Zobacz temat - [R216 si] slady oleju w zbiorniczku plynu chlodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 si] slady oleju w zbiorniczku plynu chlodniczego

Kacper1983 - Pon Lut 08, 2010 21:33
Temat postu: [R216 si] slady oleju w zbiorniczku plynu chlodniczego
witam wszystkich bardzo serdecznie niestety dzis gdy zajrzalem pod maske i odkrecilem korek od zbiorniczka zauwazylem slady oleju :( wiec mysle sobie HGF. Samochod mam od sierpnia tamtego roku duzo czytalem na forum o tych autach dbalem o niego na zimnym nie krecilem powyzej 3 tys. zrobilem nim ok 5 tys wszystko bylo dobrze jakis czas temu dolalem troche plynu do zbiorniczka gdyz mailem niewielki ubytek pisalem o tym na forum i powiedzialno mi ze w zime to normalne jak ciagle chodzi nadmuch cieplego powietrza, wiec sie uspokoilem :) Teraz jednak sa slady oleju w zbiorniczku ale plynu nie ubylo. Olej ma taki sam poziom i jest czysty taki jak powinien miec. Tydzien czasu samochod byl u dziewczyny :) jezdzila nim do pracy dwa razy wpadla w zaspe i chcac z niej wyjechac krecila go do 7 tys :// /////////////// na zimnym silniku jak sie o tym dowiedzialem to az mnie zabolalo :P czy tym mogla sie przyczynic do tego stanu (jak tak to dzielimy sie kosztami naprawy na poł :P ) co mam jeszcze sparwdzic zeby upewnic sie ze to HGF dziekuje i pozdrawiam
Lechos - Pon Lut 08, 2010 21:39

Jesli masz slady oleju w plynie to w 100% poszla silikonowa sciezka na uszczelce pod glowica. Chyba, ze niedawno byla robiona uszczelka i niedokladnie byl uklad wyplukany.
Ps. Walentynki ida wiec zrob prezent dziewczynie i zaplac za calosc ;)

Kacper1983 - Pon Lut 08, 2010 22:02

nie uszczelki nie robilem a nie wiem jak to bylo u poprzedniego wlasciciela, ale wydaje mi sie ze jesli byloby cos grzebane to slady oleju byly by juz widoczne od momentu zakupu. Czytalem jescze ze jesli jezdzi sie na krotkich dystansach to slady oleju moga wystapic ja do pracy mam zaledwie 2,5 km :P wiec jade ciagle na ssaniu nie wiem poczytam jescze jakies posty poszukam czegos a autko zostawie w garazu i zaczne zbiewrac czesci i szukac mechanika
Lechos - Pon Lut 08, 2010 22:06

Kacper1983 napisał/a:
Czytalem jescze ze jesli jezdzi sie na krotkich dystansach to slady oleju moga wystapic
Chyba nie doczytales ;) . Przy jezdzie na krotkich dystansach moze pojawiac sie maslany nalot pod korkiem oleju. Czyli w ukladzie smarowania a nie chlodzenia.
Kacper1983 - Wto Lut 09, 2010 18:07

no fakt to ze zdenerwowania :p
pawel4580 - Pon Lut 22, 2010 15:57

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam