Zobacz temat - [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?

Flodam - Sro Lut 10, 2010 18:58
Temat postu: [416Si 16V 96r] płyn w oleju, głowica i uszczelka ok, więc ?
Witam serdecznie wszystkich. jestem użytkownikiem rovera 416Si od niemal 8 lat i naprawdę nie miałem z nim większych problemów az do ostatniego weekendu....
płyn przedostał sie do oleju......... :???: zapoznawszys się z podobnymi problemami zawiozłem głowicę na sprawdzenie... i jest wszystko ok. uszczelka także jest dobra.... co mogło sie stać jeszcze?? czy mogł np . pęknąć blok?? prosiłbym o pomoc

PDR - Sro Lut 10, 2010 19:27

Miałem podobny problem, z tym że u mnie to olej szedł do płynu i jako bonus - kompresja do płynu (ciśnienie rozerwało wąż między blokiem a chłodnicą). Planowanie głowicy, nowa uszczelka i nowe śruby nie pomogły, więc spisałem motor na straty i wstawiłem inny. Do dziś nie wiem co było nie tak z tamtym silnikiem, ale najbardziej prawdopodobne wydaje mi się uszkodzenie bloku, bo te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzanie, jednak gdybym chciał krok po kroku dochodzić co było nie tak, za dużo by mnie to kosztowało.

Na jakiej podstawie stwierdzasz, że uszczelka była dobra? Czasem uszczelka puszcza, a nie musi to być wyraźnie widoczne po oględzinach...

Jeśli masz pewność, że winy za awarię nie ponosi ani uszczelka, ani głowica, radziłbym rozejrzeć się za nowym silnikiem. Nie jest to może jakiś błyskotliwy czy bardzo pomocny pomysł, zwłaszcza że ten silnik może być w niewiele lepszym stanie, ale ja właśnie tak w podobnej sytuacji zrobiłem.

Najlepiej niech wypowie się jeszcze ktoś bardziej obeznany, nie chcę uchodzić za jakiegoś eksperta, znam ten problem jedynie z własnego doświadczenia a każdy przypadek może być inny... ;)

Lechos - Sro Lut 10, 2010 19:41

Moze cos jest nie tak z uszczelnieniem tulei cylindrow. Jesli dobrze pamietam to siedza tam oringi albo jest klejone na klej hylomar.
piter34 - Sro Lut 10, 2010 20:39

Flodam napisał/a:
uszczelka także jest dobra
PDR napisał/a:
Na jakiej podstawie stwierdzasz, że uszczelka była dobra? Czasem uszczelka puszcza, a nie musi to być wyraźnie widoczne po oględzinach...

No właśnie. Na uszczelce nie zawsze da się jednoznacznie zauważyć, że coś jest "nie tak".

snake0908 - Czw Lut 11, 2010 12:48

Flodam napisał/a:
co mogło sie stać jeszcze?? czy mogł np . pęknąć blok?? prosiłbym o pomoc



Tak jak napisał Lechos, to mogą być uszczelnienia tulei cylindrowych, pozdrawiam

RYCHO2 - Czw Lut 11, 2010 18:30

sprawdz czy płyn nie cieknie ci po bloku pod kolektorem ssącym bo jeśli tak to tamtędy lubi sie dostac do misy olejowej przez mocowanie stalki oleju i połączenie misy z kadłubem silnika. ja tak miałem i juz myślałem że to uszczelka pod głowica bo z oleju zrobił się majonez a zbiorniczek na płyn zrobił się pusty.
snake0908 - Czw Lut 11, 2010 22:43

RYCHO2 napisał/a:
przez mocowanie stalki oleju i połączenie misy z kadłubem silnika.


Może głupie pytanie, ale co to jest stalka? No i twierdzenie śmiałe z tym przedostawaniem się cieczy chłodzącej do oleju przez uszczelkę misy olejowej.