Zobacz temat - [2.0 sdi] 105 KM - brak mocy !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [2.0 sdi] 105 KM - brak mocy !

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 10:58
Temat postu: [2.0 sdi] 105 KM - brak mocy !
Witam. jestem posiadaczem roverka 2.0 sdi . samochod wogole nie przyspiesza . zachowuje sie jakby mial max z 40 KM ! owszem mozna ciagnac go po obrotach do konca ale to nic mu nie pomaga bo jest strasznie mulasty. sprawdzalem turbo dziala. tylko kiedy zloze wogole praktycznie go nie slychac ze dmucha. ale napewno dziala bo pcha jakies powietrze. Czy mial ktoś moze z was juz taki przypadek . zmienilem filtr paliwa , powietrza , olej , nic to nie pomoglo . Jeżeli możecie proszę o jakąs pomoc. Pozdrawiam
szoso - Wto Lut 09, 2010 11:03

sprawdzałeś przewody od turbo?
jesteś z tej Ostrowi koło Ostrołęki?

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 11:04

tak tak jestem z Ostrowi Maz. przewody są dobre sprawdzalem
komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 11:05

witam
nie znam się za bardzo na tym ale na początek sprawdź błędy http://www.roverki.pl/article.php?sid=420
i węże od intercolera

a jak ze spalaniem

wlodi1991 - Wto Lut 09, 2010 11:05

Jeżeli masz 2,0 sdi to turbiny tam nie ma, a co do tej utraty mocy to moze byc peknieta guma od intelcolera ja tak miałem i skleiłem tasma wulkanizacyjna i wszystko gra samochod powrocil do dawnego stan :mrgreen:
szoso - Wto Lut 09, 2010 11:08

wlodi1991 napisał/a:
Jeżeli masz 2,0 sdi to turbiny tam nie ma

jak nie ma?
chyba żartujesz?

wlodi1991 - Wto Lut 09, 2010 11:10

No z tego co ja czytałem to to jest wolno sacy diesel i nie ma turbiny

[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 11:10 ]
Poczytaj dokładnie na forum roverków i wpisz w google skrot sdi i ci wyskoczy wszystko

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 11:10

heh ma turbo . bo je widac i slychac
szoso - Wto Lut 09, 2010 11:12

to ty poczytaj sobie o Roverkach
każdy sdi ma turbinę i nie myl z VW który właśnie ma oznaczenie SDI i nie ma turbiny

wlodi1991 - Wto Lut 09, 2010 11:12

No ja nie jestem specjalista i nie bede sie klucil ale z tego co czytałem to nei ma, a jak traci moc to sprawdz ta gume od intelcolera
Brt - Wto Lut 09, 2010 11:15

wlodi1991, KAŻDY diesel w roverkach ma turbinę ... tylko wszyscy mylą oznaczenie SDi z silnikami od VW ..

mr.swider, poczytaj techniczny FAQ ... a dokładniej tematy zwiazane z serią L :ok: posprawdzaj to co tam opisano (na początek kody błędów sprawdx ... później wiązka do pompy, przepływomierz, przewody turbo) i napisz nam o wynikach tej kontroli :ok:

wlodi1991 - Wto Lut 09, 2010 11:17

SDI a TDI
« Odpowiedz #1 : 08 Maj, 2005, 23:12:54 »

--------------------------------------------------------------------------------

SDI jest to silnik o zapłonie samoczynnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa ale bez turbodoładowania. Konstrukcja tego silnika wywodzi się z silnika 1,9 TDI - 66kW. Tak to jest on opisany w książce "Skoda Octavia" Cedrycha i Schwarza.

Zapisane

[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 11:17 ]
Aha ok to przepraszam za wprowadzenie w bład

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 11:19

Ok ok. dziś podlacze się i odczytam kody ! o wynikach bede informowal wieczorem ! sprawdze rozniez waz od intercolera !
komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 11:30

wlodi skoda jest budowana na bazie vw chyba, a w roverach jest konstrukcja silnika rovera więc nie ma mowy o 1,9TDi są tylko 2.0 diesle SDi i SD i oba z turbo

jak kupiłem roverka to kolega po tech. mechanicznym też mi mówił że nie mam turbiny, ale był w błędzie. z resztą zapytaj swojego mechanika jeśli nam nie wierzysz

wlodi1991 - Wto Lut 09, 2010 11:35

Nie no wierze wierze tylko sam siebie wprowadzilem w blad bo naprawde myslalem ze rovery nie maja turbiny
szoso - Wto Lut 09, 2010 11:40

wlodi1991 napisał/a:
tylko sam siebie wprowadzilem w blad bo naprawde myslalem ze rovery nie maja turbiny

nie ty pierwszy i nie ostatni :wink:
myślałeś że twoja 600-tka też nie ma turbiny?
wlodi1991 napisał/a:
Jeżeli masz 2,0 sdi to turbiny tam nie ma, a co do tej utraty mocy to moze byc peknieta guma od intelcolera ja tak miałem i skleiłem tasma wulkanizacyjna i wszystko gra samochod powrocil do dawnego stan

tak wracając do twojej wypowiedzi to jak jest intercooler to jest i turbina

rafal_13 - Wto Lut 09, 2010 12:23

wlodi1991 napisał/a:
Jeżeli masz 2,0 sdi to turbiny tam nie ma, a co do tej utraty mocy to moze byc peknieta guma od intelcolera ja tak miałem i skleiłem tasma wulkanizacyjna i wszystko gra samochod powrocil do dawnego stan


Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") chłodnica powietrza doładowującego to chłodnica chłodząca powietrze sprężone w sprężarce przed dostarczeniem go do silnika, stosowana w silnikach spalinowych z doładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika.

filo - Wto Lut 09, 2010 12:38

wlodi1991 napisał/a:
Jeżeli masz 2,0 sdi to turbiny tam nie ma

wlodi1991 napisał/a:
moze byc peknieta guma od intelcolera ja tak miałem i skleiłem tasma wulkanizacyjna i wszystko gra


Sam sobie przeczysz. A skoro nie ma turbiny to nie rozumiem racji bytu intercoolera.
SDi a SDI to różnica.
Ale nieporozumienia wynikają właśnie ze zbieżności oznaczenia.

mr.swider, co do turbiny to jeszcze kwestia ile pcha tego powietrza.
Przepływomierz raczej nie ma wpływu na zamulenie silnika bo z info na forum wynika,że potrzebne jest do zaworu EGR.
Kąt wtrysku sprawdź jeśli coś było grzebane przy rozrządzie.
Zamulony silnik jest od niedawna czy takiego kupiłeś?
Sprawdź też kody błędów jak wcześniej sugerowano.

[ Dodano: Wto Lut 09, 2010 12:38 ]
szoso420 napisał/a:
wlodi1991 napisał/a:
tylko sam siebie wprowadzilem w blad bo naprawde myslalem ze rovery nie maja turbiny

nie ty pierwszy i nie ostatni :wink:


Są też tacy co by sobie dali rękę obciąć,że 20T2N/R to konstrukcja Hondy (" bo kolega ma taki silnik w swojej Hondzie")...

komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 13:13

ja na początku też nie wiedziałem że mam turbine,i że to silnik roverowski. myślałem że te samochody są awaryjne i mają drogie części, ale tak nie jest i wszystkiego dowiedziałem się tutaj na tym forum za co wszystkim dziękuję. Teraz wiem że ludzie którzy nigdy nie mieli styczności z marką Rover nie mają o tych samochodach zielonego pojęcia
mr.swider - Wto Lut 09, 2010 13:26

no wiec kupilem go ostanio w niemczech. stal bardzo dlugo i z poczatku nie chcial wogole jechac
toczyl sie. z kazdym km nabieral mocy ale niestety 120 max i kompletny brak przyspieszenia. ogolnie rover nie zaciekawie pali. czy temu wszystkiemu moze byc winny kat wtrysku ze slinik jest taki slaby i ciezko pali ?

komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 13:37

z tego co czytałem na tym forum to może tak być ale najpierw radził bym odczytać te błędy
czapaja - Wto Lut 09, 2010 13:44

wlodi1991, to ciekawe podejście, że nie ma ;) Może ciebie sprzedawca oszukał i wymontował :razz: Bo inni raczej ją mają :mrgreen:
szoso420 napisał/a:
tak wracając do twojej wypowiedzi to jak jest intercooler to jest i turbina

otóż to ;)
mr.swider,
to że słyszysz turbinę nie oznacza, że "działa" prawidłowo;) Jak odpalasz auto to bardzo kopci? Jeśli tak, to na jaki kolor? Może się okazać, że turbinka do regeneracji - koszt ok 800 zł.
Przede wszystkim jednaki odczytaj błędy;)

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 13:52

nic nie kopci , nie bierze oleju
komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 14:02

u mnie kopci na biało więc u mnie to kąt wtrysku, ale zrobie z tym przy wymianie kpl. rozrządu
filo - Wto Lut 09, 2010 14:15

mr.swider napisał/a:
temu wszystkiemu moze byc winny kat wtrysku ze slinik jest taki slaby i ciezko pali ?


Może być winny.
Jednak co do tego,że ciężko pali to było kilka tematów i przeważnie świece żarowe były do wymiany.

szoso - Wto Lut 09, 2010 14:15

komarek666_2007 napisał/a:
u mnie kopci na biało

przy takiej pogodzie raczej każdemu kopci na biało bo spaliny są ciepłe a powietrze zimne wilgotne chyba że tobie kopci cały rok

komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 14:51

teraz to parowóz a nie diesel hehe
mam takie pytanie czy trzeba przy wymianie rozrządu wymienić też pompe wody??

mr.swider - Wto Lut 09, 2010 18:00

zalezy jak kot lubi , jezeli jest sucha i cicha to nie trzeba , jezeli mokra no to niestety, ogolnie zaleca się zmieniac ale ja zmieniam zawsze tylko wtedy gdy juz cieknie lub przestaje pchac wode
szoso - Wto Lut 09, 2010 18:06

komarek666_2007 napisał/a:
mam takie pytanie czy trzeba przy wymianie rozrządu wymienić też pompe wody??

nie trzeba bo ona nie ma nic wspólnego z rozrządem w naszych dieslach

komarek666_2007 - Wto Lut 09, 2010 18:33

Dzięki, bo właśnie nie wiedziałem czy kupować
czapaja - Wto Lut 09, 2010 19:08

ja zmieniłem przy rozrządzie i w sumie dobrze bo mechianior później mówił, że stara była w opłakanym stanie
mr.swider - Czw Lut 11, 2010 22:26

więc tak piszę. zmienilem wszystko co mozliwe. przepływomierz. czujnik pedalu gazu , te czujniki od powietrza , co tylko moglem bo mialem taki sam. niestety nic mu nie pomoglo nie wiem juz co robic. jest jeszcze jedna sprawa , zmienilem mu o zabek na pasku na pompie i samochod zaczal palic na dotyk . czy jest mozliwe ze pompa jest przekrecona o 180 stopni? i samochod nie ma sily ciagnac? czy ma ktos z was calkowity i czytleny schemat ustawnia rozrzadu ? bo cos w tym rozrzadzie mnie zaciekawilo ?
TARADAJA - Czw Lut 11, 2010 22:49

Odepnij wydech zaraz za kolektorem wydechowym i zobacz może katalizator albo wydech jest zalepiony,oberwany itp. Często spotykam się z takimi przypadkami w warsztacie. Pozdrawaim
filo - Pią Lut 12, 2010 00:36

mr.swider napisał/a:
czy ma ktos z was calkowity i czytleny schemat ustawnia rozrzadu ?


mr.swider, poszukaj programu o nazwie RAVE. Na stronie klubowej jest.


mr.swider napisał/a:
czy jest mozliwe ze pompa jest przekrecona o 180 stopni?


Raczej nie bo na chłopski rozum pompowała by ciśnienie do wtryskiwaczy np. na 2 i 3 tłoku zamiast na 1 i 4 w momencie gdy właśnie 2 i 3 tłok jest w dolnym martwym punkcie.


Jeśli ustawisz rozrząd na znaki tzn. znak na kole paska rozrządu będzie się pokrywał ze znakiem na obudowie to bez większych problemów powinno dać się wsadzić wiertło 6 mm w otwór służący do blokowania wału, poniżej czujnika położenia wału.
A idąc dalej to przy takim ustawieniu rozrządu powinno wejść wiertło 8 mm w otwór na kole pompy wtryskowej służący do blokowania pompy.


mr.swider napisał/a:
zmienilem mu o zabek na pasku na pompie i samochod zaczal palic na dotyk


Zmieniłeś tym samym kąt wtrysku.
Najpierw posprawdzaj znaki na rozrządzie czy się wszystko zgadza.

Tak myślę nad turbiną czy czasem nie daje małego ciśnienia-może zapiekło się cięgno do "akutatora" (tak się to chyba nazywa),takiej małej puszki na turbinie.
Posprawdzaj jeszcze wszystkie możliwe opaski na rurach od turbiny do dolotu.
Może zawór EGR zablokowany jest w pozycji otwartej :?:

Co do rozrządu to tak na szybko...

mr.swider - Pią Lut 12, 2010 18:12

rozpinalem katalizator jest to samo , patrzylem EGR otwiera i zamyka . dzis sprawdzalem kody . wyskoczylo 28 , 34. Gdzie znajde czujnik czasu wtrysku paliwa ? bo nie mam pojecia gdzie go szukac i jak wyglada. moze on jest uszkodzony
Kh4mell - Pon Lut 15, 2010 20:28

Witam! W moim R ostatnio wymieniane były swiece żarowe(wszystkie). Po tej wymianie auto muli okropnie, 120km/h max, tak jak u kolegi. Możliwe, że mechanik coś popiepszył z kątem wtrysku przy zdejmowaniu pompy?
chudson - Pon Lut 15, 2010 20:32

Jeśli ruszał pompe to możliwe, Jeśli oprócz osiągów kiepskich auto chodzi nierówno to może którejś świecy nie dokręcił i kompresja ucieka ?
szponik666 - Wto Lut 16, 2010 19:33

siemka ,w moim rowerku mam już prawie rok problem z torbo-nie działa,zwlekam z wymianą,bo mechanik krzykną tyle że się mało nie wywróciłem.chciałbym sis dowiedzieć czy może już ktoś sam wymieniał turbinkę np. w garażu?( miło by było mięć lepsze osiągi)
Kh4mell - Sro Lut 17, 2010 19:16

chudson napisał/a:
Jeśli ruszał pompe to możliwe, Jeśli oprócz osiągów kiepskich auto chodzi nierówno to może którejś świecy nie dokręcił i kompresja ucieka ?


Opaski jednej nie dokręcił i powietrze spierniczało. Jak bym znalazł chwilę, to bym pewnie sam to znalazł i zrobił...