Zobacz temat - [ R200 98r 1.4 16V ] biały osad pod korkiem:(
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ R200 98r 1.4 16V ] biały osad pod korkiem:(

przekonik - Pią Sty 29, 2010 15:33
Temat postu: [ R200 98r 1.4 16V ] biały osad pod korkiem:(
witam mam następujący problem . OStatnio zakupiłem roverka po przejechaniu 600 km zauważyłem ubytek płynu chłodniczego około 300-600 mililitrów . i biały nalot na korku od wlewu oleju:( co to oznacza?? Olej w normie ;) bez ubytku. z tego co zauważyłem po przejechaniu 300 km wszystko było w normie . czy możliwie że przy duzych mrozach została uszkodzona głowica? wszystkie płyny były wymienione przed zimą
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 15:36

bialy osad nie musi byc spowodowany awaria uszczelki pod gliwca rownie dobrze jest to od tego ze robione byly male dystansne i wilgoc sie zbiera i dlatego jest biały osad . sprawdz czystosc oleju i plynu chodzacego popatrz jak sie zachowuje wskaznik temperatury . i czy jest orzewanie . jezeli masz maslo w oleju albo w plynie to napewno hgf choc lepiej zeby nie
Rzeski - Pią Sty 29, 2010 15:38

Czy ogrzewanie wew. auta działa Ci normalnie ??
przekonik - Pią Sty 29, 2010 15:40

ogrzewanie w aucie jest . grzeje bardzo dobrze;) autko szybko się nagrzewa ale nie przegrzewa się wskazówka nie wzrasta ponad połowe trzyma sie mniej niż połowa termostat puszcza wode na chłodnice ;)
Rzeski - Pią Sty 29, 2010 15:42

jak mi strzelila uszczelka w K16K4F to na postoju nie mialem ogrzewania a w trakcie jazdy bylo nie mialem masla pod korkiem wlewu oleju woda uciekala do komory spalania i na bagnecie oleju mialem pecherzyki powietrza i oczywiscie wzrastal poziom oleju.
przekonik - Pią Sty 29, 2010 15:42

z tego 3 dni temu patrzyłem płyn czyściutki i olej równierz;( co to może być?
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 15:42

to sprawdz co napisalem wyzej bo skoro ogrzewanie jest to zobacz czystosc oleju i zobacz czy nie masz oleju w plynie chlodzacym . mowie pewnie ktos robil male dystanse i woda wilgoc sie zebrala i dlatego ten osad
przekonik - Pią Sty 29, 2010 15:44

olej sprawdzać na gorąco czy na zimno z tymi pechęczykami?
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 15:44

no napisalem ci male dystanse byly robione autkiem i dlatego jest bialy osad to wina wilgocikurna olek czytaj uwaznie posta a nie juz panikujesz . pojezdzil i obserwuj wszytsko a nie dymi ci na bialo z rury ??
Rzeski - Pią Sty 29, 2010 15:45

przekonik napisał/a:
olej sprawdzać na gorąco czy na zimno z tymi pechęczykami?

na gorąco

yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 15:47

posprawdzaj wszytsko jak ok to jezdzil i obserwuj co sie bedzie dzialo
przekonik - Pią Sty 29, 2010 15:47

z tego co zauważyłem dymi mi przy dużych morzach i jak silnik jest zimny . jak się nagrzeje autko dymek znika;) ??
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 15:52

to normalne objaw roznica temperatur i para wodna sie skrapla i dlatego na zimnym dymi jesli dym nie jest obfity to nie ma sie czym martwic

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 15:52 ]
a wracajac do ubytku plynu to plyn lubi tez odparowac w roverkach pilnowac trzeba poziom plynu bu go nie przegrzac i nie wywalic uszczelki takze uwazaj i nie dopuszczaj do spadku plynu chlodzacego plyn tez potrafi odprowac sprawdzaj na biezaco

Perez - Pią Sty 29, 2010 15:59

Sprawdz olej na bagnecie. Powachaj zbiorniczek wyrownawczy czy nie smierdzi spalinami. Olej czasami zima potrafi sie zrobic kaszkowaty. Mialem tak w peugeocie z LPG. Postal w cieplym garazu i sie unormowalo.
przekonik - Pią Sty 29, 2010 16:09

witam poszedłem własnie sprawdzić na bagnecie czy nie ma w nim śmietany albo pechezyków powietrze i z tego co zauwazyłem w zbirniczku jest juz mniej płynu niż dwa dni temu o jakies 100-200 mililitrów a w bagnecie pojawiły się dwie białe kropki za każdym razem jak wkładam bagnet i wyciągam pokazuję sie w tych samych miejscach na konicu bagbetu i przy konicu wskażnika poziomu bagnetu dwie białe kropeczki:( czy to juz wysiada uszczelka ?? robić z tym czy można jeżdzić? a zbiorniczek płynu chłodniczego zadnych zabrudzeni brak zapachów spalin i kolor normalny. i nie wiem czy to ważne ale dzisiaj czułem jakby brakowało mu mocy przy dodawaniu gazu:( czy to objaw równierz czy poprostu przewrażliwiony jestem?
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 16:13

