|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak) oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R 216 coupe 95']
beny84 - Sob Mar 13, 2010 13:17 Temat postu: [R 216 coupe 95'] witam serdecznie.
mam wielki problem ze swoim ROVERkiem 216 coupe 1,6 16V DOHC 1995rok honda.
jakis czas temu wymienialem silnik.stary sprawowal sie swietnie ale neistety dalem ciala i go zatarlem
wymienilem na nowy.z poczatku bylo ok.gosc ktory mi wymienial nie dokrecil dobrze napinacza paska rozrządu i ten przeskoczyl.ponownie ustawilem rozrzad i zaplon ale niestey moj ROVERek jest strasznie slaby.zwlaszcza jak sie nagrzeje silnik bo gdy jest zimny to jescze "pol biedy".pali starsznei duzo benzyny (o gazie nei wspomne) tj ok 20l w miescie -tragedia.palil ok 8-9 wczesniej.zaczal brac olej.gdy dodaje gazu jest strasznie taki "ociezaly".pozno reaguje i wchodzi na obroty.od ok 3000 zaczyna dopiero przyspieszac.ostatnio nie moglem dogonic fiata uno starego.porazka poprostu.
mialem ostatnio taki problem ze podczas jazdy rozerwalo mi filtr powietrza i wciagnelo kawalek do przepustnicy az sie zaciela.rowniez jedna ze swiec (jak patrze od przodu to pierwsza od prawej) doslownie sie "sklepala" jakby tlok w nia udezyl, ze nie dawala iskry (nie wiem co jest powodem).
moze ktos mi podpowie czy warto cos robic i ewentualnie co, czy lepiej jest wstawic kolejny silnik?
przepraszam jezeli napisalem malozrozumiale ale nie znam "jezyka technicznego" gdyz jestem laikiem w mechanice.a zaden znajomy mechanik nie wie co jest (po swysluchaniu mnie i mojej opowiesci o ROVERku)
prosze o pomoc bo nei wiem co robic.jezeli naprawa bedzie droga to bede musial go sprzedac a zal mi to zrobic bo to bardzo fajne autko
pozdrawiam beny84
macikd - Sob Mar 13, 2010 13:28
Pierwsze co to trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania. Z tego co piszesz to może być kilka opcji, ale mam wrażenie że źle ustawiłeś rozrząd, stąd byłby mułowaty i duzo palił. Z tą świecą totrochę dziwna sprawa... Jak rozerwało filtr powietrza to może był taki np zaklejony olejem a Ty go próbowałeś pałować i zrobiło sie takie podcisnienie że go zassało dosłownie. Gdyby na filtrze powietrza pojawiał sie olej z odmy to może świadczyć o zuzytych pierścieniach tłokowych bądź nie ma juz uszczelniaczy popychaczy. Niemniej jednak ciężko coś konkretnie stwierdzić bez oględzin silnika. Wymiana silnika to raczej ostateczność, a taka metoda to chyba tylko stosowana przez mechaników z młotkiem i przecinakiem co VWeje naprawiają tylko i jak pierścienie np do wymiany to lepiej nie kombinować i silnik przełożyć. Sory że tak piszę ale moze czas zmienić mechanika...
beny84 - Sob Mar 13, 2010 13:45
filtr byl kilka dni po wymianie wiec to raczej odpada.rozrzad sprawdzalo mi dwoch mechanikow i twierdza ze jest ok ustawiony.nie mam pojecia za co sie wziąć.dzieki za opdowiedz.pozdrawiam
macikd - Sob Mar 13, 2010 14:19
A jak stwierdzili że jest ok? Ściagali pokrywe zaworów? Czy tylko wg znaczników na kołach? Jeśli tylko wg znaczników to niekoniecznie musi byc ok. Ja bym sprawdził to sprężanie, tak chyba najprędzej bedzie widać czy coś jest nie tak.
DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 15:28
macikd napisał/a: | ale mam wrażenie że źle ustawiłeś rozrząd | i to na 100%
beny84 - Sob Mar 13, 2010 15:29
chyba za pomoca znacznikow.szczerze to nie wiem tak na 100%. a dodam jeszcze bo to pewnie wazne ze na biegu jalowym silnik pracuje dobrze.i odpala tez bardzo dobrez.problem zaczyna sie jak juz jade.i nie wiem czy to jest istotne ale wiem ze sprzeglo moglbymjuz wymienic.a te sprezanie wlasnie musze sprawdzic (ktos mi to tez podpowiedzial)
DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 15:35
macikd napisał/a: | to może świadczyć o zuzytych pierścieniach | a co to auto ma 20lat? Ty wiesz co piszesz? Zużyte pierścienie? Chłopie to auto by robiło zadymę taka że swiata by nie bylo widac
[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 15:32 ]
sprawdź ustawienie rozrządu, dam jaja, no może jedno (bo dzieci chcę mieć) że to ta przyczyna, temat przerobiony
[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 15:34 ]
serię K mam w palcu bo rozgrzebałem już trzy silniki
[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 15:35 ]
i jeszcze jedno jaki masz motor bo może Honda a nie seria K?
macikd - Sob Mar 13, 2010 15:49
DANTE79R, przecież napisane, że honda... Fakt 20 lat nie ma ale 15 i wiem co piszę, na dodatek to silnik z innego auta włozony i jaki ma naprawde przebieg to pewnie nikt nie wie, a chmury dymu to aż zostawić nie musi. Poza tym zdarza sie że pierścień pęknie i nie ujawni się to w zaden sposob do pewnego czasu. Ale fakt, nie sadzi olejem do odmy to pieścienie odpadają raczej. Mimo wszystko stawiam na źle ustawiony rozrząd.
beny84 - Sob Mar 13, 2010 16:00
znajde innego mechanika i dam do sprawdzenia ten rozrzad.malo sie znam ale tez bym stawial wlasnie na to.dzieki panowie
DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 17:18
macikd napisał/a: | przecież napisane, że honda... | fakt nie zwróciłem uwagi
|
|