Zobacz temat - [R200] PROBLEM Z ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] PROBLEM Z ABS

sacharko - Pią Lut 12, 2010 21:35
Temat postu: [R200] PROBLEM Z ABS
WITAM

Od 5msc jestem posiadaczem Roverka 200 (benzyna, rok prod.1999) i pojawił sie problem,
podczas hamowania przy małych predkościach zaczyna działać ABS (pulsuje pedał hamulca).
w poprzednich postach wyczytałem ze powodem tego może być peknięty pierścień ABS, ale czy to tylko jest ten jedyny powód..
proszę o pomoc czy mam wymienić tylko pierścien czy cały przegub..
Na Allegro znalazłem informacje o zakupie takich elementów
http://allegro.pl/item913...00_600_800.html

odpiszcie mi co mam zrobić, jakimi parametrami należy sie kierować przy zakupie przegubu, czy pierścieni ABS

z gory dzięki

Zlotowa - Pią Lut 12, 2010 22:12

Ja mam w swoim Roverku pęknięty pierścień w prawym przednim kole i jedynym zauważalnym objawem jest zapalenie kontrolki abs.
Dzieje się to przy jeżdzie po nierównościach.Przykładowo 15 razy przejade i wszystko bedzie ok,a za 16 kontrolka zapali się.
Także wydaje mi się,że u Ciebie można wykluczyć pęknięty pierścień.Choć moge się mylić :)

Aro_1988 - Sob Lut 13, 2010 22:16
Temat postu: [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Witam. Czy oprócz pękniętego pierścienia ABSu, coś innego może powodować właczanie się ABSu to nie wiem. Możliwe że coś może być z samym czujnikiem ABSu, ale wątpie, bo jeżeli piszesz ze przy małych prędkościach zaczyna ci pulsować pedał hamulca, to myślę ze jednak na którymś przegubie jest pęknięty pierścień ABSu. U mnie było podobnie, przy małych prędkościach np. przy dohamowaniu do świateł w pewnym momencie pulsuje pedał hamulca, a przy jeździe z większymi prędkościami nawet po dłuższym przytrzymaniu hamulca nic się nie działo. Czasami (ale rzadko) zaraz po odpaleniu silnika lub w trakcie jazdy kontrolka ABSu się zaświeciła. Okazało się że miałem właśnie pęknięty pierścień ABSu i trzeba było wymienić przegub
Kot - Sob Lut 13, 2010 23:38

Przy peknietym pierscieniu nie zawsze swieci sie kontrolka ja mialem pekniety i nie swiecila sie ... objawy byly takie jak kolega wyzej wymienil, na szczescie udalo sie pospawac nieszczesny pierscien i juz pol roku jest git :)
sdm1 - Nie Lut 14, 2010 18:28

Mam od niedawna Rovera 200 z 98 raku i mam podobny problem. Przy wolniejszej jezdzie podczas hamowania dziwnie zachowuje sie ABS. Peal robi sie twardy jakby dwa metale tarly o siebie. Dodatkowo od czasu do czasu slychac z pod maski takie delikatne terkotanie. Ustaje po delikatnym nacisnieciu hamulca. Czy to moze byc pompa ABS-u? A co do porscienia to prosze o informacje czy kosztowna jest taka naprawa? Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie sugestie...
Aro_1988 - Nie Lut 14, 2010 19:10
Temat postu: [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Jeżeli chodzi o naprawę pierścienia ABSu to zależy co masz na myśli.
Jeśli zdecydujesz się spróbować pospawać ten pierścień to chyba duże koszta to nie będą, bo tylko spawarka potrzebna i elektroda (w sumie chyba najtaniej). Tu pewnie kolega o niku Kot ci coś podpowie
Jeżeli chciałbyś kupić nowy przegub to koszt nieco ponad 100zł ( sam nie pamiętam już w jakiej cenie kupiłem dlatego nie chce kogoś wprowadzać w błąd podając konkretną cenę) ale najlepiej zapytać w motoryzacyjnym.
Jeszcze jest jedna możliwość, zakupu samego pierścienia i wciśnięcie (wbicie) go w miejsce uszkodzonego (starego), ale z tego co przeczytałem kiedyś na forum istnieje duże prawdopodobieństwo, że podczas nabijania pierścienia po prostu sobie pęknie i cały wydatek pójdzie na nic. Także ta trzecia możliwość chyba odpada.
Jeżeli chodzi o terkotanie to czy ono występuje w trakcie hamowania, czy w trakcie normalnej jazdy?

sdm1 - Nie Lut 14, 2010 20:23

Dziekuje za podpowiedz :) Nie ma co eksperymentowac ze spawaniem - dla wlasnego bezpieczenstwa lepiej wymienic przegub. Co do terkotania to nie ma reguly. Uslyszalem to jadac powoli, ale po wcisnieciu nawet leciutko pedalu hamulca przestaje na moment. Nie jest to ciagle, pojawia sie nieregularnie. Zastanawia mnie to, ze po nacisnieciu hamulca (nawet leciutko) przestaje.
Aro_1988 - Nie Lut 14, 2010 21:40
Temat postu: [R200 1.4 K] PROBLEM Z ABS
Jakoś trudno mi coś w ogóle w tej sprawie doradzić :-/ To terkotanie jest podobne (tylko mniej hałaśliwe) dźwiękiem do działania ABSu? Ja ogólnie jako pierwszą czynność sprawdziłbym, pooglądał czy coś się nie dzieje przy klockach i tarczach hamulcowych(jaki jest ich stan), np. czy coś tam nie jest przybrudzone, czy coś nie jest luźne zbytnio.
klin - Pon Lut 15, 2010 11:38

Jak miałem pęknięty pierscień ABS to też miałem takie terkotanie czasami przypominało cykanie zegarka. Po wymianie przegubu wszystko ucichło.
czapaja - Pon Lut 15, 2010 13:44

sdm1, terkocze pompa ABSu pod maską Masz uwalony albo któryś czujnik albo pierścienie ABSu na jednym z kół. Czujniki możesz sprawdzić omomierzem. Ich opór powinien wynosić 1-2 kOhmy. Jeśli czujniki ok to pierścienie sprawdz, tylko bardzo dokłądnie bo łatwo jest przeoczyć pęknięcie;) Nie wiem jak jest w R200 ale w R400 trzeba było zmienić piastę całą.
Pozdro

sdm1 - Pon Lut 15, 2010 18:36

Bardzo dziekuje za sugestie. Biore sie do sprawdzania - dam znac co bylo przyczyna klopotow. Pozdrawiam :)
Kot - Pon Lut 15, 2010 19:36

Ja pospawalem i gra jak ta lala :) tylko ze trzeba migomatem bo troche skorodowany moze byc i elegancko wtedy bedzie:) mowie... ja jezdze od ponad pol roku i wszystkioo jest w porzadku wiec lepiej pospawac i zaplaicic nawet komus 20 zlotych niz kupowac przegub i jak sie samemu nie umie to placic jeszcze za wymiane ;)
szymon1805 - Pią Kwi 16, 2010 20:28

Witam. Wprawdzie po czasie, ale mam wielką prośbę do sdm1. Jeśli mógłbyś to podaj proszę przyczynę swojego problemu. Od niedawna pojawił się u mnie ten sam problem z identycznymi objawami, a nie chcę na pałę wymieniać wszystkiego po kolei.
alek65 - Sob Kwi 17, 2010 19:17

Witaj , powiem tak . Miałem objawy jak Ty i inni .
Wymieniłem całe przeguby z prawej i lewej .
Weź szczotę drucianą , wyczyść je . Co zobaczysz ,pierścienie są skorodowane , często pęknięte , czujnik ' głupieje , kontrolka świeci . Jazda z uszkodzonym ABS-em to jazda po lodzie ,nie wiesz kiedy się zatrzymasz . Wymienić i po bólu .
Pozdrawiam

sdm1 - Sob Kwi 17, 2010 20:20
Temat postu: ABS problem?
Witam....juz po problemie. Pierscien skorodowany do granic mozliwosci no i PĘKNIĘTY!!! Rozpadl sie przy demontazu przegubu.
Wymienilem przegub i jest OK. Dzieki za sugestie - pomogly :)
Pozdrawiam...

Szczygus - Sro Cze 02, 2010 21:28

Witam, przepraszam za odgrzebywanie tematu. Mi także zapala się kontrolka ABS na desce ale występuje to tylko kiedy pada deszcz. Zapala się ona podczas deszczu, czasami obrotomierz spada na sam dół i nie reaguje a potem normalnie funkcjonuje. Wtedy też czasami piszczy mi pasek. Jak byłem na wymianie opon to facet mi powiedział że mam pęknięta mażetę(?) w prawym przednim kole, ale nie bardzo wiem co to jest. Co tu może być przyczyną zapalania się tej kontrolki? Pozdrawiam
ArekL - Czw Cze 03, 2010 17:39

U mnie też pęknięty pierścień w prawym przednim kole. Kontrolka się zapala za każdym razem po przekroczeniu ok. 20 km/h. Występuje też to terkotanie (głośne :/ ) i trzęsienie pedału przy małych prędkościach, typu wyjeżdżanie z garażu lub wjeżdżanie.

Diagnosta radził pospawać albo wymienić przegub, bo powiedział, ze samego pierścienia nie dostanę (R400). Będziemy spawać, zobaczymy jak to będzie.

dki - Nie Sie 22, 2010 08:11

Witam podpowiedcie mi jak się zabrac do sprawdzenia tego pękniętego pierścienia ,najpierw koło ściąnąc i czego mam szukać dalej?
leszek95b - Nie Sie 22, 2010 15:19

dki, nie musisz ściągać koła. Przekręć koło na bok, podnieś na lewarku i przekręć o 360 stopni patrząc na pierścień.
dki - Sro Sie 25, 2010 10:39

dobra zdiagnozowałem pękniety pierścień zębaty na przegubie czy to będzie to? i teraz co pospawać czy lepiej nowe kupić?
leszek95b - Sro Sie 25, 2010 10:51

dki, jak uda się idealnie pospawać i założyć tak, żeby nie pękło przy zakładaniu - to pospawać.
W każdym innym przypadku wymienić na nowy :)

tomo63 - Sro Sie 25, 2010 12:46

Mi znajomy pospawał pierścień MIG-iem bez zdejmowania czegokolwiek poza kołem, teraz tylko od czasu do czasu abs się wyłącza w ogóle - pomaga tylko ponowne uruchomienie samochodu. A druga sprawa, to pompa ABS nadal jakoś klekocze. Zastanawiam się czy nie pada albo coś?
leszek95b - Sro Sie 25, 2010 13:09

tomo63 napisał/a:
Mi znajomy pospawał pierścień MIG-iem bez zdejmowania czegokolwiek poza kołem, teraz tylko od czasu do czasu abs się wyłącza w ogóle - pomaga tylko ponowne uruchomienie samochodu. A druga sprawa, to pompa ABS nadal jakoś klekocze. Zastanawiam się czy nie pada albo coś?

No to brawo dla spawacza, wyczyścił rdzę i spasował pierścień wzrokiem - tak to chyba tylko TurboDymoMen potrafi :)

tomo63 - Sro Sie 25, 2010 16:39

leszek95b napisał/a:
No to brawo dla spawacza, wyczyścił rdzę i spasował pierścień wzrokiem - tak to chyba tylko TurboDymoMen potrafi


Ważne, że było bezinwazyjnie i za 20zł :) , ale tak poważnie już mówiąc, to będę kiedyś musiał zajrzeć do tego, bo jak mówię pompa świruje nadal, ale mniej.
Jeśli chodzi o oczyszczenie pierścieni, to zrobiłem to latem jak się bawiłem chyba w montaż klimy.

Darek416 - Czw Wrz 09, 2010 18:09

Wiatm, czy ktoś ma namiary gdzie mozna kupić same pierścienie do ABS? przemaglowałem całe allego i pół internetu i nie moge znaleźć :(
leszek95b - Czw Wrz 09, 2010 18:12

Darek416, AFAIK nie można.
Może ktoś Ci dorobi, ale marna szansa że zrobi to idealnie.

Paul - Czw Wrz 09, 2010 18:16

Darek416 napisał/a:
nie moge znaleźć
I nie znajdziesz :P To nie występuje jako część zamienna, chyba że na szrocie, ale takiego "czegoś" bałbym się zakładać, bo nie wiadomo, jak było zdejmowane i jak długo pociągnie :(
leszczu - Czw Wrz 09, 2010 18:20

Jedynym wyjściem jest niestety zmiana przegubu :/
Darek416 - Czw Wrz 09, 2010 19:56

Dziękuję, takiej odpowiedzi się spodziewałem -niestety. Ale dałbym sobie rękę odciąć, że gdzieś na forum czytałem, że właśnie można to dostac, pewnie tak jak mowicie - ściągniętę z innego przegubu, to już lepiej wybrać się na szrot i samemu ściągnąć.
Prawdopodobnie już dawno kupił bym nowy przegub, gdyby nie to, że mam oba pierścienie pęknięte, więc to juz będzie spory wydatek :( w intercars-ie już po zniżkach 270zł za sztukę firmy spidan.

A może macie namiary gdzieby taniej kupić taniej takowe przeguby? Najbardziej obawiam się tego, że po wymianie przegubów okaże się, że to jednak czujnik padł.

[ Dodano: Czw Wrz 09, 2010 20:56 ]
Czy są firmy przegubów które należy z daleka omijać? Bo np. na allegro jest dosłowny "NO NAME" za 124zł szt. i mam chęć kupić, tylko czy wytrzymają chociarz 3 lata? nr. aukcji "1218025105"

leszek95b - Czw Wrz 09, 2010 20:42

Darek416 napisał/a:
A może macie namiary gdzieby taniej kupić taniej takowe przeguby? Najbardziej obawiam się tego, że po wymianie przegubów okaże się, że to jednak czujnik padł.


A możesz napisać w ogóle dlaczego chcesz wymieniać przeguby bądź pierścienie?
ABS się sam załącza? Pali się kontrolka ABS? Napisz więcej w czym jest problem.

