NIE PALI... pomożecie... :> ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 420 SDI] - KRĘCI ALE NIE PALI... pomożecie... :> ?

Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 01:16
Temat postu: [Rover 420 SDI] - KRĘCI ALE NIE PALI... pomożecie... :> ?
Witam,

Problemik zaczął się od tego że samochód gasnął podczas jazdy, później nawet i na postoju... teraz wogóle mi nie odpala(rozrusznik kręci)... Brak zasilania na elektrozawór na pompie paliwa, nie świecą sie kontrolki check engine oraz kontrolka od świec... Wstrząsówka jest OK.
CO poradzicie :> ?

Jugol - Pią Sty 08, 2010 06:33

...skoro nie ma na nim napięcia- zacznij od sprawdzenia bezpieczników, czy gdzieś któraś kostka się nie poluzowała itp, itd.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:01

No właśnie są wszystkie OK. kostki sprawdzałem i też są ok.
Objawy są takie jakbym odłączył ECU... Brak zasilania ECU.

laskarm - Pią Sty 08, 2010 08:09

... może główny przekaźnik pod maską, pierwszy z prawej stojąc przed autem ... miałem kiedyś przypadek że rozrusznik kręcił, a nie odpalał, winny był właśnie on
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:15

Pierwszy od prawej(czerwony) jest sprawny. a dodatkowo wymieniłem na nowy.
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 08:29

sprawdz duży przekażnik za komputerem , taki byczek w czarnej obudowie na dwie duze kostki.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 08:41

Hmm wrócę z pracy to sprawdzę. Powiedzcie mi gdzie znajdują się przekaźniki zaznaczone na schemacie? punkt 10
szoso - Pią Sty 08, 2010 09:03

main relay to pozycja nr 8 na moim rysunku
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 09:25

OK Panowie, narazie dzięki, wrócę z pracy to będę sprawdzał po kolei :) i dam znać co i jak :)
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 10:00

TO NIE TEN przekażnik zespołowy znajduje się za kompem czarna duża pucha.
Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 10:27

Jest jeszcze na podszybiu puszka z bezpiecznikami(czarna, duża)i w niej są dwa przekaźniki... one od czego są :> ?
szoso - Pią Sty 08, 2010 10:31

PHJOWI napisał/a:
przekażnik zespołowy znajduje się za kompem czarna duża pucha

czyli pozycja nr 6 na tym rysunku?
poprzedni rysunek był z silnikiem który ma Intercooler a ten co teraz dałem jest bez intercoolera i tu przekaźnik na grodzi jest tylko jeden
ciekawe dlaczego na rysunku z Intercoolerem nie uwzględniono pozycji nr 6 że za kompem jest jeszcze jakiś przekaźnik
nie wiem czy dobrze rozumiem ale ten przekaźnik za kompem o którym mówisz jest tylko w wersji bez Intercoolera?

Hera_23 - Pią Sty 08, 2010 11:02

Panowie to jest silnik SDI czyli wersja z Intercoolerem, to tak na marginesie :)
PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 11:08

w tej i tej wersji występuje.
szoso - Pią Sty 08, 2010 11:26

PHJOWI napisał/a:
w tej i tej wersji występuje.

to czemu u mnie nie ma a mam DI a to przecież to samo co SDI? :wink:
specjalnie chodziłem sprawdzić i za kompem dziura nic nie ma, pusto

PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 11:28

a masz klimę ?
szoso - Pią Sty 08, 2010 11:28

PHJOWI napisał/a:
a masz klimę ?

nie mam

PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 15:44

to go nie masz
szoso - Pią Sty 08, 2010 15:51

PHJOWI napisał/a:
to go nie masz

nie wiedziałem że klima ma tu kluczowe znaczenie jeśli chodzi o obecność tego przekaźnika za kompem :wink:

PHJOWI - Pią Sty 08, 2010 16:20

przekażników bo ich jest 6 sztuk
Hera_23 - Pon Sty 11, 2010 08:00

Panowie u mnie te przekaźniki są na ścianie grodziowej obok ecu :) przerobiłem cały schemat od "a do z"
(poprzedni schemat nie był do ECU firmy bosch ;/ nie doczytałem do końca).

Problemem był upalony kabel biegnący od skrzyni z bezpiecznikami(układ 5) do przekaźnika Main Relay(układ 45 na schemacie). dorobiłem nowy kabel i wszystko zaczęło elegancko działać :) Dzięki wielkie za pomoc :)

tronsek - Pon Sty 11, 2010 19:55

Hera_23 Kilkanaście minut temu dodałem nowy temat z problemem bardzo podobnym do Twojego. Proszę, jeżeli znajdziesz kilka minut to zapoznaj się z nim i daj mi znać, czy objawy miałeś takie same jak ja czy też może trochę zbliżone, bo sam juz nie wiem w czym szukać przyczyny
Z góry wielkie dzięki.

pawelku - Pon Sty 11, 2010 20:25

Hej koledzy jestem nowy na forum ale mam bardzo duży problem z moim roverkiem 400 sdi a mianowicie,już jesienią autko zaczęło ciężko palić gdy było zimne,więc zacząłem od wymiany wszystkich filtrów i świec żarowych .Jednak to nic nie pomogło.no to postanowiłem dać do kogoś mądrzejszego sprawdził więc mechanik ciśnienia na tłokach ustawienie zapłonu itp rzeczy w autku.Również pan mechanik stwierdził że cofa się paliwo z pompy wtryskowej i założył dodatkowy zawór zwrotny lecz i to też nic nie pomogło a teraz auto stoi od kiedy temperatura spadła po niżej zer pali tylko na zaciąg.Jeżeli możecie coś doradzić będę wdzięczny bo wygląda to na błahostkę a nie wiem co robić. ::
Brt - Pon Sty 11, 2010 20:28

wśród wymienionych rzeczy nie widzę sprawdzania przekaźnika świec żarowych ... a no i czy wiesz jak ten zapłon Ci ustawił tzn. ile stopni ?? A czy jak zaparkujesz auto silnikiem w dół to też masz taki problem ??
damiansz - Czw Lut 04, 2010 23:59

Brt napisał/a:
A czy jak zaparkujesz auto silnikiem w dół to też masz taki problem ??


tak z ciekawości - o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół?

szoso - Pią Lut 05, 2010 08:22

damiansz napisał/a:
o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół?

jakbyś zaparkował na wzniesieniu przodem w dół :wink:

damiansz - Pią Lut 05, 2010 10:18

szoso420 napisał/a:
damiansz napisał/a:
o co chodzi z tym zaparkowaniem silnikiem w dół?

jakbyś zaparkował na wzniesieniu przodem w dół :wink:


poważnie? :grin: :grin: ja pierdziele wiedziałem że ktoś to w ten sposób zinterpretuje..
zadam pytanie inaczej - jakie to ma znaczenie dla odpalenia silnika? co fizycznie się dzieje?

szoso - Pią Lut 05, 2010 10:28

damiansz napisał/a:
zadam pytanie inaczej - jakie to ma znaczenie dla odpalenia silnika? co fizycznie się dzieje?

paliwo się wtedy nie cofa :głupek:

Chris83 - Pią Lut 05, 2010 10:29

Paliwo nie wróci do zbiornika tylko zostanie w przewodach.