Zobacz temat - [R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki

menior - Pon Mar 29, 2010 20:17
Temat postu: [R75] Kolektor dolotowy - pocenie, uszczelki
Ostatnio zwrocilem uwage ze przy pierwszym zaworze wokol tej srubki (jak zaznaczone na zdjeciu) wystepuje delikatne pocenie,przy innych jest czysciutko i suchutko a tam jest jest tzawsze troche wilgotno :?: Chyba nie jest to normalne,wymienia sie tam jakies usczelki czy cos? co moze byc tego przyczyna?
kris-tofer - Pon Mar 29, 2010 21:08

są tam uszczelki, wymienia się komplet
rover LKJ101130
BMW 11612246945
v. Reinz 71-77546-00

[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 21:08 ]
komplet wskazanych czterech okrągłych, niżej są jeszcze prostokątne o numerach:
lkj 101120
11617790198
71-33109-10

menior - Pon Mar 29, 2010 21:47

a jak sie te uszczelki dokladnie nazywaja? warto je wogole wymieniac jesli pocenie jest delikatne?
kris-tofer - Pon Mar 29, 2010 21:57

uszczelki pod kolektor dolotowy. Jeśli pocenie jest małe to może wystarczy tylko dokręcić śruby (nr 10 górne) i po kłopocie, jeśli nic nie da to z czasem i tak je wydmucha.
menior - Pon Mar 29, 2010 22:44

Wprawdzie probowalem juz dokrecic ta srube,ale sprubuje ponownie jak nic nie da przyjdzie sie wymieniac te uszczelki :/
apples - Pon Mar 29, 2010 23:41

Wystarczy spojrzeć tylko tu http://forum.roverki.eu/v...p=469696#469696 :wink:
kris-tofer - Wto Mar 30, 2010 10:29

I wszystko jasne :)
menior - Wto Mar 30, 2010 18:17

Moze to glupie pytanie :oops: ale wymiana ich to jakas skomplikowana robota? I lepiej wymienic jak najszybciej czy mozna jezdzic dopoki nie zacznie mocniej wyciekac?
kris-tofer - Wto Mar 30, 2010 18:50

menior, dopuki się poci możesz tak jeździć, ale jak już będzie gorzej to silnik zacznie łapać lewego powietrza co nie jest wskazane.
Wymiana nie jest trudna. Odkręcasz w sumie 8 śrubek, od dołu odłączasz czujnik doładowania, uważasz na kabelki, odkręcasz EGR i w górę. Potem tylko oczyścić wloty na głowicy, a na dolot założyć nowe uszczelki w miejsce starych i skręcić do kupy :) Proste, łatwe i przyjemne :)

menior - Wto Mar 30, 2010 19:12

Co masz na mysli przez gorzej KRIS-TOFER? jak narazie po miesiacu od czyszczenia,wokol tej srubki jest troche wilgotno
kris-tofer - Wto Mar 30, 2010 19:18

gorzej to znaczy, że tak jak u mnie chlapało olejem
apples - Wto Mar 30, 2010 19:21

13 śrubek :wink:
Tam w ogóle nic nie powinno wyciekać, a że wycieka to nie dobrze.

menior - Wto Mar 30, 2010 19:40

a jeszcze jaki tam numer kluczyka idzie? 10?
Rowan - Wto Mar 30, 2010 19:55

menior, 10 albo 11. Nie pamiętam, ale chyba na dole jest 11, a na górze 10. Jeśli nie to odwrotnie... :wink:
menior - Wto Mar 30, 2010 20:55

Jesli juz bede zmieniac te gorne okragle,to te dolne prostokatne tez trzeba wymienic? czy moga zostac te stere jesli w dobrym stanie?
apples - Wto Mar 30, 2010 22:35