Paul - Pią Wrz 10, 2010 08:56

leszek95b napisał/a:
A możesz napisać w ogóle dlaczego chcesz wymieniać przeguby bądź pierścienie?
:roll: Przecież w 1-szym poście masz napisane :P
sobrus - Pią Wrz 10, 2010 09:00

Równie dobrze oprócz pierścienia może być padnięty czujnik ABS.
Tak było w moim przypadku. Objawy takie same - ABS załączał sie przy małych prędkościach lub wyłączał całkowicie.
Przyczyna - uszkodzony czujnik ABS na prawym tylnym kole. Koszt 60zł + robota.

leszek95b - Pią Wrz 10, 2010 09:25

Cytat:
Przecież w 1-szym poście masz napisane

Kolega Darek416 nie pisał o swoim problemie, od razu zapytał czy da się kupić pierścienie.

ArekL - Pią Wrz 10, 2010 11:50

Ja pisałem na po poprzedniej stronie o swoim pierścieniu i już dawno mam pospawany. Nie dość, że był oderwany od przegubu, to jeszcze był pęknięty. 3 spawy migomatem - w tym 1 na pęknięciu - załatwiły problem. Robiliśmy to na kanale, bez zdejmowania koła. Jeżdżę tak od czerwca i nic się nie dzieje. Zdaje się, że nie trzeba nic pasować, ten pierścień nie ma żadnego punktora ustalającego jego pozycję względem czujnika. Przyspawać tylko do przegubu i już.

Na małych prędkościach też mi ABS działał, a kontrolka zapalała się dopiero powyżej 20 km/h. Na wstecznym chyba cały czas będzie działał, ale nie wiem na 100%.

leszek95b - Pią Wrz 10, 2010 11:54

ArekL, aby go poprawnie pospawać trzeba zadbać o poprawny rozstaw ząbków między sobą. Jeśli wam się udało to :brawo: .
pistolet - Nie Wrz 19, 2010 19:05

Witam. Po przeczytaniu tematu i wszystkich postow chcialem sie dolaczyc do dyskusji z podobnym problemem. ABS dziala czesto przy nieduzych predkosciach, np gdy dojezdzam do swiatel i lekko hamuje "pulsuje" pedal hamulca, do tego czasem podczas ruszania oraz wolnej jazdy (1 i 2 bieg i niskie obroty) zdarza sie uslyszec takie dziwne terkotanie, ktore ustaje na chwile w momencie lekkiego nacisniecia pedalu hamulca. Dodam, ze kontrolka ABS nie zapala sie podczas jazdy, tylko przy zaplonie na chwilke, pozniej gasnie normalnie. Wyczytalem ze problemem moga byc przeguby do wymiany albo pompa od ABS odnosnie tego terkotania. Jak to sprawdzic? I ile mechanik moze sobie policzyc za wymiane tego wszystkiego?
leszek95b - Pon Wrz 20, 2010 07:12

kb2502, sprawdź pierścienie na przegubach z przodu oraz na piastach z tyłu (tutaj profilaktycznie, bo raczej nic im nie grozi). Sprawdź też czujniki ABS'u.
Pompy nie ruszaj narazie, najczęściej jest to właśnie pierścień.

leszczu - Pon Wrz 20, 2010 09:34

kb2502 napisał/a:
Witam. Po przeczytaniu tematu i wszystkich postow chcialem sie dolaczyc do dyskusji z podobnym problemem. ABS dziala czesto przy nieduzych predkosciach, np gdy dojezdzam do swiatel i lekko hamuje "pulsuje" pedal hamulca, do tego czasem podczas ruszania oraz wolnej jazdy (1 i 2 bieg i niskie obroty) zdarza sie uslyszec takie dziwne terkotanie, ktore ustaje na chwile w momencie lekkiego nacisniecia pedalu hamulca. Dodam, ze kontrolka ABS nie zapala sie podczas jazdy, tylko przy zaplonie na chwilke, pozniej gasnie normalnie. Wyczytalem ze problemem moga byc przeguby do wymiany albo pompa od ABS odnosnie tego terkotania. Jak to sprawdzic? I ile mechanik moze sobie policzyc za wymiane tego wszystkiego?

Masz te wszystkie objawy co ja miałem. U mnie okazało, się że był pęknięty pierścień na lewym przegubie. Wymieniłem i problem ustał. :wink:

pistolet - Pon Wrz 20, 2010 13:21

Ustało nawet to terkotanie po wymianie? Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak? Czy taki przegub się nada?
http://allegro.pl/przegub...1206924342.html
Jeszcze mam pytanie, czy jak już wymieniam z jednej strony przegub to czy z drugiej również powinno się w tym samym czasie wymienić profilaktycznie? Czy jeśli przy drugim kole pierścień będzie OK, to mam tego nie ruszać?

leszek95b - Pon Wrz 20, 2010 13:28

kb2502 napisał/a:
Czy jeśli przy drugim kole pierścień będzie OK, to mam tego nie ruszać?

