|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 iDT 03r] coś dziwnego z moim "R"
piterek1812 - Sro Mar 03, 2010 14:58 Temat postu: [R45 2.0 iDT 03r] coś dziwnego z moim "R" Witam ponownie. Już rozpisywałem się kilka miesięcy temu o tym że mój roverek nie wkręca się powyżej 4tys. Ostatnio wziąłem to w swoje ręce i tak poodkręcałem wszystkie węże od turbo, sprawdziłem, przeczyściłem założyłem z powrotem i porządnie skręciłem, skróciłem trochę też cięgno przy turbinie. Przy pierwszej jeździe byłem mile zaskoczony że moje autko jeździ aż miło, wchodził na obroty powyżej 4k. Tylko że mój piękny sen skończył się następnego dnia kiedy wszystko wróciło do "normy". Myślałem że jestem genialny a tu lipa
Immq - Sro Mar 03, 2010 18:25
Witam,
borykałem się z tym problemem około roku, wymieniłem wiele, wyczyściłem wszystko.
Okazało się że przyczyną jest wtrysk sterujący ( ten z kabelkiem ), a dokładnie cewka jaka się w nim znajduje.
Zacznij od sprawdzenia rezystancji na owym przewodzie od wtryskiwacza, na jego stykach rezystancja powinna wynosić ~120 Ohm.
Dziś zamontowałem owy wtrysk u siebie i problem przekroczenia 4k obr znikł.
Pozdrawiam.
piterek1812 - Sro Mar 03, 2010 18:58
sprawdzę to możliwie jak najszybciej.
Napisz mi jeszcze proszę jakie miałeś koszty wymiany wtrysku.
Jeżeli to będzie przyczyna mojej usterki to będę twoim dłużnikiem
Pozdrawiam.
Firq - Sro Mar 03, 2010 23:37
koszta wymiany sa zależne od tego za ile kupisz owy wtrysk jeśli on jest przyczyna, ale
pi razy wycieraczka to około 100 zł w wtrysk wyciagasz za pomocą 3 kluczy i browara (nie zapomnij zeby założyć podkładke pod wtrysk )
Immq - Czw Mar 04, 2010 22:04
Witam,
koszt wtrysku na allegro: 200 zł + przesyłka
podkładka pod wtryskiwacz: 4zł
i to na tyle, klucz 16 i 10, czas montazu około 10 min.
Numer wtryskiwacza: 432193571
pozdrawiam !
piterek1812 - Sob Mar 13, 2010 16:01
sprawdziłem te rezystencje i wyszło mi 108. Czy to nie jest za mało?
Immq - Sob Mar 13, 2010 19:12
Witaj,
108 Ohm jest wartoscia jak najbardziej poprawna, wiec wtryskiwacz napewno odpada.
Piszesz ze po rozkreceniu i skreceniu wszystkiego auto wchodziło na obroty jak trzeba, mysle ze nalezało by sprawdzić wszystkie połączenia przewodów z tym że nie ruszaj wtyki do pompy - tej szerokiej gdyż wywołasz komunikat na desce rozdzielczej w postaci lampki z ikona silnika.
pozdrawiam,
piterek1812 - Sob Mar 13, 2010 19:29
z wtyczką od pompy już troche za późno bo wymieniałem świece żarowe i kontrolka od silnika błyszczy, ale o to juz pytałem na forum i już jestem umówiony na T4 Na pewno kąt wtrysku mam do zrobienia ale tu akurat pojawia się problem bo w Kielcach i okolicach nikt nie chce się podjąć.
Immq - Sob Mar 13, 2010 19:35
Gdzie znalazłeś T4 na podkarpaciu ? Też szukam i też w tych okolicach
Ten kabelek od wtryskiwacza jest bardzo napięty, szczegulnie u nasady wtryskiwacza z ktorego wychodzi. Sprawdź jeszcze raz rezystancje owego przewodu ruszając nim to w lewo to w prawo. Oczyścić wtyczki też nie zaszkodzi.
pozdrawiam,
piterek1812 - Sob Mar 13, 2010 19:43
Najbliżej mnie jest w Częstochowie i tam się pofatyguje w przyszłym tygodniu. Na pewno napisze coś więcej po wizycie w warsztacie... Wtyki czyściłem od wtrysku ale jeszcze spróbuje tak jak mi radzisz. poruszać trochę tym kabelkiem.
Pozdrawiam.
DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 20:13
wejdź pod auto i z boku skrzyni jest duża śruba, odkręć i zobacz czy cieknie, jeśli tak to ok, jeśli nie to z góry jest taki czarny korek, otwórz i wlej ze 2L
|
|