Zobacz temat - [R200] Możliwości podłączenia CB-Radia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R200] Możliwości podłączenia CB-Radia

kornik11 - Sro Mar 24, 2010 10:06
Temat postu: [R200] Możliwości podłączenia CB-Radia
Witam :smile:

Szukałem, szukałem ale nie znalazłem. Chodzi o to, że w tym momencie mam podpięte CB-Radio do zapalniczki (standardowym wtykiem), jednak w takim wypadku radio działa tylko wtedy gdy kluczyk w stacyjce znajduje się w pozycji II lub III.

Jak najlepiej podpiąć CB żeby działało tak jak normalne radio, czyli przy kluczyku już od pozycji I ?? Chciałbym przy okazji przylutować kabelki gdzieś "wewnątrz" zapalniczki, żeby wtyk mieć wolny :)

Proszę o poradę.

Remigiusz - Sro Mar 24, 2010 12:01

Podciągnij kabel od razu do baterii i masz spokój :wink:
Paul - Sro Mar 24, 2010 12:40

IMHO, najwygodniej byłoby wpiąć się w obwód radia, oczywiście z dodatkowym bezpiecznikiem (o ile SB nie ma takowego już) .
colin1983 - Sro Mar 24, 2010 13:07

Remi55 napisał/a:
Podciągnij kabel od razu do baterii i masz spokój :wink:

MaszRacje Remi55 bezpośrednie podłacznie do akumulatora pozwoli na zlikwidowanie zniekształceń w radiu tzn zniknąć powinien pogłos słyszany z głośnika sam mam zamiar tak podłączyć .

kornik11 - Sro Mar 24, 2010 14:33

Można gdzieś znaleźć jakiś tutorial jak to zrobić?? :) Wiem, że gdzieś trzeba założyć dodatkowo bezpiecznik, ale z elektroniki to ja jestem raczej "noga" :oops: .

Mimo wszystko chyba wolałbym się wpiąć pod radio. Zakładam, że wtedy po wyciągnięciu kluczyka CB powinno wyłączyć się razem z radiem, więc nie ma ryzyka że zapomnę :)

ADI-mistrzu - Sro Mar 24, 2010 17:23

Tak więc... Pod kierownicą masz bezpieczniki, wypatrujesz gdzie masz bezpiecznik od radia i go wyciągasz.
Bierzesz miernik i jego minus przykładasz do śruby która jest zamontowana do karoserii (na takiej śrubie wisi ta skrzynka z bezpiecznikami po lewej stronie u góry).
Ustawiasz miernik na pomiar napięcia do co najmniej 15V i badasz najpierw jedno złączę a potem drugie złącze tam gdzie wyciągnąłeś bezpieczniki (chodzi o te przyłącza co blaszki bezpiecznika je stykają). Oczywiście stacyjna na pozycji 1.
Na jednym z pinów będzie napięcie, to nasz punkt skąd weźmiesz zasilanie dla swojego CD.

Teraz musisz albo rozebrać wtyczkę CB i kabelki dać do tego bezpiecznika albo kupić wtyczkę aby to złącze CB do niego wtykać i gdzieś sprytnie ukryć.

Metoda a:
Czyli z demontażem złącza CB.
Ściągasz tą obudowę która idzie do zapalniczki (lub po prostu obcinasz kable) i minus przykręcasz do tej śruby co mierzyłeś napięcia, natomiast plus dajesz przez jakiś bezpiecznik (na CB powinno być napisane ile A bierze, dobierasz bezpiecznik nieco większy) do tego miejsca gdzie jest prąd po przekręceniu stacyjki.
Najlepiej to zrobić jakimś kablem, polutować go z drugiej strony.
Wsadzasz z powrotem bezpiecznik od radia i tyle, CB ma zasilanie gdy przekręcisz na pozycję 1.

Metoda b:
Czyli bez uszkadzania złącza CB.
Kupujesz w sklepie lub zdobywasz złącze takie jak w zapalniczce. Reszta akcji jest podobna jak w punkcie "a", tyle że to złącze podlutowujesz przez bezpiecznik do tej skrzynki bezpieczników.

W złączu bezpieczników po środku jest plus a po bokach minus, jak by ktoś miał wątpliwości.

kornik11 - Sro Mar 24, 2010 19:05

ADI-mistrzu, jesteś mistrzu :grin:
W najbliższej wolnej chwili się za to zabieram, z Twoim opisem myślę że dam radę. Oczywiście "Pomógł" już wciśnięte :)

Niestety po drodze mam do zrobienia hamulce i rozrząd ale to już całkiem inna bajka... :neutral: