Zobacz temat - [R75] Deska rozdzielcza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Deska rozdzielcza

zarazek12 - Sro Lut 17, 2010 21:52
Temat postu: [R75] Deska rozdzielcza
Witam. Mam problem z demontażem deski w moim roverku. Ostatnio zgasła lampka sygnalizacyjna lewego kierunkowskazu. Poza tym kierunki działają normalnie.
Zukowaty - Sro Lut 17, 2010 21:56

To nie deskę chcesz zdemontować tylko zegary. Nad nimi jest listewka chyba na 2 śrubki. Odkręć ją a same zegary są na metalowych zatrzaskach. Trzeba się trochę pomęczyć. Nie wiem czy jest sens zabierania się za to bo tam nie ma żadnych żarówek do wymiany. wszystko jest na diodach SMD.

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 21:56 ]
Cytat:
Skąd: internet

:?: :!: Może nie moja sprawa ale czy to tajemnica?

apples - Sro Lut 17, 2010 22:00

Zukowaty warsztat otwiera i nie chce żeby się wydało ze jedzie z naszego forum :grin:

Teraz na serio. To tak jak napisał Zukowaty tylko z uwaga jak się zdecydujesz na wyciąganie aby nie połamać zaczepu bo będzie później brzęczeć.

zarazek12 - Sro Lut 17, 2010 22:02

Zukowaty napisał/a:
To nie deskę chcesz zdemontować tylko zegary. Nad nimi jest listewka chyba na 2 śrubki. Odkręć ją a same zegary są na metalowych zatrzaskach. Trzeba się trochę pomęczyć. Nie wiem czy jest sens zabierania się za to bo tam nie ma żadnych żarówek do wymiany. wszystko jest na diodach SMD.

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 21:56 ]
Cytat:
Skąd: internet

:?: :!: Może nie moja sprawa ale czy to tajemnica?


Tak, zegary. Taką diodę mogę sam wymienić. Tylko jak znaleźć te zatrzaski. Odkręciłem dwie śrubki od osłony górnej i jeszcze jedną po środku. Niby zegary są luźne, ale nie chcą wyjść. Dzięki za podpowiedź!


Jaki zaczep i gdzie on jest?

kris-tofer - Sro Lut 17, 2010 22:06

zarazek12 napisał/a:
Niby zegary są luźne, ale nie chcą wyjść
bo one siedzą na ścisło i trzeba się z nimi pomęczyć, pomodulować trochę, poszarpać delikatnie i powinny wyjść. Swoją drogą, te diody można wymienić?
zarazek12 - Sro Lut 17, 2010 22:17

kris-tofer napisał/a:
zarazek12 napisał/a:
Niby zegary są luźne, ale nie chcą wyjść
bo one siedzą na ścisło i trzeba się z nimi pomęczyć, pomodulować trochę, poszarpać delikatnie i powinny wyjść. Swoją drogą, te diody można wymienić?


Jak wyjmę, to dam znać. Co do tych diod, to muszę sam zobaczyć. Mieszkam na stałe w Anglii i mam dostęp do "szrotów", więc z częściami zamiennymi do R75 nie ma problemów.

Zukowaty - Sro Lut 17, 2010 22:25

apples napisał/a:
Zukowaty warsztat otwiera i nie chce żeby się wydało ze jedzie z naszego forum :grin:

Hehe pewnie :) Dość na swoim praktykowałem, innych nie tykam :P
kris-tofer napisał/a:
Swoją drogą, te diody można wymienić

Pewnie że można ale jest to delikatna robota. Szczególnie ciężko jest później ustawić wskazówki. Trzeba je zdejmować i zakładać na podłączonym zasilaniu żeby silniczki stawiały opór.

kris-tofer - Czw Lut 18, 2010 08:50

Zukowaty napisał/a:
Szczególnie ciężko jest później ustawić wskazówk
wiem coś o tym :/ u mnie nie działa diodka od ABSu może kiedyś się tym zajmę. Dobrze zatem wiedzieć, że diody można wymienić.
dukat11 - Czw Lut 18, 2010 09:02

zarazek12, Tylko jeśli masz wersję z komputerem to jak będziesz rozbierał zegary uważaj na taśmę od wyświetlacza. Jest dość delikatna w miejscu lutowania z płytką.
wieslaw_b. - Czw Lut 18, 2010 10:26

A może sprawdzić najpierw przewody dochodzące do zegarów?
SeniorA - Czw Lut 18, 2010 10:30

zarazek12 napisał/a:
Tylko jak znaleźć te zatrzaski. Odkręciłem dwie śrubki od osłony górnej i jeszcze jedną po środku. Niby zegary są luźne, ale nie chcą wyjść.
zarazek12, zegary mają dwa płaskie występy w podstawie (po około 10 cm od boków ), które wchodzą w uchwyty deski rozdzielczej.Jeśli nie chcą wyjść, to można je wypchnąć ręką od tyłu po ściągnięciu dolnej osłony deski nad pedałami.Dojście od tyłu jest utrudnione ale możliwe i gwarantuje bezpieczne (przed uszkodzeniem uchwytów), wypięcie zegarów.
zarazek12 - Sob Mar 06, 2010 17:34

A więc. Od początku. Zegary łatwo wyjąć w tym modelu. Są trzy zaczepy - dwa po bokach trochę niżej niż na środku i jeden od spodu na samym środku. Wyjmuje się je bez problemu za pomocą cienkiego płaskiego śrubokręta. Zegary łatwo rozkręcić, jest tylko 6 śrubek i są 4 metalowe zaczepy (przy wyświetlaczu), ale ukazują się po zdjęciu plastikowej obudowy, którą żeby zdjąć, trzeba odbezpieczyć przy gniazdach łączących z kablami zasilającymi.

Później opiszę dokładny demontaż deski.

Jak się okazało, diody są dobre. Jedyny problem jaki był, to złe połączenie w "przelotce" pomiędzy warstwami laminatu. Niestety nie zrobiłem zdjęcia. Ale dla elektronika wymiana takiej diody to nic trudnego(o ile jest uszkodzona), faktycznie są w smd!

A poza tym goście robiąc MOT odłączyli akumulator i radio wołało CODE!!! Mając na uwadze moje doświadczenie i prośby (bez odzewu) na innych forach również pozbyłem się tego problemu. Model radia to: Philips 22DC745/60.

apples - Sob Mar 06, 2010 18:16

Co do radia to musisz podjechać do serwisu Philipsa i Blaupunkta aby rozkodowali. Koszt ok 70zł. Sam generatorami, przez internet, itp. nie dasz rady. Kod sczytują z EPRON radia.
tazOR - Pią Paź 21, 2011 12:10

Podepnę się pod temat dot. deski. Sprzedawca cos kombinowal i przy poduszce od pasazera drewienko odstaje i nie moge go wcisnac na swoje miejsce. Czy mam uzyc sily czy jakos inaczej to trzeba wcisnac zeby zaskoczylo? Dzieki za odp :)

[ Dodano: Pią Paź 21, 2011 13:10 ]
Witam ponownie. Okazało się, że jakiś baran (zapewne sprzedawca) urwał zawias od deski przy nawiewach (od strony poduszki). Przez to odstaje jakis niecaly 1cm. Nie przeszkadza to w niczym ale biorac pod uwage to ze takie detale najbardziej denerwuja :) Chcialbym sie was zapytac jak to zdemontowac i zalozyc jeszcze raz zeby nic nie peklo :)