Zobacz temat - [R416si1997] Sprzęgło ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416si1997] Sprzęgło ?

pablo3011 - Nie Lut 14, 2010 12:19
Temat postu: [R416si1997] Sprzęgło ?
Jakiś czas nie jeżdziłem roverkiem i zauważyłem niepokojący objaw .Przy dodaniu gazu obroty rosną a samochód tak jagby zostawał z tyłu .podejrzewam że sprzęgło się ślizga .A może inne sugestie .Jakie są ceny naprawy sprzęgła
kasjopea - Nie Lut 14, 2010 14:37

A nie lepiej wymienić?
Vesper416 - Nie Lut 14, 2010 14:56

komplet sprzęgła na allegro dostaniesz za 290zł co do ceny wymiany to się nie orientuje ile biorą za robocizne. Może ktoś zna cenę to dopisze sam chętnie się dowiem.
kasjopea - Nie Lut 14, 2010 15:05

Ja płaciłam chyba 200zł, ale wymieniany był również olej w skrzyni, olej silnikowy i filtr oleju.
bielawnym - Nie Lut 14, 2010 21:30

ja za sprzęgło kompletne valeo z wymianą zapłaciłęm 460zł
greg-si - Nie Lut 14, 2010 22:13

skoro przez jakiś czas nie jeździłeś to sprawdź łapę sprzęgła
więcej info znajdziesz na forum.

Kabotyn - Pią Mar 05, 2010 13:16

W moim rovwerku objaw jest podobny...
Czy te ceny co tutaj padły ( < 500 zł za sprzęgło z wymianą) dotyczą też rejonu stolicy?
Zupełnie się w tym nie orientuję a nie chciałbym aby mechanik zarzucił mi ceną z kosmosu podczas gdy mozna zrobić to np. połowę taniej. Ile trwa wymiana sprzęgła? Zrobią mi to od ręki czy raczej pozbędę się samochodu na dzień?

sTERYD - Pią Mar 05, 2010 18:03

Kabotyn napisał/a:
Czy te ceny co tutaj padły ( < 500 zł za sprzęgło z wymianą) dotyczą też rejonu stolicy?

przede wszystkim dotyczą roverków z silnikami benzynowymi ;) do diesli niestety sprzęgło więcej kosztuje :/

gener - Nie Mar 14, 2010 22:10

A napiszcie czy przyczyną ślizgania się sprzęgła może być tzw. "wysokie sprzęgło", czyli takie w którym przy puszczaniu pojazd zaczyna ruszać dopiero gdy lewą nogę uniesiemy prawie na sam koniec posuwu pedału sprzęgła. Czy w takim przypadku możliwe jest zwiększenie siły nacisku sprzęgła (wyeliminowanie ślizgania się tarczy sprzęgłowej) przez obniżenie w jakiś sposób momentu załapywania sprzęgła?
sTERYD - Pon Mar 15, 2010 19:45

ale taka sytuacja pojawia się w momencie kiedy sprzęgło jest już zużyte :/
nie ma w R400 niestety regulacji położenia pedału.

adam26xx - Wto Mar 16, 2010 12:19

Podepne sie pod temat bo mam podobne objawy,sprzęgło bierze bardzo wysoko i gaz idzie wysoko po czym mam czasem zapach jak to moja żona określa(spalonych ryb)(przypalona tarcza sprzęgła??).Cieżko szybko mi ruszyć z miejsca.Co obstawiacie też sprzęgło?

pzd

Tomi - Wto Mar 16, 2010 12:50

sTERYD napisał/a:
Kabotyn napisał/a:
Czy te ceny co tutaj padły ( < 500 zł za sprzęgło z wymianą) dotyczą też rejonu stolicy?

przede wszystkim dotyczą roverków z silnikami benzynowymi ;) do diesli niestety sprzęgło więcej kosztuje :/


Sprzęgło Nationala nie kosztuje więcej

adam26xx - Wto Mar 16, 2010 14:55

Odnośnie mojej przypadłości podejrzewacie sprzęgło? :roll:
sTERYD - Wto Mar 16, 2010 15:14

Cytat:
Odnośnie mojej przypadłości podejrzewacie sprzęgło?
wydaje mi się prawdopodobne...

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 15:14 ]
Tomi napisał/a:
Sprzęgło Nationala nie kosztuje więcej

a to nie wiedziałem... :oops: przepraszam

greg-si - Wto Mar 16, 2010 16:44

sTERYD napisał/a:
nie ma w R400 niestety regulacji położenia pedału.

Da się wyregulować. U siebie w R400 regulowałem hydrauliczne zwiększeniem/zmniejszeniem ilości płynu w wysprzęgliku.

gener - Nie Mar 21, 2010 21:44

1. Jak można spuścić lub nalać płyn do wysprzęglika?
2. Kiedy obniżę sobie pedał sprzęgła to może zwiększyć się docisk na tarczę?

sTERYD - Nie Mar 21, 2010 21:50

Cytat:
1. Jak można spuścić lub nalać płyn do wysprzęglika?

po prostu nalać (strzykawką lub jakoś tak), ale nie wiem czy to coś zmieni (przecież w pompce jest zaworek zwrotny)
gener napisał/a:
2. Kiedy obniżę sobie pedał sprzęgła to może zwiększyć się docisk na tarczę?

Nie. Siła docisku korpusu sprzęgła do tarczy zależy od sprężyny talerzowej znajdującej się w docisku. jeśli pedał nie blokuje docisku jego pozycja nie zmieni sytuacji, a dolanie płynu do wysprzęglika raczej pogorszy sytuację, gdyż nie będzie się wystarczająco cofał

greg-si - Nie Mar 21, 2010 21:58

ja to robiłem strzykawką
poziom w jakim zaczął łapać pedał sprzęgła zmienił się
wcześniej było trzeba puścić bardzo mocno sprzęgło po tym zabiegu brało już sporo szybciej

pdasiek - Wto Cze 14, 2011 16:45

panowie jak by ktos mógł jakoś dokładnie opisać tą dolewke płynu to byłbym wdzięczny moje pytania na dziendobry to:
- jaki płyn?
- ten wysprzęglik jest tam gdzie łapa rozumiem tak?
- mogę coś popsuć próbując coś działać z tym wysprzęglikiem ? :)
- jest jakiś zaworek specjalny na tą strzykawkę?

greg-si - Wto Cze 14, 2011 16:59

pdasiek napisał/a:
- jaki płyn?

Ja lałem DOT4 chyba. W każdym razie taki jak mam w układzie hamulcowym.
pdasiek napisał/a:
- ten wysprzęglik jest tam gdzie łapa rozumiem tak?

Tak. Najlepiej wsadź kogoś do samochodu a sam patrz co porusza łapą. Tak to jest wysprzęglik.
pdasiek napisał/a:
- mogę coś popsuć próbując coś działać z tym wysprzęglikiem ?

Popsuć coś będzie ciężko. No chyba że coś urwiesz, zgubisz etc.
pdasiek napisał/a:
- jest jakiś zaworek specjalny na tą strzykawkę?

Żadnych zaworków nie ma. Robi się to na zasadzie 'wkładasz gdzie możesz'. Jak wyjmiesz przewód z wysprzęglika to wtedy możesz uzupełnić lub wyciągnąć płyn.

Ważna przy tej robocie jest cierpliwość. Bo może wyjść że będziesz musiał to robić kilka razy aż będzie dobrze.
Ostatnio w kwietniu cała operacja zajęła mi 30min.