Zobacz temat - [R75] Czynności serwisowe - co ile km?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czynności serwisowe - co ile km?

kkkamil - Nie Sty 17, 2010 08:53
Temat postu: [R75] Czynności serwisowe - co ile km?
witam.

nie mogę nigdzie znaleźć, a instrukcja obsługi chyba zakłada, że użytkownik będzie jeździł do serwisu ;)

1. olej w skrzyni ręcznej - jaki ma być? wymienia się czy tylko dolewa?
2. świece zapłonowe - co ile km wymieniać?
3. luz na zaworach się reguluje ręcznie czy same się powinny regulować?
4. płyny: hamulcowy, wspomagania tylko uzupełniać czy wymienia się co jakiś czas?

pozdrawiam. Kamil

dukat11 - Nie Sty 17, 2010 09:45

1. Wymienia się jak w każdym samochodzie.
2. Polecam co 50-60kkm
4. Wymiana co 2-3lata lub częściej jeśli jego parametry znacząco się pogorszą (np wchłonie wodę i obniża się temp wrzenia)

Ale to z moich doświadczeń. Silnik 1.8 nie różni się znacząco od innych na rynku.

staf - Nie Sty 17, 2010 09:46

kkkamil, Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziej w szukajce u góry. :smile:
hvil - Nie Sty 17, 2010 10:28

powiedzcie mi plyn w pompce sprzegla to coto jest? bo wiem ze mechanik ja demontowal tak sie zastanawiam czy aby napewno dolal i czy dolal wlasciwego:-D
apples - Nie Sty 17, 2010 11:22

kkkamil
Zgodnie z instrukcją R75:
1. płyn hamulcowy - wymiana co 2 lata -Shell Donax YB;
2. płyn w układzie chłodzenia - sprawdzenie środka niezamarzającego raz w roku,
całkowita wymiana co 4 lata;
3. płyn w układzie wspomagania - kontrolować i dolać w razie potrzeby - Dexron III
4. olej w skrzyni manualnej - wymianę proponuje po jakiś 100-150tys, chociaż producent
nic o tym nie pisze - zalecany olej TEXACO MTF94
5. luz zaworowy - zawory hydrauliczne których nie regulujesz. W tej kwestii podpytaj jeszcze
sknerko lub SeniorA.
6. olej silnikowy - tak jak we wszystkich silnikach benzynowych lub według wskazań
Inspekcji na wyświetlaczu.

hvil
Jest to płyn DOT. Przeznaczony do stosowania w układach hamulcowy i sprzęgłowych.
Zgodnie z tym co jest napisane na korku od pompki powinien być DOT3. Obecnie większość, w tym serwis Land Rover dolewa, wymienia na DOT4. Jeżeli dolewasz lub wymieniasz proponuję kupić jakiś lepszy. Osobiście po dziwnych zachowaniach płynu Organiki zalałem cały układ płynem DOT4 Shella. W instrukcji obsługi jest nawet napisane że układ hamulcowy uzupełniać Shell Donax YB DOT4. :wink:

Kizashi - Nie Sty 17, 2010 12:03

A ktoś wie, ile tego DOT3/4 wchodzi w R75 CDTi do układu hamulcowo-sprzęgłowego? To wyb wymienił... Lepiej dać DOT 4? Jeśli tak, to czy są jakieś przesłanki ZA poza tym, że powinno być szczelniej?

[ Dodano: Nie Sty 17, 2010 12:03 ]
Czy ktoś wie, jaki wpływ ma pompkę sprzęgła i/lub wysprzęglik ma DOT4. Czy jako gęstszy nie obciąża zbytnio tych elementów?
Chce zalać lepszym, bo niedawno przerabiałem cieknącą pompkę w moim ex-roverku. Znajomym, którzy go ode mnie kupili, naprawiałem toto "gwarancyjnie".

owcze - Nie Sty 17, 2010 12:04

Kizashi napisał/a:
Lepiej dać DOT 4?


sprawdź na nakrętce od wlewu jaki powinien być i takiego dolej

u mnie jest DOT-4 na nakrętce to leje DOT-4

apples - Nie Sty 17, 2010 12:14

Kizashi pisałem już o wymianie na forum. Jak chcesz dokładnie to poszukaj w moich postach.
Do przepłukania i wymiany wystarczy ok 200ml. Polecam Shella lub Motula.
Płyn DOT4 nie jest gęstszy. W tych płynach chodzi tylko o temperaturę wrzenia. Im wyższy DOT to temperatura w której wrze (gotuje się) jest wyższa. W większości aut w tym tych szybszych DOT jest z oznaczeniem 5.1.

