|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprzęgło
se7en86 - Sro Lut 24, 2010 18:21 Temat postu: [R75] Sprzęgło Mam takie pytanko. Dziwne to trochę no ale prawdziwe
Gdy jest zimny silnik, sprzęgło się nie ślizga. Gdy silnik się rozgrzeje i jest już ciepły ślizga się. Pewnie do wymiany jest docisk, tarcza i łożysko. Czy wystarczy to wymienić ? Czy do tego dwumasę dołożyć ? Jak uważacie i co myślicie o tym ? Czy możliwe, że na zimnym się nie ślizga i dlaczego ? Pozdrawiam
apples - Sro Lut 24, 2010 18:25
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#421818
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
http://forum.roverki.eu/v...p=424873#424873
http://forum.roverki.eu/v...hlight=national
+ posty wewnątrz
Dwumasę sprawdź. Jak będzie coś z nią nie tak to dopiero wymieniaj.
se7en86 - Sro Lut 24, 2010 18:34
Czyli do kompletu wysprzęglik by się przydał wymienić radzisz ?
apples - Sro Lut 24, 2010 18:39
Tak. Myślę że 250zł przy tych kosztach to nie dużo. Może być tak że zaraz padnie po włożeniu nowego docisku. Ja kupowałem sprzęgło National 337zł + wysprzęglik 250zł.
wysprzęglik http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=18983
sprzęgło http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=11126772
Dziwi mnie trochę że ślizga się jak się rozgrzeje. Powinno ślizgać się cały czas. Na jakich biegach najbardziej i przy jakich obrotach?
Rowan - Sro Lut 24, 2010 18:56
se7en86, moim zdaniem to gdzieś Ci olej chlapie na sprzęgło. Spotkałem się z takim przypadkiem w jednym dieslu. Był wyciek z wałka, bo uszczelniacz się wysrał. Zimny nie ślizgał się, po kilku km ślizgał i potem jak się więcej przejechało to przestawało troche.
[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 18:56 ]
Ale jakby na to nie patrzeć, trzeba skrzynie zwalać. Także najlepiej się zaopatrzyć w zestaw sprzęgło i wysprzęglik. Stan dwumasu trzeba ocenić po rozebraniu.
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:14
No to tak zrobię. Patrzyłem na allegro u Tomeigo komplet jest za 745 zł. Dobra to cena czy da się coś taniej dobrać ? Sprzęgło National ( chyba ) i wysprzęglik chyba od LandRoverka wolę, tylko nie mogę tego znaleźć nigdzie. Sprzęgło tak, tylko wysprzęglika nie ma.
apples - Czw Lut 25, 2010 22:17
Da się taniej.
Ja dałem 337zł. Zadzwoń do gości z linków jakie podałem wcześniej.
Za tą kasę co podałeś to bym miał już Borg&Beck albo oryginalny AP Driveline.
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:21
apples Za 337 zł miałeś nowy wysprzęglik i nowy komplet sprzęgła ( tarcza docisk łożysko )
apples - Czw Lut 25, 2010 22:25
337zł sprzęgło (docisk, tarcza)
250zł wysprzęglik
[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 22:25 ]
też Bardzo dobry zestaw
http://www.allegro.pl/ite...o_rover_75.html
http://www.allegro.pl/ite...4_silownik.html
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:27
no to znalazłem, ale sprzęgło kosztuje 530 zł, Wolę chyba Nationala tylko nie ma u tego sprzedawcy, ale zadzwonie, może ma na stanie. Bo wtedy cenowo by było dobrze.
apples - Czw Lut 25, 2010 22:29
To dzwoń do Wrocławia. Nationala maja najtaniej Sam wymieniasz?
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:30
No właśnie zastanawiam się nad wymianą, czy uda mi się, specem nie jestem, dostęp do warsztatu mam i mogę to zrobić. Ewentualnie mogę wstawić do mojego znajomego innego, co by mi zrobił. i tak sie zastanawiam. Tylko jeszcze przy okazji chciałbym sprawdzić łożyska w skrzyni bo coś chuczy i chyba sam tego nie dam rady.
apples - Czw Lut 25, 2010 22:32
Opis jak wymienić masz również wyżej. W razie czego powodzenia.
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:34
tak czytałem właśnie Niby nie jest ciężko, ale boję się, że coś mogę spierp*** Jeszcze jak możesz pomóc, o kogo chodzi Ci dokładnie mówiąc zadzwoń do Wrocławia, bo nie mogę tego znaleźć.
apples - Czw Lut 25, 2010 22:36
Tarcza, docisk http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=11126772
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:37
Rozumiem, że koleś ma tarcze docisk, tylko na allegro nie wystawia Bo widzę u niego większość łożysk itp ?
apples - Czw Lut 25, 2010 22:42
Od niego kupowałem tarcze i docisk. Wysprzęglik z Tczewa.
se7en86 - Czw Lut 25, 2010 22:43
Oki dziękuję za wszystko. Podjadę tylko jeszcze do InterCarsa ( tak wiem, że drogo ), ale mam znajomego co pracuje tam i zawsze daje mi dobre rabaty, zobacze na ile mi to wyceni i porównam jak wyjdzie z tym. Pozdrawiam
apples - Czw Lut 25, 2010 22:47
OK. Tylko nie daj się naciągnąć na oryginalny wysprzeglik LUK. Jedyny oryginalny to tylko AP. Na luka też będzie AP
Grzesiek_Gdynia - Pią Lut 26, 2010 10:28
Dajcie znac jak wyszlo z tym sprzeglem. Apples mi kolesie u których robie autko ( Ci co robili u kuleszy pare lat jak jeszcze bylo ASO ) mówili żeby od razu robic z pompką bo podobno jak zostawi się starą pompkę to zaraz sie wysypuje. Ponoć to reguła była. Niestety pompka w intercarsie to jakies 800 - 900. W IC mam dobry rabat bo brat ma flote i kupują wszystko w IC wiec sie dopinam do jego fakturek. Z kolei jak rozmawialem z JOVI to odradzal ten wysprzeglik za 250
[ Dodano: Pią Lut 26, 2010 10:28 ]
P.S. za robocizne chcą 500
kris-tofer - Pią Lut 26, 2010 11:10
Grzesiek_Gdynia napisał/a: | odradzal ten wysprzeglik za 250 |
a czymże ten wysprzęglik różni się od innych? Każdy jeden jest dupowato zrobiony i może się wysypać bardzo szybko, więc jeżeli jest możliwość kupienia za tak małą kwotę w stosunku do innych cen to ja również szczerze polecam ten za 250zł. Sam na nim jeżdżę już dobre pół roku (prawie same miasto więc przęgło cały czs chodzi) i nic się nie dzieje. Co najwyżej raz na miesiąc lub raz na dwa miesiące można płyn w pompce zmienić, żeby wydłużyć żywotność i pompki i wysprzęglika.
[ Dodano: Pią Lut 26, 2010 11:10 ]
A co się tyczy dokupowania nowej pompki do kompletu, gdy stara jest dobra, to też uważam to za niepotrzebny pomysł, starą wyjąć, przeczyścić, przelać nowym płynem ze dwa razy i jest prawie jak nowa nie widzę związku pomiędzy nowym wysprzęglikiem a starą pompką, żeby od starej pompki miało się coś popsuć...
Pieta - Pią Lut 26, 2010 11:18
Też jeżdżę od sierpnia na tanim wysprzęgliku BritPart i dobrze się sprawuje. Nie widzę sensu wymieniać pompki skoro działa na akceptowalnym poziomie.
Moim zdaniem negatywny wpływ cieknącej pompki może być w przypadku ciągle zapowietrzonego wysprzeglika. Wystarczy pilnować poziomu płynu i profilaktycznie raz na jakiś czas odpowietrzyć układ.
apples - Pią Lut 26, 2010 14:32
Pieta Nikt oprócz AP nie robi wysprzęglików
Grzesiek_Gdynia patrz wyżej i nie słuchaj głupot. Na każdym (LUK, SACHS, BRITPART czy diabli wiedzą kto) jest znaczek AP.
Pieta - Pią Lut 26, 2010 14:37
apples Zgadza się, to jest wysprzęglik AP. Podałem firmę BritPart dla orientacji. BritPart podpisał się na opakowaniu wysprzęglika.
Na wysprzęgliku jest AP
Podobna sytuacja jest z pompkami Luk-a itd.
apples - Pią Lut 26, 2010 14:40
Mój oryginalny Roverowski też był AP i od Land Rovera też jest AP.
Grzesiek_Gdynia wymieniłem sam.
Grzesiek_Gdynia - Wto Mar 02, 2010 08:39
Ok. Ja podjalem decyzje. Wsadzam Nationala 439 pln + wysprzeglik AP 250.
phuss - Wto Mar 02, 2010 09:20
Grzesiek_Gdynia, gdzie kupiłeś tego Nationala??
Grzesiek_Gdynia - Wto Mar 02, 2010 14:29
allegro od tomateam
phuss - Wto Mar 02, 2010 15:35
ok. dzięki
tomkos - Pią Sty 04, 2013 13:39 Temat postu: [75] ślizga sprzęgło Witam, dopadł mnie problem jakieś 10tyś km temu wymieniałem komplet sprzegła docisk, tarcza, wysprzęglik no i zaczęły się teraz problemy powyżej 2tyś obrotów przy głębszym wciśnieciu pedału gazu ślizga mi się sprzęgło. Obroty skoczą dwa trzy razy z 2na 3 tyś obrotów i ciągnie normalnie dalej już przyspiesza. Spotkał się ktoś z takim problemem? Moja kobieta jeździ codziennie Roverkiem ale nie pali sprzęgła nie jeździ na pół sprzęgle i dlatego dziwią mnie te objawy drugie co mogłoby powodować poślizg sprzęgła jest wyciek z uszczelniacza wału korbowego ale raczej trudno o to żeby zza koła zamachowego olej dostał się na tarcze sprzęgła
Rowan - Pią Sty 04, 2013 16:20
tomkos, możliwe, że uszczelniacz na wałku skrzyni poleciał. Albo dwumas masz padnięty i dojechał sprzęgło, spotkałem się z takim przypadkiem u mnie
tomkos - Nie Sty 13, 2013 10:58
Objawy jak w tym temacie na zimnym wszystko ok na ciepłym zaczynają się problemy
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
szkoda że tu nikt nie napisał po całej akcji jakie były przyczyny
[ Dodano: Nie Sty 13, 2013 10:58 ]
Właśnie przed chwilą wróciłem z warsztatu. Sprzęgło wyciągnąłem w dwie godziny (wprawy nabieram) efekt taki dwumas do śmietnika tarcza brała tylko po wewnetrznej stronie koła więc koło wychodzi na to że nie ma płaszczyzny no i jest popękane miejscami widać że filetowe więc fajna temperatura musiała tam być oryginalnym kołem w Roverze był LUK?
widać zagrzane koło aż fioletowe
http://www.fotosik.pl/pok...58b37f0ae0.html
pęknięcia
http://www.fotosik.pl/pok...dcd78ddb4f.html
największe pęknięcie
http://www.fotosik.pl/pok...91128e49aa.html
koło
http://www.fotosik.pl/pok...aa52b71a25.html
haszczyc - Nie Sty 13, 2013 12:47
ulalla pytanie czy da się jeszcze takie koło zregenerować
Boncky - Pon Lut 04, 2013 14:09
co do samych wysprzęglików to teoretycznie bez znaczenia bo ta sama fabryka je robi...:) chyba ważniejsze jak trafimy i jak ktoś to zamontuje i eksploatuje, dla przykładu w zeszłym tygodniu po zamontowaniu nowego britparta, 3 razy wciśnięte sprzęgło i wysprzeglik się rozciekł... nowa tarcza, docisk, pompa...
Pieta - Pon Lut 04, 2013 18:37
Boncky napisał/a: | bo ta sama fabryka je robi...:) |
Chyba nie jest już to prawda
było o tym i kolega AAND potwierdził, że są dwa źródła
http://forum.roverki.eu/v...=62063&start=40
widziałem oba wykonania na oczy i zdecydowanie to inna linia produkcyjna
Boncky - Pon Lut 04, 2013 21:17
Pieta napisał/a: | Boncky napisał/a: | bo ta sama fabryka je robi...:) |
Chyba nie jest już to prawda
było o tym i kolega AAND potwierdził, że są dwa źródła
http://forum.roverki.eu/v...=62063&start=40
widziałem oba wykonania na oczy i zdecydowanie to inna linia produkcyjna |
możesz mieć rację nie znane są losy fabryk...
dla przykładu ostatnio montowałem sprzęgło z SRL i co się okazało, nowe sprzęgło nie pasuje, niby wszystko to samo niby SRL a docisk ma inny wymiar i blokuje tarczę dosłownie łopatki ją klinują...
pazdzi0h - Pon Lut 04, 2013 22:36
Boncky napisał/a: | Pieta napisał/a: | Boncky napisał/a: | bo ta sama fabryka je robi...:) |
Chyba nie jest już to prawda
było o tym i kolega AAND potwierdził, że są dwa źródła
http://forum.roverki.eu/v...=62063&start=40
widziałem oba wykonania na oczy i zdecydowanie to inna linia produkcyjna |
możesz mieć rację nie znane są losy fabryk...
dla przykładu ostatnio montowałem sprzęgło z SRL i co się okazało, nowe sprzęgło nie pasuje, niby wszystko to samo niby SRL a docisk ma inny wymiar i blokuje tarczę dosłownie łopatki ją klinują... |
ja kupilem sprzeglo SRL (tarcza+docisk) od landrover`owego i mechanik nie skladal zadnych zastrzezen, zamontowane razem z nowy wysprzeglikiem AP i wszystko dobrze chodzi
apples - Pon Lut 04, 2013 22:45
tomkos napisał/a: | oryginalnym kołem w Roverze był LUK? | AP a później Valeo
Boncky - Wto Lut 12, 2013 09:55
pazdzi0h napisał/a: | Boncky napisał/a: | Pieta napisał/a: | Boncky napisał/a: | bo ta sama fabryka je robi...:) |
Chyba nie jest już to prawda
było o tym i kolega AAND potwierdził, że są dwa źródła
http://forum.roverki.eu/v...=62063&start=40
widziałem oba wykonania na oczy i zdecydowanie to inna linia produkcyjna |
możesz mieć rację nie znane są losy fabryk...
dla przykładu ostatnio montowałem sprzęgło z SRL i co się okazało, nowe sprzęgło nie pasuje, niby wszystko to samo niby SRL a docisk ma inny wymiar i blokuje tarczę dosłownie łopatki ją klinują... |
ja kupilem sprzeglo SRL (tarcza+docisk) od landrover`owego i mechanik nie skladal zadnych zastrzezen, zamontowane razem z nowy wysprzeglikiem AP i wszystko dobrze chodzi |
jakiegoś pecha mam, tez zakładałem SRL i było ok, dam znać co tam było nie tak jak się sprawa rozwiąże
[ Dodano: Wto Lut 12, 2013 09:55 ]
no i rozwiązał się problem ze sprzęgłem, wyleczyłem się z brittparta, mimo iż wcześniej nie było problemów, teraz 2 wysprzęgliki nowe, zwalone, tzn, blokowało się łożysko i wysprzęglik pracował jak by zalany betonem
|
|