|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [MG ZT] Co zrobic zeby bylo mocniej?
cezi2004mg - Pon Sty 11, 2010 21:02 Temat postu: [MG ZT] Co zrobic zeby bylo mocniej? Witam wszystkich Roverkowiczow
jestem szczesliwym posiadaczem MG ZT190 2,5v6. Chcialbym w najblizszym czasie podkrecic troche autko zeby przybylo konikow. Prosze o wasze podpowiedzi co najlepiej zrobic ale po rozsadnej cenie
Za wszystkie porady dzieki
Myslalem nad wydechem, filtrem dolotowym, chip tuning-chociaz niekoniecznie itp.
dobryziom - Pon Sty 11, 2010 21:40
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48017 tu masz masę odpowiedzi na twoje pytania dotyczące silnika 2,5 V6... od wydechów dolotów po kompresor
cezi2004mg - Pon Sty 11, 2010 22:02
Dzieki dobryziom ale wiekszosc po Engl a ja nie jestem na tyle obcykany zeby zrozumiec a po 2 z tego co widze to proponuja jakies doladowania. Znam takie podkrecanie ale jest ona bardzo kosztowne, Nie szczedze kasy ale to juz podchodzi pod fanatyczne podkrecanie a mi chodzi o przywost ok 20-30 PS.
Dzieki
dobryziom - Pon Sty 11, 2010 23:19
oj o 20-30KM to nie da rady tanim kosztem... przebudowa wydechu w V6 jest dość skomplikowana i kosztowna o gotowych kitach nie wspomnę. Jedynie możesz coś pokombinować z dolotem ale przyrosty bez ruszenia wydechu raczej skromne... wiec albo pozbieraj więcej $$$ na kompresor jeśli chcesz naprawdę coś podziałać albo ciesz się może nie wyścigowym ale pięknie brzmiącym V6 które masz
Marrkus - Sro Sty 13, 2010 22:06
W dolocie to już wiele się nie da poprawić - i tak ten silnik już ma kolektor o zmiennej długości i to ponoć nieźle dopracowany. Co najwyżej jakiś stożek z chwytem chłodnego powietrza.
Było nie było twoja wersja silnika i tak już jest podkręcona - standardowe KV6 2.5L miało 177KM. U ciebie są inne wałki rozrządu i moc większa.
Proponował bym skontaktować się z polecanymi tu osobnikami posiadającymi TESTBOOK-a i zapytać o możliwość wgrania świeżego softu do ECU (mariusz418 lub PHJOWI - któryś z nich się tym zajmuje). Kol. Zukowaty bardzo sobie chwalił jazdę na nowy sofcie.
Być może warto przejechać się na hamownię (wiarygodną) by sprawdzili ile tak na prawdę KM ma ten silnik. Czasami warto sprawdzić i przed rozpoczęciem tuningu doprowadzić parametry silnika do wielkości zbliżonych wartościom seryjnym.
Zawsze mnie to zastanawiało ile w tych 190KM jest prawdy a ile marketingu...
Markzo - Czw Sty 14, 2010 23:14
stożek albo sportowa wkładka z doprowadzeniem zimnego powietrza, zrobic mu kolektory rurowe z 2,75- 3 cale i nie dawac w jedna tylko puścić z każdego rzędu cylindrów osobno i z tyłu na 2 strony tak jak w ZT V8
Kamil79 - Pią Sty 15, 2010 09:24
Marrkus napisał/a: |
Być może warto przejechać się na hamownię (wiarygodną) by sprawdzili ile tak na prawdę KM ma ten silnik. Czasami warto sprawdzić i przed rozpoczęciem tuningu doprowadzić parametry silnika do wielkości zbliżonych wartościom seryjnym.
Zawsze mnie to zastanawiało ile w tych 190KM jest prawdy a ile marketingu... |
Dokładnie może nie trzyma z jakiegoś powodu serii.
Mój kolega ma alfe 156 z 1,9 JTD 105 koni i ledwo tiry wyprzedzał. Pojechał na chiptuning bo mu moc przestala wystarczać , a hamownia wypluła 70 koni (przepływka). Po naprawie nie chce już chipować bo auto dysponuje już standartową mocą i jemu to na razie starcza.
Rowan - Pią Sty 15, 2010 17:40
cezi2004mg, w tak dużym silniku podejrzewam, że już zauważalny przyrost mocy dałby chip tuning. Myślę, że około 10-15KM dało by radę wyciągnąć.
Markzo - Pią Sty 15, 2010 18:38
bez modyfikacji wydechu i dolotu raczej wątpie
cezi2004mg - Sro Sty 20, 2010 20:30
Siema,
dzieki za wszystkie posty, Zastanawialem sie nad przerobka proponowana wyzej czyli 2 wydechy jak w V8, mysle rowniez o stozku KN. Nie jestem w tym temacie mocny ale wiem ze bedzie trzeba tak czy siak pokombinowac w wydechu zeby podkrecici dzwiek i dodac mocy, co do chip-tuningu to jestem ostrozny, podchodze do tego tak jakby wgrac na starszego kompa Viste i go przeciazyc... nie jestem specem dlatego wole zapytac na forum czy to ma sens i jakie moga byc konsekwecje po takim chip-tuningu.
Dzieki All za podpowiedzi
|
|