Zobacz temat - R200 + VVC Prośba o porady
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - R200 + VVC Prośba o porady

czapaja - Nie Lut 14, 2010 09:57
Temat postu: R200 + VVC Prośba o porady
Drogie koleżanki i koledzy
Od jakiegoś czasu tłucze mi się po głowie projekt Roverka 200 z silnikiem 1,8 VVC. Ze względu na ograniczona wiedzę w tym zakresie (pomijając kilkadziesiąt przeczytanych postów) mam prośbę o rady.

1) Co jest bardziej opłacalne: kupić gotowego R200 z tym silnikiem czy robić swap? Ile powinien kosztować taki motor?

2) Jeśli swap to czy silnik wejdzie bez problemu? Co jest potrzebne? Skrzynia PG1 (jaki koszt), osprzęt (jaki koszt) - ale czy nie będzie pasował ze starego silnika zakupionego wraz z autem? Komputer (jaki koszt)?

3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?

4) Czy będę musiał zmienić zawias? Również z ZR160 (ponownie jaki koszt ;) )Czy będzie pasował bez problemu czy trzeba coś przerabiać?

5) Odnośnie samego silnika - chciałbym go wyremontować po zakupie. Jaki jest koszt takiego remontu? Założyć nowy typ uszczelki wraz z magistralą, czy stary wzmacniany bez nowej magistrali? Co jeszcze poza głowicą należało by zrobić?

6) Czy warto zagazować ten silnik instalacją np. IV gen. (podobno taka zalecana do silników serii K)?

Z góry dziękuje za pomoc, bo siedzę na tym kilka dni i sam nie wiem jak się do tego zabrać:P

Marrkus - Nie Lut 14, 2010 11:36

Wydaje mi się że najlepiej gdybyś poszukał R200vi lub R200BRM z wskazaniem na ten drugi (w standarcie maił skrzynię z torsenem). Niestety swap jest dość kłopotliwy w związku z dostępnością i cenami części do silników VVC. Jeżeli chodzi o różnice w stosunku do zwykłego silnika 1.8 to głównie głowica, ECU, układ dolotowy i układ zaplonowy. Należy jednak pamiętać, że nie było R200 z silnikiem 1.8 (prucz wersji vi i BRM) czyli wchodzi w grę tylko kompletny swap. Ceny silnków 1.8VVC możesz sprawdzić na allegro.pl - nie jest tanio...
czapaja - Nie Lut 14, 2010 12:03

Silnik z osprzętem widziałem za 3400 zł. Nie wiem co to jest torsen :oops: Wyczytałem gdzieś, że powinno się zamontować skrzynie PG1.
Tak więc nie ma sensu kupować R200 bez silnika lub po HGFie i wkładać do niego VVC?

Markzo - Nie Lut 14, 2010 13:15

Torsen = szpera ;) mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, łopatologicznie = jedno koło na asfalcie, drugie na piasku, ze szperą oba będą równo ciągnąć :) to tak po mojemu :D

co do dłubania :D K seria każda ma taki sam blok, więc swpa 1.4 na 1.6 czy 1.8 to nie problem, jednak obiło mi się o uszy, że 1.8VVC ma inną łape silnika.. radzilbym CI psozukać 200Vi, odpada problem swapa, można odrazu się skupic na zawieszeniu/hamulcach ;)

czapaja - Nie Lut 14, 2010 13:22

Markzo napisał/a:
radzilbym CI psozukać 200Vi

znalazłem sztukę na alledrogo sztukę http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10849146

A swap był z myślą o zaoszczędzeniu kosztów + zabawa ze zmianami = fun ale widzę, że chyba nie ma sensu się w to bawić:(

A wracając do kosztów - jak wygląda remont takiego silnika? Jaka uszczelka? itd

Markzo - Nie Lut 14, 2010 13:54

Tuning nigdy tani nie był :D ja w 2009r. wsadziłem prawie 6tyś w Tomcata ;)
Wymiana uszczelki pod głowica to pewnie ok 1200zł, z tego co kojaże... gaz IV gen i bedzie oki ;)

czapaja - Nie Lut 14, 2010 14:11

dzięki za rady Markzo,
kzrr - Nie Lut 14, 2010 14:18

tutaj masz wercje BRM

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11258264

czapaja - Nie Lut 14, 2010 14:26

Piękna sztuka, już ją oglądałem wczoraj... :roll:
kprzemo24 - Pią Lut 19, 2010 21:56

Kup gotowego, poszukaj na www.mobile.de W Niemczech jest tego pełno. Na jesieni kumpel kupił takiego roverka ze skórką alusami OZ i jakimis sprezynami czerownymi za 1000 euro. Rozrusznik był padnięty i jak się okazało uszczelka pod głowica, ale i tak kasa zajebista:)
pajakVi - Wto Lut 23, 2010 09:52

czapaja napisał/a:
A wracając do kosztów - jak wygląda remont takiego silnika? Jaka uszczelka? itd

Markzo napisał/a:
Wymiana uszczelki pod głowica to pewnie ok 1200zł, z tego co kojaże... gaz IV gen i bedzie oki


Mam 200vi z gazem 4gen, zrobiłem już z 25tyś i poza delikatnym spadkiem mocy(kwestia regulacji) wszystko ok.

Wcześniej robiłem remont -HGF. Kosztowało mnie to 300zl (200 komplet uszczelek z eBaya i 100planowanie) + własna robocizna

czapaja napisał/a:
A swap był z myślą o zaoszczędzeniu kosztów

co do swapa to pamietaj jeszcze o wiązce bo ta z 200vi ma więcej wtyczek :wink:
łapy chyba sa inne z tego co pamiętam...

Roj - Sro Mar 03, 2010 13:40

a co do hamulców to vi (brm też) ma tarcze wentylowane przód i tarcze tył, zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny. Czy są wystarczające? Zależy do czego i zależy jakie masz tarcze/klocki.. do normalnej dynamicznej jazdy jak się ma dobre opony to będą więcej niż ok jednak żeby wytrzymały jazdę typu częste hamowania z 160km/h do 20km/h, hamowanie lewą w zakrętach itp to już raczej trzeba większy rozmiar tarczy na przód żeby więcej ciepła mogły przyjąć. Czyli zaciski od MG ZR 160 + tarcze (282 mm z tego co pamiętam) + klocki + ew. przewody w oplocie, dobry płyn i będzie wypas. Waga vi jest względnie niewielka co jest sporym plusem.
oizo64 - Sro Mar 03, 2010 19:46

Wersja Silverstone ma z tyłu i z przodu tarcze.
michone - Czw Mar 04, 2010 00:30

oizo64 napisał/a:
Wersja Silverstone ma z tyłu i z przodu tarcze.
nie prawda.... tylko do konca 97 roku
Roj - Czw Mar 04, 2010 09:33

Brt opisywał to dokładnie w jakimś temacie, zainteresowani mogą poszukać.
Na potrzeby tego tematu można przyjąć, że zdecydowana większość 1.4, 1.6 i dyszli ma z tyłu będny. Także jeśli ktoś szuka pewnego zestawu tarcze-tarcze to vi/brm.

zouza - Czw Mar 04, 2010 09:38

Dawid miał 8v i miał tarcze :roll:
Roj - Czw Mar 04, 2010 12:46

mógł mieć, owszem, dlatego napisałem, że SĄ WYJĄTKi, i że BRT je opisał i jak ktoś chce to sobie znajdzie i przeczyta, która wersja i który rocznik miała tarcze i czemu ale ten temat chyba nie wymaga powtarzania tej dyskusji?
zouza - Czw Mar 04, 2010 15:35

Roj, nie zaperzaj się tak bo zawału dostaniesz :P
Przepraszam już nie będę i idę się schować do norki.... jak mogłam :roll:
Swoją drogą po przeczytaniu Twoich postów stwierdzam, że i tak się powtarzasz.

Roj - Czw Mar 04, 2010 16:36

się powtarzam i dlatego się zaperzam :cool:
w pierwszym poście kolega zapytał
Cytat:
3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?

więc napisałem w odniesieniu do vi
Cytat:
zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny
odpowiadając jakie są seryjne i co się trzeba zmienić na komplet lepsiejszy.
także się nie zaprzaj na moje zaperzenie :wink: