|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R414] podrasowanie silnika
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 17:46 Temat postu: [R414] podrasowanie silnika witam panowie chciałbym się dowiedzieć jak bym mógł zwiększyć moc mojego rovera najprostszym i najtańszym sposobem? szukałem na forum ale nigdzie nie znalazlem takiego posta do mojego modelu
flapjck1 - Wto Lut 09, 2010 18:15
kupic inny egzemplarz z silnikiem 1,8
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:17
flapjck1 napisał/a: | kupic inny egzemplarz z silnikiem 1,8 |
no wiem zeby bylo najlepiej kupic mocniejszy silnik. ale nie ma innego sposobu podrasowania silnika?
Krzysi3k - Wto Lut 09, 2010 18:19
Nic wielkiego nie uzyskasz... A jeśli parę KM więcej z niego wykrzeszesz to tanie to nie będzie...
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:25
Krzysi3k napisał/a: | Nic wielkiego nie uzyskasz... A jeśli parę KM więcej z niego wykrzeszesz to tanie to nie będzie... |
aha ale co bym musial zmienić zeby podniesć moc silnika?? wstawic jakis chip czy co??
dobryziom - Wto Lut 09, 2010 18:27
w tym konkretnym wypadku poprawienie dynamiki dało by wyprucie samochodu... ale pewnie nie wchodzi w grę
skorpio118 - Wto Lut 09, 2010 18:28
dobryziom napisał/a: | w tym konkretnym wypadku poprawienie dynamiki dało by wyprucie samochodu... ale pewnie nie wchodzi w grę |
no raczej nie bardzo:P to pewnie nie da sie nic zrobic szybko i tanio szkoda ale dzieki za odpowiedzi
kolin - Pią Lut 19, 2010 14:03
Zrób porządny dolot lub Cai, wydech 2 cale lub 2,25 cala i już powinno być lepiej.
dobryziom - Pią Lut 19, 2010 14:27
kolin napisał/a: | Zrób porządny dolot lub Cai, wydech 2 cale lub 2,25 cala i już powinno być lepiej. |
chyba lepiej nie mówić...
kolin - Pią Lut 19, 2010 14:48
Co masz na myśli bo nie rozumiem
Mój były 200tka 1,4 16v
Wydech 2,25 po całości z cat converter
Dolot z zabudową + dolot zimnego ze zderzaka z kwasówki
Wynik na hamowni
Miałem pchać wałki i na strojenie jechać ale auto się sprzedało a graty poszły osobno.
DANTE79R - Pon Lut 22, 2010 18:26
i generalnie wynik żaden, kilka Nm i KM a koszt tego wydechu i dolotu pewnie sporo kosztował i za te pieniądze można było kupić silnik 1.6 111Km i wyszłoby na to samo
kolin - Pon Lut 22, 2010 21:40
Wydech był spawany z zwykłych rura jaki jest produkowany wydech za 250 zł plus 300 zł zrobienie eleganckiego dolotu.
A mocy w sumie wyszło tyle co w 1.6
Ale widać dla kolegi wynik żaden jak, prostymi modami został osiągnięty w wolnossącym silniku.
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:28
no to sobie wyobrażam ten wydech za 250zł
kolin - Czw Lut 25, 2010 13:06
Spawałem sobie sam, płaciłem tylko za materiał. Nie wiem czego się czepiasz ? Chciał ktoś porady napisałem co ja miałem zrobione poparłem wykresem, więc nie rozumiem. Pewnie dla ciebie istnieje takie coś jak HKS, SS, Magnaflow( jeśli wiesz co to ) której kosztuje znacznie więcej a przyrost ten sam. Jak dla mnie ta dyskusja nie ma sensu bo ze swojej strony nic nie wnosisz do tematu co może pomóc.
Ale idąc dalej co można uzyskać z tego motoru...
Stage 2
-Wałki
-Przesunięta odcinka
-Kolektor SS 4-2-1 2,25" z przespawaną flanszą
Cena 3000zł na gotowo.
Auto przed strojeniem, więc szału nie ma jeszcze.
EDIT:
Wykres po Strojeniu, odcinka jeszcze przesunięta w górę minimalnie...
Do porównania Civic B16A2 VI Gen seryjny nie dawał rady na ćwiartkę.
Koszt całych operacji samochodu zamyka się w ok 5-6 tys pln.
Ocenić możecie sami.
Bocian_s - Pią Lut 26, 2010 23:07
kolin, Robi wrażenie. Mocy wiele więcej jak w moim 1,8. Choć jak by wsadzić te pieniądze w 1,8 to pewnie VVC by wymiękło.
kolin - Sob Lut 27, 2010 15:44
Wg G-Techa 7,4 do 100km/h Prędkości max nie sprawdzałem ale do 200km/h jechało praktycznie równo, szybciej nie jechałem bo nie było gdzie i potrzeby. Dźwięk silnika był elegancki zwłaszcza przejście 5-8 Rpm
Ogólnie miałem iść dalej z tym motorem żeby było ok 150 N/A miałem jeszcze parę pomysłów ale się nie doczekało z powodu zatarcia panewki na wale. Wrzuciłem zwykłe 1,4 i pojechała do Gostynia do nowego klienta. Tajle się rozprzedały i taka był koniec ery tej K-serii
Mogłem zmienić panewki na ACL Race bardziej wytrzymałe i wyważyć cały dół ale nie chciało mi się dołu rozbierać i się zemściło.
