Zobacz temat - [Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala

Szczygus - Sob Mar 20, 2010 17:54
Temat postu: [Rover 214 Si 96' 103 KM] Po naprawie HGF nie odpala
Witam wszystkich.

Mój Roverek w święta Bożego Narodzenia nawiedziła uszczelka pod głowicą. Jeździłem normalnie. Na następny dzień już nie odpalił. Cały płyn poszedł do oleju. Na miarce zamiast między dwoma kreskami oleju było ze 3 razy więcej niż powinno. Trochę wyżej na bagnecie kawa z mlekiem, to samo pod korkiem wlewu oleju. Tak stał z powodu braku funduszy do czwartku.

Już kiedyś w swoich postach poruszałem temat tego że nie chciał odpalać po nocy lub gdy było wilgotno, ale potem się wszystko jakoś samo naprawiało.

Wcześniej wymieniłem świece, kable WN, cewkę, kopułkę, akumulator na nowy większy, cały rozrząd także był wymieniany. Wymieniana była także skrzynia biegów bo w starej padły łożyska a także nowe kompletne sprzęgło było wymienione. Także wymieniony był katalizator i końcowy tłumik. W końcowym tłumiku było pełno wody jak się później okazało. Pewnie dlatego że się płyn przedostawał, i z tego powodu silnik nie miał mocy i nie jechał więcej jak 110-120 km/h, tak przynajmniej myślę...

Teraz uszczelka została naprawiona, wymieniony olej i płyn, uszczelniacze wałków, kolektorów, pokrywy zaworów.

I samochód nie chce odpalić... Ktoś ma pomysł co to może być? Pozdrawiam.

BayHarborButche - Sob Mar 20, 2010 17:59

Czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo? może to to
Szczygus - Sob Mar 20, 2010 18:02

Tak prawidłowo, to nie to.
darek_wp - Sob Mar 20, 2010 20:44

To pozostaje do sprawdzenia szczególnie układ zapłonowy - sprawdź jakość iskry i czy w ogóle jest. Sprawdził bym też czy daje prawidłowe impulsy czujnik wału. Poza tym warto sprawdzić czy na pewno silnik dostaje paliwo (czy działa pompa). Różne ciekaw rzeczy dzieją się też przy skorodowanych albo słabo łączących masach między aku i nadwoziem oraz silnikiem.
sTERYD - Nie Mar 21, 2010 13:10

Szczygus, a czy koła na walkach rozrządu są założone prawidłowo?
Szczygus - Nie Mar 21, 2010 14:28

Wiesz sTERYD, nie wiem, autko stoi u mechanika, więc raczej wszystko dobrze pospinał i poustawiał. Mówił że jest słaba kompresja, coś tam porobił i już jest trochę lepsza. Podmieniał czujnik temperatury płynu, czujnik położenia wału, wtryski też podmieniał i nic.

Edit: Rozrząd sprawdzał z 10 razy i jest wszystko dobrze ustawione. Kompresja mówił że jest między 6 a 8 czyli słaba. Nie wiem co może być przyczyną tego...

AndrewS - Pon Mar 22, 2010 18:27

hmm kola z walkow rozrzadu pewnie byly sciagane

ja tez stawiam na zle zalozone kola

odkręćcie śruby kol i zrób fotke, albo napisz przy jakich napisach (IN czy EX) sa koleczki ustalajace walkow wydechowego i ssacego

macikd - Pon Mar 22, 2010 19:36

Mi równiez to wygląda na przestawiony rozrząd.
Szczygus - Pon Mar 22, 2010 21:15

A czy jak go podepnę pod komputer to mi wykaże, że rozrząd jest przestawiony? Co wogóle jest mi w stanie w tym przypadku wykazać komputer?
Adrian - Pon Mar 22, 2010 21:34

Nie prościej zrobić fotkę i ją tutaj wrzucić?
Szczygus - Pon Mar 22, 2010 21:37

Ale samochód stoi w Wołominie, a ja nie będę jechał z Warszawy tam specjalnie po to żeby zrobić fotkę, bo poza tym po za weekendami w tygodniu nie mam za bardzo czasu....
Adrian - Pon Mar 22, 2010 21:51

Gdybym miał sprawny samochód w tym momencie, to bym podjechał do tego mechaniora i mógłby On sobie porównać ustawienia wałków. Niestety chwilowo nie dam rady. Może jest szansa, żeby wysłać mu jakąś fotę z prawidłowo ustawionym rozrządem...
macikd - Pon Mar 22, 2010 22:08

Nie wiem jak to jest z kompem bo nigdy nie podłączałem ale bezpośrednio to raczej nie wykaże Ci że rozrzad jest przestawiony.
Szczygus - Pon Mar 22, 2010 22:17

AdrianWWL, a miałbyś taką fotkę? On twierdzi że z 10 razy sprawdzał rozrząd i wszystko ok. To jest mechanik z polecenia, kolega mi go polecił bo go dobrze zna i nie jednego Roverka i Poloneza z tym silnikiem robił więc się na rzeczy zna.
AndrewS - Pon Mar 22, 2010 22:40

eeee jak komp moze wykryc przestawiony rozrzad ?? , przeciez to jest sprawa czysto mechaniczna, nie wiem skad sie bierze to przekonanie ze kompy to prawie bogowie i wszystko wiedza :roll:
tak naprawde to jest glupie, ale szybkie urzadzenie :mrgreen:
tak dla przykładu napisze , wystarczy ze gdzies po drodze do czujnika bedzie slaby styk ,komp zalapie blad, oczywiscie w pamieci bedzie blad czujnika, nie pokarze niestety zasniedzialego styku w kostce

Szczygus napisał/a:
To jest mechanik z polecenia, kolega mi go polecił bo go dobrze zna i nie jednego Roverka i Poloneza z tym silnikiem robił więc się na rzeczy zna.


byc moze tak jest,
ale bylo na forum ze 3 takie przypadki, tamci mechanicy tez sie upierali :razz:

Szczygus - Wto Mar 23, 2010 07:00

A jesteście mi w stanie wytłumaczyć co i jak bym musiał zrobić żeby sprawdzić ten rozrząd, ustawienie itd? Jakieś fotki jakbyście mieli albo jakieś materiały?
Lechos - Wto Mar 23, 2010 07:39

znalezione na stronie klubowej ;)
http://www.roverki.pl/article.php?sid=402

sTERYD - Wto Mar 23, 2010 09:18

ale tu bardziej chyba chodzi o to:
http://forum.roverki.eu/v...%B3a+rozrz%B1du

Szczygus - Czw Mar 25, 2010 09:32

I jest finał :) Faktycznie okazało się, że koła rozrządu były odwrotnie założone i po załozeniu ich poprawnie odpalił bez zająknięcia :) Ale i tak go na komputer wrzucę i sprawdze czy niema żadnych błędów :)