Zobacz temat - [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin

mapis79 - Pon Lut 15, 2010 00:12
Temat postu: [R75] Dymienie naniebiesko z rury i dziwny zapach spalin
Wiem że ten temat był poruszany kilka razy .Lecz nie wszystkiego mogłem się dowiedzieć.
Jak odpalam na zimnym silniku to po chwili widzę dziwny biało niebieski dymek utrzymuje sie on aż do rozgrzania silnika zapach jest nieprzyjemny . O dziwo samochód dobrze zapala nawet w mrozy zbiera sie też całkiem nie żle ,choć nie jezdziłem innym roverem z tym silnikiem dlatego nie mam porównania jak jest dobrze rozgrzany to nie dymi ale zapach pozostaje .
Czy może mieć z tym coś wspólnego odma? od czego zacząć.

szwed - Pon Lut 15, 2010 06:39

witam w moim sa tez takie objawy-filter odmy dla proby wyczyscilem plynem k2 do mycia silnikow (jak nowka)dalej to samo moze tubina olej puszcza(u mnie nie ma gwizdow glosnych sa bardzo male tzeba sie dobrze wsluchac)malo jezdze i nie zauwazylem ubytku oleju
menior - Pon Lut 15, 2010 10:42

Jak kopci na niebiesko to olej pali,przyczyna moze byc i turbina i wtryski i kto wie co jeszcze :/ jak sie nie chce zgadywac najlepiej zrobic diagnoze
DANTE79R - Pon Lut 15, 2010 11:01

Proponuję wymienić uszczelniacze zaworów i zobaczysz czy coś się zmieniło. Jeżeli to nic nie da to obawiam się że turbina pada :(
apples - Pon Lut 15, 2010 12:08

Przestańcie pisać głupoty :!:

Biały dym po odpaleniu - przepływomierz, świece żarowe
Sprawdź świece żarowe.

Czarny dym - wtryski, pompa wtryskowa, Turbina

Dziwny zapach pochodzi od katalizatora.

menior - Pon Lut 15, 2010 13:05

APPLES chyba nie zawsze ta regola sie sprawdza,mi kopcil na czarno i byla to wina przeplywomierza,odlaczylem i przestal kopcic,a turbina kopci raczej na niebiesko,tak zawsze slyszalem,bez diagnozy mozna jedynie zgadywac
apples - Pon Lut 15, 2010 13:13

Biały lub jak kto woli niebiesko-błękitny będzie wskazywać na przepalanie oleju np. dochodzącego z intercoolera, ale nie uszkodzenie turbo. W okresie zimowym najczęściej oznaka spalonych świec żarowych.
Turbo wywalone - czarny dym. Przepływomierz też może być. Łatwo sprawdzić czy to tylko chwilowe. Wcisnąć pedał gazu do oporu i powinien przykopcić na czaro. Tak z 3 razy, a potem znowu niebieski lub wcale. Wypali się nagar z łopatek turbiny.

menior - Pon Lut 15, 2010 13:40

APPLES a pocenie sie turbiny moze oznaczac rychle problemy z nia czy to normalny objaw?
apples - Pon Lut 15, 2010 14:27

Zależy jakie pocenie. Jeżeli nie kapie z niej, nie cieknie, to nie. Każde turbo po jakimś przebiegu ma oznaki pocenia. Jak nie cieknie i nie ubywa oleju to bym się nie przejmował. Tez mam delikatnie wilgotną w jednym miejscu, ale nic nie kapie wiec jeżdżę i nie myślę o niej. Węże od intercoolera suche?
magneto - Pon Lut 15, 2010 14:48

mapis79 napisał/a:
Jak odpalam na zimnym silniku to po chwili widzę dziwny biało niebieski dymek

u mnie tak było jak miałem niesprawne świece
mapis79 napisał/a:
O dziwo samochód dobrze zapala nawet w mrozy

jak ma dobrą kompresję to zapali bez problemu

Czy jak sie zagrzeje to tez tak kopci? Jeśli nie to ja obstawiam świece

menior - Pon Lut 15, 2010 15:09

APPLES weze suche :grin: nie kapie i nie ubywa oleju tylko takie delikatne pocenie(wilgoc)
apples - Pon Lut 15, 2010 15:50

menior to jeździj i nie myśl o niej. Pamiętaj tylko aby ją studzić przed wyłączenie silnika po ostrej jeździe.
Rowan - Pon Lut 15, 2010 16:11

apples napisał/a:
Przestańcie pisać głupoty :!:

Biały dym po odpaleniu - przepływomierz, świece żarowe
Sprawdź świece żarowe.

Czarny dym - wtryski, pompa wtryskowa, Turbina

Niektórzy fakt piszą głupoty, ale ty też nie piszesz prawdy :lol:

Biały dym nigdy, ale to nigdy nie będzie to przepływomierz. Tylko i wyłącznie czarny. Niebieski to najczęściej wtryski. Jeśli turbina przytarta, to będzie też na czarno, a jeśli leje, to ciemno niebieski, praktycznie czarny. Ale czarny to i może być filtr powietrza, jak zapchany, to też będzie na czarno dymił.

apples - Pon Lut 15, 2010 16:27

Rowan nie chce się kłócić.
Jedna zasada:
Biały dym wszystko związane z zasilanie paliwa, filtrami i uruchamianiem w tym przepływomierz.
Czarny dym - przepalanie oleju, przedmuchy, spalanie nagarów np. z turbiny, itp

Jednak bywają od tego tez odstępstwa. Możne to pomysł na nowy temat " Biały lub czarny dym?" :wink:

http://www.google.pl/sear...bia%C5%82y+dym+

Rowan - Pon Lut 15, 2010 18:00

apples, ja też nie chce. Ale biały dym nigdy nie poleci przy padniętej przepływce. Przy filtrze powietrza tez nie. Bo to wtedy jest zły skład do spalenia, za dużo paliwa względem powietrza. Dlatego przy padniętej przepływce pali ponad 10l, albo i więcej, u mnie wychodziło około 12. Dymił bardzo fajnie :mrgreen: w lusterku chmurki puszczał. Jak chcesz, to zrób test, zdejmij rurę z EGR i przejedź się, zobaczysz dym w lusterku na 99%, o ile nie wejdzie w tryb awaryjny, co się zdarza, ale nie zawsze. Biały się pokazuje przy padniętej uszczelce pod głowicą (w CDT nie słyszałem o takim przypadku, a tym bardziej się nie spotkałem), na biało, po odpaleniu kilka sekund, ale też nie zawsze, a czemu to nie wiem.
apples - Pon Lut 15, 2010 18:26

Wiadomo że ropa jak się spala to występuje biały dym. Jeżeli spala się w dużych ilościach lub nieprawidłowo (ograniczony dostęp powietrza) to już czarny. Więc każdy przypadek na pewno jest inny i każdy trzeba rozpatrzyć inaczej. To co napisałem jest bardziej schematycznie i ogólnikowo niż życiowo. :razz:
Rowan - Pon Lut 15, 2010 18:56

apples, no właśnie, a to co schematy mowią, to raczej ludzie którzy praktycznie używają auta nie wykryją. A jeśli napiszemy życiowo, to wtedy zrozumieją i znajdą przyczynę :wink:
apples - Pon Lut 15, 2010 20:12

Masz racje. :ok:
Nigdy nie piszę ze schematów i itp. oraz bardzo rzadko korzystam z jakichkolwiek instrukcji obsługi.
Jestem praktykiem - samoukiem. :wink: Czasami poznaję coś dopiero jak popsuje :razz:

Schematycznie czytać jako: najczęstsza przyczyna.

Rowan - Pon Lut 15, 2010 20:50

apples napisał/a:
instrukcji obsługi.

Instrukcje to można sobie używaż jak się kontrolka jakaś pali... Nic po za tym.

mapis79 - Wto Lut 16, 2010 19:59

Dużo ciekawych rad każdy widzę ma jakiś pomysł i doświadczenie. Wszystko bym przeżył gdyby tak nie śmierdziało. Muszę go podpiąć pod kompa może to coś pomoże.spalanie teraz określam na 8- 9 l .Czy przy spalonych świecach też dobrze odpala bo z tym nie mam najmniejszego problemu ? jeszcze dodam że webasto nie działa ale to chyba wpływu nie ma. A przy okazji czy może ktoś zna dobrego diagnoste w warszawie.
witgut - Wto Lut 16, 2010 20:08

mapis79, widać że nie bywasz na spotach na bemowie :mrgreen:
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski

mapis79 - Sro Mar 03, 2010 22:00

Mam samochód od miesiąca dlatego jeszcze nie byłem.

