Zobacz temat - [R75] Turbina - typ
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R75] Turbina - typ

hvil - Sro Sty 20, 2010 20:16
Temat postu: [R75] Turbina - typ
Witam,
Edukuję się na temat myśli technologicznych roverka jednak ni hu hu niemoge znaleźć kilku nformacji. Moze koledzy co troche juz dłubali ja dop zacyznam przygodę z grzebaniem w roverku:-) Otóż:

1. Co to za turbina jest w standardzie w moim silniku?
1. a) Jaka firma?
1 b)Do ilu ładuje?
1 c) gdzie jest intercooler bo szcze powiedziawszy widze przeowdy ale ciezko mi go wypatrzec jak duzy jest i gdzie mocowany, (może ktoś miałby fotkę, bo chce pewne przerobki poczynic a narazie planuje na kartce wszystko)

2. Czy silnik 1.8 T jest wyposazony w zawor upustu cisnienia po zamknieciu przepustnicy DV, i od jakiego cisnienia on popuszcza:-)

3. I po trzecie ostatnie czy komus sie zdazyla juz awaria turbo w benzyniaku w 75:-D jesli mozna to co padlo.:-)

Bardzo dziekuje za pomoc:-)

Konix - Sro Sty 20, 2010 21:14

Ciężko znaleźć jakieś konktetne informacje. Turbina to GT2052LS. http://www.turbobygarrett...52_727264_3.htm
Bardzo dużo jest o T turbo i K n/a, natomiast o podnoszeniu T n/a i K turbo praktycznie nic nie piszą.

hvil - Sro Sty 20, 2010 21:24

temat podnoszenia ok, sam poeksperymentuje, tylko mi trzeba widziec jakie to turbo, czyli to jest garetowska turbina? Ok, przynajmniej wiem na czym stoje:-) a niewiecie czy tu jest fabryczny dv i przy ilu puszcza?

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 21:24 ]
jesli ja dobrze rozumiem na tej stronie pisza że stoi ona na flanszy t25 garreta?:-)

Konix - Sro Sty 20, 2010 21:30

Na tych obrazkach wygląda, że acurator jest podpięty bezpośrednio do zimnej części turbiny. Czy rover wsadził tam jakiś boost controler, tego nie wiem, jeśli nie, to ciśnienie doładowania jest ustawione na sztywno. Możesz w wężyk wpiąć jakiś zaworek i będziesz miał regulację doładowania. W T DV jest przykręcany 3 śrubkami do obudowy sprężarki, chociaż w turbinie referencyjnej go nie ma. Możesz zobaczyć czy w 1.8T też tak zrobili. Najlepiej jakbyś obfotografował cały układ turbo u siebie, będzie bardzo przydatne dla osób które chcą zakładać turbinę do 1.4 ;)
hvil - Sro Sty 20, 2010 21:41

Hmmm podejrzewam że jest stanndardowy westgate wiec wystarczy MBC i mozna skrecać na więcej:-) szukam po anglojezycznych stronach do ilu mozna skrecac Westgate w t20:-) hmmm jak zrobie fotki rozpoznacie dv?:-) bo mi mechanicy na probe montowali blow off ale twierdzili ze to niedokonca madre(poza niepasujacym dzwiekiem) bo dv oddaje w uklad za przeplywka a blow off w powietrze i ze niezgadza sie ilosc w dolocie powietrza i komp moze glupiec ale to teoria chlopakow co sa zajebisci w naprawach w tuning raczej ich nie interesuje:-) czy to prawda? Mi chodzi o odpowiedzi w stosunku do rovera 1.8T nie jak jest ogolnie bo juz sie poznalem ze czsami angole wcale nie szli w swych rozwiazaniach jak wszyscy:-)
Konix - Sro Sty 20, 2010 21:46

Ale u ciebie chyba nie ma przepływki, to nie VW 1.8T.
hvil - Sro Sty 20, 2010 21:49

no jak niebloby przeplywomierza? to jak on se mierzylby ilosc dochodzacego powietrza? Konix, jak wejdziesz na ta strone
T25 turbine inlet flange - jak ty bys to przetlumaczyl?:-)

Konix - Sro Sty 20, 2010 21:58

hvil napisał/a:
T25 turbine inlet flange
Kołnierz części ssącej turbiny T25.
W serii T turbo nie ma przepływomierza, jest czujnik ciśnienia w dolocie i sonda lamda. W T n/a i k na też nie ma przepływki, więc raczej nie zakładali jej do k turbo, ale musisz popatrzeć czy napewno, jeśli nie ma to nie ma, to nie diesel nie musi być.

hvil - Sro Sty 20, 2010 22:04

hmm to by uproszczalo:-) latwiej wysterowac:-)

a co do gt20 czyli dobrze zrozumialem stoi na tej samej flanszy co t25:-D z tego mogę domniemywać ze zamiana na gt25 bylaby plug and play?? jesli chodzi o mechaniczne aspekty?? kwestia nowego wysterowana?? czy moje wnioskowanie jest zle?:D

Do tego MBC i Blow Off dwu sprezynkowy:-)

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 22:04 ]
jutro porobie wam moze fotki jak bede mial czas zdejme zderzak:-)

Konix - Sro Sty 20, 2010 22:08

Porób zdjęcia i wrzuć poprzeglądamy cały układ. Flansza z t25 będzie pasować, ale to tylko 1 połączenie turbiny, musisz sprawdzić pozostałe 3. Pozatym T25 były też robione w kilkunastu wersjach, z różnymi kołnierzami. Czasami strona zimna miała nakładane węże i opaskę, a czasami na flansze, wszystko zależy.
P.S.
Narazie muszę spadać do roboty.

hvil - Czw Sty 21, 2010 19:03

narazie sproboje na tej co mam MBC i Blow offa ew. DV. Czy ktoś może wyrazić swoją opinię:

Czy klasyczny blow off nawet taki gdzies mi sie wala cos w tym stylu:
http://www.allegro.pl/ite...ks_fmic_pl.html

Czy może dwutłoczkowy samoregulujący:
http://www.allegro.pl/ite...alth_turbo.html


Ew. jesli jest przeplywka w 1.8T to:

http://www.allegro.pl/ite...8t_fmic_pl.html

Jakie wasze opinie??


