|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si 1.4 16V 97r] Co jest warty przelot?
Dziarka - Wto Mar 02, 2010 21:31 Temat postu: [R214Si 1.4 16V 97r] Co jest warty przelot? Witam mam takie pytanie,napewno nie bierzcie sobie tego do serca to jest tylko merytoryczne pytanie...Mianowicie wycinajac tylni tłumik a zamieniajac go rurą przelotową o tej samej średnicy może wpłynąć niekorzystnie na silnik?z góry dzieki za odp pozdro
Zlotowa - Wto Mar 02, 2010 21:34
Zaraz będzie wpis od moderatora coś mi się wydaje. Wpisz temat proszę postu !
Dziarka - Wto Mar 02, 2010 21:48
Zlotowa, dzieki
keczu - Wto Mar 02, 2010 22:40
Napewno stracisz na momoncie obrotowym, a to w zasadzie najwazniejszy parametr w codziennej eksploatacji. Fabryczny wydech obliczony jest razem z katalizatorem i tlumikami ,odpowiednio dlawi wydech zeby za bardzo nie wietrzylo komor spalania w silniku (powoduje to spadek cisnienia) i mniejsza moc przy nizszych obr. Przelotowy wydech nadaje sie tylko do rajdowek i to z odpowiednim dolotem .Tam jezdzi sie zawsze z prawie calkowicie otwarta przepustnica i wtedy to ma sens ,zeby cos wyprowadzic szybciej z silnika najpierw trzeba to do niego dostarczyc, a tu na przeszkodzie bedzie stala przepustnica, no chyba ze jezdzisz z pedalem w podlodze caly czas to oki. Kompletny markowy wydech ma sens, ale to i tak niewiele podniesie moc, albo wcale ,bedzie tylko ladniej brzmial i trwalszy. Pozdr.
sTERYD - Wto Mar 02, 2010 22:41
Dziarka, taka operacja może wpłynąć niekorzystnie na silnik.
Wydech ma na celu nie tylko zmniejszenie prędkości gazów wylotowych, ale również utrzymanie odpowiedniego ciśnienia gazów w obrębie silnika. ma to szczególne znaczenie w wypadku kiedy ciśnienie w dolocie jest brane pod uwagę w doborze mieszanki paliwowej (ma to miejsce praktycznie w każdym silniku z elektronicznie sterowanym wtryskiem) ale nie tylko. Pojemność układu wydechowego jest jednym z parametrów wpływających na moc silnika, a wstawiając przelot zamiast tłumika zmieniasz tą pojemność...
|
|