Jak jest OK to nie ruszaj, nie ma potrzeby.

leszczu - Wto Wrz 21, 2010 10:24

kb2502 napisał/a:
Ustało nawet to terkotanie po wymianie?

Tak :wink:
kb2502 napisał/a:
Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak?

Niestety tak :/
kb2502 napisał/a:
Czy taki przegub się nada?
http://allegro.pl/przegub...1206924342.html

Tak :wink:
kb2502 napisał/a:
Jeszcze mam pytanie, czy jak już wymieniam z jednej strony przegub to czy z drugiej również powinno się w tym samym czasie wymienić profilaktycznie? Czy jeśli przy drugim kole pierścień będzie OK, to mam tego nie ruszać?

Jak jest ok i nic nie terkocze to nie wymieniaj. Tylko dobrze zbadaj z której strony ten pierścień jest pęknięty. :grin:

pistolet - Wto Wrz 21, 2010 16:46

Podniosłem auto na podnośniku, skręciłem koła i w prawo i w lewo i zaglądałem tam, ale nie widać zeby było cokolwiek urwane. Jak to ma wyglądać to pęknięcie może ktoś podrzucic jakies zdjęcie?? Z góry dziękuję.
leszek95b - Wto Wrz 21, 2010 18:41

kb2502, nic nie będzie urwane, będziesz widział poprostu pęknięcie pierścienia z ząbkami na przegubie.
leszczu - Sro Wrz 22, 2010 11:45

U nie było coś takiego :wink:

pistolet - Pią Wrz 24, 2010 18:31

Wydaje mi się, że pierścienie są w porządku. Nie zauważyłem pęknięcia nigdzie. Może to wina czujnika na którymś kole? Gdzie wpiąć omomierz, żeby sprawdzić oporność?
kharry - Sro Wrz 29, 2010 22:32

leszczu19901 napisał/a:
kb2502 napisał/a:
Wymienić muszę cały przegub żeby wymienić ten pierścień tak?


Niestety tak

To w końcu się wymienia przegub czy piastę? :roll:

leszek95b - Sro Wrz 29, 2010 22:37

kharry napisał/a:
To w końcu się wymienia przegub czy piastę?

Z przodu wymienia się przegub - to na nim jest pierścień.
Z tyłu wymienia się piastę - na niej jest pierścień... ale nie słyszałem żeby komuś pękł z tyłu.

kharry - Sro Wrz 29, 2010 23:17

leszek95b, dzieki :)
Raku83 - Sro Lis 24, 2010 18:21

Witam drodzy koledzy i koleżanki. U mnie [R25] problem wyglada następująco podczas odpalania auta kontrolka ABS gaśnie po jakiejś chwili (5-6sek) wcześniej tak się nie działo gasła zaraz po odpaleniu( choc i teraz czasem też tak sie zdaża). Ostatnio podczas jazdy w deszczu po mieście przy prędkości 30km/h po dodawaniu gazu przednie prawe koło traciło przyczepność poprostu się ślizgało :/ . Problem ustał po przejechaniu jakis 300m, do tych dziwnych objawów mogę dodać że podczas chamowania( delikatnego) załanczał się ABS :shock: Nie wiem co może byc przyczyną takiego zachowania auta jak narazie zdażyło mi się to tylko jeden raz. Co o tym myślicie :?:
leszczu - Sro Lis 24, 2010 19:44

Sprawdzałeś pierścienie na przegubach ??
kharry - Czw Lis 25, 2010 01:27

Jak wyżej
Raku83 - Czw Lis 25, 2010 16:11

W sumie to nie spraedzałem ale z tego co wyczttałem w temacie to na 99% podejrzewam właśnie pęknięty pierścień. Chyba że może coś innego jak myślicie?
Aro_1988 - Czw Lis 25, 2010 19:07
Temat postu: [R200] PROBLEM Z ABS
Podobnie jak koledzy wyżej, myślę że najłatwiej i najszybciej jest zobaczyć czy nie jest peknięty pierścień ABSu a potem jakby coś martwić sie czy może być to coś innego
leszczu - Pią Lis 26, 2010 10:29

Cytat:
Chyba że może coś innego jak myślicie?

Najpierw tak jak pisałem wyżej sprawdź te pierścienie, a potem pomyślimy co dalej. :wink:

sobrus - Wto Lis 30, 2010 10:07

U mnie walnięty był nie pierścień ale tylny czujnik ABS.