P.s. Szuam zegarów w stylu tych z 75 zeby mi cisnienie doladowania pokazywaly:-D jesliby ktos natrafil na taki wynalazek bardzo prosze o namiar:-)

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 23:31 ]
Co do MBC tez chętnie posłucham waszych opini.

Czy brać bez kulkowy na sztywno taki:
http://www.allegro.pl/ite...uning_fmic.html

czy może taki jak ma Dam-Kam:

http://www.allegro.pl/ite...oladowanie.html

czy wlasnie ze sprezynka:
http://www.allegro.pl/ite...rbo_tuning.html

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 19:03 ]
koledzy doradzicie?:-) co kto mysli i co by wybral?:-) zawsze co kilka opinni to nie jedyna moja subiektywna.

Konix - Czw Sty 21, 2010 21:10

Szukałem co można zrobić z 1.8T i nie wygląda to specjalnie dobrze. Jednak jest przepływka. Podstawą jest wgranie programu z MG ZT 160.
Jeżeli chodzi o zawór spustowy, Anglicy zakładają w miejsce fabrycznego recyrkulacujnego ten atmosferyczny http://www.forgemotorspor...product=FMFK028
Następne co możesz zrobić tpo założyć intercooler, lepszy filtr powietrza i usprawnić wydech. Podnoszenie ciśnienia doładowania jest bardzo niewskazane, tłoki i korbowody są za słabe i trzeba wsadzać do tego kute. Do podniesienia doładowania nie stosuje się osobnego urządzenia, tylko przeprogramowuje ECU.
To jest najobszerniejszy i podający najwięcej informacji temat
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=40036
Tu jest trochę na temat standardowych części silnika
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=23488
Spróbuję później jeszcze coś znaleźć, ale bardzo mało konkretnych informacji na ten temat.

hvil - Czw Sty 21, 2010 21:41

wstad to nie problem w warszawce mysle mi wgraja:-) hmmm to z tego co ja rozumiem to cisnienie 0.5 bara jest maxymalne dla tego silnika by odciskalo sie to na jego drastycznym zuzyciu? ehh.. g***iany wrecz smierdzi mi tu jakby zrobili turbo bez odprezania ze zwylej serii K;-D w zakuwanie go to ja sie niebede bawil:-)

1. ECU chetnie wsadze z zt
2. Dobrze zrozumialem ze blow off atmosferyczny pomimo przeplywki dobrze dziala w tym silniku i niepowoduje falowania?
3. nic niepisza o kreceniu tej turbinki gt20?

Konix - Czw Sty 21, 2010 21:51

Tłoki są te same co w Meksykańskiej VVC, Sprężanie 9.2 nie pozwala więcej dmuchnąć. O DV pisali, że się turbo dziura zmniejszyła i fajnie gwizda, ale właściwie to niewadomo czy bardziej gwiza czy bardziej dziura, o falowaniu obrotów nie pisali.
hvil - Sob Sty 23, 2010 11:51

ehh trudno, to nie jest woz by go zakuwac i szalec. od tego mam mazde:-D wiec jedynie blowa zaloze coby mnie nielamalo lopatek zawracajace powietrze. A moze macie omysl ktorego z tych powyzej.

No i czeka mnie warszawka lub poznan na wsad od zt:-)

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 22:49 ]
naprawde nikt nie grzebal z silnikiem 1.8T juz ze 4 razy czytalem to ang forum cos mi sie nie chce wierzyc(to zalamalo moj swiatopoglad) i chyba dlatego niechce;-D zeserii K z turbo niemozna jej krecic bo silnik az tak gownianej jakosci:-(

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 11:51 ]
WITAM .SPRZEDAM TURBOSPRĘŻARKE DO BMW 3,5 ,OPEL OMEGA C 2.5 TDI GARRETT GT20 - to znalazlem to ona i w tak duzych silnikach smigała? tez ladowanie miala tylko 0.5 bara?

Konix - Sob Sty 23, 2010 21:45

hvil napisał/a:
to znalazlem to ona i w tak duzych silnikach smigała?

Ale to na ropę. Silnik 2.0/6000obr~3.0/4000. W serii L rovera jest turbina 15, w T jest 25, pojemność identyczna, doładowanie też podobne.

hvil - Sob Sty 23, 2010 21:55

Konix, to ja mam t25 czy gt20 ktora mi w linku dales na poczatku?
Konix - Sob Sty 23, 2010 22:05

TY masz GT20. W tym 3.5 BMW będą 2 turbiny 2x1.8=3.6. Rover nie wypuścił zbyt wielu silników Kturbo, może jak Roeve natrzaska ich dużo sytuacja się zmieni. Kolejnym powodem niekręcenia serii Kt, jest istnienie Tturbo. Koszt zakucia jest taki sam, a zyskuje się znacznie mocniejszy silnik, w którym nie trzeba się martwić o HGF.
hvil - Sob Sty 23, 2010 22:13

rozmawialem z kolega z forum skontaktuje sie z facetem z warszawy z firmy strojącej, podobno ten temat nie jest tak straszny jak pisali na tym ang forum:-) Mam kupic MBC Blow;a , prawdopodobnie niezaleznego kompa a on podziala:-) Wiec moze ktoś mi doradzi Ktory z pokazanych MBC i Blow offow wybrac??:) Konix, jak juz tak prowadzimy dywagacje moze wyrazisz swoja opinie na temat tych propozycji z allegro ktore?:)
Konix - Nie Sty 24, 2010 08:32

Sprawdź, czy ten BOV który masz pasuje do turbiny. Jeśli nie to bym wziął tego forge którego angole wkładają. Wykręca się fabryczny, i wkręca tego. Przy 2 zaworach spustowych turbo może się dziwnie zachowywać. wtedy trzeba będzie wykręcać oryginalny i kombinować zaślepkę na turbinę. Jak będziesz wymieniał ECU, to niektóre mają wbudowaną opcję elektronicznej kontroli doładowania. Mogą ci ustawić 2-3 programy Jeden bardzo ekonomiczny, prawie 0 doładowania, następny nieco mocniejszy niż seria do jazdy po mieście, a 3 ile tylko silnik wytrzyma. Z tych MBC ten który ma Dam-Kam wygląda na najlepiej zrobiony. Najlepiej przedyskutuj wszystko z obywatelem który będzie ustawiał.
dobryziom - Nie Sty 24, 2010 15:32

hvil napisał/a:
rozmawialem z kolega z forum skontaktuje sie z facetem z warszawy z firmy strojącej, podobno ten temat nie jest tak straszny jak pisali na tym ang forum:-) Mam kupic MBC Blow;a , prawdopodobnie niezaleznego kompa a on podziala:-) Wiec moze ktoś mi doradzi Ktory z pokazanych MBC i Blow offow wybrac??:) Konix, jak juz tak prowadzimy dywagacje moze wyrazisz swoja opinie na temat tych propozycji z allegro ktore?:)


co do MBC bierz ProPerfekt sprawdzony sprzęt za dobra cenę reszta z wymienionych to chińskie zabawki jedną z nich nawet miałem i ciężko ustawić precyzyjne doładowanie a z czasem zaczyna poszczać...

co do blow off'a

*Greddy RS style padaczka problemy ze szczelnością przy małym doładowaniu go nie słychać...
*ProPerfekt akurat ten model to średnio do tego silnika ale napisz do chłopaków powiedz jaki silnik i turbo to ci dobiorą za przyzwoita kasę, posiadają również DV w miejsce seryjnych...
*ostatni wymieniony chińska padaczka...
*forge zaproponowany zaproponowany przez Konix bardzo dobry sprzęt jedynie co odstrasza to cena :)

hvil - Nie Sty 24, 2010 16:08

dobryziom, no wlasnie tez troche uwazam ze drogo:-) ok bede sie trzymal tej firmy properfect a jutro dzwonie do twojego cudotworcy:-) od turbo:-)
desperado67 - Wto Sty 26, 2010 01:33

hvil napisał/a:
temat podnoszenia ok, sam poeksperymentuje, tylko mi trzeba widziec jakie to turbo, czyli to jest garetowska turbina? Ok, przynajmniej wiem na czym stoje:-) a niewiecie czy tu jest fabryczny dv i przy ilu puszcza?

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 21:24 ]
jesli ja dobrze rozumiem na tej stronie pisza że stoi ona na flanszy t25 garreta?:-)


W roverkach to turbo garret. Oznaczenie GT to Garret Turbo( nie mylić z GRAND TURISSMO :rotfl: ) . Co do mocy Przy GT 25 Max 250KM GT 28 Max 350KM Te znam bo je przerabiałem na miom wózku. GT25 i GT 28 mają taką samą obudowę, wystarczy zmienić środek i z 250KM mamy 350.Oczywiście to tyczy benzyny. Jednak odradzam je zakładać do zwykłych silników bez uprzedniej przeróbki silnika.
Inne turbiny musiałbym zerknąć do katalogu.

dobryziom - Wto Sty 26, 2010 10:16

desperado67 napisał/a:

W roverkach to turbo garret. Oznaczenie GT to Garret Turbo( nie mylić z GRAND TURISSMO :rotfl: ) . Co do mocy Przy GT 25 Max 250KM GT 28 Max 350KM Te znam bo je przerabiałem na miom wózku. GT25 i GT 28 mają taką samą obudowę, wystarczy zmienić środek i z 250KM mamy 350.Oczywiście to tyczy benzyny. Jednak odradzam je zakładać do zwykłych silników bez uprzedniej przeróbki silnika.
Inne turbiny musiałbym zerknąć do katalogu.


chyba trzeba trochę sprostować te szczątkowe nie do końca prawdziwe informacje...

GT28R lub GT25R to typ szereg... sprężarka ma oznaczenie T25 i max moc zależnie od doładowania oraz silnika to 240KM, w T28 (seryjnie w s14) daje max 280KM, pomyliłeś z wersja RS którą zależnie od wersji daje 320-350KM. Odnośnie budowy taka sama maja jedynie flanszę i stronę ciepłą i to tez nie zawsze różnią się A/R kompresora a czasem i turbiny i wielkościami wirników... NIE wystarczy wiec zmienić środka !! ! Odnośnie montażu lepiej ja dla mnie i według praw fizyki lepiej założyć większą sprężarkę w tym wypadku T28 zamiast T25 ponieważ żeby uzyskać ta sama moc będzie potrzebne mniejsze doładowanie !! ! tak na chłopski rozum :)

desperado67 - Czw Sty 28, 2010 02:30

O kolego, mnie nie musisz prostować, nie wiem skąd masz takie dane, Nie znam takiej turbiny GT28 która by miała max 280KM no poza jedną z piewszych która ma 270KM wszystkie pozostałe od 310KM w zwyż. To samo się tyczy oznaczeń, nie ma takiego oznaczenia jak T25 T28 taka nazwa istnieje tylko w żargonie mechanicznym, prawdziwe oznaczenie to GT25 GT28.............
Co do serii GT28RS(która daje max 360KM i jest tylko dwa modele, a nie jak twierdzisz 320-350KM) to żadna rewelka bo seria GT28R ma osiągi do 480KM.








Co do danych które podałem we wcześniejszym poście dotyczyły one tylko i wyłącznie roverowskiego silnika T-16 turbo montowanego w coupe 220 i Vitesse w latach 1992 - 96.

dobryziom - Czw Sty 28, 2010 19:13

lepiej zobacz jaka moc osiąga sprężarka w samochodzie na nie na to co podaje producent bo to zależny w największym stopniu od silnika do którego się włoży... wiec wracając na ziemie powróćmy do wartości które podałem... jeżeli masz inne zdanie to podaj wykres samochodu z deklarowanymi przez ciebie mocami na wyżej wymienionych modelach :)

desperado67 napisał/a:
Co do danych które podałem we wcześniejszym poście dotyczyły one tylko i wyłącznie roverowskiego silnika T-16 turbo montowanego w coupe 220 i Vitesse w latach 1992 - 96.

Co do mocy Przy GT 25 Max 250KM GT 28 Max 350KM


te wartości dotyczą pojemności miedzy 2,5-3L

PS jak już chcesz wkleić obrazek to w takiej rozdzielczości żeby można było cokolwiek odczytać :)

hvil - Czw Sty 28, 2010 19:35

jak cos bede dzialał to tylko przez firme co dobryziom, polecil.
desperado67 - Pią Sty 29, 2010 01:26

Dobryziom, bez obrazy, ale widze że twoja wiedza na temat turbo ładowarek i modyfikacji silników stanęła kilka lat wstecz. To co piszesz dla mnie jest śmieszne.Twierdzisz ze moje dane dotyczą silników 2.5 - 3l, na takich pojemnościach już od ładnych paru lat uzyskuje się na zachodzie nie 350km a 500-600KM.
Co do fotek, żaden problem kliknąć w nie i powiększyć chyba że z tym masz problem, bo one są bardzo czytelne.

Co do wykresów, to poczekaj trochę bo w tym roku zawoże jeden z moich zapasowych silników T-16 do zakładu w południowo wschodniej polsce, który jest znany i ceniony w europie, a prowadzi go mój znajomy, gdzie będe robił szlif zwiększając pojemność z 2l na 2.2l
do którego będe montował turbinkę z fotki poniżej. Jak myślisz ile KM osiągne?







Co do siągów tomcatów, gdybyś wiedział coś o 220 coupe turbo FWD to byś się ze mną nie sprzeczał. To cacko dało radę Subaru i Skyline.

A co do samochodów to samochody składane poza terenem kraju który je produkuje nie są takie same jak produkowane dla siebie, tyczy się to także Roverów puszczonych na europę które są bardziej awaryjne od tych rodzimych z wysp, a do tego brak odpowiedniego serwisu.

dobryziom - Pią Sty 29, 2010 08:56

desperado67 napisał/a:
Dobryziom, bez obrazy, ale widze że twoja wiedza na temat turbo ładowarek i modyfikacji silników stanęła kilka lat wstecz. To co piszesz dla mnie jest śmieszne.Twierdzisz ze moje dane dotyczą silników 2.5 - 3l, na takich pojemnościach już od ładnych paru lat uzyskuje się na zachodzie nie 350km a 500-600KM.
Co do fotek, żaden problem kliknąć w nie i powiększyć chyba że z tym masz problem, bo one są bardzo czytelne.


ja się nie obrazę bo nie ma za co jak dotąd nie pokazałeś żadnego wykresu nie mówiąc o swoim o którym krążą legendy w które wierzysz jedynie ty sam :) już w poprzednich tematach pokazałem zakres twojej wiedzy nie dość ze bez pokrycia praktycznego to do tego niepełnej oraz często nieprawdziwej... czekam na fakty!!! napisz wreszcie cos z praktyki a nie swoimi wpisami mydlisz ludziom oczy jeszcze ktoś przypadkiem w nie uwierzy...

desperado67 napisał/a:

Co do wykresów, to poczekaj trochę bo w tym roku zawoże jeden z moich zapasowych silników T-16 do zakładu w południowo wschodniej polsce, który jest znany i ceniony w europie, a prowadzi go mój znajomy, gdzie będe robił szlif zwiększając pojemność z 2l na 2.2l
do którego będe montował turbinkę z fotki poniżej. Jak myślisz ile KM osiągne?



pewnie tyle samo co twój ostatni nic bo go nie ma tak jak wykresu już ponad pół roku :)

desperado67 napisał/a:

Co do siągów tomcatów, gdybyś wiedział coś o 220 coupe turbo FWD to byś się ze mną nie sprzeczał. To cacko dało radę Subaru i Skyline.


te twoje wirtualne? :)

desperado67 napisał/a:
A co do samochodów to samochody składane poza terenem kraju który je produkuje nie są takie same jak produkowane dla siebie, tyczy się to także Roverów puszczonych na europę które są bardziej awaryjne od tych rodzimych z wysp, a do tego brak odpowiedniego serwisu.


yyyy mam się śmiać czy płakać? no stary podsumowałeś swoja wiedzę.

desperado67 - Pią Sty 29, 2010 11:40

Ha ha ha właśnie błysnąłeś wiedzą. Wirtualną to jak widzę ty posiadasz .
Nie będe prowadził dyskusji z kimś kto nie wie co to jest FWD.
Nie znasz nawet rekordów pobitych przez coupe 220 turbo.
Samo to że nie wiesz jak podkręcić ładowarkę GT25, świadczy o twoim poziomie wiedzy.
Popytaj właścicieli SX 200 oni robili to już lata temu.
:beczy:
:beczy: :beczy:
Patrz i płacz
http://www.reviewcentre.com/reviews4511.html
Przeczytaj komentarze.

Markzo - Pią Sty 29, 2010 11:52

w jakim świecie żyjesz? net fur spid? czy jaki? bladego pojęcia nei masz o tym co piszesz, chyba pomoagałes pisać baśnie Andersena :rotfl: :rotfl: :rotfl: jakbyś takie "mONdrości" prawił na np: rf.pl to by Cie tam smiechem 5 razy zabili. Weź sie ogarnij i nie siej zamentu.
desperado67 - Pią Sty 29, 2010 12:18

Przedszkola jak rf pl. paredziesiąt lat temu przerabiałem. Widze że mam do czynienia z wyrostkami.

http://www.modifiedsparx.com/news.php

Markzo - Pią Sty 29, 2010 12:32

przedszkola :D o prosze :D
desperado67 - Pią Sty 29, 2010 12:35

http://passionford.com/fo...-in-europe.html
no stress no dress :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Markzo - Pią Sty 29, 2010 12:40

nie rozumiem co post z 2006r. ma nam pokazać?? chcesz nam coś udowdnić? to założ osobny temat, a tu nie robmy bałaganu ;) EOT.
hvil - Pią Sty 29, 2010 16:20

ale mi to bardzo duzo pomaga. Chlopaki rozszerzanie moją wiedze ogromnie. Cos czuje ze sproboje na swoim gt 20 wykrecic a potem ew. jak sie zarznie wieksza:-) ale zastanawia mnie jeszcze temat interkoolera. w 1.8T podobno go nima ja tez nie widzialem;-D wiec gdzie by go tu....:-D
Markzo - Pią Sty 29, 2010 16:55

w zderzak :D a tak poważnie, popatrz, gdzie w CDT/CDTi jest icek i pokombinuj, moze od CDT/CDTi cos podejdzie? powinny chociaż jakies mocowania i wymiary być w miare ok :)
hvil - Pią Sty 29, 2010 17:32

intercooler od diesla nada sie do benzyny?:-D
Markzo - Pią Sty 29, 2010 18:04

a czy to ma znaczenie od czego jest? do Uturbionych civiców czy punciaków często pchają icki od iveco turbo daily ;) nigdy nie słyszałem, żeby były jakies problemy z ickiem od diesla do benzyny i na odwrót ;)
dobryziom - Pią Sty 29, 2010 19:33

desperado67 napisał/a:
Ha ha ha właśnie błysnąłeś wiedzą. Wirtualną to jak widzę ty posiadasz .
Nie będę prowadził dyskusji z kimś kto nie wie co to jest FWD.


ale o czym ty w ogóle mówisz? akurat układ FWD to jeden z gorszych układów do ścigania... chyba ze ty nie wiesz co to FWD <wow>

desperado67 napisał/a:
Nie znasz nawet rekordów pobitych przez coupe 220 turbo.


znowu pisze o tym czego niby nie wiem a wiem lepiej od ciebie... 12,12sek ; wyniki z polski 14,2sek

desperado67 napisał/a:
Samo to że nie wiesz jak podkręcić ładowarkę GT25, świadczy o twoim poziomie wiedzy.


dobre naucz się czytać a wtedy zajrzyj do mojego tematu o modyfikacjach R220 z dokładnymi opisami częściami i wykresami i co najważniejsze to czego ty nigdy się nie doczekasz WSZYSTKIE MODYFIKACJE OPRÓCZ STROJENIA ROBIŁEM SAM :)


desperado67 napisał/a:
Popytaj właścicieli SX 200 oni robili to już lata temu.
:beczy:
:beczy: :beczy:
Patrz i płacz
http://www.reviewcentre.com/reviews4511.html
Przeczytaj komentarze.


tak się nieszczęśliwie składa ze należę od dobrych 3 lata do forum turbokillers największego forum w PL w temacie nys wiec nie osłabiaj mnie... a ten twój link to do śmiechu warte czy na nasza klasę?

te dwa pozostałe linki to po co żeby pokazać ze umiesz znaleźć w google forum samochodowe czy jak? weź wreszcie napisz coś sensowego bo zaśmiecasz koledze temat a nie widzę żebyś mu w jakikolwiek sposób pomógł...

Markzo spokojnie i tak kolega widać ze tak gada by gadać nic sensowego...

hvil kolega dobrze sugeruje poszukaj od 75 diesla możliwe ze będą podobne mocowania, jeżeli nie spróbuj od 45 po prostu szukaj takiego żeby było go jak najprościej wkomponować. Jedna uwaga szukaj najlepiej takiego z aluminiowymi wyjściami, często w dieslach są plastikowe ( właśnie zobaczyłem ze w 75 jest plastik :( )

hvil - Pią Sty 29, 2010 19:50

musi byc metal??
Markzo - Pią Sty 29, 2010 19:51

Dobryziomie, jestem spokojny :D tylko szkoda, że bajzel sie na forum robi :/ Hvil, napewno dużo zalezy od tego jak z miejscem jest u CIebie, można kombinować z ickiem, który ma wyjście i wejście z jednej strony (poszukaj na racingforum.pl projektu Kamilbikie, w punto HGT mam taki właśnie icek tylko troche większy) przy okazji montazu ic mógłbys się pokusic o zmiane plastikowego orurowania na kwasiak ;)
hvil - Pią Sty 29, 2010 20:02

orurowanie to wiadomo:-) i troche to wyprostowac:-) dobry ziom mnie juz troche poduczyl:-) a ja szybko zapamietuje;-)
desperado67 - Pią Sty 29, 2010 22:51

He he o czym ty facet piszesz jakieś czasy tu podajesz z niczym nie związane.
o co chodzi 12.12sek polska 14.2 sek co to jest?
Ja pytałem o światowe rekordy(wiesz coś o nich).
I co to jest turbokilers. Czy to jacyś profesjonaliści?

A wracając do tematu. Co do intercoolera zdecydowanie aluminiak spokojnie go zmieścisz między chłodnicą i silnikiem. będzie ci potrzebny także cooling do oleju. Rubbery profesjonalne bo te czarne fabryczne to lipa.Licz się też z tym że orginalne półosie długo też nie wytrzymają.

Markzo - Pią Sty 29, 2010 22:56

czy Ty czytasz co piszesz?? IC miedzy chłodnicą a silnikiem? to czym on go schłodzi? Chłodnice oleju przy takich małych modach moze narazie odpuścić ;) orurowanie to może samco/viper + kwasiak :) a IC im grubszy tym lepszy, tylko że tam cholera mało miejsca jest miedzy zderzakiem a chłodnicą :/ zobacz jak w CDT to rozwiązali, może cos Ci wpadnie do głowy :)
hvil - Sob Sty 30, 2010 00:04

ok. powiedzcie mi jeszcze jedno. ja w mazdzie mam sportowy wklad ale nie chcialem stozka bo podobno srednio to z jakoscia stozkow. Wiadomo roverek to drozszy wozek i mi mniej kaski szkoda na niego. wiec tu moje pytanie czy istnieja jakies stożki naprawdę firmowe i bezpieczne dla silnika??
desperado67 - Sob Sty 30, 2010 02:19

możesz tu go zamontować

Konix - Sob Sty 30, 2010 08:08

Stożki są robione z tego samego materiału co wkłady sportowe. Dobry stożek regularnie czyszczony i oliwiony będzie działał identycznie. Przy zakładaniu stożkaważne jest odpowiednie umiejscowienie, żeby pod żadnym pozorem nie miał kontaktu z wodą i nie łapał gorącego powietrza. Przy silnikach N/A bardzo ważne długości i średnice dolotu, w turbo nie musisz się tym przejmować byle rura była gruba i nie ograniczała dolotu powietrza do filtra. Zjawiska odbić fali można olać całkowicie, i tak odkurzacz wszystko pociągnie.
P.S.
Desperado67, te linki które wkleiłełeś nie mają żadnego odniesienia do dyskusji. Nie chodzi o robienie 1.8T 550KM, ale o podniesienie seryjnej mocy o 20-25%, to ma być samochód do użytku na codzień, nie monstrum do przejechania 15x400m.

hvil - Sob Sty 30, 2010 08:40

dokladnie, jak bede chcia monstrum do mazdy wrzuce kl-ze ew. eatona;-) ja mam czym sie wyzywac, moje stare czerwone malenstwo:-) a mi tu chodzi ze silnik turbo to relatywnie tanio mozna podniesc moc w porownaniu do wolnossacego. :-) Jutro porobie foty calej konstrukcji przodu pomierze i poszukam ic:-)
desperado67 - Sob Sty 30, 2010 10:46

Konix napisał/a:
Stożki są robione z tego samego materiału co wkłady sportowe. Dobry stożek regularnie czyszczony i oliwiony będzie działał identycznie. Przy zakładaniu stożkaważne jest odpowiednie umiejscowienie, żeby pod żadnym pozorem nie miał kontaktu z wodą i nie łapał gorącego powietrza. Przy silnikach N/A bardzo ważne długości i średnice dolotu, w turbo nie musisz się tym przejmować byle rura była gruba i nie ograniczała dolotu powietrza do filtra. Zjawiska odbić fali można olać całkowicie, i tak odkurzacz wszystko pociągnie.
P.S.
Desperado67, te linki które wkleiłełeś nie mają żadnego odniesienia do dyskusji. Nie chodzi o robienie 1.8T 550KM, ale o podniesienie seryjnej mocy o 20-25%, to ma być samochód do użytku na codzień, nie monstrum do przejechania 15x400m.


Jak widać mają :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Wstawiłem je ponieważ ktoś twierdził że z dwóch litrów więcej jak 230 KM nie da się zrobić.
:grin:

hvil - Sob Sty 30, 2010 11:08

moze sie da, ale juz wtedy polega to na ingerencji w wal tloki, inna uszczele, a czasem i wzmocnienie calego bloku:-) a ja chce nadal miec ladny spokojny wygladem i bezawaryjnoscia wozik jedynie z trcohe wiecej koni :-)
dobryziom - Sob Sty 30, 2010 16:15

desperado67 napisał/a:
He he o czym ty facet piszesz jakieś czasy tu podajesz z niczym nie związane.
o co chodzi 12.12sek polska 14.2 sek co to jest?
Ja pytałem o światowe rekordy(wiesz coś o nich).


no do podaj udokumentowane wyniki Rover 220 coupe turbo na 1/4 lepsze od tych... bo kolejny raz pokazujesz tylko brak wiedzy...

desperado67 napisał/a:

I co to jest turbokilers. Czy to jacyś profesjonaliści?


widzę ze twoja wiedza jest ogromna <hahaha> bo z tego forum się wywodzą najszybsze s14 i skye w PL

desperado67 napisał/a:

A wracając do tematu. Co do intercoolera zdecydowanie aluminiak spokojnie go zmieścisz między chłodnicą i silnikiem. będzie ci potrzebny także cooling do oleju. Rubbery profesjonalne bo te czarne fabryczne to lipa.Licz się też z tym że orginalne półosie długo też nie wytrzymają.


kolejny raz błysnąłeś wiedza <hahaha> przestań pisać takie bajki... IC miedzy chłodnicę a silnik koń by sie uśmiał...

desperado67 napisał/a:

możesz tu go zamontować


hallo ziemia nie widzisz ze to 220 a nie Rover 75 ?

desperado67 napisał/a:

Jak widać mają :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Wstawiłem je ponieważ ktoś twierdził że z dwóch litrów więcej jak 230 KM nie da się zrobić.


poziom wiedzy poniżej podstawówki bo tam się uczymy czytania ze zrozumieniem...masakra

tłumaczę jak troglodycie mowa była o R220 coupe i sprężarki T25 wyciągnij na tym więcej niż 230KM...

hvil mogę polecić stożki Fujita (oryginalne Japońskie) używane na największych driftowych zawodach nismo. Obecnie mam taki u siebie stożek jest suchy w odróżnieniu od np. mokrych K&N, Green, czy pipercross. Bardzo dobra filtracja plus praktycznie zerowy opór powietrza. Z wad cena i ciężka dostępność.

desperado67 - Sob Sty 30, 2010 23:15

dobryziom napisał/a:
widzę ze twoja wiedza jest ogromna <hahaha> bo z tego forum się wywodzą najszybsze s14 i skye w PL

Dobrze napisałeś, tylko zapomniałeś dopisać że dzieli je kosmos od europy.
Zapraszam do mnie na Donington, tu zobaczysz co to są SPORT CARS.
http://www.donington-park.co.uk/

Ps. No dobra koniec tych jaj, ubawiłem się po pachy.
Odpowiedz mi tylko na pytanie.
Po co modyfikować samochody, które poruszają się po drogach publicznych.
Po to by stwarzać zagrożenie dla innych popisując się przed kolesiami i dupami?
Bo dla mnie to z logiką nic wspólnego nie ma.

Markzo - Nie Sty 31, 2010 01:18

NIE KARMIĆ TROLA!!!
desperado67 - Nie Sty 31, 2010 12:26

Hvil tu sobie poczytaj o ile znasz angielski.
http://www.aronline.co.uk...r40test_02f.htm
W tym wózku wstawiono GT20 aby by ekonomiczny.
To za małe turbo.Ten silnik jest i tak za mały do tej masy wozu.
ZAczniesz kombinować to go zajedziesz.
CHcesz mocy to proste zamiast topić kase na coś co nie wiadomo jakie przyniesie efekty, lepiej kup sobie MG ZT 4.6l i po sprawie. Tyle że jak znam życie zaraz go zagazujesz jak hitler żydów i zaś go szybko szlag trafi.

dobryziom - Nie Sty 31, 2010 13:07

masz racje Markzo szkoda mojego czasu...

NIE KARMIĆ TROLA !! !

Markzo - Nie Sty 31, 2010 14:01

Hvil daj fotki spod maski ;)
hvil - Nie Sty 31, 2010 15:44

desperado67, ty powinienes jakas melise pic:-) jakby chciałwóz zabojczej mocy do emiksa wstawiłbym kl-ze na eatonie (250KM w standardzie) masa 1080kg

Markzo, ja wczoraj mialem bal u mej pani na studiach dop wrocilem do zywych:-) sorry ale dzisiaj niedam rady bo zaraz na lubelski spocik z chlopakami jade:-)
Jutro wstawie:-) a i btw. Gdzie wrzucac by mialy duza rozdzielczosc?:-)

desperado67 - Nie Sty 31, 2010 16:46

Cytat:
desperado67, ty powinienes jakas melise pic:-) jakby chciałwóz zabojczej mocy do emiksa wstawiłbym kl-ze na eatonie (250KM w standardzie) masa 1080kg

Hvil Uwierz mi że silniki roverovskie k-serie a taki masz są najgorsze do tuningu a tuning ich jest bardzo kosztowny(wiąże się to z wymianą podzespołów).
Najpierw zapytaj tych podpowiadaczy powyżej czy który kolwiek z nich tuningował silnik tej serii, a potem ich słuchaj.Bo i naczej będzie płacz i zgrzytanie zębów. Jak chcesz uniknąć kosztów związanych z wymianą głowicy czy skrzyni biegów lepiej tego zaniechaj.

Ps. jak mi nie wierzysz wejdź na fora angielskie i tam sobie poczytaj każdy odradza jaki kolwiek tuning K-serie. A którz jak nie anglicy znają najlepiej markę Rover.
No chyba że ci PANOWIE powyżej :idea: :?: :lol:

hvil - Nie Sty 31, 2010 18:34

No czytalem:-) na poczatku chlopaki zarzucili te art ale troche kurcze az niechcialem wiesrzyc ze taki szit angole zrobili w tej serii K
dobryziom - Nie Sty 31, 2010 18:35

desperado67 napisał/a:

Hvil Uwierz mi że silniki roverovskie k-serie a taki masz są najgorsze do tuningu a tuning ich jest bardzo kosztowny(wiąże się to z wymianą podzespołów).


brawo koledze wreszcie udało się coś sensowego powiedzieć... chociaż już druga cześć jak zwykle przekręciłeś... koledze nie chodzi o robienie 300KM wiec żadnego kucia nie trzeba...

desperado67 napisał/a:

