Zobacz temat - [R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!

karasbp - Sob Mar 13, 2010 08:54
Temat postu: [R600] Nietypowy problem z obrotami slnika!
Koledzy, otóż mam taki problem. Po założeniu sekwencyjnej instalacji gazowej mam problem z obrotami. Chodzi bowiem o to, że na obrotomierzu pokazuje mi 1500 obr (tak samo na benzynie i na gazie), a po podłączeniu się do komputera gazu na komputerze jest ok 800 obr. Co może być tego przyczyną? Gazownik który zakładał instalację twierdzi, że coś jest nie tak z obrotomierzem i nie chce ponieść za to odpowiedzialności! Ja nie chcę się z nim zgodzić! On sam nie wie dlaczego tak się dzieje! Autem jeżdżę już 3 lata i nic podobnego się nie działo! Raptem po założeniu gazu taka komedia!

Do tego próbowałem zmusić ECU do wybłyskania kodów błędu i po zwarciu kostki, kontrolka non stop się paliła, ale nic nie wybłyskała. Z tego co wiem, jeżeli nie ma błędu powinna zgasnąć.

Doradźcie mi koledzy co mam robić?

DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 14:13

JEDŹ TAM GDZIE ZAKŁADAŁEŚ GAZ I ZGŁOŚ PROBLEM
filo - Sob Mar 13, 2010 14:44

DANTE79R napisał/a:
JEDŹ TAM GDZIE ZAKŁADAŁEŚ GAZ I ZGŁOŚ PROBLEM


Przecież napisał :
karasbp napisał/a:
Gazownik który zakładał instalację twierdzi, że coś jest nie tak z obrotomierzem i nie chce ponieść za to odpowiedzialności! Ja nie chcę się z nim zgodzić! On sam nie wie dlaczego tak się dzieje!

karasbp - Sob Mar 13, 2010 18:16

Dokładnie tak! Żeby nie ponieść za to odpowiedzialności zbywa mnie mówiąc że nic nie zrobi i to pewnie wina obrotomierza bo nawet nie odkręcał licznika.
Tomek1212 - Sob Mar 13, 2010 21:45

A silnik jakie ma obroty ? Takie jak wskazuje obrotomierz, czy komp gazowy ?
karasbp - Nie Mar 14, 2010 16:49

obrotomierz pokazuje 1500 obr. Gazownik podpinał się pod komp gazu i pokazało mu około 800 obr. Pod komp silnika nie dał rady się podłączyć. Urządzenie diagnostyczne nie widzi kompa wogóle.
Perez - Nie Mar 14, 2010 16:59

A na ucho nie slyszysz ile jest obrotow? Duza roznica miedzy 800, a 1500, wiec powinienes slyszec, ktora wartosc jest prawidlowa. Z Twojego pierwszego posta zrozumialem, ze po podlaczeniu do kompa sie zmniejszaja, wiec pisz tak, zeby bylo dla wszystkich zrozumiale. Mozliwe, ze cos zdupcyl Twoj gazownik. Jezeli na sluch slychac, ze cos nie tak (czyt. ma naprawde duze obroty, a nie tylko pokazuje) to sprobuj wyregulowac wolne obroty. Poczekaj tez az silnik sie rozgrzeje, moze spadna, po rozgrzaniu sprawdz przy ilu ma odciecie. Jezeli masz 2.0 hondy to powinien miec zaraz po 6 tysiacach, jezeli masz 2.3hondy to powinien miec ok 6500. Napisz ile miales. Mozliwe jest jeszcze, ze zle podlaczyl instalacje i przez nia glupieja wskazania. Zobacz czy obroty plynnie rosna.
karasbp - Nie Mar 14, 2010 19:23

Na ucho jest tyle ile widnieje na urządzeniu diagnostycznym, czyli około 800 obr ale nie zgadza się to z licznikiem obrotomierza w aucie. Czyli mechanicznie silnik dobrze pracuje. Obroty wzrastają również płynnie. Po podłączeniu do kompa nic się nie dzieje, nie spadają ani nie rosną. Co do silniczka to posiadam 1.8i
Tomek1212 - Nie Mar 14, 2010 20:01

Najprawdopodobniej gazownik źle się podpiął pod fabryczną instalację samochodu. Spróbuj na początek wyjąć bezpiecznik (moga być dwa) od gazu i zobacz czy się poprawiło. Wyjęcie owych bezpieczników nie spowoduje utraty pamięci komputera gazowego, więc możesz śmiało to zrobić. Bezpieczniki powinny znajdować się gdzieś na widoku, najprawdopodobniej w okolicy akumulatora
karasbp - Wto Mar 16, 2010 15:35

Wyjęcie bezpieczników niestety nic nie daje. Wyjąłem bezpiecznik od gazu jak i od pamięci ECU :neutral:
Tomek1212 - Wto Mar 16, 2010 20:48

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, chodziło mi o to, abyś wyjął bezpieczniki od gazu, zapalił samochód (na benzynie) i zobaczył czy dalej obrotomierz wariuje (na wyciągniętych bezpiecznikach LPG). Jeżeli ty wyjąłeś bezpieczniki, a następnie je włożyłeś i zapaliłeś samochód to poprawy nie ma się co spodziewać.
karasbp - Czw Mar 18, 2010 08:34

Już teraz Tomek1212 rozumiem. Zrobiłem tak jak radziłeś ale niestety nic z tego. Strzałka obrotów dalej za wysoko.
Tomek1212 - Czw Mar 18, 2010 10:48

Czyli wynika z tego, że coś jest zdrowo namieszane w instalacji.
karasbp - Czw Mar 18, 2010 13:21

Poza tymi obrotami to z instalacją jest wszystko wporządku. Jeździ się dobrze, nie szarpie itp. Muszę tylko jakoś gazownikowi udowodnić że to jednak jego wina. Dlaczego mam teraz szukać mechaników na własną rękę i płacić jak to on coś popsuł?