|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2.0 SDi 97r] problem z odpaleniem poniżej -5
cirek - Pią Sty 15, 2010 21:01 Temat postu: [R200 2.0 SDi 97r] problem z odpaleniem poniżej -5 Mam pytanie co może być przyczyną długiego kręcenia przy spadku temp poniżej -5.
Świece podgrzewam 3 razy i dalej to samo, wymieniłem akumulator na większy i mocniejszy mam Centre futrue 720 amh. Świece były sprawdzane przez dwóch różnych elektryków i są ok więc juz nie wiem co.
Mam Rovera 220 silnik 2.0 rocznik 97 oczywiście diselek
sknerko - Pią Sty 15, 2010 21:03
Kąt wtrysku sprawdzić i dobre paliwo lub dobry uszlachetniacz zalać. W moim przypadku paliwo miałem do d..py i przy -8 przestał palić zatankowałem lepszą ropę i pali jak trza
apples - Pią Sty 15, 2010 21:07
sknerko dobrze pisze
Miałem to samo. Zalałem paliwo na stacji mało uczęszczanej i nie chciał palić. Odpalał za 5 razem. Dzisiaj -12 i pali od kopa. Tankuje Lotosa Dynamica bez dolewania czegokolwiek.
Nie oczekuj zmiany od razu. Musi trochę przepalić ropy.
cirek - Pią Sty 15, 2010 21:15
dolałem dzisiaj dodatku do ropy STP a rope tankuje przeważnie na Statoil
sknerko - Pią Sty 15, 2010 21:26
dodatek dodatkiem tą kiepską ropę musisz wyjeździć i potem jeszcze co najmniej 1 bak dobrej żeby było git, ewentualnie filtr paliwa wymienić oczywiście po zatankowaniu nowej dobrej ropy bo ta stara kiepska pewnie parafinę w filtrze zostawiła. Mój ma teraz już trzecie tankowanie i dolany uszlachetniacz K2 i na razie pali bez wymiany filtra.
Mnie trafiło -8 zaraz jak zatankowałem shitu do pełna dolewałem uszlachetniacza ale ten jeden bak to ciężko było aż mi myśl o pozbyciu sie auta po głowie chodzić zaczęła . Wsparcie kolegów na spocie i Roverek jest ze mną nadal .
cirek - Pią Sty 15, 2010 21:33
czyli co na Statoil jest kiepska ropa?? Filtr paliwa był wymieniany bo autko kupiłem z 2 miesiące temu więc filtry wszystkie powymieniałem
apples - Pią Sty 15, 2010 21:37
Zawsze tankuje na Lotosie. Wtedy też zatankowałem tylko na słabo uczęszczanym. Efekt był. Także w krzakach już nie tankuje
cirek - Pią Sty 15, 2010 21:40
Tak ale ten Statoil jest bardzo często uczęszczany i nie jest w "krzakach" jak rozmawiałem z innymi to mówili wtryski, końcówki wtrysków lub słaba kompresja
apples - Pią Sty 15, 2010 21:43
Zanim wydasz duuużo niepotrzebnej kasy, zrób jak napisał sknerko
Jak nie pomoże to wtedy będziesz musiał działać dalej. Może to będzie to.
cirek - Pią Sty 15, 2010 21:46
apples napisał/a: | Może to będzie to. |
Masz racje ale powiedz mi jak sprawdzić kąt wtrysków
Co mnie dziwi że są u mnie 3 świece żarowe!! A komory są 4 chyba bo już sam nie jestem pewien
TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 21:54
A sprawdzałeś czas żarzenia świec? Nie chodzi tutaj o sprawdzenie świec ale jak długo automat je podgrzewa np. przy temp. otoczenia -20 czas grzania świec msi zawierac się w granicy 15 sek, przy -10 ok. 7 sek , przy 0 ok.5 sek. Ważne aby sprawdzić to kontrolką 12V na listwie zasilającej świec gdyż kontrolka na desce gaśnie szybciej a autoamt jesze po jej zgasnięciu przez podany przez mnie czas dogrzewa świece. Sprawdz to. Pozdrawiam
apples - Pią Sty 15, 2010 21:58
Kąta wtrysków nie sprawdzisz. Możesz sprawdzić kąt ustawienia pompy wtryskowej. Potrzebne do tego jest urządzenie które wkręcasz w pompę. Przekręcając pompę zmieniasz kąt wtrysku. Chyba że coś się zmieniło i można zrobić inaczej.
Jak 4 komory to powinny być 4 świece. Jedna jest u Was chyba niewidoczna bo jest za pompą wtryskową. Ciężko ją wykręcić i dlatego wszyscy wymieniają tylko 3.
Mogłem, pomylić z innym modelem.
cirek - Pią Sty 15, 2010 22:06
apples napisał/a: | Jedna jest u Was chyba niewidoczna bo jest za pompą wtryskową. |
Tego się nie spodziewałem ale zerknę w niedziele lub poniedziałek.
TARADAJA napisał/a: | A sprawdzałeś czas żarzenia świec? |
Sprawdziłem o 22;05 temp na zewnątrz -5 kontrolka od świec zgasła po 5 sek a przekaźnik "pyknął" po ok 15 sek po zgaśnięciu kontrolki na dece rozdzielczej.
Silnik chyba jest troche ciepły bo auto zgasiłem ok 19.30
sknerko - Pią Sty 15, 2010 22:07
oj apples nie wprowadzaj w błąd kolegi były roverki z trzema świecami a nawet jak są 4 to i tak nikt nie wymienia czwartej bo trzeba pompę wtryskową ściągać a przy 3 sprawnych świeczkach pali nawet przy -35. Ja pisałem o "kącie wtrysku" i to sprawdzisz podłączając auto do kompa a ustawia to mechanik podobno na słuch przekrecając pompę. TARADAJA, dobrze sugeruje świece mogły przecierz też się uszkodzić ale częściej podobno przekaźnik świec lubi ześwirować i nie daje prądu jak trzeba
cirek - Pią Sty 15, 2010 22:17
sknerko,
powiedz mi ile może kosztować taki przekaźnik??
sknerko - Pią Sty 15, 2010 22:20
http://www.allegro.pl/sea...C5%9Bwiec+Rover proszę
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 22:19 ]
poszukaj w dziale części na forum pewnie taniej wyrwiesz
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 22:20 ]
ostatnio kojarzę że był temat o tym przekaźniku i ktośsię oferował że ma tanio poszukaj na forum
obojnaczka - Pią Sty 15, 2010 22:26
mi sie tez wydaje ze to raczej przekaznik koło 15 zł ale nie oryginalny
sknerko - Pią Sty 15, 2010 22:28
obojnaczka napisał/a: | 15 zł ale nie oryginalny |
czy aby na pewno mówimy o tym samym przekaźniku?
Brt - Pią Sty 15, 2010 22:37
a czy ktoś przeczytał to:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#49
jak się sprawdzi i ustawi to co w linku podałem, to auto musi palić
praktis - Pią Sty 15, 2010 22:55
Brt, po co czytać? trzeba założyć nowy temat
TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 23:00
Przekaźnik o którym mowa znajduje się na przednim lewym kielichu amortyzatora wraz z dwoma innymi a nas interesuje ten po środku Wyciagasz go na zewnatrz i teraz patrząc od strony nózek masz ponumerowane wyjścia. A by go sprawdzić należy do nózki 85 podać + z aku za pomocą przewodu zakończonego konektorem, do zacisku 86 - z aku za pomocą przewodu zakończonego konektorem i teraz za pomoca miernika ustawionego na pomiar opornośći mierzysz na zaciskach 30 i 87 czy wartosc ta wynosi zero jesli tak to jest ok
MrSandman - Sob Sty 16, 2010 11:00
Witam, jeśli nie pali możliwe ze paliwo za późno dostaje , zobacz czy bardzo kopci, jeśli mocno dymi przy odpalaniu i chodzi głośniej niż powinien , spróbuj przeczuci pasek na pompie wtryskowej o jeden ząbek, jeśli masz warsztat nie powinno to sprawić problemu zdejmujesz osłonę i do roboty. Sam będę się brał za tą robotę w przyszłym tyg . postaram się udokumentować cały proces i opisać solidnie. następnie wymieniam uszczelkę pod głowica i kompletny rozrząd jak tylko nazbieram kasy , na szczęście mam własny warsztat i doświadczonego mechanika w domu specjalistę od silników diesla.
To właśnie on zasugerował mi aby przełożyć troszkę pasek na pompie bo synchronizacja paliwa i ruchu tłoku nie jest idealna po takim zabiegu nawet spalanie powinno spaść. no to tyle. napisze co z tego wyszło. pozdrawiam
TomC - Sob Sty 16, 2010 12:53
MrSandman napisał/a: | bo synchronizacja paliwa i ruchu tłoku nie jest idealna |
Nie synchronizacja a kąt wtrysku.... Przestawiając o ząbek pompe paliwa zmienisz kąt wtrysku u może przestać odpalać całkowicie. Lepszym rozwiązaniem jest lekki obrót pompą.
obojnaczka - Sob Sty 16, 2010 17:19
Cytat: | czy aby na pewno mówimy o tym samym przekaźniku? |
raczej tak mi chodzi o przekaznik do swiec zarowych
szoso - Sob Sty 16, 2010 17:48
obojnaczka napisał/a: | mi sie tez wydaje ze to raczej przekaznik koło 15 zł ale nie oryginalny |
ten od świec co jest obok kielicha amora kosztuje 10zł i pasuje od VW
http://forum.roverki.eu/v...=topran&start=0
sknerko - Nie Sty 17, 2010 13:13
może sie nie znam ale z tamtego wątku wywnioskowałem ze są dwa jeden w skrzynce z bezpiecznikami a jeden na kielichu i ten w skrzynce zgodzę się że kosztuje 10-15pln ale ten duży mocy który jest na kielichu nie wydaje mi się żeby był taki tani tym bardziej że na Allegro ceny wszystkich nie schodzą poniżej granicy 35-40pln a raczej nigdy nie widziałem żeby aż tak kolosalne różnice cen były między sklepem a Allegro
|
|