Zobacz temat - [R75] Wymiana rozrządu. Co ile?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana rozrządu. Co ile?

snejki - Sob Lut 20, 2010 11:32
Temat postu: [R75] Wymiana rozrządu. Co ile?
W AUto świecie znalazłem art. w ktorym mowa że w silnikach KV rozrząd najlepiej wymieniac co 90 tysi.

pozwole sobie zacytowac...
"Inną przypadłością motoru V6 jest defekt silniczków kolektora ssącego (sterują tzw. zmiennymi fazami dolotu). Awaria sprawia, że auto traci kilka koni i trochę więcej pali. Poza tym zdarzają się usterki wysprzęglika (wymiana ok. 650 zł), pompy sprzęgła (wydatek 1,2 tys. zł) i alternatora - pęka obudowa (na szczęście koszt zakupu zamiennika to wydatek ok. 250 zł). Za to do szczególnie tanich nie należy wymiana rozrządu (od 1,2 tys. zł), którą najlepiej przeprowadzać co 90 tys. km.
Pozostałe silniki również nie są "święte"
"
co wy na to?

Vesper416 - Sob Lut 20, 2010 11:36

co my na to? moze zacznij od czytania zasad panujacych tu na forum! Naucz sie odpowiednio nazywac tematy i wtedy bedziemy dyskutowac!
snejki - Sob Lut 20, 2010 11:48

moze nie tym tonem kolego
nie jestem takim forumowym wyjadaczem jak Ty i moge cos zrozumiec zle i sie pomylic ale to nieznaczy ze dyskwalifikuje to post do dalszej dyskusji

smiesznie wypowiadasz sie w imieniu calego forum:)

watek dotycz silników V6
tak tez go nazwałem

mcjg - Sob Lut 20, 2010 12:02

snejki napisał/a:
smiesznie wypowiadasz sie w imieniu calego forum:)
Może nie całego ale znakomitej większości, a przynajmniej części. Korzystanie oznacza akceptację regulaminu i przyjęcie pewnych zasad w tym pisania z używaniem polskich znaków (ale to akurat dotyczy was obu :))
Ciufa - Sob Lut 20, 2010 12:05

snejki napisał/a:
co wy na to?

o co pytasz? bo nie rozumiem

Vesper416 - Sob Lut 20, 2010 12:21

Niestety pisze z telefonu komorkowego co dyskwalifkuje polskie znaki diakrytyczne.

Co do mysli przewodniej tego niesprecyzowanego temat to odpowiedzi na Twoje pytanie "co my na to?" sąajuz na forum a powiem wiecej jest podanych kilka ciekawych rozwiazan do problemow zawartych w Twoim cytacie.

snejki - Sob Lut 20, 2010 12:32

w kąciku technicznym napisane jest że powinno sie wymieniać co 150 tysiecy w artykule podają 90 tysięcy

skąd rozbieżność??

próbowałem wyszkuać na forum niestety nie znalazłem....stąd pytanie tu i teraz

Aragorn - Sob Lut 20, 2010 13:10

zawsze lepiej wymienić wcześniej niż za późno :-) fabryka podaje np że wymiana oleju co 25 tyś a wiadomo że wszyscy rozsądni robią to max co 10 tyś a co do rozrządu to ważna jest jakość użytych materiałów ich żywotność w zależności od firmy jest na pewno różna, kiedyś oglądałem paski rozrządu w swoim 620di i wyglądały makabrycznie mimo że było jeszcze do okresu wymiany 25 tys

a jeśli chodzi o KV6 to wymiana co 90 000 ale mil! (mila ang 1,6km) mogę się mylić ale pewnie stąd ta rozbieżność

i raczej nie polecam opinii i porad Auto Świata na temat Roverów więcej informacji znajdziesz na forum a nie w gazetce

snejki - Sob Lut 20, 2010 13:19

dzięki za rzeczowość i pomoc
SeniorA - Sob Lut 20, 2010 13:34

snejki napisał/a:
próbowałem wyszkuać na forum niestety nie znalazłem....stąd pytanie tu i teraz
na pewno jest o tym , bo było wyjaśniane.Chociaż 150 kkm ( 90 tyś mil ) albo 6 lat, to jest normalny ( w domyśle maksymalny ) czas wymiany , to w przypadku intensywnej eksploatacji silnika , jazdy w warunkach stop-start , należy skrócić okres do 45 tyś mil lub 3 lata , lub dokonać oceny stanu rozrządu .Ze względu na skutki zerwania paska ,zalecają wymianę wcześniejszą od normalnego czasu wymiany. Ta informacja jest w poradniku eksploatacyjnym R75.

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 13:34 ]
Praktycznie wymienia się co 90-100kkm lub 5-6 lat.

keczu - Sob Lut 20, 2010 13:50

mcjg napisał/a:
Może nie całego ale znakomitej większości, a przynajmniej części.
Na pewno nie jestem w "znakomitej wiekszosci" bo to troche za ostre powitanie dla nowego forumowicza. Poza tym od tego jest moderator.
Moze to Ci cos pomoze, wedlug autotaty to co 72 tys mil. lub 6lat . Pozdr.
http://ww2.justanswer.com..._110155_lrf.pdf

SeniorA - Sob Lut 20, 2010 14:19

keczu, trzeba to wyjaśnić , żeby nie powstały nowe informacje na forum. 72 tyś mil albo 6 lat , dotyczy silnika kV6 w Land Roverze Freelander , a my mówimy o silniku w R75 ,
który był omawiany w tym artykule A.Św. nr6/2008.

hvil - Sob Lut 20, 2010 14:25

jak bylem w Anglii to zgłębiałem temat co ile rozrząd, mechanizatory tam twierdza ze w nowszych modelach jest zastosowany jakiś nowszy napinacz innej konstrukcji co pozwoliło przedłużyć okresy od wymiany do wymiany, 90tys to chyba na tym starym napinaczu jest obowiązek, ale to są wieści jakie usłyszałem na MOT'cie tam robiąc w serwisie..
keczu - Sob Lut 20, 2010 15:15

SeniorA napisał/a:
keczu, trzeba to wyjaśnić , żeby nie powstały nowe informacje na forum. 72 tyś mil albo 6 lat , dotyczy silnika kV6 w Land Roverze Freelander , a my mówimy o silniku w R75 ,
który był omawiany w tym artykule A.Św. nr6/2008.

Byc moze , ja tam sie nie upieram przy tym co napisalem. To tylko informacja ktora znalazlem. Ciekawe jaka jest roznica pomiedzy KV6 w 75-tce i Freelanderze. :/

SeniorA - Sob Lut 20, 2010 15:36

w samym silniku nie ma różnicy , ale jest w warunkach pracy i obciążenia silnika( terenowy z napędem na 4 koła ) i dlatego wymagają 72 tyś mil a nie 90 jak w R75. Twoja informacja jest potrzebna , bo potwierdza zasadę , że im bardziej trudnych warunkach pracuje silnik, to wcześniej wymieniamy pasek.
Zwróciłem uwagę na to , bo za jakiś czas, ktoś zapyta dlaczego 90 a nie 72 tyś mil.

keczu - Sob Lut 20, 2010 16:06

SeniorA napisał/a:
w samym silniku nie ma różnicy , ale jest w warunkach pracy i obciążenia silnika( terenowy z napędem na 4 koła ) i dlatego wymagają 72 tyś mil a nie 90 jak w R75. Twoja informacja jest potrzebna , bo potwierdza zasadę , że im bardziej trudnych warunkach pracuje silnik, to wcześniej wymieniamy pasek.
Zwróciłem uwagę na to , bo za jakiś czas, ktoś zapyta dlaczego 90 a nie 72 tyś mil.

Spoko :wink: Mysle ze w zaleznosci gdzie szukamy mozemy znalezc inne zalecenia. Pewnie 90 tys. mil to fabryczne ograniczenie, tak troche na styk zeby lepiej dla klienta wygladalo jak kupuje nowe autko to koszty eksploatacji wygladaja lepiej bo ten rozrzad troche kosztuje, a robocizna w np. UK czy IRL normalnie zwala z nog :shock: (przy okazji jeszcze dozucimy zalecenie tanszego oleju 10w40, wymiany co 20 tys ) i jaki ten Rower tani w utrzymani :jupi: .Moze dojezdzi , a jesli nie to i tak po gwarancji bedzie. Spojrzalem jeszcze w instrukcje napraw Haynesa do mojej 45-tki i dla KV6 jest 4lata lub 60 tys.mil. Absolutnie sie z Toba nie spieram bo wiem ze sie znasz na rzeczy :wink: To tylko tak zeby pokazac ze ciezko jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie. Z pewnoscia fabryczne zalecenie to te 90 tys mil. Osobiscie nie mial bym nerwow zeby czekac tego przebiegu, nawet jak bym autko od nowosci mial. To tak jesli chodzi o ksiazkowe zalecenia ,a praktycznie to tak jak pisales 90-100 tys km. Pozdr.

SeniorA - Sob Lut 20, 2010 16:44

keczu, podpisuję się pod tym co napisałeś.
Legwan1989 - Wto Lip 23, 2013 18:50

Ja tak ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym kiedy wymienić. Teraz mam przejechane trochę ponad 30tys km. A już nawet nie pamiętam ile zalecali u mechanika podczas wymiany ale było to coś chyba w granicach 70 tys.

A Wy co ile wymieniacie u siebie rozrząd ?

RP - Wto Lip 23, 2013 22:43

W maju 2012 stałem się posiadaczem R75, rocznik 2000, przebieg 140 tyś.
Kupiłem kompletny rozrząd i do mechanika. Okazało się, że na pasku były jeszcze napisy ROVER :| czy to możliwe :?: Poprzedni właściciel kupił go jak auto miało 90 tyś. i nie wymieniał rozrządu.

