|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6Si 98r] Instalacja gazowa Lublin
Squid - Nie Sty 17, 2010 12:36 Temat postu: [R400 1.6Si 98r] Instalacja gazowa Lublin Witam, mam pytanie do forumowiczów:
Czy ktoś z Was zakładał instalację gazową w Lublinie? Jako, że przymierzam się powoli do założenia gazu w swoim Roverku 416 chciałbym podpytać o jakiś sprawdzony, godny polecenia przez Was zakład/firmę w Lublinie, gdzie fachowo zakładają instalację gazową? Wszelkie informacje mile widziane (nazwa zakładu, jaka instalacja została zamontowana, koszt założenia, jak się ogólnie instalacja sprawuje no i ile mniej więcej auto po założeniu instalacji pali gazu). Z góry dzięki za info.
hvil - Nie Sty 17, 2010 12:51
na rowerowej jest chyba jeden z najlepszych zakladow:-) moj znajomy tam pracuje robi mi mazde (od 200tyskm na gazie jezdzi prawie:-) ) a roverka 1.8 T dedykowana instalacje do turbo (audi 1.8T na takich smigaja i passaty) z wlewem ze klapka chcial mi zrobic za 3 tysie ale ja niechce gazowac turbinki;-) szkoda mi:-) Polecam ich jesli bedziesz zdecydowany moge cie z nim skontaktowac:-)
AndrewS - Pon Sty 18, 2010 23:35
my tam zakladalismy w sumie do 3 samochodow
poldorover, rover 214 si, poldorover plus
aa i jeszcze kumpla poldek 1.6 gli
bylo juz ladnych pare lat temu
jesli teraz robia tak jak kiedys to polecam
hvil - Pon Sty 18, 2010 23:50
nadal;-D ja na mazda juz zrobilem w 6 lat na gazie 200tys km i nie narzekam. U nich tylko serwisuje co sprowadza sie od czasu do czasu na wyregulowaniu jak juz sam nijak niemogę, tudzież co 3 lata leca membrany w parowniku:-) ale 60zł koszt ich:-)
P.s. A mówią że Japończyki z przepływkami z gazem na śrubce nie pojeżdżą.
Squid - Wto Sty 19, 2010 16:07
A czy poniższy zestaw za taką kasę warto montować ?
Sterownik: STAG 300/4
Parownik: Zavoli/Magic Jet
Wtryskiwacze: Magic Jet
Cena: 2350 pln
Instalacje obejmuje 2 letnia gwarancja.
hvil - Wto Sty 19, 2010 16:56
ja sie na tym nie znam za tyle moj kumpel do tigry zakladal na kalinowce:-)
cena wydaje sie popularna od 2000 do 2400 chodza zykle sekwencje z tego co ja po znajomych wiem:-) do turba mojego mi kategorycznie odradzali stag jako sterownik ale to pewnie dlatego ze turbo.
praktis - Wto Sty 19, 2010 19:52
Squid napisał/a: | A czy poniższy zestaw za taką kasę warto montować ?
Sterownik: STAG 300/4
Parownik: Zavoli/Magic Jet
Wtryskiwacze: Magic Jet
Cena: 2350 pln
Instalacje obejmuje 2 letnia gwarancja. |
Warto. Tylko dopłać do sterownika Stag300 plus
hvil napisał/a: | do turba mojego mi kategorycznie odradzali stag jako sterownik ale to pewnie dlatego ze turbo. |
co za bzdura
hvil - Wto Sty 19, 2010 20:25
niewiem mi powiedzieli ze ma byc instalacja taka jak do audi 1.8T za 3tys zł. ale powiedzieli ze nie na stagu. Nawet niewiem coto ten stag:-) mam w mazdzie śrubkę:-D ale ja niebede gazowal tego silnika.
Squid - Wto Lut 02, 2010 20:56
Witam ponownie, gaz założony i działa ok. Natomiast pojawił się problemik po założeniu gazu Otóż jeździłem po mieście i było ok, wyjechałem za miasto kilka km i wskazówka temperatury zaczęła spadać, aż do kresek. Zatrzymałem się sprawdziłem płyn - wszystko ok. Postałem chwilę i temp zaczęła ponownie rosnąć do normalnej. Zaobserwowałem, że jak ogrzewanie nastawiam na zimne to temp wraca do stanu normalnego (ciut poniżej połowy) a jak na grzanie to przejechaniu kilku km zaczyna ponownie spadać. Podejrzewam, że termostat niedomaga i należałoby go wymienić. Proszę o potwierdzenie/zaprzeczenie czy moje podejrzenia są słuszne ? Czy może jest jeszcze jakaś inna przyczyna zaistniałej sytuacji?
hvil - Wto Lut 02, 2010 20:59
a jesli mozna gdzie zalozyles i jaka instalacje?
Squid - Wto Lut 02, 2010 21:07
Zakładałem na Łęczyńskiej http://www.auto-gaz.lublin.pl/
Reduktor Zavoli, wtryskiwacze - Magic Jet na sterowniku Stag 4, butla w koło 42l, wlew we wlewie, wszystko za 2400 pln.
AndrewS - Wto Lut 02, 2010 23:58
Squid napisał/a: | Podejrzewam, że termostat niedomaga i należałoby go wymienić. |
albo to zbieg okolicznosci, albo zle sie wpieli w uklad i w jakis sposób, pomijany jest termostat
hvil - Sro Lut 03, 2010 00:04
Squid, to nie najgorzej ci wyszlo:-) wpadniesz z tym gazem w niedzielke?:-)
Squid - Sro Lut 03, 2010 07:47
Jak się cieplej zrobi to wdepnę pod Orkana Na razie mało czasowy jestem.
Wracając do spadku temp po założeniu gazoliny już nie wiem sam co mam myśleć Zadzwonię do nich po 9 i dopytam, może faktycznie coś przekombinowali. Dziwne, że do tej tej pory termostat działał poprawnie (przynajmniej tak mi się wydaje - nawet przy -26 łapał temperaturę, grzanie było i wskazówka po uzyskaniu odpowiedniej temp ani drgnęła ...)
sobrus - Sro Lut 03, 2010 07:52
Parownik gazu zabiera nieco ciepła z układu chłodzenia aby odparować gaz.
Jeżeli jeszcze dodamy grzanie wnętrza to wskazówka może opaść.
U mnie też opada. Dopiero jak sie silnik porządnie nagrzeje to jest ok.
Ale lepiej sie dopytaj.
Squid - Wto Lut 09, 2010 21:11
Szef gazowni powiedział, że na 90% to termostat. Powiedział, że nie ma problemu mogę do nich przyjechać to jeszcze raz posprawdzają ale główne podejrzenie padło na termostat właśnie. No i teraz kolejne pytanie: czy wymieniać sam termostat czy razem z obudową ?
Zrobiłem testa ze szwagrem
Zatkaliśmy tekturą chłodnicę i o dziwo wszystko wróciło do normy - wskazówka w miejscu w którym powinna być. W sobotę zabieramy się za wymianę termostatu
[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 21:06 ]
AndrewS napisał/a: | albo to zbieg okolicznosci, albo zle sie wpieli w uklad i w jakis sposób, pomijany jest termostat |
Termostat wymieniony na nowy (po wielkiej walce ) ale nic się nie zmieniło, podczas jazdy na dłuższych odcinkach poza miastem temp spada do zera. Tymczasowo jeżdżę z tekturką
Pod koniec tygodnia jadę do gazowników niech coś z tym robią.
[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 21:10 ]
sobrus napisał/a: | U mnie też opada. Dopiero jak sie silnik porządnie nagrzeje to jest ok. |
Ale chyba nie do zera ? U mnie im dłużej poza miastem tym temp bardziej spada i nie ma szans na nagrzanie. Po pewnym czasie z nawiewów zimnem powiewać zaczyna.
sobrus - Sro Lut 10, 2010 07:44
Nie nie do zera, tu faktycznie coś jest zwalone. Poza tym jak juz silnik sie całkiem nagrzeje to nie opada. A u Ciebie opada nawet podczas jazdy na dłuższych odcinkach
Niestety trzeba pojechać do gaziarzy nie ma rady. Coś musieli skopać
Squid - Sro Lut 10, 2010 19:24
Zostawiam im auto na cały piątek i mają popatrzeć. (Mam nadzieję, że nie tylko będą patrzeć ... )
I jeszcze pytanie: na rysunku na czerwono zaznaczyłem jak parownik prawdopodobnie jest u mnie wpięty, a na zielono chyba tak jak "powinien" być wpięty ? Co do zielonych linii proszę mnie poprawić jeśli się mylę
AndrewS - Sro Lut 10, 2010 20:30
jesli jest tak jak piszesz, to jak to ma pracowac
przeciez waz od zbiorniczka jest tylko do uzupelnienia ukladu i nie bierze udzialu w obiegu
Squid - Sro Lut 10, 2010 20:49
A jakby był wpięty po zielonych liniach to powinno być OK ?
AndrewS - Sro Lut 10, 2010 22:53
w/g mnie tak, bo wtedy bedzie wpiety równolegle z nagrzewnica
Squid - Czw Lut 11, 2010 18:52
Dziś zajechałem do gazowników powiedziałem, że jest prawdopodobnie parownik źle wpięty. Trochę byli zdziwieni ale po otwarciu maski i wspólnym stwierdzeniu, że wyjście z parownika idzie w wąż od zbiorniczka wyrównawczego przyznali się do winy. Przeprosili za błąd i w 40 min poprawili. W drodze powrotnej wszystko było ok. Wskazówka od temperatury ciut poniżej środka skali i ani drgnie. W środku ciepełko tak jak powinno być. Trochę szkoda całej soboty bo ze szwagrem straciliśmy tylko czas na wymianie dobrego termostatu na dobry termostat Ale przynajmniej poznałem układ chłodzenia roverka w praktyce
Taka myśl mi się teraz nasuwa, że specjalnie oddałem auto do dobrych specjalistów, żeby uniknąć problemów z gazoliną, a tu roverek takiego figla spłatał ... Miejmy nadzieję, że teraz już będzie tylko lepiej. Jednak gazownik, który myśli nad tym co robi to skarb
AndrewS, oczywiście przycisk kliknięty
|
|