a wyciekow plynu nigdzie nie ma ?? poziom oleju sie podnosi ?? bo jak nie to gdzies ten plyn sie musi przedostawac posprawdzaj to co napisalem a bedziemy myslec dalej sprawdz obudowe termostatu pod plastikowym kolektorem ssacym jest pod nim z tylu silnika zobacz bo to lubi pekac i plyn sie saczy z tamtad ja juz to przerabialem pokleilem i plynu nie ubywa i sie nic nie dzieje
przekonik - Pią Sty 29, 2010 16:16

a może być też taki problem że przez 8-9 miesięcy auto nie było wogule jeżdzone ?? czy to może być przez to że wychodzą jakieśbiałe noloty??
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 16:18

no moze byc jak juz ci napisalem wilgoc sie zbiera i trzeba by bylo wymienic olej albo go przegonic by woda ktra sie nazbierala mogla odparowac a jak jezdzisz w kolo komina to tak sie moze dziac a ubytek plynu musisz sprawdzic czy nie ma wyciekow
przekonik - Pią Sty 29, 2010 16:21

własnie olej wymieniałem te 600 km temu, filtry itd od wymiany do 350 km wsyzstko wyglodało idealnie osatanio zauwazyłem ubytek płynu i ta sprawa mnie zaniepokojiła . Olej jest w normie :)
Rzeski - Pią Sty 29, 2010 16:24

przekonik napisał/a:
nie wiem czy to ważne ale dzisiaj czułem jakby brakowało mu mocy przy dodawaniu gazu:(

moj przy peknietej uszczelce bardzo oslabl i nierowno przyspieszal (lekko szarpał)
polecam Ci nie jezdzic do czasu stwierdzenia ze na 100% to nie uszczelka
przekonik napisał/a:
zbiorniczek płynu chłodniczego zadnych zabrudzeni brak zapachów spalin i kolor normalny

zanim do zbiorniczka przedostana sie spaliny minie troche czasu (wyjdzie po przejechaniu wiekszej ilosci km) czego Ci na chwile obecna odradzam

-przy szczelnie zamknietym korku od zbiorniczka wyrownawczego podnosi sie temperatura silnika (na wskazniku)

przekonik - Pią Sty 29, 2010 16:57

no włąsnie temperatura jest non stop taka sama nie wzrasta itd;) no ale musze własnie dojeżdzać do pracy i nie wiem co w tym przypadku teraz robic? szybko do mechanika czy co?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 16:57 ]
przed chwilką znowu byłem przu aucie odpaliłem go i nagrzałem do stałej temperatury trzymałem go na 4-5 tys obrotach i auto nie chciało wogule się nagrzać do takiej temperatury przy której włancza sie wentylator wskazówka cały czas pod polowa . pozatym zgasiłem go i sprawdziłem bagnet kolor oleju Złocisty . brak jakich innych kolorków. tylko bagnet pokazuyję olej na przed ostatnim krzyzyku?? czy to nie za dużo? sprawdzałem węrze itd nie widac wycieku może to pompa wody bo obok rozrządu mam jakis delikatny czarny wyciek ze smarem??

Vesper416 - Pią Sty 29, 2010 21:06

Prawdopodobnie masz walniętą uszczelkę na kolektorze dolotowym. Płyn który dostaje sie przez ową uszczelke jest od razu spalany z tąd wzmożone dymienie. KOszt takiej uszczelki do 20 zł. Załóż sam albo mechanior 40zł.

yamaha Ty czytaj uważnie posty bo kolega przed Tobą napisał że płyn i olej są czyste a ty w kóło to samo powtarzasz! Płyta Ci się zacieła?

Wracając do tematu to również może być pęknięta obudowa termostatu. Zrób tak że jak gdzieś pojedziesz i wyłączysz silnik to wstaw kawał kartonu pod auto i zobacz później czy gdzieś nie ma plamy na papierze. Jak będzie plama gdzieś w połowie szerokości samochodu za silnikiem to prawdopodobnie termostat i tyle!

przekonik - Pią Sty 29, 2010 21:56

dzięki wielkie jutro bede miał zamiar to zrobić i jesli termostat to dam odrazu znać . a ta uszczelka na kolektorze znajduje sie gdzies koło rozrządu ?? bo tam mam dalikatnie zaciemnione miejsce;( pozatym chciałem sie zapytać czy może to pompa wody ?? nie daje w dupe?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 21:56 ]
a co do dymienia ono nie jest wzmożone poprostu normalnie dymi z rury białym dymkiem:)

zapal - Pią Sty 29, 2010 22:08

kolego poziom oleju to sie sprawdza na zimny silniku najlepeij rano gdy auto postoi kilka godzin.. i wtedy jego poziom powinien byc na tym karatowanym polu... na cieplym silniku nie ma co patrzec na poziom oleju...

jesli nie wiesz gdzie jest uszczelka kolektora dolotowego to nawet w razie w nie bierz sie sam za jej wymiane bo jeszzce miske olejowa odkrecisz :)

co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...

termostat tez latwo sprawdzic jak odpalisz auto to weze od chlodnicy powinno byc zimne dopiero jak osignie temperature powinien sie rozgrzwac pwooli gorny waz chlodnicy ( otwarcie duzego obiegu)

pompa wody tez moze byc przyczyna ubytku plynu , ale nawet sam korek zbiorniczka wyrownawczego... w moim przypadku i korek i pompa wody byly w zlym stanie... zeby zobaczyc pompe musisz zdjac oslone rozrzadu i poszukac wyciekow... a korek latwo sprawdzic owin jakas szmatka zbiorniczek wyrownawczy przejedz sie jesli szmatka bedzie mokra to wszystko jasne... inaczej ciezko stwierdzic ze to korek bo plyn gdy ucieknie to odrazu wyparowuje...

samym osadem pod korkiem sie nie przejmuj jesli robisz krotkie dystanse zawsze tak bedzie ... nie wiezysz przyjedz do mnie jest to samo :)

Vesper416 - Pią Sty 29, 2010 22:15

Cytat:
co to wiatraka sprawdz czy on sam dziala wystarczy wypiac dolny czujnik temperatury wtedy wiatrak zalaczy sie i powinien caly czas pracowac bedzie to znak ze dziala...


Jesłi juz to górny czujnik bo to on jest od ECU i to on odpowiada miedzy innymi za włączenie wiatraków. Dolny czujnik jest od deski rozdzielczej i pokazuje na skali temperature!

przekonik - Pią Sty 29, 2010 22:23

termostat na 100 % sprawny . tylko musze sprawdzic czy nie cieknie z niego a co do wiatraku którą wtyczke dokładnie trzeba odłąnczyć? aby wiatrak działa? ma ktoś może zdjęci aby mi ułatwiło samodzielnie to sprawdzenie . a co do pompy to ona chyb daje w dupe bo własnie zauwazyłem że delikatnie obudowa jest mokra od rozrządu ;(
Vesper416 - Pią Sty 29, 2010 22:32

odkręć obudowe rozrządu i sprawdz jak pompa cieknie to nie czekaj tylko cały rozrząd wymieniaj bo pasek jak Ci sie zacznie slizgac i przestawi rozrząd to różnie się może skończyć.

Czujnik to jest ten co jest z prawej strony na rurce od cieczy chłodzącejtroszke na lewo od aku ma dwa przewody pod spodem tez jest czujni ale z jednym kablem. wyciagnij ten z dwoma kablami i jak odpalisz samchod to wiatraki powinny non stop działać!!!

przekonik - Pią Sty 29, 2010 22:37

acha ok jutro jak wróce z krakowa podskocze do mechanika aby obadał sprawe:) dzieki wielkie za rady jutro dam zanc jak to wygląda

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 22:37 ]
z dwoma kablami ?? a jak te kable są pryzmocowane jeden od przodu od strony chłodnicy drugi jakoś od doału?? jutro to sprawdze? i to jest ten czujnik który jest przy samej górze czy trzeba grzebać na dole?

Vesper416 - Pią Sty 29, 2010 22:47

nic nie trzeba grzebać jest na wyciagniecie ręki kolor chyba brązowy jesli dobrze pamietam
RYCHO2 - Pią Sty 29, 2010 23:00

Ja tez miaem problem bo ginoł mi płyn chłodniczy juz myślałem że to HGF. a co się okazało pęknięta obudowa termostatu w miejscu uszczelniacza (oringa). co gorsze płyn gorący który wyciekał płynoł po bloku silnika wpływając pod mocowanie stalki oleju i tamtendy do misy olejowej. Objawem był płyn chłodniczy w oleju (śmietanka). Dlatego trzeba dokładnie wyszukac usterkę a potem wymieniać to co potrzeba.
yamaha00 - Pią Sty 29, 2010 23:58

vesper nie czepiaj sie powtarzasz niektore slowa ktore ja juz napisalem ten czlowiek co przekornik nie ma pojecia o budowie silnika w aucie wiec co bys mu nie poiwiedzial to nie zorzumie jak niewie gdzie jest uszczelka kolektora to o oczym tu rozmawiac odrazu oddaj autko do warsztatu to ci zrobia te usterki bo sam niedojdziesz ladu jak niewiesz co i jak przepraszam jesli cie urazilem zeby pozniej nie bylo ze jestem zlosliwy albo cos
Vesper416 - Sob Sty 30, 2010 10:17

po to jest to forum żeby człowiek się nauczył
przekonik - Sob Sty 30, 2010 13:21

ok dzięki wielkie. odam do mechanika i napisze jaka była przyczyna ;) ale wydaje mi się że pompa wody termostatu dalej nie moge zlokalizować ; ( ale nie miałem nic mokrego pod autem. a jesli odepne wiatrak podczas pracy silnika to tez się włonczy?
yamaha00 - Sob Sty 30, 2010 14:39

przekornik napisalem ci jak by gdzie sie znajduje termostat w roverku i dalej nie mozesz go zlokalizowac lepiej nie grzeb w tym poczciwym aucie to jeszcze mu zaszkodzisz masz racje oddaj do mechanika