Zobacz temat - [R214 1,4 16V 98r.] Tarcie podczas hamowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 1,4 16V 98r.] Tarcie podczas hamowania

eluniaj - Sro Mar 31, 2010 20:40
Temat postu: [R214 1,4 16V 98r.] Tarcie podczas hamowania
Podczas hamowania, z tyłu słychać jakieś tarcie. Co to może być? Tarcie nie jest ciągłe tylko takie pulsacyjne i na pedale hamulca też czuć, że pulsuje. Proszę o jakieś wskazówki i ewentualnie koszt z poradami co wymienić i na jakiej firmy, żeby było już dobrze.
leszczu - Sro Mar 31, 2010 20:42

Z tyłu masz bębny czy tarcze ??
eluniaj - Sro Mar 31, 2010 20:58

a da sie to spradzic bez ogladania teraz samochodu? Chyba bebny z tego co pamietam, ale nie wiem na 100%
leszczu - Sro Mar 31, 2010 21:02

No to jak masz bębny to najprawdopodobniej skończyły ci się okładziny szczęk hamulcowych
eluniaj - Sro Mar 31, 2010 21:03

a droga zabawa z tym?
leszczu - Sro Mar 31, 2010 21:11

Raczej nie :wink: 100 zł szczęki +wymiana. Powinnaś wyrobić się do 150 zł :grin:
Ale wiesz na nie jestem pewien na 100% czy to wina szczęk, najlepiej to samemu sprawdzić. W tym celu najlepiej zdjąć bębny i zobaczyć jaka jest sytuacja

oprawca_1978 - Czw Kwi 01, 2010 09:24

Jak hamujesz to szura i jęczy? Jeśli tak - to albo "skończyły" się klocki hamulcowe (szczęki trudno zajeździć na amen, generalne przy spokojnym użytkowaniu silnika na spokojnie przejedziesz na nich 200 kkm), albo zacisk hamulcowy zatarł się na prowadniku i nie wraca po hamowaniu, co powoduje ww. efekty. Może też być tak, że zaciera się tłoczek w zacisku.

Zdejmij przednie koła i oglądnij klocki. Jeśli okaże się, że nie są do końca starte, albo są nierównomiernie zużyte, to wielce możliwe, że zaciera się zacisk na prowadnikach. Jeśli pociągniesz go mocno w kierunku do siebie, to powinien powoli zacząć się wciskać tłoczek do zacisku i powstać luz pomiędzy nim a klockami. Jeśli nie da się tego zrobić, to zaciski są do zrzucenia, prowadniki do wyjęcia, przeczyszczenia i przesmarowania.
Po zdjęciu zacisku klocki powinny dać się wyjąć ze swoich gniazd dosłownie jednym palcem. Jeśli tak nie jest, to trzeba wyczyścić ich gniazda w jarzmie i same wąsy klocków, by wchodziły one bez oporów na swoje miejsce. Przyda się duży śrubokręt do skrobania gniazd i pilnik zdzierak do wąsów klocków.
Oceń też stopień zużycia tarcz i równomierność (po obu stronach). Jeśli nie będzie zużycie równomierne, to jw. albo zacisk się zatarł, albo tłoczek w zacisku.

Jeśli okaże się, że zużyły się szczęki hamulców tylnych, to trzeba będzie je wymienić. Ich koszt nie jest duży, ale sama wymiana jest upierdliwsza, niż klocków z przodu, bo trzeba się zmagać z ich sprężynami powrotnymi oraz mocowaniem pływającym. Ale nie ma tam żadnej filozofii, jak człowiek musi, to i sam to zrobi.

yorker - Pon Cze 14, 2010 15:26

Witam,
podepnę się pod temat :lol:

Panowie i Panie, ponieważ mój mechanik stwierdził, że moje tylne zaciski już się nie nadają mimo rozbierania i próby regeneracji, PILNIE szukam tylnych zacisków do R 200 (lewy i prawy). Dałem już ogłoszenie w dziale giełda, ale nie wiem jak często tam ludziska zaglądają. Obdzwoniłem już nie wiem ile osób.. aż się pogubiłem. Wszędzie tylko albo są bębny albo przednie zaciski :sad: W związku z tym wołam o pomoc. Jakby ktoś coś wiedział albo takie posiadał to proszę o kontakt.
Dodam jeszcze, że 10.06 skończył mi się przegląd, więc nie mogę się poruszać autem, a jest bardzo potrzebne :???:

e-mail: yorker84@poczta.fm (fajnie by było jakby było dołączone jakieś foto zacisków)
tel: 664-172-985

Załamany czekam :sad:

Lelobass - Wto Cze 15, 2010 12:16

yorker, tu masz listę min. od czego pasują :
HONDA CIVIC IV / 1994.09-1997.01 / 1.4i / 1.5i V-tec / 1.6i / 1.6i V-tec
HONDA CONCERTO / 1989.08-1995.03 / 1.5i 16V / 1.6i 16V

ROVER 25 (RF) / 1999.10 -> / 1.4 16V / 1.6 16V / 1.8 16V / 2.0 iDT
ROVER 200 (XW) / 1989.10-1995.10 / 214 / 216 / 220 / 220 TURBO / 218 TD / 218 D
ROVER 200 (RF) / 1995.11-2000.03 / 211 / 214i / 214 Si / 216 Si / 218 K Vi / 220 D / 220 SD / 220 SDI
ROVER 400 (XW) / 1990.04-1995.04 / 414 GSI / 414 SI CAT / 416 GTI / 416 GTE / 420 TURBO / 418 TD
ROVER 400 TOURER (XW) / 1993.09-1998.11 / 1.6i / 1.8i / 2.0i / 1.8 TD
ROVER (RT) / 1995.05-2000.03 / 414 Si / 416 Si / 420 Si Lux / 420 D / 420 Di



jeśli na gwałt Ci potrzebne to :
http://allegro.pl/item104...45_1_8_16v.html
http://allegro.pl/item104...45_1_8_16v.html

Cena nie jest zadowalająca ale widziałem i droższe, ja ostatnio się zastanawiam nad wymianą całej belki tylnej na taką z bembnami, można taką kompletną dorwać za 150 zł + przesyłka. Mniej przy tych hamulcach niby problemsów i ręczny podobno mocniejszy.

eluniaj, sory za offtop ale tu yorker, zadał pytanie to tu odpisałem :)

yorker - Wto Cze 15, 2010 13:34

Dziękuweczka Lelobass za info, od których modeli będą pasować. Coś tam słyszałem, że od innych modeli też pasują, ale nie wiedziałem dokładnie od których.

Już patrzyłem na te zaciski z linków które podałeś, ale ani cena nie zachęca, ani wygląd do ich zakupu :???: (Moje wyglądają dużo lepiej). Jednak i tak dziękuję za zainteresowanie tematem.

elunaj, ja również big sory za offtop, ale nie chciałem zakładać specjalnie nowego tematu. :wink:

leszek95b - Wto Cze 15, 2010 15:28

yorker napisał/a:
ani wygląd

BTW, a co jest nie tak z ich wyglądem?

Brt - Sro Cze 16, 2010 11:35

jak działają to chromolić wyglad ;) zawsze mozna pojechać drucianką i pomalować farbą do zacisków ... ważne, żeby działały :)
yorker - Czw Cze 17, 2010 13:04

Lelobass napisał/a:
jeśli na gwałt Ci potrzebne to :
http://allegro.pl/item104...45_1_8_16v.html
http://allegro.pl/item104...45_1_8_16v.html


dzwoniłem już nieaktualne, kolejne 20 osób obdzwonione i nadal nic :sad: :sad:

greg-si - Czw Cze 17, 2010 13:26

yorker, a dobryziom obdzwoniony?
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7286

Bo jakby co tarcze i klocki bym mógł wziąć ;)

yorker - Czw Cze 17, 2010 15:21

greg-si napisał/a:
yorker, a dobryziom obdzwoniony?
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7286


zestaw zarezerwowany :sad: