|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420 Si] jaki rozmiar klucza do swiec ?
chrupol - Czw Sty 21, 2010 07:47 Temat postu: [420 Si] jaki rozmiar klucza do swiec ? Witam
Pytanko bo kumpel kupuje klucz do swiec w swoim golfie i bym chcial sprobowac zmienic swiece w swoim roverku mam falujace obroty (zmienilem juz przewody) zostaly mi swiece chociaz auto na mrozie pali za 1 razem ... moze wogole ktos mi wybije zmiane swiec ? w zwiazku z tym falowaniem obrotow
Adrian - Czw Sty 21, 2010 08:31
Silniczek krokowy czyściłeś?
chrupol - Czw Sty 21, 2010 08:49
no wlasnie swego czasu czyscilem do dzisiaj mam identyczne objawy, wczesniej to mi normalnie gasl wciaz od 2-3 lat faluja mi obroty (nawet po czysczczeniu silnika krokowego)
jest jakis sposob aby sprawdzic stan swiec ?
Adrian - Czw Sty 21, 2010 19:07
Spróbuj spotkać się z jakimś białostockim Roverkowiczem i podmienić krokowca. Będziesz wiedział, czy to nie jego wina. A świece to raptem 50,- PLN i jeśli ich dawno nie wymieniałeś, to i tak to Cię czeka.
arczi83 - Czw Sty 21, 2010 22:54
Na temat świec możesz poczytać tutaj: http://www.data.com.pl/2_...h/swiece_2.html
Co do falowania obrotów to w silniku serii T nie ma typowego silniczka krokowego, jest potencjometr przepustnicy który działa podobnie, możesz go rozebrać i nasmarować, przy czym ustaw go w środkowej pozycji przy składaniu. Po czym resetujesz nastawy przepustnicy przez włączenie zapłonu i min 5 razy pedał gazu w podłogę. Później odpalasz auto i czekasz aż się nagrzeje do 90 stopni, do tego czasu nie dotykasz gazu. Jeśli by zgasł czy chodził nie równo, to go gasisz i odpalasz na nowo. U mnie to pomogło w zwalczeniu falowania obrotów. Jedynie miałem trochę wyższe obroty na biegu jałowym które reguluje się śróbką pod przepustnicą. A świece od golfa nie będą pasowały do Rovera, i tak jak napisał AdrianWWL, jeśli dawno ich nie wymieniałeś to kup nowe przeznaczone do silnika 2,0 Rovera .
sTERYD - Czw Sty 21, 2010 23:22
klucz do świec i w roverkach i w golfach to jest klucz 16mm ot i cała historyja, specjalne klucze do świec mają jeszcze gumową tulejkę w środku, która trzyma świecę w kluczu... ale to nie jest ani obowiązkowe, ani trudne do podrobienia (daje radę uszczelka z kapsla piwa Grolsch )
Marrkus - Sob Sty 23, 2010 11:17
Świece do silnika serii T są takie same jak do silników serii K - ostatnio kupowałem NGK w cenie 10pln za sztukę.
Klucz do świec tak jak było napisane już wcześniej 16. Nie warto kupować kluczy z marketów za kilkanaście złotych - kupiłem i ledwie jedną wymianę zrobiłem bo się rozpadł. Teraz mam końcówkę do klucza nasadowego - jeszcze nie testowałem ale ale przynajmniej wygląda o wiele solidniej. Jeszcze taka uwaga by świece wymieniać na zimnym silniku.
Cytat: | (daje radę uszczelka z kapsla piwa Grolsch ) |
chyba chodzi o zamknięcie typu krachla - bo z zwykłego kapsla chyba nie pójdzie
|
|