Zobacz temat - [seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania

JohnyWalker - Wto Lut 09, 2010 23:34
Temat postu: [seria K] 1.8 turbo- stopień sprężania
Witam :smile:
W związku z pewnym małym projektem mam następujące pytanie: w jaki sposób uzyskano w silniku 1.8 turbo spadek stopnia sprężania do 9.2 z 10.5 w wersji wolnossącej? Czy zastosowano po prostu odpowiednio grubszą uszczelkę? A może inne są tłoki/komory spalania? Sytuacja z uszczelką byłaby mi bardzo na rękę :razz:

sTERYD - Sro Lut 10, 2010 01:09

chyba nie myślisz, że zmiana stopnia sprężania o 15% dałaby się załatwić zmianą grubości uszczelki o milimetr, tymbardziej, że w 1,8T nie była jeszcze stosowana uszczelka mls... może po prostu wydłużony został blok, albo zmienione fazy rozrządu, tak aby opóźnić sprężanie...
JohnyWalker - Sro Lut 10, 2010 13:24

Jakieś 1.27mm jeśli chodzi o ścisłość :wink:
A czemu nie? Co wyjdzie w produkcji taniej- stworzyć specjalną uszczelkę czy nowy blok...?
A wałkami rozrządu nie da się zmienić statycznego stopnia sprężania, to jest po prostu stosunek pojemności skokowej cylindra do pojemności komory spalania.

Markzo - Sro Lut 10, 2010 14:05

Są informacje o innych tłokach i korbach, niższe sprężanie i są mocniejsze ;)
JohnyWalker - Sro Lut 10, 2010 14:30

O to właśnie mi chodziło. Dzięki.
Więc nie będę miał tak łatwo :roll:

Zukowaty - Sro Lut 10, 2010 14:35

Rozmawiałem ostatnio z Marianem lub Tomim i któryś z nich mówił że były inne tłoki i uszczelka pod głowę.
PHJOWI - Sro Lut 10, 2010 14:51

cały srodek jest znacznie mocniejszy.
JohnyWalker - Sro Lut 10, 2010 14:57

Środek tzn. wał, korby, tłoki?
Markzo - Sro Lut 10, 2010 14:58

tak ;) dlatego turbienie zwykłego 1.8 może być cięzkie... nie lepiej zaaplikować mu VVC?
JohnyWalker - Sro Lut 10, 2010 15:29

Z pewnych przyczyn turbo dużo bardziej mi odpowiada. A VVC i tak zaowocuje większym obciążeniem układu korbowego, tyle że charakterystyka będzie inna. Chociaż i Nm mniej a to chyba ma największe znaczenie dla trwałości. Myślę jednak że zwykły, odprężony 1.8 przy łaskawym traktowaniu przetrwa moc rzędu 140-150KM (soft turbo).

Pozostaje tylko problem jak zyskać ponad 1mm odległości głowicy od bloku.

hvil - Sro Lut 10, 2010 19:02

E tam mocniejszy. Ja mam 1.8T i z tego co zasięgnąłem wiadomości, to D**pa nie silnik uturbiony. strach w nim cokolwiek grzebac!
piter34 - Sro Lut 10, 2010 20:45

hvil, czy możesz wstawić przecinki i kropki do swojej wypowiedzi? Dziękuję z góry... :roll: