|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 98r 1,4 16v] Wymiana Skrzyni Biegów
bula21 - Wto Mar 09, 2010 17:41 Temat postu: [r200 98r 1,4 16v] Wymiana Skrzyni Biegów Witam
Jako że mam warsztat do dyspozycji chciałbym wymienić skrzynie sam, mam prośbe pewnie jest wiele osób które to robiły chciałbym prosić o krótki obraz co i jak .. od czego zacząć odkręcanie itd..
Wielkie dzięki.
Pozdrawiam.
Lechos - Wto Mar 09, 2010 18:29
TU i TU masz cos o tym.
Bordos - Wto Mar 09, 2010 20:47
Proponuję kolego dobrze zastanowić się czy posiadasz odpowiednie narzędzia i jakiegoś pomocnika - skrzynia jest chyba dość ciężka.
Następnie przejrzeć RAVE, obejrzeć silnik i skrzynię - aż tak skomplikowane to nie jest.
Na pewno musisz odkręcić rozrusznik, odłączyć wybierak biegów, półosie napędowe, poduszkę (mocowanie do niej), sterowanie sprzęgła (linkę), wypiąć wtyczkę impulsatora oraz czujnika włączenia wstecznego biegu.
Kolejność odkręcania musisz wybrać logiczną - czyli tak,a byś np. nie odkręcał półosi gdy skrzynia lata Ci na boki
Więc wszystko od skrzyni - potem odkręcamy skrzynię
To tak BARDZO ogólnie
A szczegóły na pewno poznasz sam:)
Przy okazji, jeśli chce Ci się to zrób fotoporadę:) Jeśli chcesz to napisz na PW
bula21 - Sob Mar 13, 2010 20:22
skrzynia wymieniona teraz nie dziwie się mechanikom że tyle kasują za wymianę
Więc tak do wymiany będą nam potrzebne klucze 8-10-13-15-17-32 grzechotka, płaskie, przedłużenia do grzechotki,
Gdy auto stoi jeszcze na ziemi odkręcamy półosie, później auto stawiamy jak najwyżej ( nawet gdy mamy kanał ) i dokładnie zabezpieczamy żeby nie stała się nam krzywda. Ja osobiście zacząłem rozkręcanie od góry wiec:
-Filtr, obudowa z niego
-Akumulator i cala jego podstawa, wszystko trzyma się na 10' pamiętajcie ze od dołu znajdują się 3 śrubki, od góry 3 na podstawie, 2 z obudowy filtra, i 3 pomiędzy bezpiecznikami.
Teraz mamy ładny widok z góry, odpinamy linkę z sprzęgła, czujnik wstecznego i czujnik prędkościomierza, odkręcamy również wszystko co jest przy rozruszniku, masa "+" i coś tam jeszcze.. . Teraz wchodzimy pod samochód i odkręcamy rozrusznik klucz 13' do skrzyni jest przykręcony na 3 śrubach z przodu + 2 do obudowy skrzyni z tyłu, wyciągamy rozrusznik i dajemy w bezpieczne miejsce. Więc zabieramy się za spuszczenie oleju z skrzyni, klucz 17' znajduje się on bardziej z tyłu skrzyni od strony kabiny jedna jest tam tylko nakrętka 17' położona najniżej. Teraz wychodzimy i ściągamy lewe koło, zabieramy się za zawieszenie, zaczynamy od gałki 13', amortyzator 13' stabilizator 2x15' i mi osobiście to wystarczyło żeby wybić półoś, gdy wybijemy ją wtedy mocno ciągniemy ja do siebie, najlepiej żeby druga osoba była w kanale i ją trzymała żeby nie spadła. Teraz podpieramy silnik (ja to robiłem) za miskę olejową lewarkiem a skrzynie podłożyłem klockiem i asekurowała druga osoba, od dołu odkręcamy poduszkę kluczem 13' a od góry drugą poduszkę klucz 15' są tam dwie śruby. teraz odkręcamy skrzynie... ja miałem ( i powinien mieć każdy chyba ) 5 śruby 17' (od góry są dwie i na dole trzy, na dole są ciężko dostępne.. jedna znajduje się od tyłu silnika tam gdzie czujnik prędkościomierza następna na środku i od strony pasa przedniego, znajdują się tam również nakrętki 10 ale od strony silnika z obudowy która zasłania koło zamachowe je również odkręcamy. Teraz wchodzimy trzymamy z kimś skrzynie i ciągniemy mi wyszła naprawdę szybko aż się zdziwiłem że druga półoś tak szybko puściła jeśli trzyma trzeba mocno ciągnąć bo trzyma właśnie półoś. I tyle skrzynia leży na ziemi
Wkładanie jest trudniejsze.
Pierw dobrze załóżcie łożysko oporowe.. nie potrafię wytłumaczyć jak ale nie może spadać..
Przede wszystkim odkręcamy nakrętkę z półosi prawej (od strony koła ) będzie nam to potrzebne przy wsadzaniu skrzyni.
Więc jesteśmy już w kanale, podnosimy skrzynie i celujemy walkiem a równocześnie półosią prawą, gdy już trafimy pewnie półoś nie będzie chciała wejść wiec ( ja tak zrobiłem ) podłożyłem skrzynie druga osoba asekurowała i uderzyłem w półoś od strony koła młotkiem i kawałkiem rurki.. wtedy dopiero wskoczyła na miejsce, później skrzynią trochę poruszaliśmy na boki i też wskoczył. Znów podłożyliśmy skrzynie poprzykręcali śruby i było ok. Później podmieniłem lewarek z pod miski na klocek a lewarek podłożyłem pod skrzynie. Teraz dźwigamy lewarkiem skrzynie i silnik przykręcamy poduszki i składamy cała resztę co jest żmudną pracą. Ja to robiłem w kolejności
-półoś którą również było trzeba wbić
-rozrusznik
-całe zawiszenie (oczywiście bez koła )
-podłączyłem wtyczki z czujników
-później całą resztę gratów
-na końcu jak już będziecie pewni że macie wszystko zakładacie koło i opuszczacie samochód
-Dokręcacie półosie bardzo mocno i zabijacie nakrętkę
-zalewacie olejem skrzynię ja zalałem od góry tym odpowietrznikiem, wlałem 2 litry
-odpaliłem auto sprawdziłem czy wszystko gra
KONIEC
za wszelkie błędy przepraszam i jeśli ktoś chce może mnie poprawić a jeśli admin zdecyduje że post zagraża komuś zdrowiu proszę o usunięcie
DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 20:26
jeżeli pomyślisz o używce to tylko 214Si lub 216Si bo w wersji 400 jest dodatkowy trzpień (nie pamiętam jaki ale jest) i trzeba go wybić a to delikatna sprawa bo można złamać ramię i skrzynia do du... może ktoś się wypowie...
|
|