Lepiej wymień komplet :wink:
menior - Sob Maj 08, 2010 20:35

Bylem u mechanika zeby wymienial te uszczelki on obejrzal i stwierdzil ze uszczelki nie maja tu nic do rzeczy,ze w kolektorze musi byc jakies mikro pekniecie i stad pocenie,to ja zglupialem :???: co o tym myslicie?
grota10 - Sob Maj 08, 2010 21:17

mikro dupa.Wymien najpierw uszczelki pasuja od BMW i kosztuja pare groszy.Niedawno wymienialem,pierwszy raz troche strach ale to prosta robota w sumie. Jesli nie pomoze to cos z kolektorem.Trzeba zaczynac od najprostrzych rzeczy
menior - Sob Maj 08, 2010 21:59

No ale on mi pokazywal gdzie sa uszczelki a gdzie jest wyciek (wokol srobki) wiec na konski rozum ma racje :/ a komplet uszczelek prawie 50 euro wiec pare groszy to nie jest :???:
apples - Sob Maj 08, 2010 22:16

Ja za komplet uszczelek zapłaciłem 96zł. 4 okrągłe i 4 prostokątne. Jeżeli masz pęknięty stary kolektor to i tak do nowego kolektora kupisz nowe uszczelki. Możesz teraz kupić nowe i założyć do starego, a jak okaże się że musisz mieć nowy to przełożysz te uszczelki. :wink:
Rowan - Sob Maj 08, 2010 22:32

Ten kolektor dość łatwo załatwić. Za mocno dociągnie się śruby i pęknie. To tylko plastik.
grota10 - Sob Maj 08, 2010 22:54

a ile kosztuje kolektor??? mniej jak 50 zl? w BMW za sztuke placilem chyba 7 zl za uszczelke
krist - Sob Maj 08, 2010 23:24

W zeszłym tygodniu czyściłem kolektor i przy okazji wymieniłem komplet uszczelek. Prostokątne dostałem u "Niedziałka" 7zł/szt. Okrągłe były niedostępne, w serwisie BMW dostałem je za 10zł/szt ~ 65zł/komplet.
Pozdrawiam.

grota10 - Sob Maj 08, 2010 23:51

a no to zmienia postac rzeczy.Moze mechanik ma racje
apples - Nie Maj 09, 2010 13:20

krist napisał/a:
prostokątne dostałem u "Niedziałka" 7zł/szt. Okrągłe były niedostępne, w serwisie BMW dostałem je za 10zł/szt ~ 65zł/komplet.
Ja niestety byłem zmuszony do zakupu u lichwiarza sprzedającego części do BMW na allegro, a dokładnie kupiłem u niego w Sopocie. Dlatego cena 96zł komplet. Nie miałem wyjścia bo zależało mi na czasie, a nigdzie indziej nie mieli.
menior - Nie Maj 09, 2010 13:44

Mechanik powiedzial ze sa tacy co i latami jezdza z peknieciami kolektora :roll: a przy najblizszej okazji mi to naprawi,chyba sklei :?: a wie ktos ile nowy kolektor moze kosztowac ? bo na allegro jest pelno uzywek za ok 100 zl
miniver - Nie Lip 15, 2018 20:54

Pozwolę sobie odgrzebać kolejny temat, bo mam pytanie do niego pasujące... Jak widać na poniższym zdjęciu, jedna śruba mocująca kolektor ma urwany łeb. Dwóch innych nie da się dokręcić - chodzą luźno. Czy żeby to naprawić będę musiał wymienić pokrywę zaworów, czy też gniazda tych śrub da się jakoś wymienić?
AdaskoC - Pon Lip 16, 2018 08:35

miniver, te śruby już coraz częściej trafiają się że pękają, myślę że ze starości i któregoś już z kolei odkręcania i dokręcania.

Jeśli obracają się luźno to zazwyczaj pękła gdzieś w połowie(gwint śmiało wykręcisz) jeśli nie ma główki to pękła na samym końcu i tu również gwint wykręcisz. Raczej same śruby do wymiany, niż pokrywa.