Objawy były 100% jak przy pierścieniu, czyli
- ABS wyłaczał sie po krótkim odcinku
- gdy działał włączał sie przy hamowaniu przy małych prędkościach

Więc nie nastawiałbym sie ze to koniecznie pierścień.

Rok jeździłem po różnych mechanikach, w końcu przy pomocy komputera Bosch okazało sie że tylny prawy czujnik wariuje i przy bujaniu samochodem potrafi pokazać 50km/h na postoju.
Na oko nie było nic widać, że jest uszkodzony.

Kupiłem używany (i to chyba nawet od R25) za 50zł i od tej pory spokój.

Jezeli pierścienie sa całe, to trzeba podłączyć kompa i sprawdzić odczyty każdego koła z osobna, a nie bawić sie w kotka i myszkę - bo szkoda nerwów czasu i pieniedzy. Boscha ma wielu mechaników.

PS. Bratu w BMW tez padł czujnik więc to nie jest odosobniony przypadek.

sek099 - Pią Mar 18, 2011 13:34

Jak sprawdzić czy czujnik jest dobry? miernikiem?
marcinz77 - Czw Wrz 22, 2011 17:47

Też mam problem z pierścieniem abs. Przy każdym dojeździe do skrzyżowania włączał się abs i było słychać nieprzyjemne chrobotanie. Okazało się, że w przednim lewym kole był pęknięty pierścień. Wymieniłem przegub (choć tamten był jeszcze w dobrym stanie) i problem zniknął. Długo się nie nacieszyłem spokojną jazdą okazało się, że teraz pęk mi pierścień w prawym kole. Nie mam kasy, a pisaliście, że można go zespawać. Tylko mam pytanie: na pęknięciu powstała kilkumilimetrowa przerwa i odległość między zębami jest większa, czy wystarczy tylko wypełnić tą przerwę? Bo ścisnąć do pierwotnego kształtu chyba się nie da.
A może ktoś ma zdjęcie, jak wygląda pierścień po spawaniu?

[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 18:47 ]
Dzięki za poradę :sad:

leszczu - Czw Wrz 22, 2011 18:42

Lepiej wymień cały przegub, a jak nie masz kasy to wyjmij bezpiecznik od ABS-u. :wink:
sobrus - Pią Wrz 23, 2011 07:10

Wyłączanie ABS to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza tuż przed zimą.
Oczywiście jazda na uszkodzonym jest jeszcze gorsza.

Czy R200 w wersji ABS ma korektor siły hamowania?

kzrr - Pią Wrz 23, 2011 07:25

sobrus napisał/a:
Czy R200 w wersji ABS ma korektor siły hamowania?


Co to jest korektor siły hamowania ?

Jezdze 2 rok z wypietym ABSem i jest wszystko ok :)

marcinz77 - Pią Wrz 23, 2011 09:37

Fakt, wymiana przegubu nie jest aż tak droga (przegub ok. 100zł + 50 zł wymiana), ale nikt nic nie napisał, jak prawidłowo pospawać pierścień, a chciałbym wiedzieć tym bardziej, że teraz mam dużo czasu i mógłbym trochę pogrzebać przy aucie.
sobrus - Pią Wrz 23, 2011 10:01

Korektor siły hamowania to urządzenie które reguluje siłę hamowania przedniej i tylej osi.
Osie te są dociskane do podłoża z różną siłą (przednie o wiele bardziej).

Uszkodzenie/brak korektora powoduje że albo przednie koła się blokują a tylne hamują słabo - albo przeciwnie przednie hamują słabo, a tył juz sunie.

W niektórych autach z ABS to wlasnie ABS pełni rolę korektora i zapobiega blokowaniu osi.
Dlatego nie zaleca się wyłaczania ABS, bo to nie jest całkiem tak, że mamy wtedy "wersję bez ABS".

Mój Tata miał auto z (jak podejrzewamy) walniętym korektorem bez ABS i strach było mocno hamować, przednie koła zbyt często się blokowały.
Na przeglądzie technicznym to nie wyjdzie, bo osie testowane są niezależnie.

Z resztą w zimie ABS jest bardzo przydatny (pod warunkiem ze mamy dobre opony) i ja po prostu nie chciałbym żeby nie działał. Na naprawdę mojego też trochę wydałem ale ostatniej zimy czułem się na drodze o wiele bezpieczniej.

