|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wskaźnik paliwa
rafik14 - Wto Lut 23, 2010 18:22 Temat postu: [R75] Wskaźnik paliwa witam. mam problem nagle podczas jazdy podskoczył mi wskaznik paliwa z 1/2 na prawie full.
Co może być powodem? walnięty pływak?
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:44
a może jechałeś pod górę?
rafik14 - Wto Lut 23, 2010 18:49
a tak serio...ten podwyższony stan sie utrzymuje a nie tankowałem w locie:)
thef - Wto Lut 23, 2010 18:52
Uszkodzony pływak pokazałby zero. Bardziej pasuje tu jakieś zwarcie do masy, ewentualnie sam pływak zawiesił się np. po wjechaniu w dziurę.
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 18:53
no to raczej pływak się zawiesił albo jakiś czujnik daje w kość. Zatankuj do pełna i obserwuj wskazówkę
SeniorA - Wto Lut 23, 2010 18:58
rafik14, w zbiorniku są 2 pływaki ( po 1 w każdej części zbiornika ) i ich sygnały są przetwarzane elektrycznie na wskazania analogowe wskaźnika. Może jeden z nich się zablokował. Zobacz co będzie po zatankowaniu do pełna.
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 18:58 ]
te 2 czujniki są połączone szeregowo i jak jeden nie daje sygnału, to zapala się lampka i wskaźnik pokazuje 0
DANTE79R - Wto Lut 23, 2010 19:00
no to chyba wszystko jasne skoro się zgadzamy
SeniorA - Wto Lut 23, 2010 19:11
no mógł jeszcze zawiść mikroprocesor w licznikach, który przelicza to co czytają pływaki.
rafik14 - Wto Lut 23, 2010 19:43
dzieki...jutro zaleje do pełna i kontrolen nad wskażnikiem uskutecznie:)
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 19:43 ]
i jeszcze jedno...da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa czy trzeba zrobić 'dizaster' na warsztacie?
dukat11 - Wto Lut 23, 2010 19:46
rafik14 napisał/a: | da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa czy trzeba zrobić 'dizaster' na warsztacie? |
Zdejmujesz tylną kanapę i pod dwoma klapkami masz dostęp do zbiornika (pływaków i pompy paliwa)
SeniorA - Wto Lut 23, 2010 19:52
rafik14 napisał/a: | i jeszcze jedno...da się pływaki wyjąć bez zdejmowania zbiornika paliwa | tak, pływaki są integralną częścią pompy,filtra
[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 19:52 ]
http://moto.allegro.pl/it..._wyprzedaz.html
rafik14 - Wto Lut 23, 2010 20:52
dziękuję jeszcze raz za pomoc i porady...polecam się na przyszłość z zakresu wiedzy na temat mazdy mx5:) dzięki.
apples - Wto Lut 23, 2010 20:57
Zrób test zegarów w pozycji 2 i będziesz wiedział więcej. Zobaczysz jak zachowuje się wskazówka.
http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
rafik14 - Pią Lut 26, 2010 09:03
jest lipa. po zatankowaniu wskaznik poziomu paliwa opadał i nagle znowu skoczyl na full, po ponownym odpaleniu silnika na 3/4....chyba pozostało mi pogrzebanie w pływakach...demontował je ktoś z was?. Wymaga to wizyty w warsztacie czy nie ma z tym wiekszej filozofii?
z góry dziekuje za porady
SeniorA - Pią Lut 26, 2010 10:20
rafik14 napisał/a: | chyba pozostało mi pogrzebanie w pływakach...demontował je ktoś z was?. | rafik14, tak jak pisałem , pływaki są zamontowane na filtrze i pompie w zbiorniku.Żeby je oglądnąć i sprawdzić, trzeba wyjąć np. pompę a później filtr albo odwrotnie. Na forum jest opis wymiany pompy i filtra , poczytaj i oceń sam czy jechać do warsztatu.Wcześniej posprawdzaj na zbiorniku przewody el. i ich połączenia.
lzawiasa - Wto Wrz 10, 2013 11:34
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.
[ Dodano: Wto Wrz 10, 2013 12:34 ]
Witam. Co do wyrownania poziomow paliwa w baku zrobilem proste rozwiazanie, otoz polaczylem obydwie niecki baku przewodem ponizej dna. System wspaniale daje rade i zbednymi okazaly sie sploty wezykow i pompa w baku. Wezyk biegnie po poprzeczce i jest chroniony w ten sposob przed zerwanie w razie jakiejs przeszkody. Polecam. Jako "ujecie paliwa w dnie uzylem wentyle od felg naczepy typu TIR, sa plaskoprzylegajace i maja wystarczajaca przepustowosc. W miare pobierania paliwa i zwrotu do baku nadmiaru, system spokojnie nadaza, wyrownujac poziomy i daje niezafalszowane wskazanie poziomu paliwa.
rafalmis1 - Wto Wrz 10, 2013 11:56
może masz jakies forki
koza-06 - Nie Wrz 15, 2013 16:02
rafalmis1 napisał/a: | może masz jakies forki |
Kolego to co napisał ( lzawiasta) dotyczy raczej padniętej pompki paliwa w zbiorniku.
A u Ciebie raczej jest problem z wytartymi ścieżkami na pływaku a że są dwa problem może być podwujny.
|
|