|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Podobno mam silnik 204D2
domel-x - Sob Kwi 03, 2010 13:21 Temat postu: [R75] Podobno mam silnik 204D2 HEY,dziś jak kupywałem komplet filrtów gościu poprosił mnie o dowód rejestracyjny i mu mówie ze mam silnik bmw m47r ,chwila zastanowienia i mówi mi ze niemam takiego motoru tylko 204D2 chyba z 20 min mu tłumaczyłem a on swoje ,przeglądałem troche neta i niby jest ten silnik w roverach jeszce mówił ze niemam 1950ccm tylko 1951ccm ,niewspomne ze powiedział ze mam 131KM ,raczej mam według naklejki i książki 135km
ps: ostatnio też sie kuciłem z mechanikiem zawodowym który głowe by dał uciąć ze mam pompowtryski
czy ktoś coś wie w tym temacie
apples - Sob Kwi 03, 2010 13:54
I dobrze powiedział. Kod silnika CDTi jest 204D2 (131KM), CDT M47R (116KM).
W BMW jest M47N
domel-x - Sob Kwi 03, 2010 14:32
czyli na stronie klubowej niemają racji
i po co mam w książce i na naklejce napisane 135PS
apples - Sob Kwi 03, 2010 17:41
Niestety ale wychodzi że jest to następny błąd na stronie klubowej.
Wpisz w katalog obojętnie jakiego producenta i wyskakują takie opisy jak napisałem odnośnie CDT i CDTI.
Rowan - Sob Kwi 03, 2010 19:43
domel-x, masz raczej 131KM. Oznaczenie faktycznie dla CDTI jest zupełnie inne niż dla CDT, nie wiem czemu, nawet podobne nie jest. A jeśli chodzi o tą pojemność, to raczej jest 1951ccm, ale tego nie jestem pewien, każde źródło inaczej podaje.
domel-x - Nie Kwi 04, 2010 20:01
nie wierze ze producent wypisuje na aucie i w papierach bzdury
napewno mam silnik m47r i wieże ze według papierów mam 135 ps(teoretycznie)
pozdro WESOŁYCH ŚWIĄT
apples - Nie Kwi 04, 2010 20:35
domel-x napisał/a: | oducent wypisuje na aucie i w papierach bzdury | Nikt nie napisał że bzdury. W takim razie można domniemać że nazwa (oznaczenie) silnika jest M47R a kod 204D2. Skądś się kod 204D2 wziął.
edward25 - Pon Kwi 05, 2010 20:26 Temat postu: co to za oznaczenie - 204D2 ? Ja w swojej książeczce serwisowej (włoskiej) mam długopisem wpisane ten kod 204D2.
Nie wiem do dziś co on oznacza, bo typ silnika CDT i CDTI jest taki sam: M47R - tak wynikałoby także z RAVE.
apples - Pon Kwi 05, 2010 20:36
edward25 silnik CDTi pokazał się później niż jest data wersji RAVE
sobrus - Wto Kwi 06, 2010 07:00
1 PS nie jest równy 1HP a ten z kolei nie jest równy 1 BHP chociaż wszystkie te wartosci są zbliżone.
1 PS = 75 kilopond-meters per second
(75 kp·m/s)×(9.80665 N/kp) = 735.49875 N·m/s ≈ 735.5 N·m/s ≈ 735.5 W ≈ 0.7355 kW ≈ 0.98632 hp (SAE)
W dodatku nawet definicja konia mechanicznego jest płynna (od 735.5 do 746 wat według wikipedii).
Ponadtwo wg wiki często potocznie przez konie mechaniczne rozumie się brytyjskie konie parowe (HP), co może prowadzić do różnic w obliczeniu mocy.
Tak więc chyba nie ma co spierać sie czy silnik ma 131 czy 135 koni.
Pieta - Wto Kwi 06, 2010 07:52
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M47
CDT i CDTi posiadają dokładnie te same silniki 204D2 (M47R). Rożnica jest tylko w oprogramowaniu.
Również mam na nalepce mam 135HP. To jest tylko chwyt marketingowy. Teoretycznie powinien mieć 131hp.
Rowan - Wto Kwi 06, 2010 15:30
Pieta, no tylko, nie wiem czy wiesz, ale żaden z tych silników, które są w linku nie byly montowane w R75 Taki sam konstrukcyjnie był M47N, który nie jest tutaj wymieniany.
|
|