Kizashi - Pon Sty 18, 2010 01:13

apples,
Właśnie zacząłem kopać w Twoich postach - masz ich tyle, że sie nie dokopię ;-)
Pytałem jedynie o to, czy któryś ma przewagę na drugim.
Wymieniał sam nie będę. Warsztat zrobi.

apples - Pon Sty 18, 2010 12:21

To powiedz niech wleją DOT4 Shella (Shell Donax YB).
Płacisz i wymagasz :wink:

Kizashi - Pon Sty 18, 2010 23:33

apples, dzienx
apples - Sob Mar 06, 2010 13:40

Tak na przyszłość :wink: Diesel i benzyna.
owcze - Sob Mar 06, 2010 15:40

apples, czy te fotki są z manuala do 75?
apples - Sob Mar 06, 2010 16:18

Tak Sherlocku. :grin:
Pożyczyłem sobie od mef3. Kolega sobie kupił. :wink: Porobiłem scany momentów dokręcania śrub, aby nie biegać po RAVE.

owcze - Sob Mar 06, 2010 21:58

apples, aaa tam tak trenuje dedukcje ;)

mam manuala w polskiej wersji (pdf) i poprostu nie przypominam sobie tej strony ;)

apples - Sob Mar 06, 2010 22:02

Bo Ty masz tylko instrukcje obsługi. Ja mam pożyczoną książkę serwisowa. :wink: Jest to samo prawie co RAVE tylko wydane przez Haynes.
witgut - Nie Mar 07, 2010 10:59

Do czynności serwisowych dorzucił bym:
- sprawdzenie i ewentualne oczyszczenie odpływów spod maski i z grodzi za silnikiem- 3 razy w roku,
- przesmarowanie mechanizmów klamek i zamków- 2 razy w roku.

Limakow - Wto Cze 25, 2013 21:14

Przetłumaczyłem sobie screeny apples dotyczące diesla. Może komuś mniej obeznanego z angielskim się przyda. Żeby było jasne, jest to tylko tłumaczenie a nie moja opinia.
Co mnie tylko zastanawia, stan i napięcie paska napędowe i jego wymiana ?? ? Przecież wszystkie diesle w tym wypadku są na łańcuchu.

Filtr oleju i olej - 12k lub pół roku, MG Rover zaleca 24k lub 1 rok

Co 24k km lub 1 rok:
- zresetować przegląd serwisowy
- sprawdzić wszystkie komponenty, rury i węże pod względem wycieków płynów
- sprawdź stan i napięcie paska napędowego
- sprawdzić działanie wszystkich świateł, wycieraczek / spryskiwaczy i klaksonu
- sprawdzić stan i działanie pasów bezpieczeństwa
- nasmarować wszystkie zawiasy i zamki
- sprawdzić hamulec ręczny, a w razie potrzeby wyregulować
- sprawdź klocki hamulcowe i tarcze
- sprawdzić elementy układu kierowniczego i zawieszenia
- sprawdzić stan gum wału napędowego
- sprawdź czy śruby kół są dokręcone z określonym momentem obrotowym
- sprawdzić przewody gumowe układu hamulcowego
- przeprowadzić test drogowy

Co 48k km lub 2 lata:
- wymienić filtr kabinowy
- wymienić filtr powietrza
- sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów
- sprawdzić stan wszystkich dostępnych mocowań

Co 96k km lub cztery lata:
- wymienić filtr paliwa
- wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów

Co 145 k km lub 6 lat:
- wymienić olej w manualnej skrzyni biegów
- wymienić pasek napędowy

Co 2 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn hamulcowy

Co 4 lata niezależnie od przebiegu:
- wymienić płyn chłodniczy