Zobacz temat - [R214Si] Bollow off
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R214Si] Bollow off

sobon - Sob Sty 16, 2010 21:52
Temat postu: [R214Si] Bollow off
Chciałbym słyszeć tzw. "psst" Posiadam R214 Si i może mi ktoś doradzić czy da się gdzieś to zamontować w tym silniku ? Głównie chodzi mi raczej o jakąś atrapę ... hehe

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 21:52 ]
Chodzi mi o zamontowanie jakiegoś zaworu spustowego ?

Konix - Sob Sty 16, 2010 21:55

RATUNKU!!!!!
Kup kolektor, sprężarkę i wydech do 1.8turbo. Idź w nocy do lokomotywowni i załatw syrenę z ET22A. Zimną stronę podepnij do syreny i poczujesz takie psst, że aż się gumofilce napełnią.
P.S.
Bądź poważny.
http://www.google.pl/sear...le&lr=&aq=f&oq=

sobon - Sob Sty 16, 2010 22:02

No głupie pytanie heh ...
Ale zainteresowanie jest ! :grin:

staf - Sob Sty 16, 2010 22:04

Nie byłoby prościej przebić opone? :smile:
pajda - Sob Sty 16, 2010 23:30

sobon,
Cytat:
Bollow off
??

wystarczy trochę samozaparcia i ludzkiego''pomyślunku' ! czyli, wpisałbyś we wszystko wiedzące google Twój
Cytat:
Bollow off
i odrazy by Cie poprawiło

proszę bardzo
http://www.google.pl/sear...lient=firefox-a
po drugie przeczytaj
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaw%C3%B3r_upustowy

jeżeli już tak bardzo Ci zależy zajrzyj tu
http://www.google.pl/sear...q=1&oq=blow+off

Raptile - Sob Sty 16, 2010 23:32

HAHAH WYMIĘKŁEM !! :mrgreen:
kaaaziuu - Nie Sty 17, 2010 00:20

Co to k***a jest PAnowie ?? ?? :shock: :shock: :shock:
maniaq - Nie Sty 17, 2010 01:55

proponuje przeniesc do >>>> DOWCIPY :D
Kozik - Nie Sty 17, 2010 10:08

znam gościa który do astry 1,8 zamontował coś takiego że uruchamiał sobie z kabiny i mu psikało na boki tak jak na NFSie symulował to w ten sposób że dodawał gazu do odcinki potem odpusczał i robił pssssyyyyyttt jednocześnie puszczając proszek z gaśnicy na boki samochodu :roll:

Dla mnie to wiocha straszna ale cytując czyjeś tam słowa "o gustach się nie dyskutuje" ;)

Poszukam filmiku na youtube z tym co gość miał

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 10:06 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Jest w 23 sekundzie ;)

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 10:08 ]
sobon powodzenia jak chcesz zaimponować gimnazjalistkom a ludzie co coś się znają będą szydzić ;) to tylko moja uwaga ;)

sobon - Nie Sty 17, 2010 10:45

Straciłem rachubę ... ale dzięki za poruszenie tematu o dowcipach
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych .

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 10:44 ]
Po prostu chciałem poruszyć temat , bo nie mogę przegadać pewnym "wieśniakom" do łba.
"To daje KM" więc przemilczę
Ja bym swojego R tak nie oszpecił bo na to nie zasługuje !! !

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 10:45 ]
Powiadają do wszystkiego się da zamontować , ale jaki jest tego cel ... ?
:lol:

pajda - Nie Sty 17, 2010 12:19

sobon napisał/a:
Ja bym swojego R tak nie oszpecił bo na to nie zasługuje !! !
Nie oszpecisz bo nie masz turbiny...proste ! :wink:

no chyba, ze to cos ze zdjecia wyzej ( 4 posty wyzej)

kaaaziuu - Nie Sty 17, 2010 13:10

No wlasnie...co to jest???? :roll: bo serio nie wiem :shock:
ADI-mistrzu - Nie Sty 17, 2010 14:23

Wydaje mi się że koleś zrobił sobie układ do odsysania spalin, czyli spaliny są wyciągane jak przez odkurzacz. Do tego jest podprowadzony przewód paliwowy i na końcu jest chyba układ dysz, który powoduje ze po naciśnięciu przycisku mamy napalm z rury :wink:
Turbina także dodatkowo doprowadza powietrze aby mogło nastąpić spalenie paliwa.