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 22:00 ]
Po wymianie filtra odmy dalej przy odpaleniu po dłuższym postoju dymi na biało-niebiesko jak mu dam na 3tys to po minucie przestaje. zapach jest tak jakby niespalonej do końca ropy musze go podłączyć do t4 bo program bo interfejs z bmw ,który pożyczyłem od kumpla nie chce się połączyć (program carsoft). moje pytanie jet następujące czy ktoś wie czy w Legionowie lub okolicach jest jakiś diagnosta który posiada t4 jak tak to gdzie?

witgut - Sro Mar 03, 2010 22:53

Patrz mój poprzedni post :cool:
mapis79 - Sob Mar 06, 2010 00:14

Dzisiaj pojechałem na t4 kto obstawiał wtryski ten miał racje 2 padły teraz szukam wtryskiwaczy jeśli ktoś ma jakieś dobre sprawdzone żródło to będę wdzięczny.
apples - Sob Mar 06, 2010 08:18

Rowan obstawiał.

Co dokładnie pokazał komputer?

Rowan - Sob Mar 06, 2010 09:01

apples napisał/a:
Rowan obstawiał.

Byłem prawie pewien :wink:

mapis79 - Sob Mar 06, 2010 21:15

t4 pokazał na pierwszym wtrysku 4,8mg na 3 wtrysku 8mg inaczej mówiąc padły jutro jade po drugie mam nadzieje że nie umoczę . A jak sie uporam z wtryskami to będę kombinował nad
sprzęgłem i pompką . jak dobrze pójdzie to na lato będzie z mojego roverka porządny samochód.

apples - Sob Mar 06, 2010 21:19

Dzięki. :ok:
Nie wiedziałem że T4 pokazuje takie informacje. Musze podjechać ze swoim bo coś delikatnie stuka mi na 1 cylindrze.

mapis79 - Sob Mar 06, 2010 21:28

jak stuka to znaczy ze wtrysk do d d.... u mnie jest tak samo tyle ze padł całkowicie i bez wymiany nawet z podwórka nie mogę sie ruszyć a samochód idzie jak burza
apples - Sob Mar 06, 2010 21:32

Byłem ostatni na komputerze i nic mi nie mówił gość. Był może mało kumaty. Podjadę teraz i powiem że ma to sprawdzić.
W razie czego oddam do regeneracji aby wymienili końcówki, ale najpierw wyciągnę i wyczyszczę bo podobno lubią się zapychać. Może spróbuj u siebie. :wink:

mapis79 - Sob Mar 06, 2010 21:32

A tak wracając do biegów to problem jest największy z jedynką trzeba bardziej przycisnąć do siebie ciekawe czy to wina sprzęgła czy jakiejś regulacji?
apples - Sob Mar 06, 2010 21:36

Nie ma regulacji. Mogą być wyciągnięte linki, wywalone jabłka na końcu linek lub sprzęgło.
mapis79 - Sob Mar 06, 2010 21:39

Ja byłem u prawdziwego speca ten koleś o roverach wie wszystko aż miło z takim człowiekiem pogadać.

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 21:39 ]
boje się o linki ponieważ sprzęgło jest mięciutkie i działa jak mi sie wydaje bez zarzutu bierze normalnie.

apples - Sob Mar 06, 2010 21:40

Było już o linkach. Najtaniej wychodzi dorabianie.
mapis79 - Sob Mar 06, 2010 21:44

mam podobny problem w nissanie cabstarze tm też są linki i puki sie nie rozgrzeje biegi prawie nie chcą wchodzić.ile takie linki do rovera mogą kosztować?

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 21:44 ]
w takim razie pogrzebie w szukajce .

apples - Sob Mar 06, 2010 21:45

Ok 800zł.
trawis25 - Sob Mar 06, 2010 21:55

hej mi tez puszcza dyma niebieskiego ale tylko jak jest na wpół rozgrzany.
Jak zimny zero dymu, jak ciepły tez nie kopci, jak sredni to chmura non stop niebieski.
co to moze byc?



Zagłosuj na mnie http://konkurs.diamor.pl/couple.php?id=10030 z góry dzieki.

mapis79 - Sob Mar 06, 2010 22:21

a jaki zapach spalin bo u mnie jak wtryski padnięte to śmierdzi jak bym na opale jeżdził
Rowan - Nie Mar 07, 2010 13:16

apples, można też poustwiać napięcia na wtryski. Tu jest jeszcze możliwość manewru, bo jak puszcza lekko, to da się większym napięciem to zniwelować. Ale jak już bardzo puszcza, dupa. Sprawdzanie samych błędów na kompie mija się z celem, trzeba posprawdzać zawsze ciśnienia i parametry jakie dają poszczególne czujniki. Najczęściej powinno przy podawanym parametrze pisać jaki jest margines, od ilu do ilu powinno podawać.
mapis79 napisał/a:
t4 pokazał na pierwszym wtrysku 4,8mg na 3 wtrysku 8mg

O ile jeszcze tego pierwszego próbowałbym dać większe napięcie, to ten trzeci już padło bardzo. Nie gaśnie Ci w czasie jazdy? Równo chodzi na wolnych obrotach?

apples - Nie Mar 07, 2010 13:39

Rowan Dzięki. Muszę się tym zająć bo trochę mnie drażni ten dźwięk. Identyczny prawie do grających zaworów w polonezach i fiatach. Teraz pytanie: Czy to wtrysk, czy to popychacz hydrauliczny? Wymienię chyba najpierw olej i zobaczę co będzie. Może to wina tego p... Castrola. Czy zwiększenie napięcia tylko na T4? U mnie słychać stukanie na 1 od łańcucha.
Rowan - Nie Mar 07, 2010 15:10

apples napisał/a:
Czy zwiększenie napięcia tylko na T4?

KTS 500 też ma taką możliwość. Jest jeszcze jakiś od BMW, którym da się wysterować CDT i jeszcze jakiś inny, ale nazwy nie pamiętam. Tylko udaj się z tym do kogoś kompetentnego, bo napięciem też można przesadzić.
apples napisał/a:
Identyczny prawie do grających zaworów w polonezach i fiatach.

Tak grają wtryski. Ale to już musisz sprawdzić sam, bo faktycznie może się okazać, że to nie on.

apples - Nie Mar 07, 2010 20:12

Podejżewam że może to być wtrysk, ale nie wtrysk jako tako tylko od tej p... ropy która nafaszerowana jest antyzamarzaczami. Ostatni jak ja zlewałem to była bezbarwna jak nafta. Słychać tylko pod dużym obciążenie i pod górę.
Rowan - Nie Mar 07, 2010 20:47

apples, u mnie słychać troche właśnie te odgłosy przy mocnym przyspieszaniu przy mrozie wyższym niż -15*.
mapis79 - Nie Mar 07, 2010 21:29

ś\Siemka mam już wtryski jutro założe ale potrzebuje uszczelki pod kolektor dolotowy bo te są padnięte przy okazji wyczyszczę egr nie wiecie czsem gdzie mogę dotać takie uszczelki w rozsądnej cenie .

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 21:29 ]
też pytałem czy by niemożna na razie ograniczyć lanie wtrysku ale dostałem odpowiedz że gra niewarta świeczki i trzeba wymienić

apples - Nie Mar 07, 2010 22:26

Numery katalogowe masz tu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438
http://www.motoneo.pl/index.php
Można wymienić końcówkę wtrysku. :wink:

Rowan - Pon Mar 08, 2010 14:44

apples napisał/a:
Można wymienić końcówkę wtrysku. :wink:

Nie opłacalna operacja. Taniej sporo wyjdzie kupić używkę. A co do lania, to tylko wymiana końcowki pomoże w przypadku gdy leje, bo jak puszcza przelewem, to wtedy nic się nie zrobi.

apples - Pon Mar 08, 2010 15:42

Używka może szybko paść bo to jest używka. Dobra regeneracja ma gwarancję i pochodzi dłużej.
Rowan - Pon Mar 08, 2010 18:03

apples, no tak, ale za regeneracje masz 500zł kompletną, a za te pieniądze kupisz dwie używki. Ja tam jakoś bardziej jestem zwolennikiem używek... :wink:
mapis79 - Pon Mar 08, 2010 19:08

powiem wam że jaja są z tymi uszczelkami do kolektora ssącego nie moge ich dostać .

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 19:06 ]
składam na razie na starych jak będą przepuszczać to sprowadzę nowe.

[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 19:08 ]
idę składać

apples - Pon Mar 08, 2010 20:26

Mają w Inter Carsie.
mapis79 - Pon Mar 08, 2010 23:32

podjade tam jutro hoć czuje że też będą mieli problem . na razie nie moge wyjąc jednego wtrysku zalałem wd i zobacze jutro może puści.nie mam na
razie innego pomysłu jak go wyjąć

apples - Wto Mar 09, 2010 08:13

Poczytaj na forum BMW. Chłopaki popuszczają wtrysk na śrubach i kręcą silnikiem bez uruchamiania aby siła kompresji go wypchała.
mapis79 - Sro Mar 10, 2010 22:50

Po dorobieniu własnoręcznie ściągacza udało mi sie wyjąć ten z..je....ny wtrysk (kompletnie zardzewiał) . wymieniłem wszystkie samochodzik działa wydaje mi sie że przestał dymić ale sie okaże jutro. jeszcze wizyta kontrolna na t4 bo jestem ciekaw jak to teraz wygląda .
Rowan - Czw Mar 11, 2010 06:17

mapis79, teraz będziesz jeszcze musiał przejechać około 200-300km, żeby się wtryski doprogramowały, albo podjechać na kompa i im wyczyścić kody.
mapis79 - Czw Mar 11, 2010 06:24

Masz racje ponieważ bardzo słabo ciągnie powiedziałbym że nie ma w nim życia . podjadę na t4 bo mam darmowe sprawdzenie po wymianie a z resztą sam jestem ciekaw jake mają wskazania wtryski.
apples - Czw Mar 11, 2010 11:01

Daj znać co wyszło. :wink:
mapis79 - Sro Mar 17, 2010 20:41

Jeden problem z głowy moja wymiana wtrysków poszła pomyślnie wskazania na t4 poniżej 2
samochód przestał dymić jeszcze trochę spaliny mają dziwny zapach ale podobno musi sie syf z katalizatora wypalić a to trochę potrwa bo robię małe przebiegi .pojawił sie natomiast nowy problem spalił się wentylator chłodnicy a więc nowa zabawa .

dukat11 - Sro Mar 17, 2010 20:46

mapis79 napisał/a:
nowy problem spalił się wentylator chłodnicy a więc nowa zabawa .


Spalił się czy szczotki się skończyły? Jeśli szczotki to 4h pracy i 15zł. Jeśli silnik się spalił to albo ok 1000zł za oryginał lub 200-300 i przeróbka na inny np voyager lub opel.

mapis79 - Sro Mar 17, 2010 21:45

jak go wyciągne to sie dowiem ale chyba od razu zamówie od voyagera tylko nie bardzo wiem który bo jest ich kila typów
dukat11 - Sro Mar 17, 2010 22:05

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438
mapis79 - Czw Mar 18, 2010 19:59

przejrzałem wentylatorki i coś tam wybiorę z allegro te zamienniki są pewnie chińskie ale co tam troche podziałają odkryłem dzisiaj że klima działa więc nie ma na co czekać
Po zatą chłodnicą to jak przyspieszam i wogóle jak jade i obroty mam między 2 a3 tyś to czuje drgania na pedale gazu i sprzęgła mam przeczucie że to może być dwumasa ale puki sie całkiem nie rozwali to sie za to nie biore bo sobie obliczyłem że koszt sprzęgła z dwumasą przzy własnej robocie to minimum 1400zł