Zobacz temat - [R416Si 1,6 96r] Wyciek oleju po HGF
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416Si 1,6 96r] Wyciek oleju po HGF

marcin236 - Sro Mar 17, 2010 17:13
Temat postu: [R416Si 1,6 96r] Wyciek oleju po HGF
Mam problem po wymianie uszczelki po głowicą a mianowicie wygląda na to że cieknie olej, praktycznie caly blok silnika + miska olejowa jest mokra w oleju, powyżej uszczelki głowicy jest sucho. Dodam że głowica była planowana, śruby nowe, uszczelniacze na wałkach też. W płynie nie ma oznak oleju a przed wymianą uszczelki właśnie olej dostawał się do wody.
Proszę o poradę co to może być.

darek_wp - Sro Mar 17, 2010 18:25

Czy silnik jest mokry z przodu czy z tyłu. Sprawdź czy są dobrze dokręcone śruby głowicy. Raczej mało prawdopodobne, że olej wydostaje się z pod uszczelki bo miałbyś go już w płynie chlodniczym. Bardzo możliwe, że nie trzyma uszczelnienie tulei ale do sprawdzenia tego trzeba zdjąć znów głowicę a to wiąże się z ponowną wymianą uszczelki. Jest jeszcze prawdopodobieństwo, że głowica jest pęknięta ale na złożonym silniku też tego nie sprawdzisz - trzeba zdemontować głowicę.
Lechos - Sro Mar 17, 2010 18:44

glowica byla rozpolawiana?
polofix - Sro Mar 17, 2010 19:06

skoro glowica byla planowana,to musiala byc rozpolawiana.jaka uszczelke zalozyles? bo jesli Ajust to moze sie pocic w tym miejscu.
Lechos - Sro Mar 17, 2010 19:09

polofix napisał/a:
skoro glowica byla planowana,to musiala byc rozpolawiana
mozesz to bardziej rozwinac i uzasadnic?
marcin236 - Sro Mar 17, 2010 19:22

darek_wp napisał/a:
Czy silnik jest mokry z przodu czy z tyłu

I z przodu i z tyłu
polofix napisał/a:
jaka uszczelke zalozyles?

Niestety nie pamiętam jaka to była firma, kosztowała 110zł
Wedłu nr na fakturze (10071400) znalazłem z takim kodem właśnie firmy Ajusa.
Mechanicy którzy to robili mówią że może cieknąć z "międzyblocza" :bezradny:

Lechos - Sro Mar 17, 2010 19:38

cieknie znad kolektorow czy spod?
marcin236 - Czw Mar 18, 2010 14:38

Lechos napisał/a:
cieknie znad kolektorow czy spod?

spod

generalnie góra jest sucha, natomiast im niżej tym więcej oleju, najwięcej jest go na dolnej częsci bloku i z przodu i z tyłu.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 14:38 ]
I co ma ktoś jakieś pomysły?
Czy może być faktycznie że cieknie na łączeniu bloku na wysokości wału?

polofix - Czw Mar 18, 2010 18:20

Lechos napisał/a:
polofix napisał/a:
skoro glowica byla planowana,to musiala byc rozpolawiana
mozesz to bardziej rozwinac i uzasadnic?
juz uzasadniam.jezeli nie rozpolowisz glowicy to walki rozrzadu beda napieraly na zawory i wtedy one wystaja.jesli wystaja to niesplanujesz.
marcin236 - Czw Mar 18, 2010 18:51

Głowica była planowana oraz sprawdzona szczelność i wymienione uszczelniacze na wałkach.
hehe - Czw Mar 18, 2010 19:03

mam taki sam problem z Ferdku 1.8 benza

po HGFie wymieniona uszczelka, planowana głowica i olej cieknie tak jakby spod głowicy w miejscu uszczelki (złącze głowica/blok). wyciek jest o tyle dziwny że wyglada to jakby wyciekało uszczelką... głównie cieknie od strony rozrządu ale z obu stron na całości jest wyciek.

jeszcze obstawiam zimering na wale ale mimo wszytko wygląda to na wyciek spod głowicy... zime przejeździłem ale n dniach planuje jeszcze raz to rozebrać. Jakieś pomysły na co zwrócić uwagę po rozebraniu?

PHJOWI - Czw Mar 18, 2010 20:13

sprawdz uszczelniacze wałków , mogły pasć.
marcin236 - Czw Mar 18, 2010 20:23

PHJOWI napisał/a:
sprawdz uszczelniacze wałków , mogły pasć.

tak jak pisałem uszczelniacze nowe, a z resztą góra jest sucha.

hehe - Czw Mar 18, 2010 23:56

no właśnie, dokładnie taka sama przypadłość jak u mnie...

uszczelniacze wymienione jako pierwszy podejrzany a wszytko w oleju zaczyna sie od uszczelki w dół...