|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 1.4] zimówki i niedysponowany klakson
avesta - Pon Lut 15, 2010 21:45 Temat postu: [MG ZR 1.4] zimówki i niedysponowany klakson Witam, od niedawna posiadam mg zr 2005, chyba nie bardzo znam sie na autach więc mam kilka dylematów
- nie działa mi klakson
- czy pomarańczowa kontrolka silnika powinna się palić przy przekręconym raz kluczyku czy nie?
i jeszcze jedno
mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15. Czy na pewno tak będzie lepiej?
Krzysi3k - Pon Lut 15, 2010 22:30
Mówiłem Ci, żebyś zajrzała do bezpieczników
Napisałem w tym drugim temacie, że nie tylko pod maską są, ale też pod kierownicą
O kontrolce Ci też pisałem, że powinna świecić tylko przy włączonym zapłonie - stacyjka na "II".
Co do opon to wyjeździj te które masz
Na zimę lepiej mieć węższe opony, ale nie będziesz przecież tych wyrzucać - są ok.
Ja mam na zimę 185/65/15.
Aragorn - Pon Lut 15, 2010 22:33 Temat postu: Re: [MG ZR] wszystko
avesta napisał/a: | czy pomarańczowa kontrolka silnika powinna się palić przy przekręconym raz kluczyku czy nie?
|
tak powinna ale po odpaleniu ma zgasnąć jeśli pali się w czasie jazdy oznacza awarię
avesta napisał/a: |
mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15. Czy na pewno tak będzie lepiej? | porada pewnie sprzedawcy felg i opon ważne jest to by opony były w zimie zimowe a w lecie letnie a sam rozmiar jest ok
co do klaksonu to na początek bezpieczniki i okablowanie jak to nie pomoże to już tylko do mechanika
a tak pozatym to co ma oznaczać "wszystko" w tytule? trochę to bez sensu
Markzo - Pon Lut 15, 2010 23:03
Ta kontrolka od silnik nie gaśnie CI czasem równo z jakąs inna kontrolką??
Klakson nie działa od początku czy dopiero po Twoim dzwonie przestał?? masz poduszki powietrzne?? może ktoś coś kombinował i stąd ten problem?
avesta - Pon Lut 15, 2010 23:11
Krzysi3k napisał/a: | Mówiłem Ci, żebyś zajrzała do bezpieczników |
tak jakoś czasu dziś zabrakło ale jutro przed pracą aż z ciekawości zajrzę
powtórzyłam pytania, żeby jakoś zacząć temat
Aragorn napisał/a: | a tak poza tym to co ma oznaczać "wszystko" w tytule? |
to ma znaczyć że jak znam życie to u mnie stale będzie coś nie tak , nie chce za każdym razem zakładać nowego topiku więc pomyślałam że zbiorę wszystko w jednym. Może faktycznie dziwnie to brzmi
a opony? po zaliczeniu rowa jakoś mam obawy przed jazdą więc hmmm może węższe to bezpieczniejsze
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:11 ]
Markzo napisał/a: | Ta kontrolka od silnik nie gaśnie CI czasem równo z jakąs inna kontrolką??
Klakson nie działa od początku czy dopiero po Twoim dzwonie przestał?? masz poduszki powietrzne?? może ktoś coś kombinował i stąd ten problem? |
na I - palą się 3 kontrolki w tym silnik
na II gasną wszystkie
poduszki są, a z klaksonem szczerze to nie sprawdziłam przed rowem
kasjopea - Pon Lut 15, 2010 23:13
avesta, proszę krótko sprecyzować swoje problemy w temacie.
Krzysi3k - Pon Lut 15, 2010 23:23
avesta napisał/a: | na I - palą się 3 kontrolki w tym silnik
na II gasną wszystkie |
Powoli, bo już mi się mieszać zaczyna. "I" to jednokrotne przekręcenie stacyjki, nic nie powinno się włączać (przynajmniej u mnie w dieslu tak jest), z wyjątkiem el. szyb, radia itp. - żadne kontrolki. "II" - wtedy włącza się zapłon, włączają się kontrolki, nawiew itp. "III" - odpalasz silnik.
Tak jest? Bo jeśli rzeczywiście zapalają Ci się na "I" i nie pomieszałaś nic to coś przekombinowane jest. A i wszystkie kontrolki powinny osobno gasnąć, żadna nie powinna w tym samym czasie.
A z oponami daj sobie spokój
Wpadnij kiedyś na spot, tylko na wiosnę, bo teraz nie ma to obejrzymy Twojego ZRa
Jeśli wszystkie bezpieczniki będą dobre to wtedy odkręć delikatnie poduszkę powietrzną. Od tyłu klucz torx (zapytaj faceta jakiegoś najlepiej ), nie odłączaj wtyczki od poduszki broń Boże (powinno się robić na odpiętym aku, choć można i bez) i po prostu sprawdź czy jest podłączony klakson - jeśli tam leży problem to na bank miałaś coś kombinowane...
avesta - Pon Lut 15, 2010 23:34
ok ja namieszałam
na II gasną mi wszystkie (juz teraz kolejności nie wymienią ale ostatnia to SRS) oprócz 3
a jak odpalam silnik to już żadna się nie świeci
Krzysi3k napisał/a: | Wpadnij kiedyś na spot |
z MoimGratem ? oj nie wiem bo znajduje coraz więcej "wad"
a do grzebania się w poduszce wyślę faceta, ja tylko zajrzę z ciekawości
faecd - Pon Lut 15, 2010 23:47
Krzysi3k napisał/a: | Ja mam na zimę 185/65/15. | to masz niezla kupe miecha ja mam 185/60/15 i tak mi sie czasami wydaje ze mam balony nie opony. W roli wyjasnienia dla kolezanki avesta, 185 oznacza szerokosc gumy, natomiast 65 w przypadku Krzysi3k, czy 60 w moim przypadku oznacza gruboscopony miedzy obrysem zewnetrznym kola z felga wyrazona w procentach. U mnie jest to 60% ze 185 mm czyli.. nie mam kalkulatora pod reka, Krzysi3k, z kolei ma 5% grubsze opony wiec ma bardziej, jak to sie mowi, bablowate kola. pozdro
chudson - Pon Lut 15, 2010 23:54
Cytat: | mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15 |
To nie tylko węższe ale i o cal mniejsze polecono Ci kupic? dziwna rada ,żeby do zmiany felg zmuszać. Węższe opony niż fabryczne to dobry pomysł na zimę ale nie trzeba zmieniać na 15. Jeżeli obecne działają to narazie nie wydawaj kasy.
faecd - Pon Lut 15, 2010 23:56
ok jeszcze jedno male wyjasnienie. Pozycja I stacyjki odblokowuje kierownice, czyli mozna nia krecic na postoju ( czesto stosowane przy jakis naprawach czy cos gdzie nie ma potrzeby odpalania auta a trzeba obrucic kola, w pozycji zerowej - bez kluczyka - kierownica sie blokuje i nie mozna jej obrucic ani w prawo ani w lewo)
poz II przepuszcza zaplon na podstawowe odbiorniki pradowe w aucie. wtedy zalacza sie pompa paliwa, wtedy idzie napiecie na cewke. Poczatkowo zasilanie idzie z akumulatora
poz III jest wylacznie do uruchomienia rozrusznika, zauwaz ze jak odpalisz i puszczasz kluczyk on sie nieco cofa czyli wraca do poz II, poz III jest wychylkowa i w niej tylko podajemy napiecie na rozrusznik, ten krecac silnikiem, palcem rozdzielacza rozdziela iskre na poszczegolne gary, paliwo jest podawane i dawkowane przez komputer i bum silnik odpala
I wtedy znowu jestesmy na pozycji II ale z wlaczonym silnikiem i zasilanie idzie z alternatora (pradnicy samochodowej)
W momencie gdy masz zgaszony silnik i przekrecisz w poz II wyskoczy blad smarowania, zasilania, abs, czy srs. Srs po krotkim czasie znika, bo on swiecac sie informuje o testowaniu ukladu bezpieczenstwa, poduszek powietrznych. Jezeli cos z airbagami jest nie tak to lampka bedize sie palila ciagle nawet po odpaleniu sygnalizujac jakas usterke czy niestprawnosc ukladu w czasie kolizji. Po odpaleniu wszystkie lampki informacyjne powinny zgasnac.
[ Dodano: Pon Lut 15, 2010 23:56 ]
chudson napisał/a: | Węższe opony niż fabryczne to dobry pomysł na zimę | wiesz ile kosztuja opony o wymiarze 185/xx/16??
Krzysi3k - Wto Lut 16, 2010 08:51
faecd napisał/a: | ok ja namieszałam
na II gasną mi wszystkie (juz teraz kolejności nie wymienią ale ostatnia to SRS) oprócz 3
a jak odpalam silnik to już żadna się nie świeci |
Czyli jest ok !
faecd, wiem wiem guma ogromna, ale na zimę może być
Na lato zakupiłem 195/45/16 to mi plomby powypadają
avesta - Wto Lut 16, 2010 11:12
Krzysi3k napisał/a: | Czyli jest ok ! |
super, jedna rzecz na +
z tymi oponami to powiedziano mi że na takich jakie mam nie dam rady jeździć, że to wymyślony rozmiar i żebym sobie zmieniła na normalne (cokolwiek to znaczy czyli 15 calowe i 185
a letnie ja mam 205/55R16, hmmm
Markzo - Wto Lut 16, 2010 11:41
w 75 mamy zimówki 205/65/15... to tez nie normalny? letnie do coupe mam 205/40/17 i co, tez nie normalny? olej tych znaFcUF ciepłym moczem
Krzysi3k - Wto Lut 16, 2010 15:43
avesta napisał/a: | z tymi oponami to powiedziano mi że na takich jakie mam nie dam rady jeździć, że to wymyślony rozmiar i żebym sobie zmieniła na normalne (cokolwiek to znaczy ) czyli 15 calowe i 185 |
Daj spokój sobie avesta napisał/a: | a letnie ja mam 205/55R16, hmmm |
Duuuże gumy... jeśli przez lifting nie zmienili coś to może ci trzeć.
Chociaż ZR podobno ma inną maglownicę i koła się mniej skręcają...
faecd - Czw Lut 18, 2010 23:48
OT Markzo napisał/a: | w 75 mamy zimówki 205/65/15... to tez nie normalny? letnie do coupe mam 205/40/17 i co, tez nie normalny? olej tych znaFcUF ciepłym moczem |
Markzo, a Ty co tak hojracko zgrywasz greka? rzucasz tekstami rodem z boiska szkoly podstawowej...
Jezeli chodzi o opony mozna dopuscic sie roznicy wymiarow do 4%, wieksze roznice nie wplywaja znaczaco na trakcje ale znacznie na odczyty predkosciomierza i o to w tym glownie chodzi
Markzo - Pią Lut 19, 2010 07:56
hehe, zgrywam greka? Mówie ze swojego doświadczenenia Zr'ka z tego co kojaże nie miała felg mniejszych jak 16' wieć wszystko u niej jest oki dla 75 2.5 V6 taki rozmiar 205/65/15 jest zalecany (ks. serwisona, nawet chyba w danych technicznych na stronie klubowej to jest ) a na 17'tkach przejeździłem sporo a słyszałem to samo co Koleżanka wyżej Sam zmienie zimówki na przyszły sezon na jakiś ludzki rozmiar (195/50/15 czy może 205/45/16) bo na tych balonach się poprostu kiepsko jeździ
avesta - Nie Lut 21, 2010 15:54
Krzysi3k napisał/a: | Duuuże gumy... jeśli przez lifting nie zmienili coś to może ci trzeć. |
nie kupowałam takich, mają być oryginalne Krzysi3k napisał/a: | Jeśli wszystkie bezpieczniki będą dobre to... |
bezpieczniki są dobre, do poduszki nie zaglądałam bo zaraz coś popsuje, ale wydaje mi się że klakson jest podłączony bo po przyciśnięciu przycisku słychać klikanie, tylko dzwonka brak, hmmmm
i jeszcze kolejny problem, wczoraj postanowiłam się nim przejechać (jako pasażer ) i nie podoba mi się że tak głośno jest z tyłu tj. buczenie a przed moją kolizją tego nie było. Czy uszkodziłam sobie coś z tyłu?? Mechanik mówi ze wszystko w porządku a mnie ten hałas drażni.
hvil - Nie Lut 21, 2010 16:00
jak ci cyka, to pogrzeb przy krzykaczu, prawdopodobnie masa ci nie dziala:-) ja tak mam z dodatkowym klaksonem ze po myciu mi tylko cyka bo zacieka na kable:-) a potem jak wyschnie dziala ladnie:-)
[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 16:00 ]
wsszystko zzlezy od budowy wozu, ja do mx'a mam 17 najwieksze, na codzien 15 a zima 14:D musisz sam przymierzyc czy ci nie trze, mi tarlo to blacharz ladnie mi ranty pozaklepywal i jest ok.
avesta - Nie Lut 21, 2010 16:33
hvil napisał/a: | to pogrzeb przy krzykaczu |
a gdzie ja mam go szukać ?:)
hvil - Nie Lut 21, 2010 17:21
to ten glosniczek co trabi:-) nacisnij na klaksona stojac przed maska:-D
hmmm glupio to brzmi co napisalem, niech ktos nacisnie;-)
avesta - Pon Lut 22, 2010 22:02
hvil napisał/a: | to ten glosniczek co trabi:-) nacisnij na klaksona stojac przed maska:-D
|
no nie znalazłam, stanęłam przed maską i nic nie słyszałam, chyba klakson nie działa
hvil - Wto Lut 23, 2010 00:00
a ktoś naciskał na niego?:-) sprawdź bezpiecznik, "horn" o ile pamietam:-) i poszukaj takiego czegoś okrągłego co wygląda jak mini głośniczek trąbka, talerzyk:-D poszukaj jego łączeń do kabli, często minus nie tego:-) i wtedy cyka, ale powinnaś słyszeć chodziarz syczenie lub cykanie.
avesta - Sro Lut 24, 2010 17:57
hvil napisał/a: | głośniczek trąbka, talerzyk |
ja nic takiego nie znalazłam więc oddałam auto do mechaniora. A on na podnośnik, zdjął lewe koło, nadkole i dopiero się dobrał do głośniczka i rzeczywiście kabelek. No cóż cały dzień robi ...
DANTE79R - Sro Lut 24, 2010 18:12
avesta napisał/a: | mam opony zimówki 195/55R16, polecono kupić mi węższe 15. Czy na pewno tak będzie lepiej? | masz dobre opony ale jeżeli są już mocno zużyte to pojeździj je do wiosny a na przyszły rok kup takie same lub zamiennik 185/60R15 bo są tańsze
avesta - Nie Lut 28, 2010 21:01
DANTE79R napisał/a: | masz dobre opony |
oki zostaję przy swoich oponach
a z klaksonem niby naprawiony, bo drucik pękł ale skrzeczy jak zachrypnięty kogut, nie wiem czy taki powinien być dźwięk
i jeszcze kolejny problem, postanowiłam się nim przejechać (jako pasażer ) i nie podoba mi się że tak głośno jest z tyłu tj. buczenie a przed moją kolizją tego nie było. Czy uszkodziłam sobie coś z tyłu?? Mechanik mówi ze wszystko w porządku a mnie ten hałas drażni.
Krzysi3k - Nie Lut 28, 2010 22:53
Spróbuj zlokalizować co buczy to znajdzie się jakieś rozwiązanie
Markzo - Nie Lut 28, 2010 23:03
Może już syrena ma dość? co do buczenia, a może to oponki buczą? ewentualnie jakies łożyska?
hvil - Pon Mar 01, 2010 01:16
może poporstu nigdy nie jezdzilas z tylu:-D ja bardzo dziwnie czuję się na siedzeniu pasazera mx'a smialem twierdzic ze cos nietak z zawiecha przednia jak sie przejechalem jako pasazer, a to poptostu inne odczucia sa na tym bocnzym siedzeniu:-) moze na serio masz wsio ok.:-)
Co do klaksonu, może poprostu padł od zwarcia:-) a pozatym, jak bylo zwarte kabelki moze gdzies dalej sie tez przetopila wiazka? sproboj go wymienić, na szrotach nie powinien byc drogi:-)
avesta - Pon Mar 01, 2010 22:51
Krzysi3k napisał/a: | Spróbuj zlokalizować co buczy to znajdzie się jakieś rozwiązanie |
heheh ciekawe jak, ja mam wrażenie jakby bagażnik nie miał spodu i słychać wszystko co na drodze, kurcze jakoś tak głośno w samochodzie
no oczywiście z tymi drzwiami jeszcze nie byłam przez nie też powietrze się dostaje i jest świst z przodu, może to działa też na tył
hvil napisał/a: | może poporstu nigdy nie jezdzilas z tylu |
ale ja to słyszę siedząc z boku na miejscu pasażera, wcześniej tego nie było albo ja teraz jestem uczulona na wszystko, tak czy siak nie podoba mi się to i muszę coś z tym zrobić
hvil - Wto Mar 02, 2010 19:22
ja tez dziwne rzeczy słysze jezdzac w mojej mazdzie na siedzeniu pasazera, dlatego unikam tego miejsca Wiesz uświadomiłaś mi ze w Roverku jeszcze nie jechałem jako pasazer
avesta - Czw Mar 04, 2010 23:06
hvil napisał/a: | w Roverku jeszcze nie jechałem jako pasazer |
a ja ostatnio większość czasu spędzam na tym miejscu, nie jest źle ale już chciałabym móc siedzieć za kierownicą
hvil - Pią Mar 05, 2010 00:02
avesta, uojej a czemuż to tylko po prawej?? Ja to nawet jakbym chcial niemam kto mnie wozic:-(
avesta - Nie Mar 07, 2010 19:41
hvil napisał/a: | uojej a czemuż to tylko po prawej |
po wypadku choć nie z mojej winy, mam stracha usiąść za kierownicą ale jakoś sobie radzę
hvil - Nie Mar 07, 2010 22:22
avesta, każdemu przydażyć się może wypadek, niemożesz pozwolic wygrać sobie z fobiami. 3mam kciuki i z pomocą kogoś bliskiego obok na pewno przelamiesz sie:-)
avesta - Sro Mar 24, 2010 22:56
oki jeżdże sobie na tych moich zimówkach 195 i kurcze nie wiem bo mnie ściąga do prawej, czasami nie mogę utrzymać samochodu. Tak mam na koleinach, takich średnich. Jak jadę na prostej drodze puszczę kierownicę to autko sunie równiutko jak tylko lekka koleina lub dziury to mnie ciągnie. Co jest?? Aż normalnie strach mnie bierze
Krzysi3k - Sro Mar 24, 2010 23:04
Na początek sprawdź geometrię
avesta - Sro Mar 24, 2010 23:13
ludzie którzy ze mną jeżdżą mówią że wymyślam i nic się nie dzieję ale faktycznie podjadę na geo i to szybko bo wkurza mnie to
Krzysi3k - Sro Mar 24, 2010 23:40
Normalka, zawsze jest się na punkcie swojego samochodu szczególnie przeczulonym
avesta - Pon Mar 29, 2010 21:23
nie zdecydowałam sie na geo
po prostej bez trzymanki jedzie równo
wyrzuca mnie tylko z kolein, to chyba te opony
no nic po świętach stawiam do mechaniora, jak to nie opony to mi pozagląda pod spódnicę i może coś znajdzie
|
|