Najpierw zapytaj tych podpowiadaczy powyżej czy który kolwiek z nich tuningował silnik tej serii, a potem ich słuchaj.Bo i naczej będzie płacz i zgrzytanie zębów. Jak chcesz uniknąć kosztów związanych z wymianą głowicy czy skrzyni biegów lepiej tego zaniechaj.


każdy tuning wiąże się z kosztami oraz ryzykiem padnięcia innych podzespołów... jest to nieuniknione. Ważne jest tylko żeby robić to z głową i także z głową eksploatować później samochód.

desperado67 napisał/a:

Ps. jak mi nie wierzysz wejdź na fora angielskie i tam sobie poczytaj każdy odradza jaki kolwiek tuning K-serie. A którz jak nie anglicy znają najlepiej markę Rover.
No chyba że ci PANOWIE powyżej :idea: :?: :lol:


hehe znam parę mitów które zostały obalone a wywodzą sie właśnie z angielskich forów np. skrzynia PG1 i ze nie wytrzyma więcej niż 240Nm :) pozdr dla angielskich ekspertów... :rotfl:

desperado67 - Nie Sty 31, 2010 23:14

dobryziom napisał/a:

brawo koledze wreszcie udało się coś sensowego powiedzieć... chociaż już druga cześć jak zwykle przekręciłeś... koledze nie chodzi o robienie 300KM wiec żadnego kucia nie trzeba...

W K-serie 20 KM może być już przegięciem.
dobryziom napisał/a:
każdy tuning wiąże się z kosztami oraz ryzykiem padnięcia innych podzespołów... jest to nieuniknione. Ważne jest tylko żeby robić to z głową i także z głową eksploatować później samochód.
Dlatego jest kosztowny aby go zrobić profesjonalnie i bez ryzyka. A nie potem się zastanawiać czy gdziekolwiek dojadę.
dobryziom napisał/a:
hehe znam parę mitów które zostały obalone a wywodzą sie właśnie z angielskich forów np. skrzynia PG1 i ze nie wytrzyma więcej niż 240Nm :) pozdr dla angielskich ekspertów... :rotfl:

Nie rozumiem co ma PG1 do K-serie, czyżbyś nie czytał uważnie.W K-serie głowice padają bez turbo a ty chcesz dać mu ekstra power. Jak ci się to uda i silnik wytrzyma dłużej jak pare miechów(max)to masz pewnego nobla.

Ps. widać jak czytałeś uważnie fora angielskie skoro podstawowych rzeczy o tym silniku nie wiesz. :oops:

Markzo - Pon Lut 01, 2010 08:46

przeczytaj jeszcze raz post dobregozioma to może zrozumiesz ;) sam również czytałem u angoli, że dla PG1 mac to240Nm, powyżej tej wartości skrzynia jest kaput ;) jak widać, Dobryziom ma teraz 330Nm (potwierdzone wykresem ;)) i skrzynia śmiga ;) więc ktoś tu puszcza bujdy w eter ;)
dobryziom - Pon Lut 01, 2010 09:40

desperado67 napisał/a:

W K-serie 20 KM może być już przegięciem.


tak jak pisałem wcześniej przy świadomym użytkowaniu silnika, regularnych wymianach olejów i filtrów. Silniku doprowadzonym do serii przed modyfikacjami oraz odpowiednim wystrojeniu silnika żeby trzymał AFR oraz EGT w normach spokojnie wytrzyma twoje 20KM a nawet wiecej 20% wzrost mocy powinien nie byc dużym kłopotem.

desperado67 napisał/a:
Dlatego jest kosztowny aby go zrobić profesjonalnie i bez ryzyka. A nie potem się zastanawiać czy gdziekolwiek dojadę.


oczywiscie można zrobić kompletna modyfikacje całego samochodu ale po co dla 20% wzrostu mocy? te 20% powinien wytrzymać każdy z komponentów... skrzynia sprzęgło półosie o ktorych mówisz itd, producenci zawsze liczą takie części z zapasem... oczywiscie efektem ubocznym będzie ich krótsza żywotność ale każdym musi się z tym liczyć.

desperado67 napisał/a:
Nie rozumiem co ma PG1 do K-serie, czyżbyś nie czytał uważnie.W K-serie głowice padają bez turbo a ty chcesz dać mu ekstra power. Jak ci się to uda i silnik wytrzyma dłużej jak pare miechów(max)to masz pewnego nobla.

Ps. widać jak czytałeś uważnie fora angielskie skoro podstawowych rzeczy o tym silniku nie wiesz. :oops:


widzisz znowu nie czytasz ze zrozumieniem wszyscy są w stanie zrozumieć oprócz ciebie... Markzo już to subtelnie podsumował.

hvil - Pią Lut 12, 2010 23:00

dokladnie. Ja uwazam ze wszystko jest dla ludzi ...z glową:-)

P.s. RObiac mi rozrzad, wymiane filtrow, oleju, plynu chlodniczego cos mi chyba rozszczelnil mechanizator w dolocie bo przy 3 tys szarpnie na chwilke tak jakby sie przydlawil przy 4 snowu i przy pieciu mniejwiecej znowu:) oczywiscie im mocniej wcisniery gaz tym mocniej szarpie, jak jezdze nie wciskajac nie czuje tego. Cza bedze to wszysto poskrecac od nowa.

P.s. 2 rozkminialem noca schematy IC chyba podejdzie zamontowac od diesla albo i troszecze szerszy:-)

(a to jak juz sie rozpisalem) P.s. 3 fotki silnika nadal czasu brak:-(

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 22:55 ]
ok pocykalem troche fotek ale mieliscie racje slabo widac i malo pommo zdjecia zderzaka.

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 22:56 ]
c.d. fotek

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 23:00 ]
cd.