Zobacz temat - [R75] Zamek - GB na EU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamek - GB na EU

gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 19:49
Temat postu: [R75] Zamek - GB na EU
Witam. Do pełni szczęścia mojemu roverkowi brakuje zamka, w drzwiach kierowcy. Mechanicy, którzy reanimowali autko, kupili takowy, ale od anglika. Co można z takim fantem począć? Może ktoś podpowie co można przerobić, przełożyć, dokupić? Nie wiem w jakim stanie jest stary zamek, czy coś można z niego odzyskać(załączam foto). Rozglądaliśmy się za używkami. Są, ale tylko "angliki'. No w ostateczności pozostaje sprowadzenie nowego, ale to i większy wydatek, a czekać pewnie trzeba będzie.
Pozdrawiam :smile:

dukat11 - Sob Sty 23, 2010 20:01

Możesz założyć z anglika i tylko nie będzie możliwości otwarcia z kluczyka, a jak dorwiesz europejski to podmienisz. Spróbuj skontaktować się z ART-BIZAR oni się specjalizują w roverkach.
hvil - Sob Sty 23, 2010 20:15

mozesz z anglika przelozyc tylko trzeba pokombnowac wszystko rozebrac i zalozyc klamke dogorynogami wtedy zamek zakladac juz nrmalnie:-)
apples - Sob Sty 23, 2010 20:29

Albo założyć oba od anglika i otwieranie z kluczyka będzie od strony pasażera. Na jakiś czas przecież może tak być :wink:
Wiem,
rzeźba,
ale z braku laku i kit dobry :grin:

hvil - Sob Sty 23, 2010 20:38

niedokonca bo wtedy beda jaja z centralnym zalezy gdzie jest silownik, bo w angliku jest tak ze otwiera najpierw prawe drzwi ja przelozy wszystko z prawych drzwi do lewych musi pilnowac sie z podlaczeniami:-) sam zamek i klamka no problemo:-) reszta tez ale pamietac ze nie wszystko idzie na zasadzie wlacznik - zamyka obwod, czasami wlacznik pobudza kompa ktory przesyla sygnal a wtedy czasem smieszne rzeczy wychodza:-) jak sie od angola montuje:-) ja pare przekladek robilem to wiem jak moj mechanik jak mial gorszy dzien i chwila bez skupienia a tu jaja jakich przy zadnym wczesniej wozie niebylo:-)
gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 21:01

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi. To trochę jestem podbudowany, bo perspektywa dodatkowego oczekiwania(prawie 2 m-ce w warsztacie :roll: ) na samochód i kolejne narzekania żony nie nastrajały mnie pozytywnie :wink: A tak przy okazji jeszcze jedno. Czy przy wymianie zamka szyba bardzo przeszkadza i lepiej żeby jej nie było czy jest to bez znaczenia? Pytam się, bo auto prawie jest zrobione, tylko właśnie w tych drzwiach nie zamontowali jeszcze szyby - ponoć ze względu na zamek, a i mając w perspektywie założenie oryginału też chciałbym wiedzieć.
hvil - Sob Sty 23, 2010 21:08

lepiej bez szybciej latwiej:-) hmmmm moze nawet niemozliwe by dalo sie zamontowac z szyba:-) musialbym mojego przekladacza pytac:-)
dukat11 - Sob Sty 23, 2010 22:01

Radzę robić to bez szyby tym bardziej, że jej demontaż to 10min roboty
SeniorA - Sob Sty 23, 2010 22:18

gustav.pl, mechanizm otwierania drzwi to klamka , kaseta klamki i zamek centralny.Czy to wszystko jest do wymiany ?.Wydaje się , że potrzeba tylko klamkę i kasetę. Kaseta może być od anglika i odwrócona klamka.
gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 22:23

Słuchajcie, ostatnie pytanko - tak k woli ścisłości, co bym wiedział co mechanikom powiedzieć( choć myślę, że sami będą wiedzieć bez moich wyjaśnień): jeżeli będę chciał wstawić tego"anglika" w drzwi kierowcy( brak możliwości otwierania kluczykiem :sad: ) trzeba coś przy tym angliku pogmerać, poprzekładać, przewody pozamieniać... czy "cuś" w tym stylu.
Kolejne plusiki oczywiście poszły :grin:

hvil - Sob Sty 23, 2010 22:27

SeniorA, jak seniora mowi jesli kasetka i klamka to bierz ta z prawych drzwi kierowcy (ang) klamke zakladasz dogory nogami i pasuje na lewe drzwi a kasetke normalnie, jesli przekladasz cos z elektryki to uwazaj:-) sam silownik ok, ale wiazka z anglika odradzam, czy ten panel sterowania na boczku, to juz wymaga czlowieka co to kiedykolwiek przekladal i wie co i jak bo bęcki czasem wyskakują:-)
gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 22:30

SeniorA napisał/a:
gustav.pl, mechanizm otwierania drzwi to klamka , kaseta klamki i zamek centralny.Czy to wszystko jest do wymiany ?.Wydaje się , że potrzeba tylko klamkę i kasetę. Kaseta może być od anglika i odwrócona klamka.

Nie wiem, nie znam się :roll: W warsztacie powiedzieli, że kupili zamek, ale od razu nie zwrócili uwagi, że jest od anglika.
SeniorA napisał/a:
Wydaje się , że potrzeba tylko klamkę i kasetę.

A co to jest kaseta :shock: :neutral:

hvil - Sob Sty 23, 2010 22:34

sluchaj jak oni niemaja doczynienia to niewiedza, ale kupili klamke kierowcy angola czy klamke lewa bez dziurki, niech zwroca i kupia od angola ale z dziutka:-D kasetka to mechanizm z tymi pierdolnikami za klamka:-)
SeniorA - Sob Sty 23, 2010 22:46

klamka składa się z 2 części zewnętrznych, kaseta jest wewnątrz drzwi i przekazuje ruch klamki do zamka centralnego.
gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 22:46

Hmmm, już nie pamiętam, ale chyba klamkę na początku wymienili na taką z dziurką( bo zdaje się, że przysłali im bez ). No, a teraz mówili o zamku. A czy mieli na myśli ową kasetkę to nie wiem :oops: Aż boję się zapytać :> : to co to jest w takim razie ten zamek centralny o którym wspomniał SeniorA?? :roll:
hvil - Sob Sty 23, 2010 22:52

sluchaj to jest zlozone:-)
1. od zewnatrz jest klamka
2. za nia jest okragly zamek w ktory wkladasz klucz i kasetka w ktorej sa plastiki i mechanizmy zamka
3. do niej dochodza ciegna itp.
do tego momentu wszystko z angola pasuje.....
4. silownik centralnego
5. sterowanietym
te 2 rzeczy pasuja ale niewiem jakim cudem to wiedza tylko fachowcy od przekladek a czuje ze twoi mechanicy do takich nie nalerza:-)
wiec pozycje 1-3 kupuj z angola
1. ang klamka z dziurka
2. kasetka z angola - ale kaseta tez na zamek z dziurka :-) od kieorwcy
3. nawet od biedy chybaciegna podpasuja z angola:-)

SeniorA - Sob Sty 23, 2010 22:56

tu jest foto kasety klamki http://forum.roverki.eu/v...ighlight=kaseta
a to foto zamka centralnego :
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50616

gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 23:09

Aaaaa to może tym moim mechanikom chodziło o centralny zamek. I o tym w takim wypadku pisali koledzy w 3 pierwszych odpowiedziach :/ Czy tak? :grin:
SeniorA - Sob Sty 23, 2010 23:13

do tego klamka, bolec z cięgnem do obracania kluczykiem i jedno cięgno . I to cały mechanizm zamka.

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 23:13 ]
gustav.pl napisał/a:
I o tym w takim wypadku pisali koledzy w 3 pierwszych odpowiedziach :/ Czy tak? :grin:
tak
gustav.pl - Sob Sty 23, 2010 23:54

No to się wyjaśniło. Tzn. prawie... :wink: Bo zostało bez odpowiedzi, jedno banalne pytanie. A może odpowiedź padła, ale dla mnie jest już stanowczo za późno... :oops:
Czy montując tego anglika(zamek centralny) trzeba będzie coś przy nim przerabiać?(pomijając to, że nie nie będzie można otwierać kluczykiem) :lol:

hvil - Sob Sty 23, 2010 23:59

jeju, jak zmaontujesz z kierowcy drzwi anglika to bedzie z kluczykiem.:-) przerabiac tylko jesli wiazka pojdzie angielska i silownik ang wowczac trzeba bedzie bawic sie kablami:-)
gustav.pl - Nie Sty 24, 2010 00:06

hvil napisał/a:
jeju, jak zmaontujesz z kierowcy drzwi anglika to bedzie z kluczykiem.:-)

To o czym to było?
dukat11 napisał/a:
Możesz założyć z anglika i tylko nie będzie możliwości otwarcia z kluczyka, a jak dorwiesz europejski to podmienisz. Spróbuj skontaktować się z ART-BIZAR oni się specjalizują w roverkach.

apples napisał/a:
Albo założyć oba od anglika i otwieranie z kluczyka będzie od strony pasażera. Na jakiś czas przecież może tak być :wink:
Wiem,
rzeźba,
ale z braku laku i kit dobry :grin:

hvil - Nie Sty 24, 2010 00:11

no bo mozna wziac z prawej strony z anglika i zalozyc z lewej u ciebie a on pisal by wziac z nagola z prawej z klucyzkiem i u cie z prrawej zalozyc:-)
gustav.pl - Nie Sty 24, 2010 00:28

Mam zamek z anglika, z drzwi kierowcy(prawe przednie). Zakładam do siebie(lewe przednie)
hvil napisał/a:
jeju, jak zmaontujesz z kierowcy drzwi anglika to bedzie z kluczykiem.:-)

No to w czym jest problem, co ma nie pasować? Już nic nie jarzę :roll:
hvil napisał/a:
przerabiac tylko jesli wiazka pojdzie angielska i silownik ang wowczac trzeba bedzie bawic sie kablami:-)

