Zobacz temat - [R214] Napinacz paska rozrządu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Napinacz paska rozrządu.

Brisingr - Wto Mar 23, 2010 19:18
Temat postu: [R214] Napinacz paska rozrządu.
Mam pytanie, a mianowicie jak sprawdzić jaki napinacz jest w moim aucie ? W sensie manualny czy automatyczny. Jak je rozróżnić ? Chciałem kupić pasek gdyż jest bardzo spękany ale sprzedawca powiedział że muszę mu najpierw powiedzieć jaki mam napinacz. Proszę o szybką odpowiedź bo strach z takim paskiem jeździć. ;)
Pozdrawiam.

sTERYD - Wto Mar 23, 2010 19:21

najlepiej zajrzeć przez górną osłonę paska rozrządu... :/
jeśli z rolki wystaje łepek śruby mocującej napinacz, to masz automatyczny (szerszy i dłuższy pasek), jeżeli łepek śruby jest schowany wewnątrz rolki, to masz starszy napinacz ręczny (krótszy i węższy pasek)

Szczygus - Wto Mar 23, 2010 19:31

A jaki powinien być naciąg paska? Żeby nie był za luźny i nie przecholować z naciągnięciem ;)
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 19:38

jeśli chodzi o autonapinacz to wiadomo ;)
jeśli chodzi o ręczny, to powinien być tylko tak, jak go napnie ta sprężynka tam założona po przekręceniu za koło na wale korbowym... niby delikatnie, ale jak miałem dociśnięte palcem, to mi pompa wody wyła... :/

lucas202 - Sro Lut 23, 2011 16:52

witam panowie!

nie chciałem zakładac nowego tematu więc pytam tu.
Od paru dni ewidentnie slychac pisk rolki napinacza w moim R214 1,4 16V.
Pasek wymieniany 20kkm temu niestety tylko pasek.
I teraz powiedzcie mi czy mozna wymienic sam napinacz w moim R bez wymiany paska? wiecie $$$ okrojony.

Rozumiem ze w moim R jest napinacz manualny tak? Auto z 97 roku.

pozdrawiam

sTERYD - Czw Lut 24, 2011 00:14

po 20 tysiącach paskowi nic się stać nie powinno. Obejrzyj dokładnie krawędzie przy ząbkach (będą dobrze widoczne tylko na napinaczu, tam gdzie pasek się wywija w drugą stronę) czy nie ma śladów zarysowań, ale jeśli nic złego się nie dzieje z kołami i na napinaczu nie ma jeszcze bicia, to pasek powinien wyglądać jak nowy :cool: wtedy jeszcze te 80tys do następnej wymiany powinien wytrzymać