|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220SDi 98r] Jak wyregulować hamulec ręczny?
danielszel - Czw Mar 04, 2010 21:07 Temat postu: [R220SDi 98r] Jak wyregulować hamulec ręczny? Witam wszystkich. Moje pytanie tak jak w temacie. Mam Roverka 220 SDi i nie wiem jak wyregulować hamulec ręczny. Nie mówię tu o regulacji i naciąganiu śruby przy popielniczce z tyłu, chodzi mi o jakąś regulację przy kołach jeśli takowa w ogóle jest i jak to się robi. Jeśli może mi ktoś pomóc proszę pisać.
Remigiusz - Czw Mar 04, 2010 21:13
danielszel, A co chcesz wyregulować przy kolach. Jak nie trzyma na zaciskach przy tarczy to do regeneracji się nadają zaciski Nic tam nie wyregulujesz jak na lince regulowałeś.
kfrankiewicz - Czw Mar 04, 2010 21:58
Z tyłu masz tarcze czy bębny?
danielszel - Czw Mar 04, 2010 22:10
Z tyłu mam bębny
Patrick - Czw Mar 04, 2010 22:26
zdejmujesz beben i masz tam "samoregulacje" takie zębate pokrętło które krecisz w prawą strone i rozszerza szczeki albo skończyły Ci sie już szczęki wiec trzeba wymienić.
zex - Pią Mar 05, 2010 08:37
No tak, ale skoro piszesz, że jest tam "samoregulacja" to czy nie powinna się ta regulacja odbywać samoczynnie, po to chociażby, żeby nie trzeba było zdejmować bębnów i samemu regulować?
komarek666_2007 - Pią Mar 05, 2010 16:53
nie wiedziałem że jest jakas regulacja przy kołach?
sTERYD - Pią Mar 05, 2010 18:15
zex napisał/a: | No tak, ale skoro piszesz, że jest tam "samoregulacja" to czy nie powinna się ta regulacja odbywać samoczynnie, po to chociażby, żeby nie trzeba było zdejmować bębnów i samemu regulować? |
oczywiście, tylko że to wszystko działa jak jest sprawne i czyste, a jak jest już trochę rdzy, to niestety samoregulacja jaka jest w hamulcach bębnowych szybko ustępuje
zex - Sob Mar 06, 2010 08:28
Ano, tak też może być i chyba właśnie mam ten problem, trzeba będzie zdjąć bębny i poczyścić bo nie pamiętam kiedy tam ostatnio zaglądałem
misza198818 - Sob Mar 27, 2010 16:40
To ja się może podepnę pod temacik i spytam się o to jak wyregulować hamulec ręczny od podstaw?
Muszę ściągać znowu koła czy w środku wystarczy?
Szukałem na forum postów tego typu i nie znalazłem nigdzie,może mi wytłumaczycie co i jak,bo od dwóch lat nie naciągałem a mam już słabiutki dosyć.
Proszę o szczegółową instrukcję to jeszcze możę dzisiaj mi się uda zrobić,albo jutro
zex - Sob Mar 27, 2010 21:17
Kolego, jeśli chodzi ci o skrócenie dźwigni ręcznego, to musisz wyjąc wylną popielniczkę i tam będziesz miał regulację długości linki.
misza198818 - Sob Mar 27, 2010 21:55
Chodzi o te dwie śruby na samym końcu tak?
Obydwie muszę podkręcić?
zex - Sob Mar 27, 2010 22:05
Z tego co pamiętam tam jest jedna śruba, 11 jeśli dobrze pamiętam
[ Dodano: Sob Mar 27, 2010 22:05 ]
albo 13, jedną śrubą naciągasz dwie linki, tzn na dwa koła. Nakrętkę musisz nakręcać, wtedy "skracasz" linkę
misza198818 - Nie Mar 28, 2010 10:15
Ok spróbuję i zobaczę
dziękuję za poradę
kamax_19 - Pon Kwi 05, 2010 11:31
dołącze się do tego postu.
Też mam problem z ręcznym od samego początku jak tylko kupiłem mojego Roverka wymieniłem szczęski w bębnach i jedną linke do ręcznego bo druga była dobra bo ja rozebrałem i wyczyściłem i chodziła dobrze jakiś czas ręczny był dobry ale teraz znowu nie trzyma reg. linki nic nie daje wymieniana linka widze że ciągnie ale druga co czyściłem sie chyba zapiekła więc trzeba wymienić ale dziwi mnie to że jak zaciągne ręczny to nie ma żadnej reakcji.
|
|