Tzn. te rzeczy są w drzwiach i mogły ulec uszkodzeniu w tej stłuczce?

hvil - Nie Sty 24, 2010 00:34

no ja niewiem co uleglo uszkodzeniu. :-) rzeczy mechaniczne wyjmuj z drzwi kierowcy angol i laduj do siebie:-) z rzeczami podlanczanymi pod kabelki ostroznie:-) niech ci podlacza ktos kto robil przekladke 75:-) ale mchaniczne to co pytales w temacie to bierzesz i montujesz do siebie:-) klamke tylko obracasz:-) pasuje w 100%
gustav.pl - Nie Sty 24, 2010 00:38

:ok: Dzięki za cierpliwość :smile:
SeniorA - Nie Sty 24, 2010 09:27

gustav.pl napisał/a:
Czy montując tego anglika(zamek centralny) trzeba będzie coś przy nim przerabiać?
nie

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:09 ]
hvil napisał/a:
jeju, jak zmaontujesz z kierowcy drzwi anglika to bedzie z kluczykiem.
tego zamka nie da się zamontować do lewych drzwi .

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:11 ]
hvil napisał/a:
no bo mozna wziac z prawej strony z anglika i zalozyc z lewej u ciebie
nie można

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:14 ]
zamek centralny z lewych drzwi pasuje tylko do lewych ,a z prawych tylko do prawych.

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 09:27 ]
dukat11, i apples, dobrze radzili , a ze sterowaniem nie będzie kłopotu, bo każdy zamek ma swoje silniczki/siłowniki a sterownik komfortu zostaje ten sam.

hvil - Nie Sty 24, 2010 10:00

hmmm mi przy przekladce przelozyli kluczyk do lewych drzwi. i nawet lewe sie najpierw otwieraja po nacisnieciu pilota. ale bardzo przepraszam jesli w blad wprowadzilem.
dukat11 - Nie Sty 24, 2010 10:01

gustav.pl, weź wszystko z drzwi pasażera w angliku (lewe drzwi) i zamontuj u siebie do drzwi kierowcy.

Z człego tego wywodu nie wiele rozumiem. Drzwi lewe to lewe. A przekładanie z prawych do lewych raczej nie jest możliwe.

apples - Nie Sty 24, 2010 11:13

dukat11 tak może zrobić, tylko nie będzie mieć otwierania z kluczyka w drzwiach kierowcy. Nie ma w tym zamku miejsca do zamontowania wkładki.
Aby mieć w ogóle otwieranie z kluczyka powinien założyć również z drzwi kierowcy od angola zamek na stronę pasażera w jego aucie. Kumacie?
:grin:

gustav.pl - Nie Sty 24, 2010 16:22

He, teraz widzę, że nie dokładnie napisałem. Mechanicy kupili zamek, z anglika z prawych przednich drzwi( drzwi kierowcy angielskiego ) I pytałem się czy można go zamontować do moich lewych przednich. Teraz widzę, że nie. Jako środek tymczasowy trzeba kupić zamek z drzwi lewych, obojętnie anglik czy nie i w moich lewych będzie pasić. Nie będzie tylko możliwości posługiwania się kluczykiem.
apples napisał/a:
Aby mieć w ogóle otwieranie z kluczyka powinien założyć również z drzwi kierowcy od angola zamek na stronę pasażera w jego aucie. Kumacie?
:grin:

No tak, można by wykorzystać ten zamek co pochopnie był kupiony. Ale chyba szkoda zachodu. Ten miesiąc czy dwa jakoś "przejeżdżę" na samym pilocie. Mam nadzieję, że nagle nie popsują się elektrycznie wszystkie cztery zamki :lol:
Jeszcze raz dla wszystkich wielkie dzięki :grin:
Pozdrawiam :smile:

apples - Nie Sty 24, 2010 18:31

Ewentualnie wejdziesz przez bagażnik :wink:
dukat11 - Nie Sty 24, 2010 19:08

gustav.pl napisał/a:
Ten miesiąc czy dwa jakoś "przejeżdżę" na samym pilocie.


Przynajmniej nikt Ci nie będzie się dobierał do zamka :wink:

gustav.pl - Nie Sty 24, 2010 20:13

dukat11 napisał/a:
Przynajmniej nikt Ci nie będzie się dobierał do zamka :wink:

Hehe, dobre :grin: Będzie takie małe wariatkowo - jak dom bez klamek to samochód bez zamków... :roll:

lem - Pią Sty 18, 2013 10:11

Czy istnieje jakis nowy zamiennik pasujacy do rovera 75 - nie mogę nigdzie znaleźć zamka od drzwi kierowcy otwieranego na kluczyk.
Czy ktoś może wie gdzie można dostać zamek używany nie od wersji angielskiej?

kerbi - Pią Sty 18, 2013 10:20

przerób stary, opisywałem jak to zrobić. Koszt nawet jak nie masz silniczków to max. 50 zł.
http://forum.roverki.eu/v...highlight=kerbi
lub
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40

SeniorA - Pią Sty 18, 2013 10:46

lem napisał/a:
Czy istnieje jakis nowy zamiennik pasujacy do rovera 75
od Mini Coopera