Fafnoscie - Pią Wrz 23, 2011 10:19

nie da się raczej nic zrobić z pękniętym pierścieniem... miałem to samo i musiałem wymienić oba przeguby - teraz śmiga aż miło ;) Też chciałem to jakoś naprawić ale mechanik powiedział że to się raczej nie da a co więcej nie ma sensu bo jak już raz pękło to ciężko będzie to naprawić żeby idealnie działało. Wypnij bezpiecznik od ABSu albo wymień przegub. powodzenia !
marcinz77 - Sob Wrz 24, 2011 11:45

Czy wystarczy wypiąć ten bezpiecznik znajdujący się po kierownicą, bo jeszcze jeden jest dodatkowy bezpiecznik układu ABS po prawej stronie akumulatora?
leszczu - Sob Wrz 24, 2011 13:14

Według instr jest tylko jeden bezpiecznik od ABS-u pod kierownicą. :wink:
marcinz77 - Sob Wrz 24, 2011 14:37

Jest taki dodatkowy bezpiecznik (opcja), 40A pod skrzynką bezpieczników w przezroczystej puszce. Sprawdzałem.
Fafnoscie - Pon Wrz 26, 2011 09:18

marcinz77 napisał/a:
Jest taki dodatkowy bezpiecznik (opcja), 40A pod skrzynką bezpieczników w przezroczystej puszce. Sprawdzałem.


odepnij ten pod kierownicą i sprawdź czy działa (a raczej czy abs już nie działa) ;)

pgrad - Wto Wrz 27, 2011 18:14

Można pospawać ten pierścień, tylko że jeżeli jest bardzo skorodowany to nie ma sensu. Dziur z powodu rozciągnięcia nie można wypełniać bo czujnik będzie głupiał. Przyczyn tego, że ABS włącza się wtedy kiedy nie powinien może być wiele. Od uszkodzonego czujnika (można spr. kompem lub podmieniając, chyba że kontrolka cały czas świeci to da radę też miernikiem), pękniętego pierścienia, przetarty przewód po uszkodzone zawieszenie (jedno koło wyprzedza drugie np. przy hamowaniu).
marcinz77 - Czw Wrz 29, 2011 10:14

Macie rację, nie będę spawał tego pierścienia, tym bardziej, że nie uda mi się go ścisnąć, aby zlikwidować tą przerwę. Na razie wypnę tylko bezpiecznik. Kontrola ABS mi się nie zapala, a objawy są takie same jakie miałem w lewym kole. Wystarczyło tylko wymienić przegub i wszystko wróciło do normy.
wroblikns - Wto Paź 11, 2011 10:51

widzę że nie jestem jedyny z tym problemem,

u mnie załączanie ABSu bez przyczyny zaczęło się tak jak tutaj komuś, właśnie po wymianie łożysk z przodu. łatwo można przy takiej naprawie uszkodzić pierścień ABSu?

nie wiem jak było u Was ale mi załącza się ABS nie za każdym razem, tak 2-3 razy na dzień, próbowałem zdiagnozować przy jakiej prędkości ale jest chyba dość różna, zazwyczaj wlaśnie przy dojeżdżaniu do swiateł, tak w przedziale 20-50 km/h, tylko dziwi mnie że dzieje się to bardzo rzadko

czy uszkodzony czujnik może być tez przyczyną? czy raczej wtedy ABS by się załączał za każdym razem?

musze podjechać do mechanika żeby obejrzał te pierścienie czy gdzieś nie uszkodził, a jak nie to pozostaje szukać komputera, sąsiad ma kompa BOSHA, już kiedyś sie z nim umawialem że mi sprawdzi błędy ale twierdził że raczej odczyta tylko silnik, a reszta układów już może nie podejść :/

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 11:51 ]
póki co wyciągnąłem bezpiecznik bo trochę bojno tak jeździć jak po lodzie, tylko wkurza trochę teraz ta świecąca kontrolka ABSu :P

sobrus - Wto Paź 11, 2011 11:09

Może być pierścień, ale czujnik też. U mnie był to czujnik.
Czujnik musi być czysty i prawidłowo ustawiony.
U mnie niestety był uszkodzony i dopiero wymiana pomogła na stałe.
Czyszczenie pomagało na 2 dni.

Co do kompa to zależy jaki BOSCH, mój był testowany boschem i ABS jak najbardziej działał ze wszystkimi parametrami (prędkość każdego koła) widzianymi na ekranie komputera.
Z resztą o ile wiem to ABS w Roverach jest firmy BOSCH.

Problem polega na tym, że w pewnych sytuacjach jedno z kół ma zły odczyt prędkości (u mnie np pokazywało momentami 70km/h choć samochód stał w warsztacie).

wroblikns - Wto Paź 11, 2011 11:14

sobrus napisał/a:
Z resztą o ile wiem to ABS w Roverach jest firmy BOSCH.


