|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jakie objawy źle ustawionego rozrządu
piterek1812 - Pon Sty 18, 2010 16:24 Temat postu: [R45] Jakie objawy źle ustawionego rozrządu witam. mam pytanie dotyczące rozrządu, jakie mogą być skutki źle zrobionego rozrządu i czy da się to jakoś sprawdzić że jest zrobiony nieprawidłowo? Pozdrawiam.
Remigiusz - Pon Sty 18, 2010 16:40
Glosna praca silnika, czyli glosne stukanie jak by metalem.
Cieszko zapala na zimnym silniku, nie ma mocy
piterek1812 - Wto Sty 19, 2010 09:00
To może się zgadzać, ale czy można to jakoś zdiagnozować?? Jest możliwość ewentualnego powrotnego nastawienia?
Remigiusz - Wto Sty 19, 2010 10:47
Testbookiem by mozna zobaczyć kat wtrysku
azer - Wto Sty 19, 2010 12:05
Kąt wtrysku to chyba boshowy KTS ustawi również co.
piterek1812 - Pią Sty 14, 2011 18:18
powiedzcie mi jeszcze czy są jakieś znaki na rozrządzie w naszych Roverkach i jak sprawdzić domowymi metodami czy jest przestawiony rozrząd. Mechanik który chce się za to zabrać mówi że żeby sprawdzić rozrząd w R45 trzeba odkręcać głowice. Wole się upewnić na zaufanym forum
Pozdrawiam
konradp - Pią Sty 14, 2011 18:27
zmien mechanika bo albo chce Cie na kase naciagnac ,albo kompletnie nie zna sie na tym co robi
szoso - Pią Sty 14, 2011 18:36
tu są pokazane znaki łącznie z blokadą wału korbowego
piterek1812 - Pią Sty 14, 2011 19:26
No i właśnie dla tego wolę się upewnić i dowiedzieć czy tak jest jak mówi. Sam się przyznał że nigdy nie robił przy roverach. Dzięki za informacje. Jestem winny browarka
[ Dodano: Pią Sty 14, 2011 19:26 ]
a jeżeli rozrząd będzie przestawiony to oczywiście znaki nie będą się zgrywały rozumię?
szoso - Pią Sty 14, 2011 19:33
piterek1812 napisał/a: | a jeżeli rozrząd będzie przestawiony to oczywiście znaki nie będą się zgrywały rozumię? |
tak ale jeśli co to nie dużo bo auto jeździ, jakby był ostro przestawiony to pewnie by nie odpalił
piterek1812 - Pią Sty 14, 2011 19:41
słabo ale jeździ, z odpalaniem też bywa ciężko. 0-100 km/h jakieś 18s a od 60-100 na 4 biegu 11,5s. także rewelacji nie ma, a i kolega z astry 1.7 cdti 80-cio konną radzi sobie ze mną bez problemu. Jak na 100 kucyków to słabiutko
szoso - Pią Sty 14, 2011 20:09
sam rozrząd może masz i dobrze ustawiony ale od strony pompy coś się może przestawiło, wspomniany wyżej kąt wtrysku a wtedy auto może ciężko palić i być mułowate
ustawić wszystko na znaki i jeśli w tej pozycji uda się zablokować wał korbowy (patrz rysunek wyżej) to znaczy że wszystko ok
w Roverze pompa wtryskowa ma swój pasek od wałka rozrządu, w innych autach wszystko chodzi na jednym pasku rozrządu, stąd u ciebie jedno może być ustawione dobrze a drugie źle
jeśli mechanik nie może sobie z tym poradzić i wymyśla dziwne metody to uciekaj od niego
magneto - Sob Sty 15, 2011 00:28
piterek1812 napisał/a: | słabo ale jeździ, z odpalaniem też bywa ciężko. 0-100 km/h jakieś 18s a od 60-100 na 4 biegu 11,5s. |
takie przyspieszenie miałem przy zabrudzonm przepływomierzu.
piterek1812, Czy poza tymi objawami zauważyłeś może zwiększone zużycie paliwa lub kopcenie podczas przyspieszania?
piterek1812 - Sob Sty 15, 2011 16:17
Nic takiego nie zauważyłem, na pewno nie kopci bardziej przy przyspieszaniu a spalanie myśle że jest ok. Teraz (tj. zimą) pali mi 6,5-7l/100km przy jeździe mieszanej. Co do przepływomierza to niedawno wymieniałem na nowy oplowski.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 16:17 ]
Rozrząd sprawdzony no i był dobrze ustawiony. Teraz pozostaje mi chyba kąt wtrysku ale nie mam pojęcia gdzie i kto mi może ustawić w niedalekich okolicach Kielc bądź Zawiercia...
Chyba że macie jakieś propozycje co to może jeszcze być?
Chciałbym to zrobić jeszcze tej zimy bo mało jeżdżę i mam czas na odwiedzanie mechaników
mirwin - Wto Sty 18, 2011 09:29
A może w Bosch-u TU
Krzysi3k - Wto Sty 18, 2011 15:50
piterek1812, a te objawy pojawiły się od razu po zrobieniu rozrządu rozumiem?
Mechanika zmień, bo nawet fakt, że nie robił przy R nie usprawiedliwa go w tym momencie
A jeśli chodzi o Astrę to jak doprowadzisz do porządku samochód to powinieneś go bez problemu łykać
piterek1812 - Wto Sty 18, 2011 18:19
zacznę od tego że jak kupiłem to cudo to ze świadomością padniętej przepływki i że do zrobienia jest juz rozrząd. Po kilku dniach zaprowadziłem do jednego z najpewniejszego warsztatów w okolicy i od razu po odebraniu auta założyłem nową przepływkę. Oczywiście przy okazji wymieniłem wszystkie filtry. Myśle że powinienem spróbować ustawić kąt wtrysku u kogoś kto ma pojęcie i zna się na VP-30.
Gdzieś na forum czytałem jak to zrobić ale sam się nie podejmuje bo nie chce sobie narobić kosztów.
Krzysi3k - Wto Sty 18, 2011 21:35
piterek1812, wymieniłeś na oryginał Boscha? I pewnie ten za 600 PLN?
piterek1812 - Wto Sty 18, 2011 21:53
Wymieniłem na oryginał boscha ale ten z Opla, tak mi poradzili na warsztacie ale i na forum piszą że tak jest taniej
|
|