Chodź za długo się nie nacieszy, konstrukcja jest za nisko, najpierw urwie turbinę a potem z przewodu wycieknie mu całe paliwo, które po dotknięciu rozżarzonej części się zapali i będzie leciał na poduszczę ogniowej :grin:

Krótko mówiąc, koleś buduje rakietę :razz:

Markzo - Nie Sty 17, 2010 14:36

koles ma łeb ;) poszukajcie info o BMW M5 bodajże z silnikiem V10, z 2 turbinamy zamontowanymi w taki sposób :) kosmiczną moc maiło to auto ;) to działa!
marcin316 - Nie Sty 17, 2010 15:31

CzyO TO chodzi? ;)

Czwarte zdjęcie na pierwszej stronie topiku.

Markzo - Nie Sty 17, 2010 16:02

jes ser :D
dobryziom - Nie Sty 17, 2010 19:28

"Bollow off" może chodziło o blow job :razz:
pajda - Nie Sty 17, 2010 19:48

dobryziom napisał/a:
"Bollow off" może chodziło o blow job :razz:
hahaaha
faecd - Nie Sty 17, 2010 20:51

dobryziom napisał/a:
"Bollow off" może chodziło o blow job
hhaha
kaaaziuu napisał/a:
Co to k***a jest PAnowie ?? ?? :shock: :shock: :shock:
jak dla mnie wyglada jak rekuperator spalin, ktory dodatowo odzyskuje cieplo ze spalin w celu...podgrzania kabiny...a moze w bagazniku zamontowal sobie grill, i to sie wlacze gdy wieziemy w bagazniku kielbaski cisnac nad morze:) co by byly juz gotowe jak dojedziemy:D hahaha
Kozik - Nie Sty 17, 2010 21:22

coś kiedyś czytałem że w samochodach uturbionych - dłubniętych blow off coś faktycznie daje kucy albo jest wskazany ale nie pamiętam źródła
Konix - Nie Sty 17, 2010 21:49

Kozik napisał/a:
dłubniętych blow off coś faktycznie daje kucy

Nie daje, Zmniejsza opór jaki dostaje turbina po zamknięciu przepustnicy, przez co po dodaniu gazu dużo szybciej uzyskuje maksymalne ciśnienie doładowania, co lekko zwiększa przyspieszenie. Na hamowni niezależnie czy masz BOV, czy nie wyjdzie dokładnie to samo. Różnica może się pojawić w dolnych obrotach, jeśli rozpędzisz turbinę na niskim biegu(II), wrzucisz znacznie wyższy bieg(V) i z odrazu zaczniesz pomiar.

hvil - Nie Sty 17, 2010 22:04

ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator. Blow off sluzy do upustu nagromadzonego powietrza w dolocie jak pusci sie raptownie gaz. Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo, a blow off <zwykle atmosferyczny> to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej<dlatego slychac syczenie> co pomaga zachowac zywotnosc turbiny i zwykle wypuszcza na dwor. W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi:-) ale to maly problem:-)
Konix - Pon Sty 18, 2010 09:05

Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
hvil napisał/a:
Standardowo jest zaworek ktory oddaje to nagromadzone cisnienie spowrotem w dolot co pomaga wyrownac cisnienia przed i za turbo

To jest DV - dump valve.
hvil napisał/a:
W niektorych uturbionych fabrycznie siln ikach jest problem z montarzem blow ofow atmosferycznych ze wzgledu ze zawor standardowy oddaje powietrze zpowrotem do dolotu za przeplywka a blow off na dwor:-) i niezgadza sie ilosc powietrza za przeplywka kompowi

W silnikach wyposażonych w MAF - po naszemu przepływomierz.
hvil napisał/a:
to takie lepsiejsze urzadzenie od standardowego zaworka bo wypuszcze szybciej wiecej

Można założyć DV wyrównujący ciśnienie znacznie szybciej od standartowego, ale większość zakłada BOV, bo robi głośniejsze psst. chyba wszystkie samochody seryjnie wyposażone w turbo mają jakiś zawór spustowy(może diesle nie mają, ale one mnie absolutnie nie interesują).
hvil napisał/a:
ty mowisz o westgate jesli chodzi ci o szybsze wkrecanie sie turbo ze sie westgate opoznia montojac regulator.

Westgate (brama zachodnia) nie ma nic wspólnego z turbodoładowaniem. ;)
Wastegate(brama śmieciowa) jest to zawór który ustala ilespalin przejdzie przez wirnik turbiny, a ile poleci bocznym kanałem. Wastegate nie ma zasadniczo wpływu na szybkość rozpędzania się turbiny, ponieważ jest całkowicie zamknięty i całe spaliny idą na wirnik. Gdy ciśnienie w dolocie uzyska maksymalną wartość regulator otwiera wastegate, puszczając część spalin kanałem bocznym, żeby zapobiec dalszemu wzrostowi prędkości obrotowej wirnika i ograniczyć ciśnienie w układzie dolotowym. Jest wiele rodzaji regulatorów ciśnienia doładowania (boost controller).

Kozik - Pon Sty 18, 2010 10:20

wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć :)
hvil - Pon Sty 18, 2010 10:27

Konix, może to się i maf nazywa:-) ja po kupnie zalozylem blow off do 75 ale kiczowo to przy tej budzie slychac bylo:-D to nie subaru:-D a do dv pojemniejszych i szybszych od standardowego to powiem szczerze tematu nie ogarnialem nigdy. Az sobie przeszperam j-ebaja ile toto i jakie ma mozliwosci.
Kamil79 - Pon Sty 18, 2010 13:50

Konix napisał/a:
Mówię o blow-off, bez jakiegokolwiek zaworu spustowego turbina by się prawie odrazu zatrzymała, przez ciśnienie zgromadzone w dolocie. Zawór spustowy wypuszcza powietrze, przez co turbina nie ma oporu i po zmianie biegu ma jeszcze bardzo wysokie obroty.
.

Masz sporo racji jednakże nie o zatrzymanie tu chodzi ale o zwolnienie wirnika, co nie wpłynie dobrze na reakcje silnika po zmianie biegu. Nie jest to także zdrowe dla turbiny kiedy powietrze po zamknięciu przepustnicy cofa się i wpada na rozpędzone łopatki kompresora wydając charakterystyczny dźwięk( http://www.youtube.com/watch?v=Hmvi2rMS6JM ) chatter sound.
Są samochody które seryjnie nie mają żadnego zabezpieczenia via 200sx i trzeba samemu Bova założyć w takim przypadku.

Kozik - Pon Sty 18, 2010 14:53

Kamil79 czyli ten dźwięk to niewłaściwa praca i szkodliwa dla turbiny? bo tak zrozumiałem
hvil - Pon Sty 18, 2010 21:21

tez to slysze czasem:/

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 21:20 ]
ale blow off to troche zle mi tu brzmial. na allegro znalazlem tylko jeden zamiennik dv do turbo:/jak myslicie czy to wina ze w roverku jest za slaby jakosciowo dv czy moj jest juz walniety? I czy a zlledrogo to nie bedzie szit bo troche dla mnie zastanawiajace urzadzenie z tego linku:

http://www.moto.allegro.p...o_zobaczyc.html

czy moze od subarki daloby sie zamoncic?

http://www.moto.allegro.p...za_wrx_sti.html

Moje pyt czy takie kaszlniecia od czasu do czasu to wina zuzytego juz dv czy poporstu jest tak od fabryki ze czasem zawor nie wyrabia.

Czy warto wogole go zmieniac? i czy na kolejny original, czy na ktorys z tych. Mam w domu blow offa atmosferycznego ale troche psst mi w wozie tym srednio pasuje ale jesli ma to go uzdrowic?<te kaszlniecia zaczely mnie martwic po tekscie Kamil79>

Kamil79 - Pon Sty 18, 2010 23:27

Jeśli producent nie wyposażył auta w żaden DV lub Bov to widocznie ta szkodliwość jest marginalna, jednakże powszechnie uważa się że lepiej tego unikać i dbać o turbo jak najlepiej montując np. bova.

Ps Rover 75 faktycznie dziwnie wyglądałby sapiąc przy zmianie biegu ;)

hvil - Pon Sty 18, 2010 23:31

no ja zamontowalem zaraz po kupnie wlasciwie moje mechaniki ale wszyscy razem stwierdzilismy ze to zenua.:-) ale w 1.8T jest ten zawor w rowerku chyba?
Yog-Sothoth - Wto Sty 19, 2010 19:22

Ja po zakupie swojego myślałem nad tym, pytanie czy się da :) A narazie to strzela mi z wydechu więc jakiś efekt audio tak czy inaczej jest :mrgreen:
hvil - Wto Sty 19, 2010 20:32

A ktos odpowie na moje wątpliwości z ostu 3 wyzej? warto montowac taki zamiennik czy zostawic jak jest bo tak ma byc ze czasem kaszlnie turbo przy szybkim puszczeniu gazu:-) czy moze wstawic oryginalny nowy bo moj zpsuty ze kaszle.