Adsik - Wto Lip 23, 2013 23:19

RP napisał/a:
Okazało się, że na pasku były jeszcze napisy ROVER czy to możliwe


Nie ma w tym nic nadzwyczajnego :)

RP napisał/a:
Poprzedni właściciel kupił go jak auto miało 90 tyś. i nie wymieniał rozrządu.
Zapewne był wymieniony wcześniej :) Przez jeszcze poprzedniejszego wlasciciela. Po 12 latach, rozrząd byłby tykającą bombą zegarową.
bys - Pon Gru 09, 2013 13:55

Witam
Odświeżam temat bo,
Mam pytanie czy druga wymiana rozrządu to też w granicach przejechanych 100 - 150tyś.km,czy zalecacie wcześniej.Od pierwszej wymiany mam przejechanych 70tyś.i minęło 5 lat.
Pierwszą wymianę robiłem jak nabyłem auto i najechanych było 106tyś.,mechanik mówił że tylne paski to już dogorywały,a przedni, rolki i napinacze były ok.

Pozdrawiam

Aragorn - Pon Gru 09, 2013 14:23

bys napisał/a:
Witam
Odświeżam temat bo,
Mam pytanie czy druga wymiana rozrządu to też w granicach przejechanych 100 - 150tyś.km,czy zalecacie wcześniej.Od pierwszej wymiany mam przejechanych 70tyś.i minęło 5 lat.
Pierwszą wymianę robiłem jak nabyłem auto i najechanych było 106tyś.,mechanik mówił że tylne paski to już dogorywały,a przedni, rolki i napinacze były ok.

Pozdrawiam


...mi po czterech latach i przebiegu ok 70tyś zatarła się pompa wody zerwała pasek i zawory powiedziały "dzień dobry" tłokom ...więc nie należy z nią zwlekać zwłaszcza że 5 lat to już pora na wymianę ...zwłaszcza że zamienniki części to już nie to samo ...jak się okazało w przypadku tej pompy

bys - Pon Gru 09, 2013 15:06

pompę to akurat mam oryginał ale reszta to różnie, no cóż czas wydatków bo święta ale i czas na odkładanie kasy na rozrząd.
pozdrawiam

kosaaro - Nie Gru 15, 2013 18:23

Też właśnie się zastanawiam czy wymieniać już, czy jeszcze nie.??? Mam najechane 55tyś mil czyli 88tyś kilometrów.
osarro - Nie Gru 15, 2013 19:55

Według mnie trzeba się trzymać zasad i zdrowego rozsądku bo wiadomo że każdy inaczej jeździ. Ja jak kupiłem auto miało 10 lat i 170 tyś km i....oryginalny fabryczny rozrząd, wiem że przy mojej jeździe tyle drugi nie wytrzyma więc pewnie przy max następnych 5 latach lub 90 tys będzie potrzeba kolejnej wymiany....jeżeli R wytrzyma ;)
djdanon - Sro Wrz 24, 2014 21:23

dołacze do tematu mam 65 kkm przebiegu, auto od 4 lat, przy zakupie auto miało 40 kkm, jeżdże głownie w mieście i chciałbym spytać czy wymieniać rozrząd skoro mówicie co 4-6 lat?
zedziczek - Sro Wrz 24, 2014 21:46

Producent zalecał wymiane pasków po około 145 000 km lub 6 lat w zależności co pierwsze nastąpiło, zalecenia te jednak dotyczyły podzespołów fabrycznych, które jakościowo były lepiej wykonane od większości zamienników dostępnych na rynku. Co do okresu wymiany sporo osób uważa, że jest on mocno zawyżony dlatego np wydawca książek samochodowych Haynes zaleca zmniejszenie okresu o połowe aby było bezpieczniej, decyzja należy do właściciela ;) .
Jeśli zdecydujesz się na wymiane, podpowiem, że producentem pasków fabrycznych była firma Dayco a napinacza i rolki INA.

rafalmis1 - Czw Wrz 25, 2014 05:34

W trudnych warunkach producent podaję 75 bądź 70 tys. lub 3 lata
czarek532 - Sob Paź 04, 2014 18:48

Witam prosba do osób zorientowanych szykuje mi sie wymiana rozrządu przeglaam oferty na alegro i nie mam pojecia który zestaw wybrać może ktoś cos doradzić i ewentualnie wkleić link silnik 1.8
paolinio - Nie Paź 05, 2014 01:12

czarek532, Ja założyłem pasek continental, pompa hepa niemiecka, napinacz chyba był w zestawie z paskiem. Dobra jakość tego zestawu, cena w sklepie 280 zł wszystko, na necie znajdziesz taniej, unikaj części w najniższych cenach.