tak, jak sie doczytałem w RAVE to jest to nawet wersja 5.3, trochę dziś poszperałem w sieci :p układ waży 2.6 kg :P

a nie wiecie gdzie w rave jest jakiś opis ukladu ABS? bo siedze już jakiś czas i za nic nie mogę znaleść, zacząłem od hamulców i nie ma nic, uklad napędowy itd....nie mogę wyczaić, myslalem że może sam bym coś popatrzył,
może wlasnie mechanik przy zakladaniu uszkodził lub przestawił czujnik ? nie znam sie za bardzo na tym, tak kombinuję, z tego co mi mówił po wymianie łożysk to właśnie że musiał ABS ściągać, tylko nie wiem czy bardziej prawdopodobne jest że uszkodził czujnik czy pierścień

tomi_zog - Sro Paź 12, 2011 08:07

pierscienie ABS na alledrogo
zebatka

wroblikns - Sro Paź 12, 2011 08:52

coś mi nie pasuje ilość zębów na pierścieniu, piszą na aukcji że jest 27 a nie powinno być 43 ?
leszczu - Czw Paź 13, 2011 08:08

Z tym pierścieniem jest tak, że lepiej wymienić cały przegub. :wink:
wroblikns - Nie Paź 23, 2011 15:17

u mnie tez winowajcą okazał się pęknięty pierścień, luka była dość znaczna, podjechałem do mechanika posiadajaćego migomat, śćisnął na tyle ile się dało i chwycił minimalnie z boku pierścienia, mała luka została ale póki co od 2 tygodni spokój :)
michfra88 - Nie Sty 29, 2012 13:57

Przepraszam, że odkopuje temat ale czy kupno i wymiana samego pierścienia w linku rozwiąże sprawę i nie będzie trzeba wymieniać całego przegubu?

http://allegro.pl/piersci...2048560777.html

leszczu - Nie Sty 29, 2012 14:01

michfra88 napisał/a:
ale czy kupno i wymiana samego pierścienia w linku rozwiąże sprawę

Sprawę rozwiąże, tylko bardzo jest ciężko wbić nowy pierścień bez jego uszkodzenia. :wink:

michfra88 - Nie Sty 29, 2012 14:04

Czyli mam rozumieć, że ten będzie pasował do mojego R? :)
jrdarus1 - Nie Sty 29, 2012 20:00

leszczu napisał/a:

Sprawę rozwiąże, tylko bardzo jest ciężko wbić nowy pierścień bez jego uszkodzenia. :wink:
Sprawę rozwiąże nagrzanie palnikiem samego pierścienia, po czym nałożenie go bezproblemowo na swoje miejsce, pod wpływem temperatury pierścień się rozszerzy, po czym stopniowo jak będzie stygł wróci do pierwotnego rozmiaru i po kłopocie :)

michfra88 napisał/a:
Czyli mam rozumieć, że ten będzie pasował do mojego R? :)

Tak


Pozdro

TUPTUS2012 - Pon Sty 30, 2012 11:15

Wiesz usterki ABS mogą mieć rózne przyczyny czujniki pierścienie brak sygnału z pompy instalacja gdzies nie przekazuje zazwyczaj winna jest instalacja poniewaz czujniki psują sie dośc rzadko ale warto zrobic diagnoze wszystkiego.pozdrawiam
marcinz77 - Pon Sty 30, 2012 11:58

Ja polecam wymianę całego przegubu, który jest niewiele droższy od samego pierścienia, tym bardziej, że może on pęknąć podczas montażu.
bartek19901990 - Nie Mar 12, 2017 21:53

Chłopaki w moim roverku problem tkwi w tym ze ostatnio zauwazylem ze jak jade po woli autem chociaz zdazylo sie tez ze jak jechalem szybciej to zapalila sie kontrolka od ABS-u i obroty zaczeły spadac. gdy dodalem wyzszych obrotow to juz normalnie zaczal chodzic. Co to moze byc? wspomne ze bylem na przegladzie to mi powiedzial ze lewe kolo mi hamuje to moze byc wina tego? Zauwazylem ze poziom plynu do wspomagania jest na miniumum? Przeczyscilem juz tez ten plywak od plynu hamulcowego. czy cos moze byc z tym zwiazane?

[ Dodano: Nie Mar 12, 2017 21:53 ]
Odpalajac dzisiaj auto, jak odpalilem to normalnie chodzil jak zapalilem swiatla to obroty spadły i zapalila sie kontrolka od ABS, gdy ruszylem autem to przy wcisnieciu sprzegła auto na zimnym gaslo a gdy sie rozgrzał to juz nie gasł tylko oswietlenie przygaslo, sila nawiewu sie zmniejszyla oraz swiatla przygasły. Za kazdym razem co pusilem pedał gazu lub wcisnalem sprzegło to załaczala sie kontrolka ABS oraz obroty spadały i sie podnosiły ale auto nie gasło. Wina alternatora?

sebeks - Pon Mar 13, 2017 08:40

Czemu nie weźmiesz zwykłego miernika cyfrowego z marketu za 10zł i nie zmierzysz napięcia na klemach akumulatora podczas pracy silnika ? Miałbyś szybką odpowiedź gdzie należy zacząć szukać :roll: