Zobacz temat - [R414] podrasowanie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R414] podrasowanie silnika

skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 17:46
Temat postu: [R414] podrasowanie silnika
witam panowie chciałbym się dowiedzieć jak bym mógł zwiększyć moc mojego rovera najprostszym i najtańszym sposobem? szukałem na forum ale nigdzie nie znalazlem takiego posta do mojego modelu
flapjck1 - Wto Lut 09, 2010 18:15

kupic inny egzemplarz z silnikiem 1,8
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:17

flapjck1 napisał/a:
kupic inny egzemplarz z silnikiem 1,8


no wiem zeby bylo najlepiej kupic mocniejszy silnik. ale nie ma innego sposobu podrasowania silnika?

Krzysi3k - Wto Lut 09, 2010 18:19

Nic wielkiego nie uzyskasz... A jeśli parę KM więcej z niego wykrzeszesz to tanie to nie będzie...
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:25

Krzysi3k napisał/a:
Nic wielkiego nie uzyskasz... A jeśli parę KM więcej z niego wykrzeszesz to tanie to nie będzie...



aha ale co bym musial zmienić zeby podniesć moc silnika?? wstawic jakis chip czy co??

dobryziom - Wto Lut 09, 2010 18:27

w tym konkretnym wypadku poprawienie dynamiki dało by wyprucie samochodu... ale pewnie nie wchodzi w grę :)
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:28

dobryziom napisał/a:
w tym konkretnym wypadku poprawienie dynamiki dało by wyprucie samochodu... ale pewnie nie wchodzi w grę :)


no raczej nie bardzo:P to pewnie nie da sie nic zrobic szybko i tanio szkoda :sad: ale dzieki za odpowiedzi

kolin - Pią Lut 19, 2010 14:03

Zrób porządny dolot lub Cai, wydech 2 cale lub 2,25 cala i już powinno być lepiej.
dobryziom - Pią Lut 19, 2010 14:27

kolin napisał/a:
Zrób porządny dolot lub Cai, wydech 2 cale lub 2,25 cala i już powinno być lepiej.


chyba lepiej nie mówić...

kolin - Pią Lut 19, 2010 14:48

Co masz na myśli bo nie rozumiem :]

Mój były 200tka 1,4 16v

Wydech 2,25 po całości z cat converter
Dolot z zabudową + dolot zimnego ze zderzaka z kwasówki

Wynik na hamowni


Miałem pchać wałki i na strojenie jechać ale auto się sprzedało a graty poszły osobno.

DANTE79R - Pon Lut 22, 2010 18:26

i generalnie wynik żaden, kilka Nm i KM a koszt tego wydechu i dolotu pewnie sporo kosztował i za te pieniądze można było kupić silnik 1.6 111Km i wyszłoby na to samo
kolin - Pon Lut 22, 2010 21:40

Wydech był spawany z zwykłych rura jaki jest produkowany wydech za 250 zł plus 300 zł zrobienie eleganckiego dolotu.

A mocy w sumie wyszło tyle co w 1.6

Ale widać dla kolegi wynik żaden jak, prostymi modami został osiągnięty w wolnossącym silniku.

DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:28

no to sobie wyobrażam ten wydech za 250zł
kolin - Czw Lut 25, 2010 13:06

Spawałem sobie sam, płaciłem tylko za materiał. Nie wiem czego się czepiasz ? Chciał ktoś porady napisałem co ja miałem zrobione poparłem wykresem, więc nie rozumiem. Pewnie dla ciebie istnieje takie coś jak HKS, SS, Magnaflow( jeśli wiesz co to ) której kosztuje znacznie więcej a przyrost ten sam. Jak dla mnie ta dyskusja nie ma sensu bo ze swojej strony nic nie wnosisz do tematu co może pomóc.

Ale idąc dalej co można uzyskać z tego motoru...

Stage 2

-Wałki
-Przesunięta odcinka
-Kolektor SS 4-2-1 2,25" z przespawaną flanszą

Cena 3000zł na gotowo.

Auto przed strojeniem, więc szału nie ma jeszcze.



EDIT:

Wykres po Strojeniu, odcinka jeszcze przesunięta w górę minimalnie...


Do porównania Civic B16A2 VI Gen seryjny nie dawał rady na ćwiartkę.

Koszt całych operacji samochodu zamyka się w ok 5-6 tys pln.

Ocenić możecie sami.

Bocian_s - Pią Lut 26, 2010 23:07

kolin, Robi wrażenie. Mocy wiele więcej jak w moim 1,8. Choć jak by wsadzić te pieniądze w 1,8 to pewnie VVC by wymiękło.
kolin - Sob Lut 27, 2010 15:44

Wg G-Techa 7,4 do 100km/h Prędkości max nie sprawdzałem ale do 200km/h jechało praktycznie równo, szybciej nie jechałem bo nie było gdzie i potrzeby. Dźwięk silnika był elegancki zwłaszcza przejście 5-8 Rpm

Ogólnie miałem iść dalej z tym motorem żeby było ok 150 N/A miałem jeszcze parę pomysłów ale się nie doczekało z powodu zatarcia panewki na wale. Wrzuciłem zwykłe 1,4 i pojechała do Gostynia do nowego klienta. Tajle się rozprzedały i taka był koniec ery tej K-serii

Mogłem zmienić panewki na ACL Race bardziej wytrzymałe i wyważyć cały dół ale nie chciało mi się dołu rozbierać i się zemściło.

W zasadzie do modów miało dojść Przepustnica, talerzy, sprężynki ogólnie głowica, regulowane kółka, odcina ok 8600 strojenie kolejne.

Pytanie po co to wszystko ? A tak dla zasady że się da, i dla wielkiego funu

desperado67 - Pon Mar 01, 2010 00:16

Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy.
Krzysi3k - Pon Mar 01, 2010 00:18

desperado67 napisał/a:
Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy.

Yhym... jak na swoje czasy były to jedne z najnowocześniejszych silników.
One są fabrycznie wyżyłowane, dlatego mało można osiągnąć samemu.

kaaaziuu - Pon Mar 01, 2010 00:44

Juz tak najgorzej to nie jest. Jesli ma sie troche pieniedzy i checi to mozna zrobic konkretny tuning http://www.dailymotion.co...800hp-sant_auto co prawda silnik uturbiony ale juz jakas motywacja jest :P

[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 00:44 ]
http://www.youtube.com/watch?v=Q_3CRPn6Tl0

desperado67 - Pon Mar 01, 2010 01:02

Kaaaziu ja wiem że można.Taki tuning to bagatela około £ 10000-15000. Większość może sobie pomarzyć bo to nie małe pieniądze.
http://www.youtube.com/watch?v=tTfW98gtmxs

DANTE79R - Pią Mar 05, 2010 18:01

desperado67 napisał/a:
Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy.
skoro taki zły to sprzedaj auto
sobrus - Pią Mar 05, 2010 18:23

Wadą tych silników jest to że sa fabrycznie wystrojone. 103KM z pojemności 1.4 i to tyle lat temu? Chyba tylko Alfa Romeo Twin Spark i najnowsze konstrukcje fiata mają takie parametry (ale większą masę).
Tylko że Alfa jest cholernie awaryjna (wieczne problemy z wariatorem to tylko czubek góry lodowej) a nowe fiaty to nie ta półka cenowa.

To lepiej kupić 1.4 75KM od Hondy i tuningować....?
Na pewno będzie łatwiej niż tuningować K-Series, wsadzisz kase i bedziesz miał to samo. Może. :mrgreen:

Sorki ale jak ktoś chce łatwo 150KM to niech celuje w silniki 2.0 albo zupełnie inną półkę cenową.
I Rover VVC i Alfa TS mają przy pojemności 1.8 ok 145KM. A potem długo długo nic - większość firm jest szczęśliwa jak osiągnie 115KM z silnika 1.8.
Oczywiście mówie o autach >10-letnich które można kupić za stosunkowo małą kase.

Weźmy takie sławne BMW E36 z silnkiem 1.8. 115KM i 11.3s do setki, w wersji DOHC 140KM i 10.2 do setki. Nie sądze żeby k-series wymagały jeszcze tuningu skoro mają osiągi porównywalne z takimi silnikami przy mniejszej pojemności.

kolin - Pią Mar 05, 2010 18:51

sobrus napisał/a:
To lepiej kupić 1.4 75KM od Hondy i tuningować....?


jeśli tylko modować to D15, D16 w górę. Łatwiej się grzebie bo szlaki przetarte, ale motory też chleją oleju tyle co benzyny, taki ich urok, sam wiem bo mam ( Vtec żyje, Vtec pije ). Seryjne Hondy nie są szybkie a że większość jest po modach to zapierniczają.

Dla przykładu moją K-serią po wszystkich modach lałem na 1/4 Civica VTI B16A2 160 PS. K-seria to dobry motor tylko nikt nie zagłębia się w niego bo... no właśnie bo co ? Ja szukałem pytałem ludzi to jedni się śmiali że dolotem i wydechem to mogę w Ładzie ale nie tutaj bo się pogorszy. A prawda jest taka że większość forumowiczy opera się na wyczytanych postach z neta lub słyszał od tamtego lub tego co nigdy nawet na oczy nie widział wałków ani pożądnie zrobionego dolotu. Chcesz grzebać swój motor, masz hajs to dzwonisz po firmach pytasz o wałki, strojenie, dolot sam robisz, wydech kwestia umiejętności. Na sam koniec się chwalisz co wyszło i finito.

Co do BMW a Rover to nie ma co porównywać obu tych ponieważ to inna kategoria klasowa, wagowa itd. Chodź jeśli tak porównać to taki IS powyżej 150km/h zmuci rovera jak będzie chciał.