W zasadzie do modów miało dojść Przepustnica, talerzy, sprężynki ogólnie głowica, regulowane kółka, odcina ok 8600 strojenie kolejne.
Pytanie po co to wszystko ? A tak dla zasady że się da, i dla wielkiego funu
desperado67 - Pon Mar 01, 2010 00:16
Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy.
Krzysi3k - Pon Mar 01, 2010 00:18
desperado67 napisał/a: | Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy. |
Yhym... jak na swoje czasy były to jedne z najnowocześniejszych silników.
One są fabrycznie wyżyłowane, dlatego mało można osiągnąć samemu.
kaaaziuu - Pon Mar 01, 2010 00:44
Juz tak najgorzej to nie jest. Jesli ma sie troche pieniedzy i checi to mozna zrobic konkretny tuning http://www.dailymotion.co...800hp-sant_auto co prawda silnik uturbiony ale juz jakas motywacja jest
[ Dodano: Pon Mar 01, 2010 00:44 ]
http://www.youtube.com/watch?v=Q_3CRPn6Tl0
desperado67 - Pon Mar 01, 2010 01:02
Kaaaziu ja wiem że można.Taki tuning to bagatela około £ 10000-15000. Większość może sobie pomarzyć bo to nie małe pieniądze.
http://www.youtube.com/watch?v=tTfW98gtmxs
DANTE79R - Pią Mar 05, 2010 18:01
desperado67 napisał/a: | Pisałem żę k-serie to najgorsze silniki roverowskie i tuning to strata czasu i kasy. | skoro taki zły to sprzedaj auto
sobrus - Pią Mar 05, 2010 18:23
Wadą tych silników jest to że sa fabrycznie wystrojone. 103KM z pojemności 1.4 i to tyle lat temu? Chyba tylko Alfa Romeo Twin Spark i najnowsze konstrukcje fiata mają takie parametry (ale większą masę).
Tylko że Alfa jest cholernie awaryjna (wieczne problemy z wariatorem to tylko czubek góry lodowej) a nowe fiaty to nie ta półka cenowa.
To lepiej kupić 1.4 75KM od Hondy i tuningować....?
Na pewno będzie łatwiej niż tuningować K-Series, wsadzisz kase i bedziesz miał to samo. Może.
Sorki ale jak ktoś chce łatwo 150KM to niech celuje w silniki 2.0 albo zupełnie inną półkę cenową.
I Rover VVC i Alfa TS mają przy pojemności 1.8 ok 145KM. A potem długo długo nic - większość firm jest szczęśliwa jak osiągnie 115KM z silnika 1.8.
Oczywiście mówie o autach >10-letnich które można kupić za stosunkowo małą kase.
Weźmy takie sławne BMW E36 z silnkiem 1.8. 115KM i 11.3s do setki, w wersji DOHC 140KM i 10.2 do setki. Nie sądze żeby k-series wymagały jeszcze tuningu skoro mają osiągi porównywalne z takimi silnikami przy mniejszej pojemności.
kolin - Pią Mar 05, 2010 18:51
sobrus napisał/a: | To lepiej kupić 1.4 75KM od Hondy i tuningować....? |
jeśli tylko modować to D15, D16 w górę. Łatwiej się grzebie bo szlaki przetarte, ale motory też chleją oleju tyle co benzyny, taki ich urok, sam wiem bo mam ( Vtec żyje, Vtec pije ). Seryjne Hondy nie są szybkie a że większość jest po modach to zapierniczają.
Dla przykładu moją K-serią po wszystkich modach lałem na 1/4 Civica VTI B16A2 160 PS. K-seria to dobry motor tylko nikt nie zagłębia się w niego bo... no właśnie bo co ? Ja szukałem pytałem ludzi to jedni się śmiali że dolotem i wydechem to mogę w Ładzie ale nie tutaj bo się pogorszy. A prawda jest taka że większość forumowiczy opera się na wyczytanych postach z neta lub słyszał od tamtego lub tego co nigdy nawet na oczy nie widział wałków ani pożądnie zrobionego dolotu. Chcesz grzebać swój motor, masz hajs to dzwonisz po firmach pytasz o wałki, strojenie, dolot sam robisz, wydech kwestia umiejętności. Na sam koniec się chwalisz co wyszło i finito.
Co do BMW a Rover to nie ma co porównywać obu tych ponieważ to inna kategoria klasowa, wagowa itd. Chodź jeśli tak porównać to taki IS powyżej 150km/h zmuci rovera jak będzie chciał.
|
|